TG Telegram Group Link
Channel: SalesMaster - استادِ فروش
Back to Bottom
✴️ویژگی های نوابغ فروش:

احترام به مشتری و احترام به او
استقامت و بردباری
پیگیری
آمادگی و انگیزه فروش
انتقاد پذیر باشین
احساس مسولیت داشته باشید
خدمت فراگیر
نو آوری و ابتکار
درک نیاز مشتری
کمک کردن به مشتری برای پیدا کردن نیاز
سوالات مناسب پرسیده شود
وقت صرف کردن برای پیدا کردن سلیقه فروش
و اينکه هیچ گاه حدس نزنید

💵 #فروش
🔖استادِ فروش
🔖 @Sales_Master
⭕️ سبک‌های متفاوت مديريت و رهبری در سازمان‌ها ( قسمت اول )

🔸رهبری اقتدارگرایانه (Autocratic Leadership): در سازمان‌هایی که دچار بحران جدی شده‌اند و نیاز به تصمیم‌گیری‌های سریع دارند و فرآیندهای کاری روتین و غیرتخصصی است، اجرا می‌شود. برای سازمان‌های نظامی این سبک رهبری مناسب است و مزایایی مانند سرعت در تصمیم‌گیری و قدرت بلامنازع در رهبری را به همراه دارد.

🔸رهبری بوروکراتیک (Leadership Bureaucratic): برای سازمان‌هایی که کارهای دقیق و علمی و نا ایمن انجام می‌دهند و لزوم توجه به قوانین و دستورالعمل‌ها برای انجام درست و ایمنی جدی است، بسیار مناسب است. مزایای این روش رهبری سازمانی بالا بردن ایمنی و کم‌کردن ریسک ناشی از کارکردهای تعیین نشده است.

🔸 رهبری کاریزماتیک (Charismatic Leadership): برای سازمان‌هایی که از بی‌تفاوتی و عدم احساس مسوولیت کارکنان ناراضی هستند انتخاب این سبک رهبری می‌تواند مفید باشد که با شور و انرژی خود سازمان را به حرکت درمی‌آورند. این سبک از رهبری برای سازمان‌هایی که به تغییرات درونی نیاز دارند، مناسب است و رهبری در این سبک باید با الگو قرار دادن خود سایرین را به عملکردهای فوق‌العاده مجاب کند.

🎓 #مدیریت
🔖استادِ فروش

🔖 @Sales_Master
✴️ از هیچ‌چیز در زندگی نباید واهمه داشت، بلکه باید برای فهمیدنش تلاش کرد. باید با کسب دانش بیشتر، ترس از ناشناخته‌ها را ریشه‌کن کنیم...

🗣ماری کوری

✳️ #کوتاه
🔖استادِ فروش

🔖 @Sales_Master
SalesMaster - استادِ فروش
⭕️ سبک‌های متفاوت مديريت و رهبری در سازمان‌ها ( قسمت اول ) 🔸رهبری اقتدارگرایانه (Autocratic Leadership): در سازمان‌هایی که دچار بحران جدی شده‌اند و نیاز به تصمیم‌گیری‌های سریع دارند و فرآیندهای کاری روتین و غیرتخصصی است، اجرا می‌شود. برای سازمان‌های نظامی…
⭕️ سبک‌های متفاوت مديريت و رهبری در سازمان‌ها ( قسمت دوم )

🔸رهبری مشارکتی (Participative Leadership): در سازمان‌هایی که نوآوری و خلاقیت رمز موفقیت و نیاز به مشارکت کارکنان مهم‌ترین عامل در ماندگاری سازمان است این سبک از رهبری مناسب است. این نوع رهبری برای شرایط غیربحرانی بسیار موثر است و در شرایط بحرانی که نیاز به سرعت در تصمیم‌گیری دارد پاسخ معکوس می‌دهد. برای سازمان‌هایی که تمرکز بر بهبودهای عملیاتی و بهبود محصول یا ارائه بهتر خدمت دارند، نیز مناسب است و از معایب آن طولانی شدن تصمیم‌گیری‌ها و مشخص نشدن برخی از ناکارآمدی‌های فردی است.


🔸رهبری عدم مداخله ( Laissez - Faire Leadership): برای سازمان‌هایی که نیاز به روش‌های خود مدیریتی دارند و مدیریت زمان اهمیت زیادی دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای کارهایی که نیاز به هدایت نداشته و اطمینان داریم که کارها با حداقل خطا انجام می‌گیرد مناسب است و اگر دانش مناسب در بین کارکنان نباشد ریسک زیان‌دهی آن بالا است.


🔸رهبری مردم محور (People - oriented Leadership ): این سبک رهبری برای توسعه کارهای تیمی است و با توجه به اینکه رهبری سازمان نگاه یکسانی به کارکنان دارد تیم‌های مقتدر و قوی در آن تشکیل می‌شود. نقطه ضعف بزرگ این نوع سبک رهبری فراموشی مسوولیت‌های فردی است و باعث می‌شود قابلیت‌های فردی کارکنان نادیده گرفته شود.

🎓 #مدیریت
🔖استادِ فروش

🔖 @Sales_Master
SalesMaster - استادِ فروش
⭕️ سبک‌های متفاوت مديريت و رهبری در سازمان‌ها ( قسمت دوم ) 🔸رهبری مشارکتی (Participative Leadership): در سازمان‌هایی که نوآوری و خلاقیت رمز موفقیت و نیاز به مشارکت کارکنان مهم‌ترین عامل در ماندگاری سازمان است این سبک از رهبری مناسب است. این نوع رهبری…
⭕️ سبک‌های متفاوت مديريت و رهبری در سازمان‌ها ( قسمت سوم )

🔸رهبری خدمتگزار (Servant Leadership): این سبک رهبری برای سازمان‌های آموزشی یا خدماتی مانند بیمارستان، دانشگاه بسیار مناسب است و معمولا رهبری سازمان به شاخص‌های فرهنگی و ارزشی بسیار پایبند است و تعهد به‌کار، صداقت، راستگویی و همدلی از ارزش‌های مطرح در این نوع رهبری است. در این سبک به‌رغم کندی تصمیم‌گیری ایجاد فرهنگ ارزشی و خدمت در سازمان از نکات مثبت آن است.


🔸رهبری وظیفه‌گرا (Task - Oriented Leadership): این سبک از رهبری توجه وسیعی برکنترل کار، وظایف و دستورالعمل‌ها دارد و معمولا به‌دلیل عدم توجه به مشکلات کارکنان نارضایتی در بین آنها گسترش می‌یابد.


🔸رهبری تعاملی(Transactional Leadership): این نوع سبک رهبری مناسب با سازمان‌هایی است که کارها را به شکل پروژه‌ای انجام می‌دهند و برای سازمان‌های دانش محور که نیاز به نوآوری و خلاقیت دارند، مناسب نیست.


🔸رهبری تحولی (Transformational Leadership): این سبک رهبری با تعیین چشم‌انداز و اهداف روشن و مکالمه آن در سازمان سعی در جذب مشارکت کارکنان می‌کند. این مهم با درک درستی از تحولات پیرامونی و شیوه‌های ایجاد انگیزه امکان می‌یابد و رهبری با هوش عاطفی خود توانمندی‌های جدیدی نسبت به قبل برای سازمان ایجاد می‌کند. از نقاط ضعف این سبک تایید رهبری از سوی تمامی رده‌های سازمانی است و درصورتی‌که زیرساخت‌های تغییر را ایجاد نکند امکان موفقیت بسیار کاهش می یابد.

🎓 #مدیریت
🔖استادِ فروش

🔖 @Sales_Master
✴️ نکاتی که افراد بانفوذ، خوب می دانند

🔸آن ها سخنران های عمومی فوق العاده ای هستند
قدرت نفوذ در افراد می تواند موجب برقراری ارتباط بین ایده ها و مبدل ساختن آن به ایده هایی ماندگار شود. برای بسیاری از افراد بانفوذ، سخنرانی های عمومی بهترین راه برای انجام رساندن این هدف است.

🔸 دارای مهارت های فردی استثنایی هستند
بسیاری از این افراد دارای توانایی منحصر به فردی هستند، آن ها قادرند تا در حال صحبت کردن با دیگران از احساس خاص بودن را به آن ها القا کنند.

🔸 قابلیت حفظ تمرکز بسیار بالا
آن ها نیازی ندارند تا همانند دیگر افراد خود را درگیر کارهای خسته کننده و بیهوده چون مقدمه سازی های سطحی و خارج از موضوع سازند. قرار گرفتن در یک جایگاه شناخته شده و مطرح در چگونگی رفتار اجتماعی و موقعیت و انتخاب های آنان نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

🔸جاذبه بیشتر یکی از ویژگی های مهم شخصیتی در این افراد است
یکی از ویژگی های افراد با نفوذ کاریزما و گیرایی طبیعی در آن هاست که این افراد را در زمینه متقاعد کردن و هم آرا کردن دیگر افراد با خود یاری می دهد.

🔸آن ها به تک بعد بودن محدود نشده و از استعدادها و توانایی های گوناگونی برخوردار هستند
ممکن است این افراد در حین صحبت کردن با شما، حداقل ۲۵ درصد از فکرشان مشغول موضوع دیگری باشد، اما نگران نباشید، چرا که ۷۵ درصد، بیشترین حد از توجه است که هر فرد می تواند به شما تعلق دهد! بیشتر این افراد بسیار پرمشغله هستند.

🗣 #مذاکره
🔖استادِ فروش
🔖 @Sales_Master
⭕️۵نکته برای عملکرد بهتر در دورکاری

🔸 یک فضای کاری مناسب را در خانه برای خود مشخص کنید.
ممکن است شما به یک اتاق کامل احتیاج نداشته باشید. هر فضایی که ساکت و عاری از حواس پرتی (از جمله تلویزیون) باشد کافی است. ترجیحا پشت میز بنشینید و از کارکردن در محل استراحت خود مثل تخت خواب خودداری کنید.

🔸زمان کاری خود را مدیریت کنید
برای لطمه نخوردن به کارهایتان، توصیه می‌کنیم از همان ساعتی که همیشه به سر کار می‌رفتید شروع به کار کنید ، و تا ساعتی که معمولا از دفتر کار خود خارج می‌شدید، کار کنید.
🔸 هر روز لیستی از کارهای روزانه تهیه کنید وظایف کاری خود را قبل از کار برنامه‌ریزی کنید و هدف‌گذاری کنید برای نظم بخشیدن به وظایف می‌توانید از ابزارهایی مثل MeisterTask یا Google Task و... استفاده کنید و با هم‌تیمی های خود به اشتراک بگذارید.

🔸 ارتباط خود را با دیگر اعضای تیم تقویت کنید.
ارتباط مستمر با همکارانتان و گزارش کارهایی که طی روز می‌خواهید انجام دهید می‌تواند هم به آنها انگیزه دهد که فعالیت خود را جدی‌تر بگیرند هم خودتان به لیست وظایفتان متعهد خواهید بود.

🔸 برای استراحت زمان مشخصی تعیین کنید
کار از راه دور یک مفهوم نسبتاً مدرن است که ممکن است خانواده و دوستانتان به اشتباه تصور کنند واقعاً کار نمی کنید. برای اعضای خانواده شرح دهید که در حال دورکاری هستید نه مرخصی، و فقط در زمان‌های استراحت می‌توانید به جمع خانواده بروید.

🔑 #کسب_وکار
🔖استادِ فروش

🔖 @Sales_Master
✴️ وقتی مردم از من می‌پرسند که سال‌ها پیش چه چیزی زندگی‌ام را تغییر داد، پاسخ می‌دهم قطعا مهم‌ترین عامل توقع‌ام از خودم بود. آنچه را که دیگر در زندگی‌ام قبول نمی‌کردم، آنچه را که دیگر تحمل نمی‌کردم و آنچه را که شوق رسیدن به آن را داشتم بر روی کاغذ آوردم!

🗣آنتونی رابینز

✳️ #کوتاه
🔖استادِ فروش

🔖 @Sales_Master
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
📌 ازمون استخدام بخش خصوصی، فرصتی برای ارتقای شغلی

🔹پیمان میرافضل،مدیرعامل شرکت عتیق گشت که از طریق این آزمون استخدام شده‌است، از ویژگی‌های این آزمون و ارتباط مستقیم با شرکت‌ها در فرآیند مصاحبه می‌گوید.

@sales_master
✴️۳۰ نکته‌ی طلایی برای موفقیت در زندگی و کسب‌وکار

🔸موفقیت در زندگی و کسب‌وکار چیزی نیست که نیاز به یک اکسیر جادویی داشته باشد و فقط بعضی از آدم‌های خاص به آن دسترسی داشته باشند. گاهی اوقات با رعایت کردن برخی نکات اصلی و در واقع طلایی می‌توانید به موفقیت‌های چشم‌گیری در زندگی و کار خود برسید. در این نوشتار با ما همراه باشید تا ۳۰ نکته‌ی طلایی برای موفقیت در زندگی و کسب‌وکار را بدانید.

۱. به خودتان و توانایی‌تان باور داشته باشید
۲. بیش از حد کمال‌گرا نباشید
۳. برای ثبات بکوشید
۴. هرگز ناامید نشوید
۵. اهداف روزانه را مکتوب کنید تا حتما انجام دهید
۶. نخستین گام را با اعتمادبه‌نفس و بدون ترس بردارید
۷. نفرت را از زندگی‌تان دور کنید
۸. روابط مناسبی با اطرافیان خود برقرار کنید
۹. عمل‌گرا باشید
۱۰. انرژی مثبت داشته باشید
۱۱. شک و تردید را از خودتان دور کنید
۱۲. برای سلامت‌تان اهمیت قائل شوید
۱۳. ترس از خطر کردن را به خودتان راه ندهید
۱۴. از تقلب و مکر و حیله دوری کنید
۱۵. مدیتیشن و تفکر عمیق را فراموش نکنید
۱۶. به ارزش‌های درونی‌تان اهمیت دهید
۱۷. ذهن باز و رو به آینده‌ای داشته باشید
۱۸. با افراد موفق معاشرت کنید
۱۹. اراده و خواست شما مهم است
۲۰. به پیشرفت‌های کوچک بها بدهید که به نتایج بزرگ می‌رسند
۲۱. صبور باشید و زمان کافی را صرف کنید
۲۲. همیشه عصبانیت خود را کنترل کنید
۲۳. سحرخیزی را سرلوحه برنامه زندگیتان بگذارید
۲۴. شما همان چیزی خواهید بود که فکر می‌کنید
۲۵. سرتان را از مشغولیات مختلف خلوت کنید
۲۶. نگرش صحیح و کنترل بر زندگیتان داشته باشید
۲۷. بدانید که همه حامی شما نخواهند بود
۲۸. به موضوعات پیش پا افتاده توجه نکنید
۲۹. به تغییر اهمیت دهید
۳۰. ارزش‌های زندگی‌تان را بشناسید

🔑 #کسب_وکار
🔖استادِ فروش

🔖 @Sales_Master
⭕️ بزرگ‌ترین موفقیت‌های جهان نصیب کسانی شده است که حتی در اوج ناامیدی، همچنان به تلاش‌شان ادامه دادند.

🗣ریچارد برانسون

✳️ #کوتاه
🔖استادِ فروش

🔖 @Sales_Master
⭕️ یک بسته بندی جذاب که حسابی در شبکه های اجتماعی وایرال شده است !

📈 #بازاریابی
🔖استادِ فروش

🔖 @Sales_Master
✴️ تبدیل شدن به یک مذاکره‌کننده‌ی عالی با ۵ تمرین روزانه ( قسمت اول )

🔸تمرین «نه» گفتن
«نه» گفتن گاهی از آنچه به‌نظر می‌رسد، خیلی سخت‌تر است. «نه» گفتن در موقعیت‌های مختلفی برای ما پیش می‌آید. فرض کنید مدیر از شما می‌خواهد که برای کاری آماده شوید که علاقه و آمادگی‌اش را ندارید، دوستان‌تان از شما کمکی می‌خواهند که از عهده‌اش برنمی‌آیید و دوست ندارید انجامش بدهید یا حتی در صف خرید کسی از شما می‌خواهد که نوبت‌تان را به او بدهید و کارهایی از این دست. ما مدام با شرایطی مواجه هستیم که باید با مهارت نه گفتن به‌خوبی آشنا باشیم تا از خود مراقبت کنیم.

🔸 یادگیری رمزهای زبان بدن
زبان بدن در ارتباطات تا حدود زیادی در افراد مختلف، متفاوت است اما در هر حال شناخت و آگاهی از زبان بدن در ارتباطات غیرشفاهی و در روابط بین‌فردی بسیار مهم است. (بهتر است بدانید که می‌توانید با دیدن چهره طرف مقابل مذاکره بهتری داشته باشید!)
باید حواس‌تان به زبان بدن طرف مقابل باشد. پلک‌زدن مدام، تغییر حالت نشستن و غیره همگی نشانه‌های خوب و ضروری برای دریافت معانی تلویحی رفتار طرف مقابل هستند. برای اینکه زبان بدن دیگران را به‌خوبی تفسیر کنید، باید بتوانید در آنها دقیق شوید و با تمرکز رفتارهایشان را زیرنظر بگیرید و تحلیل کنید.

🗣 #مذاکره
🔖استادِ فروش
🔖 @Sales_Master
SalesMaster - استادِ فروش
✴️ تبدیل شدن به یک مذاکره‌کننده‌ی عالی با ۵ تمرین روزانه ( قسمت اول ) 🔸تمرین «نه» گفتن «نه» گفتن گاهی از آنچه به‌نظر می‌رسد، خیلی سخت‌تر است. «نه» گفتن در موقعیت‌های مختلفی برای ما پیش می‌آید. فرض کنید مدیر از شما می‌خواهد که برای کاری آماده شوید که علاقه…
⭕️ تبدیل شدن به یک مذاکره‌کننده‌ی عالی با ۵ تمرین روزانه ( قسمت دوم )

🔸 گوش‌دادن به دیگران
گوش‌کردن یکی از مهم‌ترین قسمت‌های برقراری ارتباط با دیگران است. با گوش‌کردن است که می‌توانید دریابید در مغز طرف مقابل چه می‌گذرد. در مذاکره هر چقدر بیشتر و بهتر گوش کنید، قوی‌تر به‌نظر می‌رسید. یعنی طرف مقابل اطلاعات بیشتری در اختیارتان می‌گذارد. افراد آرامی که به‌دقت گوش می‌کنند، مذاکره‌کنندگان موفق‌تری به‌نظر می‌رسند و قابل‌ احترام هستند. پس از مهارت گوش دادن غافل نشوید که بسیار مهم است. این مهارت نیز مانند هر مهارت دیگری برای تقویت به تمرین زیاد نیاز دارد.
برای اینکه به چنین مهارتی دست پیدا کنید، تمرین را از خانه و با دوستان و اعضای خانواده آغاز کنید. سعی کنید دقیق و آرام به حرف‌هایشان گوش بدهید و شنونده‌ای مؤثر باشید. با این کار برای مذاکره‌های رسمی‌تر با غریبه‌ها در شرایط مختلف آماده خواهید شد.

🔸 تحقیق و بررسی کافی
قبل از اینکه وارد مذاکره بشوید، درباره‌ی شرایط پیش رو فکر کنید و آمادگی لازم را کسب کنید. فرقی نمی‌کند، مذاکره شما خرید و معامله‌ی چیزی مثل فرش باشد یا قراردادهایی برای تأمین مالی یک استارتاپ. درهرحال سعی کنید اطلاعات کافی و مفید نسبت‌به مذاکره‌ی خود به‌دست آورید. برای انجام درست تحقیقات باید منابع اطلاعاتی خوب و قوی داشته باشید و بدانید که چه پرسش‌هایی در طول مذاکره مهم و اساسی هستند.

🔸کسب تجربه در مذاکره
برای اینکه در مذاکره‌هایتان قوی، با اعتماد به نفس و موفق ظاهر شوید، باید تمرین کنید و بر تجربه‌هایتان بیفزایید. با تجربه است که نبض جریان مذاکره را در دستان‌تان خواهید گرفت و طبیعی و قوی عمل خواهید کرد. از مذاکره‌های عادی و روزمره شروع کنید و کم‌کم به مراحل حرفه‌ای‌تر برسید. باید مهارت های مذاکره را در کار، اجتماع، معاملات و… نیز بهبود ببخشید و نتایج دلخواه‌تان را به‌دست بیاورید. ارزیابی و بازبینی عملکردتان در مذاکرات نیز به شما کمک می‌کند تا بهتر عمل کنید.
این مهارت‌ها با تمرین بسیار به شما کمک خواهند کرد که در زندگی قوی‌تر مذاکره کنید، اما فراموش نکنید که در مذاکره‌ها عادل باشید و جانب انصاف را رعایت کنید. هیچ‌کس نباید بیش از آنچه لایق است، برای کسب امتیاز در مذاکره‌ها اصرار بورزد. از قدیم گفته‌اند، صداقت بهترین سیاست است.

🗣 #مذاکره
🔖استادِ فروش
🔖 @Sales_Master
⭕️فروش چیزی نیست که شما دنبالش بروید. فروش اتفاقی است که زمانی که شما غرق در خدمت به مشتری هستید، رخ می‌دهد.

💵 #فروش
🔖استادِ فروش
🔖 @Sales_Master
✴️تاثیر طولانی مدت تبلیغات بر روی افزایش فروش

👈آیا هنوز هم مانند دهه های پیشین تبلیغات می تواند در ایجاد فروش پایدار و دراز مدت، نقش مهمی ایفا ایفا کند؟ آیا بازار آشفته ای که گوشی های هوشمند بوجود آورده اند، باعث عدم توجه مردم به تبلیغات خواهد شد؟


🔸تحیقیق جدیدی که موسسه تحقیقات Advertising Research Foundation Audience Measurement ارائه کرده است نشان می دهد که هنوز تاثیر دراز مدت تبلیغات می تواند بیشتر از آن باشد که قبلا تصور می شد.

🔸حدود 25 سال پیش محققان در یک تحقیق با نام ” تبلیغات چگونه کار می کند؟” سعی کردند بازار فروش 40 برند که کالای بسته بندی شده بودند را بسنجند. یافته های آنها نشان می داد که فروش ناشی از تبلیغات به طور متوسط در هفته های اولیه دوبرابر شده است.

🔸این قدرت دوبرابر کنندگی فروش، که از تبلیغات ناشی می شود دست مایه بسیاری از تحیلیل های بازاریابی شد و به طور گسترده ای توسط بازاریابان برای توجیه و دوبرابر کردن هزینه های تخصیص یافته به برنامه های آمیخته بازاریابی، مورد استفاده قرار گرفت. اما این تاثیر کوتاه مدت بود نه طولانی مدت.

💵 #فروش
🔖استادِ فروش
🔖 @Sales_Master
⭕️مدیریت استراتژیک
👈بستر سازی و اجرای استراتژی ها

🔸در این مرحله استراتژی های تدوین شده را به مرحله‌ اجرا گذاشته می شود. اما بسترهای کارآمدی که مدیران بنا نهاده اند، بدون یک اجرای منظم و برنامه ریزی‌شده عملاً بی‌فایده است.

🔸جهت اجرای موفقیت آمیز استراتژی ها به چهار مهارت بنیادین نیاز است:

• مهارت تعامل
• مهارت تخصیص
• مهارت نظارت
• مهارت های سازمانده

🎓 #مدیریت
🔖استادِ فروش

🔖 @Sales_Master
✴️تعریف فروش اجتماعی از دیدگاه آمیرال:

🔸فروش اجتماعی، هنر بهره بردن از شبکه های اجتماعی برای شناسایی، ارتباط، درک و پرورش چشم اندازهای فروش است.

🔸بهتر است تعریف فروش اجتماعی را با چیزی که نیست آغاز کنیم: در واقع فروش اجتماعی به این معنا نیست که ما افراد را با پیام های شخصی یا توئیت های زیاد بمباران کنیم، این پیام ها را با عنوان اسپم در دنیای مارکتینگ میشناسیم.در واقع فروش اجتماعی صرفا به معنای دست یافتن به مشتری نیست بلکه به معنای ساختن ارتباط موثر با مشتریان، گوش دادن موثر و به موقع و وارد شدن به مکالمه با آنها در زمان صحیح و پرزنت خودتان است.

🔸خیلی از فروشنده ها فروش اجتماعی را جایگزین عمل مخوف تماس سرد یا کولد کالینگ برای معرفی میکنند که البته موثر تر نیز هست چون شما در زمان درست در مکان درست حضور خواهید داشت.
/برندبافی

💵 #فروش
🔖استادِ فروش
🔖 @Sales_Master
⭕️ به سوی کارآفرینی باید ها و نباید ها ( قسمت اول )

🔸 پیدا کردن منبع مالی: قبل از اینکه درخواست وام بدهید، از مشاوران حرفه‌ای درخواست کنید طرح کسب‌وکارتان را مرور کنند تا مطمئن شوید چیز مهمی را از قلم نینداخته‌اید و فرضیات‌تان دقیق است.
علاوه بر تامین مالی برای بنگاه جدید، اگر نتوانستید پیش‌بینی‌های درآمدی اولیه خود را محقق کنید، یک برنامه مالی پشتیبان، هم برای کسب‌وکارتان و هم امور مالی شخصی ایجاد کنید. همچنین باید ذخایر نقدی داشته باشید تا به اندازه ۶ تا ۱۲ ماه بودجه کافی برای پرداخت‌ ضروری‌ترین بدهی‌های خود را (اجاره، حق بیمه و...) داشته باشید.

🔸 بازاریابی هوشمندانه: وقتی اقتصادی در وضعیت نابسامان به سر می‌برد، شروع یک کسب‌وکار جدید به خلاقیت و نبوغ نیاز دارد. عناصر بازاریابی را در طرح کسب‌وکارتان بیشتر مورد توجه قرار دهید. قرار است دقیقا چه چیزی بفروشید، مشتریان هدف شما چه کسانی هستند، محصولات یا خدمات خود را چگونه قیمت‌گذاری می‌کنید و برنامه شما برای توسعه کسب‌وکار چیست؟
باید بدانید رقبایتان کجا قرار گرفته‌اند و سپس برای به‌دست آوردن سهم بازار، خودتان را متمایز کنید. به عنوان مثال، بررسی کنید که رقبا کجا فعالیتی ندارند و کدام مشتریان احتمالی را از دست داده‌اند، سپس آن بخش از بازار را در دست خودتان بگیرید.

🔸 کوچک شروع کنید: انتظارات و هزینه‌های خود را تا جایی که ممکن است از مقیاس کوچکی شروع کنید و سپس وقتی کسب‌وکارتان رونق گرفت، برای توسعه برنامه بریزید. به عنوان مثال ببینید آیا می‌توانید از مکان کوچک‌تر و ارزان‌تری کارتان را شروع کنید یا فعلا دفتر فیزیکی نداشته باشید و مجازی فعالیت کنید؟ قبل از استخدام نیروهای تمام وقت، فکر کنید چه پست‌هایی باید پر شوند و آیا می‌توان از نیروهای موقت یا نیمه‌وقت استفاده کرد؟

💰 #کارآفرینی
🔖استادِ فروش

🔖 @Sales_Master
⭕️ به سوی کارآفرینی باید ها و نباید ها ( قسمت دوم )

🔸 استفاده از تکنولوژی به نفع خود: تکنولوژی می‌تواند راه‌های زیادی را برای پس‌انداز پول و افزایش سود، پیش پای شما بگذارد
▪️بازار خود را با فروش از طریق کانال‌های آنلاین توسعه دهید.
▪️به‌جای تبلیغات چاپی یا الکترونیکی گران‌، از بازاریابی ایمیلی یا شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.
▪️از وبت‌سایت‌ها و روزنامه‌هایی که مطالبی در مورد کارآفرینان و رهبران کسب‌وکار موفق منتشر می‌کنند، بهره ببرید.
▪️وب‌سایت خود را بهینه‌سازی کنید تا وقتی مشتری موضوع مشابهی در مورد محصول شما جستجو می‌کند، جزو اولین‌ سایت‌ها در مرورگرها بالا بیاید.
▪️ابزارهای بازاریابی مقرون به‌صرفه مثل پادکست‌ها یا وبینارها را از طریق وب‌سایت خود تولید کنید.

🔸شبکه، شبکه و شبکه: تا جایی که می‌توانید با افراد فعال در جامعه خود که شما را به مشتریان جدید ارجاع می‌دهند و در توسعه کسب‌وکارتان نقش دارند، ارتباط برقرار کنید.

🔸 ایده‌هایی برای کاهش هزینه‌ها: یک اقتصاد ضعیف می‌تواند روش‌های خوبی که برای پس‌انداز پول وجود دارد را پنهان کند اما ایده‌های خلاقانه‌ای وجود دارد تا بتوانید هزینه‌های استارت‌آپ خود را به حداقل برسانید

▪️خریدن ملزومات و مواد اولیه از کسب‌وکارهایی که در آستانه تعطیلی هستند یا می‌خواهند موجودی کالای خود را کم کنند.
▪️تهاتر کردن با دیگر صاحبان کسب‌وکار. امکان اتحادهای کاری را بررسی کنید و با تجارت محصولات یا خدمات با کسب‌وکارهای دیگر، خیلی از هزینه‌های خود را جبران کنید.
▪️اگر پول کافی برای پرداخت هزینه مشاور حقوقی ندارید، از منابع آنلاین که اطلاعات حقوقی کافی در امور بازرگانی کشورتان را در اختیار می‌گذارند، استفاده کنید.

💰 #کارآفرینی
🔖استادِ فروش

🔖 @Sales_Master
HTML Embed Code:
2024/06/14 05:15:43
Back to Top