TG Telegram Group Link
Channel: ایلام بانو 😷
Back to Bottom
سرپرست فرمانداری ایلام منصوب شد
🔹 استاندار ایلام طی حکمی "جوهر نادری"، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری را با حفظ سمت، به عنوان سرپرست فرمانداری ایلام منصوب کرد.

@ilam_bano
🔺دکتر سارا فلاحی، نماینده ایلام:

🔰شهرک های صنعتی کشور در آماده سازی زیرساخت پارک پلی پروپیلن ایلام مشارکت می کند / انتشار فراخوان برای سرمایه گذار چهارشنبه

💢در ادامه جلسه هفته پیش خود با وزیر صمت، جلسه‌ای دیگر در تهران با حضور مهندس رسولیان رئیس شهرک‌های صنعتی کشور، مهندس اشرف زاده مدیرعامل پترول و مدیران استانی صمت و شهرک های صنعتی برگزار شد.

🔹در این جلسه مقرر شد که استانداری ایلام طبق قانون در ایجاد زیرساخت این پارک صنعتی ۵۰ درصد، شرکت پترول ایرانیان ۲۰ درصد به همراه تهیه خوراک و شرکت شهرک‌های صنعتی کشور ۳۰ درصد سرمایه گذاری کند.

🔹برای احداث این پارک به ۱۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز است و برای ۴۰۰۰ نفر از جوانان استان اشتغالزایی خواهد داشت.

🔹چهارشنبه هفته جاری فراخوان جذب سرمایه گذار منتشر خواهد شد.
@ilam_bano
🔰پیکر نخستین زن شهید تفحص شده ایران تشییع شد

💢زینب سلیمانی: حاج قاسم بسیار به کردستان علاقه‌مند بود

🔹زینب سلیمانی در مراسم تشییع پیکر شهیده فاطمه اسدی که 37 سال پیش توسط گروهک های ضدانقلاب به شهادت رسیده بود، گفت: حاج قاسم به کردستان بسیار علاقه داشت و در مکتب او شیعه، سنی و مسیحی تفاوتی نداشت چرا که برای همه مظلومان و آزادی‌خواهان جهان می‌جنگید.

🔹سلیمانی با بیان اینکه زنان قهرمان با عفت و عزت در میدان‌های جنگ حاضر شدند، ادامه داد: امروز در محضر مادری پاک هستیم که گرفتار دام جنایتکاران شد.

🔶گفتنی است شهیده فاطمه اسدی فرزند علی و آمنه در 11 مرداد سال 1339 در روستای باقرآباد از توابع شهرستان دیواندره در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد و سال 1363 توسط گروهک‌های ضدانقلاب به شهادت رسید و پیکر مطهر این بانوی شهید پس از تفحص در مضجع منور رضوی و خواهر بزرگوارشان حضرت فاطمه معصومه(س) طواف داده شد و امروز همزمان با سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) در جوار مرقد بی بی هاجر خاتون(س) خواهر امام رضا(ع) در سنندج، آرام گرفت.

@ilam_bano
#هم_نطق_هم_عمل

🔰لبیک رئیس جمهور به درخواست دکتر فلاحی / یک ایلامی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی شد

💢پیرو سخنان دکتر سارا فلاحی، نماینده مردم شریف استان ایلام در جریان سفر رئیس جمهور به ایلام مبنی بر استفاده از نیروهای توانمند ایلامی در کابینه، امروز چهارشنبه دکتر یوسف نوری، از فرزندان استان ایلام به مجلس جهت اخذ رأی اعتماد به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی شد.

🔹یوسف نوری متولد 1340 در ایلام و دارای دکترای تخصصی مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی است.

🔹وی علاوه بر تدریس در مدارس و دانشسرای تربیت معلم استان ایلام و مدارس ایران، در قطر و بحرین نیز سوابق تدریس دارد.

🔹در حوزه مدیریت نیز یوسف نوری مدیرکل برنامه و بودجه، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت اموزش و پرورش و عضو هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان کشور بوده است.

🔹جلسه تایید صلاحیت یکشنبه ۷ آذر برگزار خواهد شد.

@ilam_bano
🔰انواع پاداش ها و تشویق کودکان

زهرا براهیمی پور


پاداش و تشویق احساسی:

در آغوش گرفتن کودک ،تماس چشمی ،لبخند زدن ،نوازش کردن و بوسیدن

پاداش و تشویق کلامی :

با هیجان مثبت به رفتار مطلوب کودک اشاره کنید :
مثلا :عالیه که تکالیفت را به موقع انجام دادی افرین پسرم

پاداش و تشویق مادی :

این نوع پاداش شامل وسایلی هست که کودک به آنها علاقه داره و همیشه از آن لذت میبره :
اسباب بازی ،لوازم تحریر،لباس ،خوراکی و حتی پول

پاداش و تشویق تفریحی یا فعالیتی:

تفریحات مورد علاقه کودک برای مثال پارک بردن ،بازی مورد علاقه و یا خوردن یک بستنی

دقت کنید ابتدا رفتاری را که میخواهید تشویق و یا پاداش بدید رو انتخاب کنید

💠به کوچکترین تلاشها و پیشرفت های کودک توجه کنید

💠به آنها پاداش بدید تا رفتار برای کودک به عادت تبدیل بشه و نهادینه بشه

@ilam_bano
🔰فلاحی: در هر جایگاهی که هستیم شهدا را فراموش نکنیم

💢دکتر سارا فلاحی، نماینده مردم شریف استان ایلام در مجلس شورای اسلامی امروز در یادواره بزرگ 371 شهید والامقام شهرستان ایوان و ایل کلهر که با حضور و سخنرانی سردار کوثری نماینده مردم تهران در مجلس، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع)، مدیران استانی و شهرستانی و آحاد مردم غیور ایوان برگزار شد، در سخنان کوتاهی یاد و نام این شهیدان را گرامی داشت.

🔹او گفت: امیدوارم شرایطی فراهم بشود که همانگونه که شهدای ما برای ما جان سپردند ما هم به عنوان مسئولین بتوانیم فضایی ایجاد کنیم تا فرزندان ما در جامعه امنیت داشته باشند و به شادی و سلامتی برسند.

🔹فلاحی ضمن تقدیر و تشکر از همه کسانی که در این یادواره بزرگ شرکت داشتند، عنوان کرد: شهیدان استان ایلام همگی گمنام هستند و برای نام آوری به میدان نرفتند و امروز کافی است که ما فراموششان نکنیم و به راهشان بیاندیشیم.

🔹عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم تاکید کرد: امیدوارم که همگی ما در هر جایگاهی که هستیم شهدا را فراموش نکنیم.
@ilam_bano
🔰طالبان پخش سریال‌هایی با ایفای نقش زنان را ممنوع کرد

💢وزارت امر به معروف و نهی از منکر گروه طالبان به رسانه‌ها گفته است، که از پخش سریال‌هایی که زنان در آن ایفای نقش کرده‌اند، خودداری کنند/ ایسنا


@ilam_bano
🔰ناباروری تحت پوشش بیمه می‌رود

💢کاظم میکائیلی عضو دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت کشور:

🔹️بر اساس قانون بودجه‌ی سال ۱۴۰۰ در ردیف‌های بودجه‌ای وزارت بهداشت و درمان، درمان ناباروری و نازایی مورد توجه قرار گرفته است.

🔹️اگر استاندارد ارائه خدمت درمان ناباروری در کشور ظرف دو هفته آینده از طریق وزارت بهداشت و درمان اعلام شود، سازمان‌های
بیمه‌گر برای ارائه خدمات در این حوزه منع قانونی نخواهند داشت./ فارس

@ilam_bano
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
💥اجلاسیه بانوان کنگره ملی ۳۰۰۰ شهید استان ایلام

▫️زمان ؛ یکشنبه ۷ آذر
▫️ساعت ۹ صبح
▫️مکان ؛ چغاسبز ، جنب هتل زاگرس، محل دائمی نمایشگاههای شهر ایلام

🌷 همه دعوتید به میهمانی لاله ها🌷

@ilam_bano
*شما هم دعوتید به کمپین*

"من هم آزمایش اچ آی وی می دهم"

ادرس مراکز جهت انجام رایگان تست «اچ آی وی»:


♦️♦️ایستگاه کاهش آسیب اعتیاد- ایلام جنب پارک ملت

♦️♦️مرکز گذری نوید زندگی_ دهلران خیابان سعدی جنوبی

♦️♦️تیم امداد رسان سیار نوید سلامت-حضوردر مناطق آسیب خیز

@ilam_bano
🔰مادر مضطرب ، مادر عصباني ، مادر انفجاري ، مادر افسرده ، مادري كه تنبيه بدني مي كند، نا امني را در فرزندش رشد مي دهد.

🔹اين كودكان و نوجوانان ، بيماران رواني امروز و آينده خواهند بود .

🔰 پدري كه بي حوصله است ، پدري كه تنبيه گر است ، پدري كه از تهديد استفاده مي كند ، پدري كه با مادر هماهنگ نيستند، ترس و اضطراب دائمي و احساس حقارت را در فرزندش رشد مي دهد .

🔹اين كودكان و نوجوانان ، بيماران رواني امروز و آينده هستند .


‏‌‏
@ilam_bano
🔴شهید هسته ای ایلام از زبان همسرش

⭕️ضرورت روایت جنگ به زبان شیرین برای نسل جدید

🔹 رهبر انقلاب در دیدار با دست اندرکاران کنگره سه هزار شهید استان ایلام از شهید هسته ای ایلام، داریوش رضایی نژاد یاد کرد و به همین مناسبت گفتگویی با همسر این شهید آبدانانی منتشر می شود.

🔶مشروح گفتگو با دکتر شهره پیرانی در:
https://kurdpress.com/fa/22608/

@ilam_bano
🔰طلاق صوری و ازدواجِ دوباره برای دریافت وام!

🔹زوج‌ها طلاق صوری می‌گیرند و بعد از ثبت طلاق، دوباره محضرخانه عقد رسمی را برای آن‌ها می‌خواند.

🔹تاریخ عقد جدید به بانک اعلام می‌شود و متقاضی می‌تواند وام خود را از بانک دریافت کند.

🔹یکی از این محضرخانه‌ها گفت: «ما فقط طلاق صوری و عقد رسمی را انجام می‌دیم بعد از آن ثبت‌نام وام ازدواج و انتخاب شعبه بانک برای دریافت وام بر عهده مشتری است. البته تو بانک آشنا داریم و اگه می‌خواید زودتر وام خودتون رو بگیرید و ثبت‌نام رو هم ما انجام میدیم و برای هر نفر ۵ میلیون تومان به جز ۲۰ میلیون طلاق و عقد دریافت می‌کنیم»

🔹هزینه محضرخانه‌ها برای انجام طلاق و عقد حدود یک میلیون و ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است اما برای آنکه وام ازدواج گرفته شود تا ۲۰ میلیون تومان هم از افراد پول می‌گیرند.

🔹با احتساب هزینه طلاق و عقد دوباره برای هر زوج و ثبت‌نام وام ازدواج توسط محضرخانه، هر زوج باید ۳۰ میلیون تومان بپردازند.

🔹مبلغ وام ازدواج اکنون برای هر زوج ۷۰ میلیون تومان است که برای متقاضیان زیر ۲۴ سال تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد./ تجارت‌نیوز

@ilam_bano
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥لحظه احساسی برای دختر ایرانی در اسپانیا

🔹فاطمه خلیلی به عنوان بهترین بازیکن دیدار تیم ملی هندبال ایران و نروژ در رقابت های قهرمانی جهان معرفی شد. اشک های دروازه بان ایران به همراه تشویق تماشاگران و بازیکنان نروژ (قهرمان جهان و المپیک) لحظه زیبایی را در سالن خلق کرد.

@ilam_bano
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 شرایط پرداخت وام ازدواج تسهیل می‌شود

@ilam_bano
افزایش رکورد ۸کیلویی دختر ۱۷ ساله ایران در وزنه برداری بزرگسالان جهان

🔹دختر ۱۷ ساله‌ی ایرانی در مسابقات بزرگسالان جهان توانست رکورد ۱۰۰ کیلوگرم را در یک ضرب ثبت کند و نسبت به مسابقه قبلی خود هشت کیلوگرم افزایش رکورد داشت.

@ilam_bano
🔺مدیرعامل پتروشیمی ایلام عنوان کرد؛

🔰پتروشیمی ایلام و چالش کمبود خوراک

💢مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام در نشست هم‌اندیشی با سارا فلاحی نماینده استان در مجلس ضمن برشمردن چالش‌های پیش روی این شرکت گفت: شرکت پتروشیمی ایلام با چالش کمبود خوراک مواجه است.

🔹حسن نجفی سمنانی به راه‌اندازی پالایشگاه گاز ایلام در سال ۸۶ با هدف تامین گاز کشور و خوراک پتروشیمی ایلام اشاره داشت و افزود: خوراک مورد نیاز از پالایش گاز ایلام با ۶۰ درصد ظرفیت تامین می‌شود.

🔹وی افزود: در صورت دریافت خوراک با ظرفیت ۱۰۰ درصد، تولید ثروت در واحد الفین به عدد ۵۰۰ میلیون دلار در سال خواهد رسید.
نجفی‌سمنانی اصلی‌ترین مسئله پیش روی مجتمع را کمبود خوراک عنوان کرد و یادآور شد: پتروشیمی ایلام به ۹۲۳ هزار تن در سال خوراک نیاز دارد تا ۴۵۸ هزار تن اتیلن تولید کند.

🔹مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام خاطرنشان کرد: پتروشیمی ایلام طرح انتقال خوراک از NGL 3100 دهلران به طول ۲۵۰ کیلومتر را به عنوان طرح پیشنهادی ارائه کرده است که با اجرای این طرح ۱۳۰ تن خوراک در ساعت در اختیار پتروشیمی ایلام قرار می‌گیرد و خوراک مورد نیاز مجتمع با ظرفیت کامل تامین می‌شود.

🔹او گفت: ۲۵۰ میلیون دلار در تنگ بیجار، ۴۵۰ میلیون دلار در پالایش گاز، یک میلیارد دلار در واحد HD و فاز اول پتروشیمی و ۸۶۶ میلیون دلار در فاز دوم پتروشیمی ایلام سرمایه‌گذاری شده است.

🔹نجفی سمنانی راه‌اندازی بزرگ‌ترین الفین غرب کشور در ایلام پس از ۱۷ سال و بدون حضور صاحبان تکنولوژی و سازندگان را حاصل اعتماد به نخبگان و متخصصان صنعت پتروشیمی در جهت خنثی نمودن تحریم‌های ظالمانه عنوان کرد و افزود: با افتخار می‌توان ادعا کرد نیروی انسانی ماهر و کارآمد در پتروشیمی ایلام قابلیت و پتانسیل اداره صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی در کشور را دارند.

🔹وی به مشکلات پیش از راه‌اندازی واحد الفین اشاره کرد و اظهار داشت: پروژه‌ای که باید در چهار سال بهره‌برداری می‌شد هزینه و بدهی مالی فراوانی را بر پتروشیمی و سرمایه‌گذار‌ تحمیل کرد.

🔹نجفی سمنانی به ثبت رکورد ۱۰۰ هزار تن اتیلن در واحد الفین پتروشیمی ایلام اشاره کرد و افزود: شاخص تولید و اشتغال پایدار با وجود تحریم‌ها و بدعهدی‌ها بیانگر عملکرد موفق پتروشیمی ایلام است.

🔹مدیرعامل پتروشیمی ایلام با تقدیر از تعامل سازنده، دلسوزانه و‌ نگاه حمایتی مجمع نمایندگان استان ادامه داد: با هدف‌گذاری و راه‌اندازی صنایع تکمیلی و پایین‌دست پتروشیمی از خام‌فروشی در کشور پرهیز شود.

@ilam_bano
نماینده ایلام:

🔶باید برای سرمایه گذاری و توسعه ایلام «نقشه راه» داشته باشیم / ایجاد صنایع پایین دستی در استان زودتر عملیاتی شود

💢دکتر سارا فلاحی، نماینده مردم شریف استان ایلام در مجلس شورای اسلامی از مجتمع پتروشیمی ایلام بازدید به عمل آورد و در نشست هم اندیشی با مدیران ارشد این شرکت در خصوص بایسته های ایجاد صنایع پایین دستی در استان گفتگو و رایزنی کرد.

🔹وی در بازدید از واحدهای الفین، گوگردزدایی و HD پتروشیمی ایلام در جریان آخرین وضعیت و چالشهای عمده حال و آینده این مجتمع بزرگ صنعتی قرار گرفت و تاکید کرد: ایجاد صنایع پایین دستی در استان ایلام باید از روی کاغذ خارج شده و حالت عملیاتی به خود بگیرد.

🔹فلاحی پس از بازدید، در نشست هم اندیشی با مدیرعامل و سایر مدیران این شرکت صنعتی، پتروشیمی را نماد بارز خنثی سازی تحریمها دانست و گفت: باید در ترسیم راهبردها با عقلانیت تصمیم گیری کرده و تلاش کنیم تا روی صنایع پایین دستی در استان سرمایه گذاری شود که عمده مشکلات بیکاری در استان را حل خواهد کرد و خلق ثروت بیشتری برای استان داشته و جلوی خام فروشی محصولات پتروشیمی را نیز خواهد گرفت.

🔹او به مطالعات یکی از اندیشکده های آمریکایی در خصوص استان ایلام اشاره کرد و گفت: آنها معتقدند که در صورت سرمایه‌گذاری بر روی ظرفیت‌های استان، ایلام می‌تواند به دبی ثانی تبدیل شود و این مهم دور از دسترس نیست و در صورت نگاه ویژه دولت به ایلام این امر قابل تحقق است.

🔹عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم از مدیریت پتروشیمی ایلام خواست تا مشکلات و مطالبات نیروهای انسانی شرکت که افرادی دارای مهارت در این حوزه هستند حل شده و در این شرایط ویژه اقتصادی کمک بیشتری به آنها شده و موانع و مشکلات استخدامی و رفاهی آنها مرتفع شود.

🔹وی ضمن برشمردن یک سری موارد بازدارنده داخل استان، با عنوان اینکه استان ایلام می تواند به کشور خدمات زیادی ارائه کند، یادآور شد: در سطح کلان چه در مجلس و چه در دولت و خاصه در وزارت نفت اراده خوبی برای توجه بیشتر به حل مشکلات استان و رفع موانع توسعه صنعتی استان شکل گرفته و توسعه میادین نفت و گاز استان، توسعه تنگ بیجار و اتمام فاز دوم پالایشگاه گاز توسط وزیر نفت قول و تضمین داده شده است اما این مهم نیاز پیگیریهای مستمر نمایندگان و مدیران نیز هست و ما باید عزم خود را نشان دهیم.

🔹فلاحی وضعیت موجود استان ایلام را میراث بحرانهای به جا مانده و انباشته شده از گذشته دانست و گفت: از اینکه روی ظرفیتهای استان به درستی کار نمی شود نگرانیم و اگر ما در داخل ایلام عزم جدی برای جذب سرمایه گذار و توسعه استان ایلام داشته باشیم، در مرکز هیچ مانعی برای ما وجود ندارد و تنها شرط آن تبیین خوب ما و پیگیری مستمر مدیران برای به نتیجه رساندن چانه زنی هاست.



@ilam_bano
#اینفوگرافیک

🔰پیام های آموزشی پیش از ازدواج

اگر مطمئن شدید که نامزدتان فرد مناسب شما نیست، به علت برملا شدن رابطه بین اقوام و آشنایان تن به ادامه رابطه ندهید.

💥روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان ایلام

@ilam_bano
🔰نطق درخشان دکتر فلاحی و هشدار نفوذ فرصت طلبان هزار زیست در دولت انقلابی

|برادر انقلابی من، ما می دانیم شما می خواهید برای مردم کار کنید اما مواظب فرصت طلبان هزار زیست باشید؛ کسانی که همه گونه می‌توانند با هر شرایط خودشان را وفق بدهند.|

💢اینها جملاتی از نطق هفتم دی دکتر سارا فلاحی، نماینده استان ایلام در مجلس شورای اسلامی است که بهانه نگاشتن این یادداشت کوتاه است.

🔶وی پیش‌تر نیز در آغازین روزهای پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری هشدار داده بود :
|در این گفتمان انقلابی کسی برای قدرت مسابقه نمی دهد و قدرت برای قدرت نیست؛ در این گفتمان فرصت طلبان جایی نداشته و احکام های ستادهای انتخاباتی به عنوان زخم های جمل ها، نهروان ها و صفین های سیاسی علم نشده و با آنها سهم خواهی نمی شود؛ در این گفتمان قباله های سیاسی را دست نمی گیرند و در برابر امام جامعه نمی ایستند.|

🔹و ما به عینه این موضوع را شاهد هستیم که عده‌ای سال ها همراه و همگام و همکار فلان دولتند و در دولت بعد که ممکن است با ۱۸۰ درجه اختلاف در جهان بینی و رویکرد و سیاستها روی کار آمده باشد، زیست سیاسی خود را عوض کرده و برای ماندگاری در قدرت، ۱۸۰ درجه در ظاهر!! می‌چرخند و از تمام ظرفیت‌های قومی و قبیله‌ای و مالی و سیاسی استفاده کرده تا بتوانند عطش خدمتشان را در دولت بعدی نیز ادامه دهند!!

🔹وا عجبا که گاه با استخاره و گاه با خواب دیدن از دولتی که سینه چاکش بودند و از مسببین وضع موجودند، روی گردان شده و رنگ عوض کرده و به طرف دولت انقلابی غش می‌کنند و گاه با ژستهای روشنفکرانه به سمت جریانات پیروز با تم لیبرال می چرخند و چرخ را بر هم می زنند اگر غیر مرادشان بچرخد!!

🔹دولت انقلابی در استان ایلام و در رأس آن استاندار نیز باید مراقب این فرصت طلبان هزار زیست باشد، کسانی که مدتهاست مشاور و هم رأی افراد و جریانهای سیاسی خاصی هستند، در دولتهای گذشته با مانیفستهای خاصشان حضور فکری و عملی داشته اند و دلسوز هیچ مدیر و مسئول و استاندار و فرمانداری نیستند. استاندار ایلام در روزهای اخیر انتقادات فراوانی را به خاطر نزدیکی و گوش به فرمانی محافل هزارزیست تحمل کرده است که امیدواریم همه اینها شایعه باشد.

🔹آقای بهرام نیا شما اگر چه میراث شومی از تورم و بیکاری و پروژه‌های نیمه تمام استان به شما رسیده است اما همانطور که در نطق اخیر دکتر فلاحی به آن اشاره شد |ارثیه ای متعالی هم از شهیدانمان مانند ایثار، فداکاری، پذیرش نخبگان، تحول خواهی واقعی، تخصص گرایی، احترام به مردم و در کنار مردم بودن را دارید| که اتفاقا استان ایلام سرشار از این ارثیه متعالی و گنج تمام نشدنی است.

🔹از شما می‌خواهیم با عقلانیت و در چهارچوب میثاق نامه دولت مردمی آیت الله رئیسی نسبت به جریان شناسی سیاسی نیروهای استان دقت نظر بیشتری کرده و آینده مردم ما را به مطامع نامشروع افراد هزارزیست گره نزنید.

@ilam_bano
HTML Embed Code:
2024/04/27 07:32:05
Back to Top