TG Telegram Group Link
Channel: عرصه‌های‌ ارتباطی
Back to Bottom
#گوگل🔸گوگل میت آپدیت شد
حالا می‌توانید در جلسات و تماس‌های آنلاین خود با گوگل میت از طریق قابلیت به اینحا برو (Switch Here) بین دستگاه‌های مختلف مثلا از کامپیوتر به موبایل جابه‌جا شوید.
#محیط‌زیست #اینفوگرافی
🔸دی‌اکسیدکربن
میزان انتشار دی‌اکسیدکربن توسط شرکت‌های فشن
#گوکل🔸مسیر یادگیری رایگان گوگل کلود برای جمنای
همه چیز درباره آخرین مسیر یادگیری گوگل کلود و نحوه استفاده از جمنای در آن ... +
#کیوسک🔸یکشنبه ٩ اردیبهشت ١۴٠٣
#کیوسک🔸یکشنبه ٩ اردیبهشت ١۴٠٣
#حقوق‌ارتباطات🔸رئیس‌جمهور آمریکا لایحه‌ ممنوعیت یا فروش تیک‌تاک را امضا کرد
#جو_بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا لایحه‌ جدیدی را که روی کمک نظامی به اوکراین تمرکز دارد اما به فیلترشدن #تیک‌تاک نیز مربوط است، امضا کرد. به موجب این قانون، شرکت #بایت‌دنس (مالک تیک‌تاک) باید نهایتا ظرف یک سال آینده این #شبکه‌اجتماعی را به شرکتی دیگر بفروشد. اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، تیک‌تاک در آمریکا فیلتر خواهد شد. لایحه‌ "ممنوعیت یا فروش تیک‌تاگ" اکنون قانونی رسمی است تا شمارش معکوس برای بایت‌دنس شروع شود. این شرکت ۹ ماه فرصت دارد تا اقدامات اولیه‌ مربوط‌به فروش تیک‌تاک را انجام دهد، با این‌حال رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند ضرب‌الأجل را سه ماه دیگر تمدید کند. لایحه‌ ممنوعیت تیک‌تاک در ابتدا با مخالفت رهبران سنا مواجه شد، با این‌حال اعضای مجلس نمایندگان اصلاحاتی در آن اعمال کردند و سپس تصمیم گرفتند که بند ممنوعیت یا فروش تیک‌تاک را وارد لایحه‌ فوری دیگری کنند. این اقدام در نهایت به تصویب سریع لایحه‌ ممنوعیت تیک‌تاک در سنا و امضای بایدن منجر شد. بلومبرگ می‌گوید که تیک‌تاک با حضور در دادگاه، قانون جدید را به چالش خواهد کشید. اگر دادگاه حق را به تیک‌تاک بدهد، اجرایی‌شدن قانون جدید با تأخیر قابل توجه همراه خواهد شد. زومیت
#کیوسک🔸یکشنبه ٩ اردیبهشت ١۴٠٣
#روابط‌عمومی🔸یک تعریف
روابط عمومی یک فرآیند ارتباطی استراتژیک است که روابط سودمند متقابل را بین سازمان‌ها و عموم مردم ایجاد می‌کند.
▫️انجمن روابط عمومی آمریکا (PRSA)
#روابط‌عمومی🔸هفته روابط‌عمومی ١۴٠٣
🔸اپل آیدی بسیاری از کاربران در
سراسر جهان غیر فعال شد
ه است
بسیاری از کاربران محصولات #اپل در شبکه‌های‌اجتماعی از غیرفعال شدن ناگهانی و بدون هشدار اپل آیدی خبر می‌دهند. نکته عجیب اینجاست که کاربران نمی‌توانند با رمز قبلی به اکانت خود لاگین کنند و حتما باید رمز جدیدی تعیین کنند.
اپل هنوز به این مشکل واکنشی نشان نداده است. زومیت
#اینترنت🔸الگوریتم‌های جستجو:
▫️جستجو چیست؟
جستجو فرآیند اساسی مکان‌یابی یک عنصر یا آیتم خاص در مجموعه‌ای از داده‌ها است. این مجموعه از داده‌ها می‌تواند اشکال مختلفی مانند آرایه‌ها، لیست‌ها، درختان یا سایر نمودهای ساخت‌یافته باشد. هدف اصلی جستجو تعیین این مقوله که آیا عنصر مورد نظر در #داده‌ها وجود دارد یا خیر، و اگر چنین است، شناسایی مکان دقیق آن یا بازیابی آن مهم‌ترین مسئله است. این امر در وظایف محاسباتی مختلف و برنامه‌های کاربردی دنیای واقعی، از جمله بازیابی اطلاعات، تجزیه و تحلیل داده‌ها، فرآیندهای تصمیم‌گیری و غیره نقش مهمی ایفا می‌کند.
▫️مقدمه الگوریتم‌های جستجو
همه الگوریتم‌های جستجو از کلید
جستجو برای ادامه روند استفاده می‌کنند. انتظار می‌رود الگوریتم‌های جستجو وضعیت موفقیت یا شکست را نشان می‌دهند که معمولاً در سرچ‌های مدل بولین (Boolean) با درست/نادرست نشان داده می‌شوند. الگوریتم‌های جستجوی مختلفی در دسترس هستند و عملکرد و کارایی آن‌ها به داده‌ها و نحوه استفاده از آنها بستگی دارد.
الگوریتم جستجوی "خطی" اساسی‌ترین #الگوریتم جستجو در نظر گرفته می‌شود. اما شاید بهترین جستجو؛ جستجوی "باینری" باشد.
الگوریتم‌های دیگری مانند الگوریتم جستجوی عمق اول (depth-first)، الگوریتم عرض اول (breadth-first) و غیره هم وجود دارد. کارایی یک الگوریتم با تعداد دفعات مقایسه "کلید جستجو" در بدترین حالت انجام می‌شود. نماد مورد استفاده در الگوریتم‌های جستجو O(n) است که n تعداد مقایسه‌های انجام شده است.
خلاصه: الگوریتم جستجو روشی گام به گام است که برای مکان‌یابی داده‌های خاص در میان مجموعه‌ای از داده‌ها استفاده می‌شود. در علوم کامپیوتر، هنگام جستجوی داده، تفاوت بین یک برنامه سریع و یک برنامه کندتر اغلب در استفاده از الگوریتم جستجوی مناسب نهفته است.
🔸نگاهی به رفتار ارتباطی مجید فروغی برآمده از نسل طلایی علوم ارتباطات
▫️#سیدمحمد_طباطبایی
نوشتن درباره #مجید_فروغی، برای این قلم کاری سخت و آسان است. سخت از آن جهت که چطور می‌شود در نبود کسی که سرشار از "بود" بوده است، نوشت و از سوی دیگر، بیش از دو دهه حضور و فعالیت مستمر و پیوسته او در عرصه‌های فرهنگ، هنر و رسانه چنان نمود داشته که نوشتن درباره‌اش آسان و روان می‌شود.
زنده یاد (چقدر سخت است آوردن کلمه زنده یاد پیش نام او) مجید فروغی متعلق به نسلی طلایی از فارغ التحصیلان ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی است. نسلی که از استادان شناخته شده و معتبر این رشته در دانشگاه درس گرفت و علاوه بر این در دوره پویایی دانشگاه تحصیل کرد. در کنار این دو عامل، پویایی مطبوعات در اواخر دهه هفتاد، پویایی دانشجویان #ارتباطات و #روزنامه‌نگاری آن دوره را هم به همراه داشت. مجید فروغی در چنین فضایی وارد دانشگاه شد و همراه با نسل طلایی دانشجویان دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی تحصیل کرد. در همین فضا بود که او مدت قابل توجهی در تیم تحریریه نشریه کتاب هفته با دو نفر از استادان روزنامه‌نگاری و کتاب همکار شد... +
#موبایل🔸دنیای موبایل‌ها
#اینفوگرافی پرفروش‌ترین موبایل‌های جهان
🔸نگاهی به رفتار ارتباطی مجید فروغی برآمده از نسل طلایی علوم ارتباطات
▫️#سیدمحمد_طباطبایی
نوشتن درباره #مجید_فروغی، برای این قلم کاری سخت و آسان است. سخت از آن جهت که چطور می‌شود در نبود کسی که سرشار از "بود" بوده است، نوشت و از سوی دیگر، بیش از دو دهه حضور و فعالیت مستمر و پیوسته او در عرصه‌های فرهنگ، هنر و رسانه چنان نمود داشته که نوشتن درباره‌اش آسان و روان می‌شود.
زنده یاد (چقدر سخت است آوردن کلمه زنده یاد پیش نام او) مجید فروغی متعلق به نسلی طلایی از فارغ التحصیلان ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی است. نسلی که از استادان شناخته شده و معتبر این رشته در دانشگاه درس گرفت و علاوه بر این در دوره پویایی دانشگاه تحصیل کرد. در کنار این دو عامل، پویایی مطبوعات در اواخر دهه هفتاد، پویایی دانشجویان #ارتباطات و #روزنامه‌نگاری آن دوره را هم به همراه داشت. مجید فروغی در چنین فضایی وارد دانشگاه شد و همراه با نسل طلایی دانشجویان دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی تحصیل کرد. در همین فضا بود که... +
#ارتباطات🔸پنج مولفه خلاقیت
پنج مولفه #خلاقیت عبارتند از:
🔻تخصص: به یک پایگاه دانش به خوبی توسعه‌یافته اشاره دارد. هر چه دانش بیشتری داشته باشیم، بیشتر می‌توانیم آن را ترکیب کرده و برای نوآوری از آن استفاده کنیم.
🔻مهارت‌های تفکر تخیلی: این مهارت‌ها به فرد اجازه می‌دهد تا چیزها را از دیدگاه‌های متفاوت و منحصربه‌فرد ببیند، الگوها را بیابد و ارتباط برقرار کند.
🔻شخصیت مخاطره‌آمیز: این نوع شخصیت با جستجوی تجربیات جدید از مقابله با ابهامات و خطرات و حفظ خود در عبور از موانع مشخص می‌شود.
🔻انگیزه درونی: این انگیزه بیشتر حاصل علاقه، رضایت و چالش است تا انگیزه های بیرونی. افرادی که خلاق هستند به جای تحت تاثیر قرار دادن مردم یا کسب درآمد، بیشتر بر لذت و رضایت از کار خود تمرکز می کنند.
🔻محیط خلاق: این نوع محیط از ایده‌های خلاقانه حمایت و آن‌ها را تشویق می‌کند. این مقوله مبتنی بر راهنمایی، چالش و حمایت همکاران یا همسالان است. این محیط‌ها بر نوآوری، تیم‌سازی و ارتباطات تاکید دارند.
#زوم #ارتباطات🔸نظریه گروه خاموش‌شده
🔹خلاصه آرای #ادوین_آردنر
نظریه گروه خاموش شده* یک #نظریه انتقادی در مورد گروه‌های خاصی از مردم است که در مقایسه با دیگران ناتوان می‌مانند.
این ادوین آردنر (Edwin Ardener) انسان‌شناس بریتانیایی بود که این مفهوم را معرفی کرد. سهم مورد توجه او در انسان‌شناسی، مطالعات مربوط به #جنسیت است. او دریافت که مطالعات انجام شده توسط بسیاری از مردم‌شناسان به مردان تعمیم داده شده است و یافته‌ها تنها یک طرف را می‌بینند. صدای زنان و سایر ناشنیده‌ها، نادیده گرفته شده و خاموش شده‌اند. درک این چشم‌انداز که تقریباً نیمی از جمعیت نادیده ‌گرفته می‌شود، مطالعات پیشین را تحت تأثیر قرار داد و لذا نظریه گروه خاموش‌شده، قدرت حاشیه‌نشینان جامعه را روشن و علت لال شدن گروه خاصی از جمعیت به ویژه زنان را توضیح داد. بر اساس این نظریه، زنان با این نگرش که نظرات آنان خاموش می‌ماند، زندگی می‌کنند و بنابراین اکثر آن‌ها تصمیم می‌گیرند با شرایط سازگار شوند. طبق نظریه گروه خاموش‌شده، نگرش مردان نان‌‌آور نسبت به زنانی که به آن‌ها تکیه می‌کنند نگرش غالب است.
می‌توان از نظریه گروه خاموش‌شده برای درک مشکلات گروه‌های به حاشیه رانده‌شده استفاده کرد.
*Muted Group Theory
HTML Embed Code:
2024/05/17 01:41:43
Back to Top