TG Telegram Group Link
Channel: ایلام بانو 😷
Back to Bottom
🔰 ۹۷ زن به پارلمان جدید عراق راه یافتند


دبیرخانه کابینه عراق امروز،‌ سه‌شنبه اعلام کرد، زنان ۹۷ کرسی پارلمان از مجموع ۳۲۹ کرسی را کسب کردند، یعنی ۲۹.۴ درصد در انتخابات پارلمانی که نتایج آن روز دوشنبه اعلام شد که بالاترین میزان و دستاورد محقق شده توسط زنان عراقی در تاریخ این کشور است.

@ilam_bano
🔶راه‌اندازی چند کارگاه توسعه مشاغل خانگی در رشته خیاطی برای بانوان استان با جذب حمایت‌های مالی توسط دکتر فلاحی

💢خبرگزاری ایسنا خبر داد: با پیگیری و رایزنی‌های صورت گرفته از طرف دکتر «سارا فلاحی» نماینده مردم شریف استان ایلام در مجلس شورای اسلامی و از محل اعتبارات ملی؛ حمایت‌های لازم برای ایجاد چندین کارگاه کوچک خانگی در راستای طرح توسعه ملی مشاغل خانگی جذب و اختصاص داده شد.

🔹به گزارش ایسنا، پس از برگزاری جشنواره مد و لباس ویژه پیشرانان و متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در رشته خیاطی که در جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام برگزار شد، دکتر فلاحی ضمن بازدید از این نمایشگاه و گفتگو با این متقاضیان، از نزدیک در جریان مشکلات و مطالبات آنها قرار گرفت.

🔹سخنگوی فراکسیون زنان مجلس یازدهم پس از این بازدید میدانی در صدد جذب اعتبارات و حمایت‌های لازم برای راه‌اندازی چند کارگاه کوچک توسط زنان ایلامی شد و در نهایت با تلاش‌های وی، هم اکنون حمایت‌های لازم برای ایجاد این کارگاه‌های کوچک در ایلام جذب شده است.


@ilam_bano
✔️موافقت مجلس با بررسی اولویت دار لایحه رتبه‌بندی معلمان در صحن علنی

🔻نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه 25 مهرماه) مجلس شورای اسلامی با تقاضای بررسی اولویت دار لایحه رتبه‌بندی معلمان با 168 رأی موافق، 64 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 245 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

#صحن
www.icana.ir/Fa/News/485882
@ilam_bano
#توجه

🔰جزئیات سفر دو روزه دکتر سارا فلاحی نماینده مردم شریف استان ایلام در مجلس شورای اسلامی به استان کردستان + تصاویر:

در پیج رسمی دکتر فلاحی دنبال کنید:👇👇
https://www.instagram.com/p/CVVMQeXtldR/?utm_medium=copy_link


@ilam_bano
🔰دکتر فلاحی، کنشگریِ ملی و پیش‌برندگی مسائل اساسی استان ایلام

💢"حلقه‌ی مفقوده‌ی توسعه‌ی ایلام" دیده نشدن در سطح و در مقیاسی ملی است

✍️مصطفی بیگی، روزنامه‌نگار

🔹بنده از دهه‌ی هفتاد به عنوان روزنامه‌نگار و مدیر شهری در استانهای ایلام و تهران، خدمتگزار مردم بوده‌ام و به دلیل شم خبرنگاری‌ام و فعالیت‌های اجتماعی‌ام، به تجربه آموخته‌ام که شاه‌کلید توسعه‌ی استان، نماندن در حصار تنگ‌ "از قلاجه‌کوه تا کبیرکوه" است و در این میان عادت‌زدایانی که به سان قهرمانان در خلاف رود شنا کنند می‌توانند افق‌های تازه‌تری فراروی توسعه‌ی استان بگشایند.

🔹سرکار خانم سارا فلاحی از زمان ورود به مجلس علاوه بر کار نمایندگی‌اش، که در اینجا مجال ورود به آن نیست، در قد و قامت یک کنشگر ملی برآمده و تراز ایلام را در سطح ملی مطرح کرده و به تنهایی کار صدها صدهزار مرد را انجام داده است.

🔹پرواضح است که رسیدگی به حوزه‌ی انتخابیه اهمیت دارد و در راستای همین اهمیت است که هر هفته در میان مردم ایلام و حوزه انتخابیه است و تمام مسائل را از نزدیک رصد می کند و گواه این ادعا اسناد تصویری حضور ایشان برای رتق و فتق امور مردم استانش است اما واضح‌تر آن است از یاد نبریم که نمایندگان در بدو ورود و آغاز به کار سوگند یاد می‌کنند که نماینده‌ی همه‌ی ایرانند و اتفاقا جسارت خانم فلاحی در دو جبهه قابل ستودن است:

-در همین مدت کوتاه، وی به عنوان یک سخنران در سطح ملی، شناخته شده
-به عنوان اصلی‌ترین نماینده‌ی بانوان در سطح کل کشور مطرح شده

🔹سفر ایشان به استان کوردستان و سایر استان ها و در قامت یک شخصیت ملی و تراز اول بانوان، اقدامی ستودنی است که بعدی ملی به کار سیاسی و اجتماعی به استان خواهد داد و قطعا پیامد آن حرف‌شنوی مسئولین کشوری از ایشان و سایر ایلامیان برای حل مشکلات ایلام خواهد بود.این کنشگری در سطح ملی است که عامل پیش برنده امورات استانی خواهد بود.

🔹این اقدام ایشان، القاگر آن خواهد بود که ایلامیان فقط نگهبان دم در خانه‌ نخواهند بود بلکه اثبات خواهند کرد "همه جای ایران، سرای من است" و شخصیتی ملی و فرااستانی پیدا کرده‌اند و خود را صاحب‌خانه و مطالبه‌گر در سطح ملی می‌دانند و سقف آسمانشان و افق دیدگاهشان را از چغاسبز فراتر برده‌اند چرا که نسل جدید ایلام که حالا دکتر سارا فلاحی‌ها آن را نمایندگی می‌کنند دریافته‌اند که "حلقه‌ی مفقوده‌ی توسعه‌ی ایلام" دیده نشدن در سطح و در مقیاسی ملی است. نقیصه‌ای که امید است کنشگری‌های ملی دکتر فلاحی سنگ بنای جبران آن باشد و چراغی در خانه‌ی مردم ایلام بیفروزد که رقص شعله‌ش در هر کران پیدا باشد و بر ماست که از او و امثال او حمایت کنیم، ورنه این چراغ ما، خموشست و خاموشی گناه ما، خاموشان.

🔹اگرنه این باشد، مثل قرنها داد و بیداد، هر چه که ما فریاد بزنیم باز هم یا به کوه قلاجه برخواهد خورد و یا به کبیرکوه و در این صورت به جای رسیدن فریاد مطالبه‌گری ما به مرکز، پژواک آن به خود ما برخواهد گشت و آنچه که به جایی نرسد فریادست و بس.

👏👏دست مریزاد خانم دکتر، چهره‌ی ملی ایلام.



@ilam_bano
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 #ببینید

🔰دکتر سارا فلاحی، نماینده مردم شریف استان ایلام و سخنگوی فراکسیون زنان مجلس یازدهم با مسئولان امور بانوان دستگاه های اجرایی استان در استانداری ایلام یک جلسه مشورتی و نشست هم اندیشی برگزار و مهمترین مسائل و چالش‌های زنان و دختران استان ایلام بررسی شد.


#سارا_فلاحی #ایلام #ایوان #چوار #ملکشاهی #هلیلان #مهران #سیروان #چرداول #بدره #آبدانان #دره_شهر #دهلران #نماینده_مجلس #زنان

#ایلام_دروازه_مدیترانه
#ایلام_دروازه_عتبات
#ایلام_قبیله_من

@ilam_bano
🔰بانوی ایلامی با اختلاف طلا گرفت

ثریا ولی بیگی بانوی ورزشکار ایلامی ساکن در تهران، در مسابقات قهرمانی کشوری پاورلیفتینگ اسکوات و لیفت موفق شد به ترتیب وزنه های ۱۸۵ ، ۲۱۵ را بالای سر برده و باعث تعجب همگان شود. رقیبانش ۱۲۰ و نهایت ۱۵۰ را زده بودند.


اگر در ایلام مانده بود چند کیلو را می‌زد؟

@ilam_bano
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 استقبال متفاوت زنان عشایر اندیکایی از رییس جمهور در روستای سرشط
پتروشیمی بابت ایجاد آلودگی عذرخواهی کرد

دود ناشی از فلرینگ شرکت پتروشیمی ایلام به دلیل بروز پاره‌ای مشکلات فنی در « وایبریشن کمپرسور ۸۵۱ »می‌باشد که بدینوسیله از مردم شریف منطقه و هم‌جواران محترم عذرخواهی می‌کنیم.

لازم به یاداوری است تمام تلاش مجموعه‌ی فنی مجتمع بر توقف فلرینگ در اسرع وقت می‌باشد.

روابط عمومی شرکت پتروشیمی ایلام

@ilam_bano
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
فرودگاه اهواز دختر قهرمان دروازه‌بانی قدرتمند تیم ملی که با گرفتن دو پنالتی ایران را به دور نهایی برد. چه غریبانه نه از اداره کل ورزش خوزستان و نه از هیئت فوتبال خوزستان برای این بانوی قهرمان خبری نیست. عقاب آسیای این مرز و بوم باید غریبانه برگرده به وطن ! به افتخار واحترام این بانو ایرانی این کلیپ را ارسال کنید

@ilam_bano
🔶 جزئیات بیمه شدن زنان خانه‌دار و دختران مجرد

سازمان تأمین اجتماعی:

🔹مشمولین این قانون تمامی زنان ۱۸ تا ۵۰ ساله هستند و درباره افراد بالای ۵۰ سال نیز میزان سابقه بیمه‌پردازی قبلی به حداکثر سن موردنظر اضافه می‌شود.

🔹از دیگر ویژگی‌های خاص بیمه زنان خانه‌دار امکان انتخاب نرخ پرداخت حق‌بیمه و دستمزد مبنای پرداخت حق‌بیمه است.

🔹متقاضیان می‌توانند با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به آدرس اینترنتی www.es.tamin.ir نسبت به انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه اقدام کنند.


@ilam_bano
🔰تمام مجردهای بالای ۱۸ سال چه مرد و چه زن میتوانند در مسکن دولتی ثبت نام کنند

وزیر راه و شهرسازی:
🔸 تمام موانع برای ثبت‌نام مجردان برداشته شده و متقاضیان بالای ۱۸ سال سن می‌توانند در سامانه نام‌نویسی کنند.

🔹طبق تصمیمی که گرفتیم تمام مجرد‌ها چه مرد و چه زن می‌توانند در سامانه ثمن ثبت‌نام کنند.

@ilam_bano
برای کنگرهٔ ۳۰۰۰ شهید آسمانیِ
دیارم؛ ایلام مظلوم !
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عبدالصاحب ناصری ـ ایلام

• سلام بر دلهایی که دستانِ دائمی قنوت شدند!
• سلام بر چلّه نشینان محراب کمین!
• سلام بر سرهایی که در سجدهٔ جاودان ماندند!
• سلام بر پاهای جامانده در میدان مین!
• سلام بر پیکرهایی که تارِ تن‌پوششان آفتاب بود و پودش خاک!
• سلام بر دیدگاهی که دلها به آن آویخته‌اند!
• سلام بر خاکریزهابی که ختم به خدا می‌شد!
• سلام بر کوله و کاسکت‌هایی که در کوه و هور ماندند!
• سلام بر پلاک‌های بر خاک و خاکریز افتاده‌ای که خورشید را بازتاب می‌دهند!
• سلام بر اسیران شهید غریب اردوگاه‌های وحشت و غربت!
• سلام بر خانواده‌هایی که جمعی و سوخته در آتش خصم به سوی خدا کوچیدند!
• سلام بر سرهای از تن جدایی که به طواف سر بر نیزه رفتند!
• سلام بر دستانی که در دامن سقا افتادند!
• سلام بر دیدگانی که دیدار را در قاب حسرت بر در نگشوده آویختند و رفتند و در هر قدم این رفتن هزاران بار به چهره برگرداندند و به آن در نظر افکندند!
• سلام بر سروهایی که پیچیده در قنداقه برگشتند!
• سلام بر دخترک نوآموزی که وقتی آموزگارش پرسید: دخترم، بابا چند بخشه؟ با چهرهٔ سرخ گُر گرفته و لبان در غلیان پاسخ داد: خانم اجازه، بابای من خیلی بخشه، او در میدان مین تکه پاره شد!
• سلام بر آنانکه در پاسخ آموزگار تاریخ وقتی بپرسد شهید چند بخش است؟ بگویند شهید دو بخش است؛ یک بخش مال خدا و یک بخش مال مردم!
• سلام بر آنانکه پای دلشان در سیم خاردار مال و منصب دنیا گیر نکرد!
• سلام بر آنانکه قصهٔ ناتمام همهٔ عصرها و نسل‌ها شدند و کاش در راه روشن رستگاری همراهشان می‌گشتیم!
• کاش می‌بودند تا این شراره‌های افتاده در خیام و خاک وطن را خاموش می‌کردند!
پنجشنبه، ۱۴۰۰/۸/۱۳


@ilam_bano
به هیچ عنوان منزلت بانوان نباید مخدوش شود/ برون‌رفت از مشکلات امکان پذیر است

«
سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور:

برون‌رفت از مشکلات موجود را امکان پذیر و دست یافتنی می‌دانم.

مهم‌ترین جلوه استکبارستیزی در حوزه اقتصادی دستیابی به استقلال اقتصادی در مقابل بیگانگان و اتخاذ راهکارهای رونق و رفع موانع تولید است.

به هیچ عنوان منزلت بانوان نباید مخدوش شود و نباید به گونه‌ای ساعات کار برنامه‌ریزی شود که نسبت به شأن مادری و همسری بانوان بی توجهی شود.

لازم است همه شرکت‌ها و ادارات به نحوی برنامه کاری را تنظیم کنند که نهاد و کانون خانواده مخدوش نشود.

@ilam_bano
🔰کدام بانوان شاغل مشمول دورکاری هستند؟

آنچه به عنوان صدور مجوز دورکاری زنان شاغل دارای فرزند خردسال اعلام شده، در واقع همان بخشنامه سال ۸۹ سازمان ادارای استخدامی است که مجددا به دستگاه‌های اجرایی یادآوری شده است.

همانگونه که در متن ابلاغیه سازمان اداری و استخدامی مشاهده می‌شود، مصوبه سال ۱۳۸۹ هیأت وزیران صرفاً درباره کارکنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی بوده و سایر زنان شاغل را در برنمی گیرد.

ضمن اینکه طبق این مصوبه قدیمی، در صورتی که این امر برای دستگاه‌های اجرایی امکان پذیر باشد، «می‌توانند» با درخواست دورکاری کارکنان خانم باردار یا دارای فرزند ۶ سال موافقت کنند و هیچ الزامی به انجام این کار وجود ندارد.


@ilam_bano
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔸پیاده روی اولین زن چینی در فضا

🔹فضانوردان چینی مستقر در ایستگاه فضایی چین اولین پیاده روی فضایی خود را خارج از ایستگاه فضایی چین انجام دادند.
🔹وانگ یاپینگ نخستین فضانورد زن چینی است که توانسته است این پیاده روی فضایی را انجام دهد.

@ilam_bano
بانوی ایرانی، نامزد بهترین داور فوتسال سال جهان شد

گلاره ناظمی، داور پرافتخار فوتسال کشورمان در میان ۱۶ داور برتر سال ۲۰۲۱ از دید فدراسیون تاریخ و آمار قرار گرفت و نامزد بهترین داور سال شد.

@ilam_bano
علامه حسن زاده تا آخرین روزهای عمرشان عکس همسرشان را بر روی میز مطالعه داشتند تا از یاد و مغفرت برای ایشان فراموش نکنند.
@ilam_bano
🔰مرگ مغزی دختر نخبه اهوازی در اثر عمل زیبایی

دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
▫️این دختر ۱۹ ساله که دارای رتبه ۷۰ کنکور سراسری بود، برای عمل جراحی زیبایی به افراد غیرمتخصص در یکی از درمانگاه های اهواز مراجعه می کند و بعد از تزریق دارو دچار مرگ مغزی می شود.
▫️آمار رسمی از مرگ و میرهای ناشی از عمل های جراحی زیبایی، در دست نیست.
▫️نتایج یک تحقیق بین المللی نشان می دهد آمبولی ریه، مصرف بیش از حد داروی بیهوشی، مشکلات قلبی و عفونت و خونریزی، مهمترین دلایل مرگ و میر در جراحی های زیبایی است.

@ilam_bano
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔺 رژه سربازان زن در عربستان

🔹 در جریان بازدید وزیر کشور سعودی، از مراکز آموزش نظامی سربازان زن این کشور و افتتاح مراکز توانبخشی نظامی ویژه زنان، سربازان زن مقابل او رژه نظامی اجرا کردند.
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
@ilam_bano
HTML Embed Code:
2024/05/08 15:56:02
Back to Top