TG Telegram Group Link
Channel: SalesMaster - استادِ فروش
Back to Bottom
✴️مطالعه یگانه راهی است برای آشنایی و گفتگو با بزرگانِ روزگار که قرن‌ها پیش از دنیا رفته‌اند و اکنون در زیر خاک منزل دارند.

🗣رنه دکارت

✳️ #کوتاه
🔖استادِ فروش

🔖 @Sales_Master
⭕️ چگونه کارمند بی انگیزه را بشناسم؟

👈البته شناسایی کارمندان بی انگیزه کار آسانی نیست. چرا که بیشتر کارمندان به خاطر امنیت شغلی، مسائل خود را مدیران پنهان می کنند و در اوج بی انگیزگی و سرگردانی ظاهر خود را حفظ می نمایند. اما نکات مشترکی در ظاهر و رفتار حرفه ای این افراد وجود دارد که آنها را قابل شناسایی می کند:

🔸افراد بی انگیزه غالبا عبوس هستند یا آه و ناله می کنند. به ظاهر و پوشش خود در محیط کار اهمیت نمی دهند. دیر می آیند و زودتر از همه محل کار را ترک می نمایند. علی رغم عدم نیاز مالی به دنبال شغل دوم هستند تا احساس نیاز خود به رضایت شغلی را ارضا کنند. علاقه شدیدی به انجام کار روتین دارند و از خلاقیت گریزانند. از دادن ایده های جدید پرهیز می کنند. مسئولیت پذیر نیستند و تصمیم گیری را به مافوق خود واگذار می کنند و حتی در صورت اشتباه بودن تصمیم مافوق به لحاظ فنی یا توجیهی یا ... ، آن را بدون چون و چرا انجام می دهند. در صورت مرتکب شدن اشتباه در کار خود به سرعت فرافکنی می کنند و به دنبال کسی می گردند که تقصیرها را به گردن او بیندازند.

🎓 #مدیریت
🔖استادِ فروش

🔖 @Sales_Master
✴️مشتریان آموزش دیده

🔸زمانی که با یک مشتری که قبلاً از محصول یا خدمات رقیب استفاده میکرده معامله میکنید باید به یاد داشته باشید که آن نیاز قبلا خودش ایجاد شده.(نیازی که باعث خرید مشتری میشود)

🔸فروشهای زیادی به دلیل ناتوانی فروشنده در توجه به این نکته از دست رفته که هنگام برخورد با مشتریان آموزش دیده، تمرکز باید برروی شناسایی و رفع الزامات و نیازهای جدیدی باشد که محصول یا خدمات قبلی نمی توانند آنها را برآورده سازند.

💌 #مدیریت_ارتباط_بامشتری
🔖استادِ فروش

🔖 @Sales_Master
✴️معامله خوب

🔸بهترین راه برای آن‌که یک معامله خوب داشته باشید این است که این امکان را برای خودتان فراهم کنید که هر وقت خواستید از آن خارج شوید.

🔑 #کسب_وکار
🔖استادِ فروش

🔖 @Sales_Master
⭕️تحقیقات بازاریابی

🔸تحقیقات بازاریابی، یکی از مهمترین بخشهای فرایند بازاریابی است که بر مطالعه روندهای موجود در بازار، سلیقه ها، ذائقه ها، عادات و در مجموع ویژگیهای جمعیت شناختی، روانشناختی جامعه شناختی و جغرافیایی "بازار هدف" تمرکز دارد.
در این نوع تحقیق تلاش می شود تا با جمع آوری دادهای مربوط به مشتریان، بازار و نیز رقبا و سپس تجزیه تحلیل و تبدیل داده ها به اطلاعات، درکی واقعی و درست از بازار به صاحبان کالاها و خدمات داده شود تا آنان بتوانند بر مبنای این تحلیل ها، تولیدات خود را به بهترین روشهای ممکن به مشتریان عرضه نمایند.
⭕️ یک بسته بندی جذاب که حسابی در شبکه های اجتماعی وایرال شده است !

📈 #بازاریابی
🔖استادِ فروش

🔖 @Sales_Master
✴️کسب و کار ایده آل از سه ویژگی برخوردار است:

🔸چیزی که شما دوستش دارید.

🔸چیزی که در آن مهارت دارید.

🔸چیزی که برای آن تقاضا وجود دارد.

🔑 #کسب_وکار
🔖استادِ فروش

🔖 @Sales_Master
✴️دیوار سنگی در مذاکره

🔸گاهی مذاکره کنندگان، طرف مقابل را با یک دیوار سنگی مواجه می کنند که عبور از آن ناممکن می نماید یکی از مشهور ترین این دیوارها بیان آن است که: "آخرین پیشنهاد ما این است و شما نیز آخرین پیشنهاد خود را بیان کنید".

🔸مذاکره کننده می کوشد این دام را به کمبود زمان و فرصت برای انجام مذاکره ربط دهد، یا تصمیم قطعی و غیر قابل تغییر خود را القا نماید.

🔸در این حالت شما باید به صراحت بیان کنید که فعلا پیشنهاد مشخصی ندارید، ترکیب پیشنهاد شما انعطاف پذیر است و می تواند بر مبنای گزینه های مختلف متغیر باشد، گزینه هایی که حتی شاید بتواند منفعت طرف مقابل را بهتر از آن دیوار سنگی تامین نماید، مواردی که هنوز بررسی نشده است. 

🗣 #مذاکره
🔖استادِ فروش
🔖 @Sales_Master
⭕️پیدا کردن راه پیشرفت

🔸من در کارهای فنی خوب نیستم. من آموزش دیده‌ام که معلم دبیرستان باشم. من یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری الکترونیک را در جهان مدیریت می‌کنم، اما تنها چیزی که از رایانه بلدم این است که چگونه با ایمیل و مرورگر وب کار کنم! شما هم نیاز نیست که همه‌چیز را در مورد کاری بدانید تا بتوانید در آن بهترین باشید، بلکه باید راه پیشرفت را پیدا کنید.

#موفقیت
🔖استادِ فروش

🔖 @Sales_Master
✴️موفقیت در کسب و کار

🔸بهترين و مطمئن‌ترين راه برای راه‌اندازی يک کار جديد اين است که با مقدار اندکی سرمایه شروع کنيد، و سپس مرحله به مرحله با استفاده از سود حاصله پيش برويد. کسانی که با پول کم شروع می‌کنند در مقايسه با کسانی که با پول خيلی زياد شروع می‌کنند احتمال موفقيت بيشتری دارند.

🔑 #کسب_وکار
🔖استادِ فروش

🔖 @Sales_Master
⭕️ 8 وظیفه اصلی روابط عمومی بازاریابی

🔸 ارتباط با مطبوعات و خبرنگاران و تشویق آنها به درج اخبار مثبت درباره شرکت، برندها و محصولات آن
🔸 حمایت از برنامه‌های عام‌المنفعه، ورزشی، علمی، هنری و غیره با هدف افزایش شهرت شرکت، برندها و محصولات آن
🔸 ارتباط با گروه‌های مرجع، افراد سرشناس، تصمیم‌گیران دولتی و غیره با هدف بهبود تصویر شرکت نزد آنها
🔸 برقراری رابطه با مراجع قانونی و دولتی با هدف پیشنهاد و دفاع از قوانین و مقررات مطلوب شرکت
🔸 ارائه مشاوره به مدیران ارشد شرکت درباره موضع‌گیری در خصوص مسائل عمومی جامعه
🔸 کمک به معرفی بهتر محصول جدید شرکت از طریق خبرسازی پیرامون آن
🔸 افزایش علاقه مشتریان به برندها و محصولات شرکت از طریق انتشار اخبار و محتواهای مطلوب درباره آنها
🔸 دفاع از برندها و محصولات شرکت در زمان‌های بحرانی

📈 #بازاریابی
🔖استادِ فروش

🔖 @Sales_Master
⭕️موقع پاسخگویی به مشتری حق ندارید عصبانی شوید !

🔸اگر مشتری سوال کرد و شما خودتان را از بحث کنار کشیده‌اید ، باخته‌اید

🔸باید پیشاپیش سوال‌های مشتریان‌تان را پیش‌بینی کنید و برای هر کدام جواب مناسبی تدارک ببینید .

💌 #مدیریت_ارتباط_بامشتری
🔖استادِ فروش

🔖 @Sales_Master
✴️‍ اثرگذاری مثبت بر آقای رئیس

👈داشتن شغلی مناسب و داشتن روابط کاری خوب، آرزوی هر فرد شاغلی است. اما گاهی بدست آوردن این شغل به اندازه راضی نگهداشتن کارفرما مشکل نیست! در واقع ورود و باقی ماندن در یک موسسسه، کارخانه، شرکت و هر محیط کاری دیگری، علاوه بر اینکه به توانایی های خاص و متناسب با آن نیاز دارد، بلکه نیازمند هوش، سیاست کاری صحیح و نشان دادن توانایی های فردی است. گاهی تصور می کنیم همین که کار خود را بدون مشکل انجام می دهیم کافیست، اما در دنیایی که تناسبی بین نیروی متخصص و کار مناسب وجود ندارد، رعایت نکات زیر می تواند در حفاظت از موقعیت شغلی بسیار مفید واقع شود: 

🔸اهداف را بشناسید
خود را با اهداف و ارزش های کارفرما و موسسه تطبیق دهید و اولویت های رئیس خود را اولویت خود بدانید. 

🔸بدانید که چگونه ارزیابی خواهید شد
بدانید که دقیقا کدام مهارت ها، رفتارها و فضائل شما مورد قضاوت قرار گرفته و تشویق خواهد شد. سپس مانند لیزر بر روی آنها متمرکز شوید. 

🔸قابل اطمینان باشید
آنچه را که گفته اید، انجام دهید. حتی بهتر از آن اینکه، کمتر قول بدهید و بیشتر عمل کنید. 

🔸انرژی مثبت بدهید
شما نباید شخص غرغرو و نالان شرکت بوده و راهکارهای رئیس یا موسسه را زیر سوال ببرید. شما باید تشویق کننده و الهام بخش باشید، کسی که همه مایلند در کنار وی کار کنند. 

🔸کارفرمای خود را خوب جلوه دهید
کار خود را به موقع و به حرفه ای ترین روش ممکن انجام دهید. آن دسته از ایده های رئیس خود را که می توانند به او و بخش مرتبط با وی کمک کنند عملی ساخته، مسئول به کار گرفته شدن آنها باشید. 

🔸اشتباه خود را بپذیرید
هنگام بروز اشتباه و توضیح دادن درباره آن، به جای پرداختن به آنچه غلط انجام داده اید، بر آنچه آموخته اید تمرکز کرده و مسئولیت خطای خود را بپذیرید. برای مثال بجای گفتن اینکه «نباید نسبت به نظرات کاربران بی توجه می ماندم.» رئیس خود بگویید: «به نظرم اگر مستقیما با کاربران صحبت می کردم بهتر بود.» 

🔸سازمان یافته عمل کنید
قبل از ترک محل کار خود، برای روز بعد برنامه ریزی کنید. وظایف خود را به نسبت فوریت و اهمیت دسته بندی کنید و با خود قرار بگذارید که حد اقل دو مورد اول فهرست خود را حتما انجام دهید. 

🔸وقت شناس باشید
حضور به موقع و حتی زودتر بر سر کار و یا در جلسات، نشانه علاقه مندی، قابل اطمینان بودن و توانایی شما در اداره موثر زندگی تان است. 

🔸کاردان باشید
برای پاسخ هر پرسش یا حل هر مشکلی سراغ رئیس نروید. ابتدا خوب به آن فکر کنید و اگر باید مشکلی را به رئیس گزارش دهید، چند راه حل هم برای آن پیشنهاد کنید. 

🔸افق های خود را گسترش دهید
از دوره های آموزشی موسسه استفاده کنید و برای شرکت در پروژه هایی که متفاوت از تجربیات و امور روزمره شماست، داوطلب شوید. 

🎓 #مدیریت
🔖استادِ فروش

🔖 @Sales_Master
⭕️6 نکته طلایی از زبان پدر مدیریت جهان

🔸کاری را انجام دهید که لازم است؛ نه کاری که دلتان می خواهد.
برای یک مدیر انجام کارها کافی نیست؛ او باید کارهای درست را انجام دهد. کارهایی را انجام دهید که بیشترین تاثیر را بر کسب و کارتان خواهد داشت.

🔸از فرصت ها بهترین استفاده را بکنید.
حل مسئله به نتایج موثر منجر نمی شود، فقط جلوی آسیب را می گیرد. برای کسب نتیجه باید از فرصت ها بهترین استفاده را کرد. حل مشکلات را به دیگران واگذار کنید و خود به دنبال فرصت ها باشید.

🔸بهره وری عادت است
برای داشتن بازده کاری بالا باید به طور مستمر و همیشگی رفتارهای کارآمد را تبدیل به عادت کرد. این بدان معناست که برای کارآمد بودن لازم نیست کارهای بزرگ انجام دهید بلکه باید کارهای کوچک اما صحیح روزمره را به طور منظم تکرار کنید. به قول معروف «شما همان چیزی هستید که همیشه تکرار می کنید».

🔸زمان خود را مدیریت کنید
مهمترین چیزی که شما مدیریت می کنید نه افراد هستند و نه بودجه بلکه زمان است. طرز استفاده شما از زمان تان میزان بهره وری شما را تعیین می کند.

🔸به دنبال تعالی باشید
برای بزرگ شدن باید آنقدر اعتماد به نفس داشته باشید که باور کنید جهان واقعا به شما و قدرت شما نیاز دارد. اگر به توانایی های خود باور نداشته باشید نمی توانید با اطمینان تصمیم بگیرید و با شجاعت اقدام کنید.

🔸زیاد تصمیم نگیرید
مدیری که تصمیمات زیادی می گیرد هم تنبل است و هم ناکارآمد. موسساتی که خوب اداره می شوند، بحران های اندکی دارند. اگر دائم در حال تصمیم گیری هستید بدانید که دستورالعمل های لازم و صحیح را ایجاد نکرده اید.

🎓 #مدیریت
🔖استادِ فروش

🔖 @Sales_Master
⭕️‍ 6 قدم فروشندگی

🔸توجه: شما باید بتوانید توجه مشتری را جلب کنید. به این ترتیب می توانید او را وارد بحثی کنید تا نیازهای وی را دریابید.

🔸علاقمندی ها: باید کنجکاوی مشتری خود را بر‌انگیزید تا او تشنه دانستن چیزهای بیشتری در مورد محصولات شما باشد

🔸صحبت: باید خیال مشتری را راحت کنید که محصول شما نیازهای وی را برآورده می سازد. همین‌طور باید نسبت به کالایی که می فروشید اشتیاق نشان دهید، نظر مثبت و انگیزه کافی از همین اشتیاق به‌دست می‌آید.

🔸خواستن: شما باید احساس خواستن و نیاز را در ذهن مشتری خود زنده کنید.

🔸عقد قرارداد و فروش: قرارداد ببندید، در غیر این‌صورت تنها وقت خود را تلف می‌کنید و یا برای رقبای خود کار می‌کنید.

🔸تبریک: وقتی مشتری گفت بله، به او تبریک بگویید. تصمیم او به معنی سود شماست. و او نیاز به تایید این دارد که تصمیمش صحیح است.

💵 #فروش
🔖استادِ فروش

🔖 @Sales_Master
✴️استخدام افراد عالی را یاد بگیرید

🔸جذب افراد خوب و حفظ آنها در سازمان یک مهارت اساسی در تجارت است. شاید هم مهمترین مهارت باشد. خوشبختانه این مهارت هم مانند هر مهارت دیگری در دنیای تجارت قابل یادگیری است و تقریبا هر کسی از طریق تمرین و تکرار می تواند آن را یاد بگیرد. مدیران بی شماری این مهارت را در حد عالی یاد گرفته اند و مدام افراد خوبی را استخدام می کنند. در عین حال مدیرانی هم هستند که هنوز در این کار مهارت پیدا نکرده اند. در نتیجه با آگاهی و دانش کم مصاحبه های استخدامی را انجام می دهند، و متعجب هستند که چرا70% افرادی که استخدام کرده اند کار نمی کنند. اغلب اوقات این مدیران ضعفی را که در تصمیم گیری برای استخدام افراد دارند به گردن کسانی که استخدام کرده اند می اندازند و در نتیجه نمیتوانند از اشتباهات شان درس بگیرند و پیشرفت کنند .

🎓 #مدیریت
🔖استادِ فروش

🔖 @Sales_Master
⭕️‍چهار بُعد یک برند قوی

🔸باید مشخصه و ویژگی بارزی را در اذهان زنده کند

🔸باید بتوانیم مشخصات برند را تجسم کنیم. درست مثل اینکه بخواهیم یک نفر را توصیف کنیم.

🔸یک یا دو منفعت کلیدی محصول را بیان کند. به طور مثال ابزارمهدی تداعی کننده ابزارآلات با کیفیت است. و برند کاله تداعی کننده طعم های جدید

🔸برند باید نشان دهنده ارزش های سازمانی هم باشد. به طور مثال آیا شرکت نوآور است یا مشتری مدار یا حساس به مسئولیت های اجتماعی و بالاخره نشان دهنده خصوصیات مصرف کنندگان و مشتریان خود نیز باشد.

🔑 #برندینگ
🔖استادِ فروش

🔖 @Sales_Master
⭕️نکاتی درباره فروش حرفه ای


🔸هیچ وقت در مقابل مشتری سیگار نکشید، حتی با اجازه مشتری.

🔸برای تداوم فروش محصولات و خدمات خود، سیستم ارتباط با مشتری یا اختصارا CRM را راه اندازی کنید.

🔸 از دادن تخفیف های هنگفت به مشتری جدا خودداری کنید. با این کار باعث میشوید که مشتری فکر کند شما کلاه بردار هستید.

🔸حتی اگر نقدینگی شرکت با رکود و فروش کم شد، سرمایه باقیمانده را تو حساب بانکی خود حبس نکنید. ادامه حیات فروش شما به تبلیغات شما بستگی دارد.

🔸اگر درصد فروش محصولات یا سرویس شما پایین آمد، دنبال عوامل حاشیه ای مثل قیمت یا رقیب نگردید. مهمترین عامل در فروش تبلیغات است.

🔸به نظر نمیرسد از شرکت کوکاکولا یا پپسی در جهان شناخته شده‌ تر داشته باشیم! اما هنوز هزینه های هنگفتی را بابت تبلیغات میپردازند.

🔸هیچ وقت به مشتری های همیشگی و قدیمی اکتفا نکنید و دنبال مشتری جدید باشید.

🔸بین ۸۰ تا ۹۰ درصد درآمد شرکت های بلوچیپ (مثل نستله) و بزرگ (مثل مپنا) از حفظ مشتریان قبلی است.

💵 #فروش
🔖استادِ فروش

🔖 @Sales_Master
✴️‍ ارزش مشتریان شرکت ها یکسان نیست :

👈کسانی که به صورت تخصصی در حوزه مدیریت و فناوری اطلاعات کار می‌کنند، قطعا با نام موسسه گارتنر (Gartner) به عنوان یکی از مهم‌ترین مشاوران بین المللی آشنا هستند.

🔸بر اساس تحقیقی که توسط این موسسه انجام شده است (محتوای عکس بالا) به طور متوسط حدود 80 درصد درآمد شرکت‌ها از حدود 20 درصد مشتریانشان به دست می‌آید. معنای ساده این حرف‌ برای صاحبان کسب و کار، در هر بعد و اندازه ای آن است که:

🔸 شما باید از بین مشتریان خودتان آن 20 درصد پر ارزش را تشخیص بدهید.

🔸 عقل سلیم کسب و کار حکم می کند که رفتار شما با این 20 درصد (شامل قیمت، شرایط پرداخت، تجربه مشتری، خدمات پس از فروش و نظایر آن) متفاوت از سایرین باشد.

🔸اگر گفته می شود حفظ مشتری مهم است، حفظ این 20 درصد برای کسب و کار شما از مهم هم مهم تر است!

🔸اگر تا امروز نمی‌دانستید نظام مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM به چه درد می خورد، موارد بالا پایه ای ترین کارکردهای CRM در سازمان است.

🔸حال چنانچه در کسب و کار شما نرم افزاری به اسم CRM خریداری و نصب شده اما 3 اتفاق بالا در آن نمی افتد، شاید دفترچه تلفن پیشرفته یا تلفن گویای رسیدگی به شکایات خوبی داشته باشید، اما اجازه بدهید که خیالتان را راحت کنم:
شما CRM ندارید!
پس منتظر مزایای آن هم نباشید!

💌 #مدیریت_ارتباط_بامشتری
🔖استادِ فروش

🔖 @Sales_Master
⭕️ رویکردهای ایجاد شایستگی رهبری درمدیران

🔸مهمترین بخش در شایستگی رهبری در مدیران این است که فردی باشید که بخواهید دیگران آن را دنبال کنند. هر حرکتی که شما در یک تشکیلات سازمان یافته انجام می دهید به اینکه دیگران بخواهند شما را در آینده دنبال کنند، موثر است. یک مدیر موفق که دیگران بخواهند وی را دنبال کنند باید خصوصیات زیر را داشته باشد:

۱- باید روابط بین فردی مستحکم و مسئولیت پذیر در بین افراد ایجاد کنید

۲- یک تیم تشکیل دهید و به افراد این امکان را دهید که در کارهای گروهی شرکت کنند

۳- مسائل مالی را در نظر بگیرید. هدف هایی را در نظر بگیرید و میزان فعالیت و پیشرفت افراد را در نظر بگیرید

۴- فضایی را به وجود بیاورید که در آن افراد از سلامت روانی برخوردار باشند و به حدی که پویایی خود را از دست ندهند و در جهت رسیدن به اهداف سازمان تلاش فراوان کنند

۵- از مثال ها پیروی کنید اگر کسی کار درستی انجام داده و به شما اثبات شده است آن را دنبال کنید و جواب بگیرید

۶- به دیگران کمک کنید تا رشد کنند و از طریق آموزش و یادگیری های حرفه ای توانایی ها و استعداد های خود را توسعه بخشند

🎓 #مدیریت
🔖استادِ فروش

🔖 @Sales_Master
✴️ نکته مهم در طراحی تبلیغات

👈 از اغراق کردن نترسید!

اغراق یکی از ابزارهای بسیار کارآمد تبلیغاتی است البته اگر به درستی و بجا به کار گرفته شود. ادعای اینکه محصول شما می‌تواند یک عملکرد عجیب و غریب داشته باشد یا یک اتفاق نشدنی را موجب شود همیشه جلب توجه خواهد کرد؛

البته باید توجه داشته باشید که بین اغراق کنایه‌آمیز در ویژگی‌ها و عملکرد محصول برای جلب توجه مخاطبان با دروغ‌گویی و گمراه کردن آن‌ها خط بسیار باریکی است که رعایت ملاحظات آن فقط از عهده هنر طراحی خلاقانه و کمی طبع طنزآلود بر می‌آید.

به نمونه بالا نگاه کنید!

حشره کش Rapid باعث شده که همه نت‌های موسیقی در قطعه "پرواز زنبور عسل" از آثار Rimsky-Korsakov بمیرند، یعنی محصول آن‌قدر قدرتمند است که هر ردی از حشرات را نابود می‌کند!

◀️دقت کنید که این ادعا به وضوح برای مخاطب مسخره و طنزآمیز است، نه گول زننده و گمراه کننده!/حمیدصباغی

📈 #بازاریابی
🔖استادِ فروش

🔖 @Sales_Master
HTML Embed Code:
2024/05/21 07:00:06
Back to Top