TG Telegram Group Link
Channel: اخبار اعتراضات مردمی
Back to Bottom
🔺🔻تهران؛ پخش تراکت فراخوان اعتصاب سراسری در اعتراض به اعدام

بر اساس گزارش تصویری ارسالی، آزادی‌خواهان تهران با پخش تراکت، تمامی آحاد مردم را برای اعتراض به صدور احکام اعدام علیه زندانیان سیاسی به اعتصاب سراسری در روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه فراخواندند.
🔴 اینجا بلوچستان است و در ۴۴ سال حاکمیت فاشیستی _ سرمایه داری جمهوری اسلامی ایران ،

🔺 دانش آموزان بلوچ به مدرسه می روند !
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
گزارش تکان دهنده از آخرین دست و پا زدن های نیکا شاکرمی در چنگال دژخیمان رژیم قبل از کشته شدن به دست آنها
سرویس جهانی بی‌بی‌سی در گزارشی به نقل از اسناد محرمانه درز کرده به بیرون که به‌نظر می‌رسد نیروهای سرکوبگر آنها را نوشته‌اند، گزارش داد که سه نیروی حزب‌الله به نام‌های آرش کلهر، صادق منجزی و بهروز صادقی، نیکا شاکرمی را در یک کامیون یخچال‌دار مورد تعرض قرار دادند، او را کشتند و پیکرش را در خیابان رها کردند. سرتیم گروه سرکوبگر «تیم ۱۲» نیز مرتضی جلیل معرفی شده است.

در گزارش سرویس جهانی بی‌بی‌سی آمده است که نیکا پس از دستگیری با دست بسته در کامیون یخچال‌دار نگهداری شده و از آنجایی که برای آزادی تلاش می‌کرد، یک مامور روی او می‌نشیند و همزمان به آزار و تعرض به او مشغول می‌شود.

سه مامور سرکوبگر در این فضا که در اسناد بسیار تاریک توصیف شده حضور داشتند و گفته شده که نیکا همچنان به دفاع از خود ادامه داده تا جایی که ماموران با باتوم به او ضربه می‌زنند.

در این گزارش رئیس تیم ۱۲، مرتضی جلیل معرفی شده است که کنار راننده نشسته بود.

در یکی از مدارک که لوگوی سپاه در سربرگ آن دیده می‌شود، بخشی از اظهارات بهروز صادقی آمده است. او می‌گوید: «بنده همراه دیگر اعضای تیم داخل یخچال بودیم. کاملا تاریک بود و فقط با نور موبایل همدیگر را می‌دیدیم. بعد از آنکه از بازداشتگاه بسیج متهمه را سوار کردیم تا ما را دید فحش ناموسی داد. آرش کلهر با جوراب دهان او را بست اما همچنان لگد می‌زد. صادق او را کف یخچال خواباند و رویش نشست تا اوضاع کمی آرام شد. اما چند دقیقه بعد نمی‌دانم چه شد که دوباره دست‌وپا زد، من نمی‌دیدم چه می‌شود، فقط صدای زد و خورد می‌شنیدم.»

آرش کلهر نیز در این اسناد گفته که «برای لحظه‌ای موبایلش را روشن کرده و دیده که صادق منجزی همانطور که روی متهمه نشسته است، دستش در شلوار او است.»

سرانجام کشته شدن نیکا شاکرمی به مرتضی جلیل اطلاع داده می‌شود و او برای سومین بار با مقر سپاه تماس می‌گیرد و با «نعیم ۱۶» صحبت می‌کند.

«نعیم ۱۶» به جلیل می‌گوید که همین حالا هم در پایگاهش کشته دارد و نمی‌خواهد تعداد کشته‌ها به ۲۰ نفر برسد. او به جلیل می‌گوید که جسد را به خیابان بیاندازد. در این گزارش «نعیم ۱۶» نام مستعار محمد زمانی از فرماندهان سپاه عنوان شده است.

جلیل در اظهاراتش می‌گوید که پیکر نیکا را در خیابانی خلوت در نزدیکی بزرگراه «یادگار امام» رها کردند.
روایتی از تاثیرات حضور گشت ارشاد در خیابان‌ها؛ از کسادی بازار زنانه‌فروشان تا کارت کشیدن ۳ میلیونی برای عقب رفتن روسری!

روزنامه اعتماد نوشت: در مقابل پاساژ علاء‌الدین همه‌ چیز عادی است و رفت‌وآمدهای مردانه، برای خرید و فروش، دلالی موبایل و لوازم جانبی آن جریان دارد. نیم کیلومتر آن‌طرف‌تر، خودروی پلیس کمی مانده به تقاطع ولیعصر در خیابان جمهوری ایستاده است. هرچه به سمت بازار لباس در خیابان ولیعصر نزدیک‌تر می‌شوید، خلوت‌تر است، با اینکه هنوز ون سفید گشت، کنار خیابان مستقر نشده است. فرقی ندارد مغازه، لباس زنانه، مجلسی یا لباس عروس داشته باشد یا روسری و لوازم آرایش، اغلب خالی از خریدارند.

یکی از فروشنده‌ها می‌گوید: تمام اینها به ضرر ما است و خیلی هم کار بدی است، مثلا روسری آدم، کمی عقب برود به آدم بگویند سه میلیون تومان کارت بکش؟! البته برای ما پیش نیامده و تا به حال هم خودمان پلمپ نشده‌ایم، اما قبلا پاساژها و مغازه‌های دیگری همین اطراف دچار چنین مشکلی شده‌اند و چند روزی هم پلمپ بوده‌اند.

@Sahamnewsorg
قطعنامه سه تشکل صنفی کارگری و معلمان به مناسبت روز جهانی کارگر و روز معلم

امروز اربابان قدرت و ثروت، ما را در وضعیتی قرار داده اند که استثمار، غارت و خشونت تنها ابزار فرمانروایی آنهاست. در این حکمرانی دینی/ سرمایه محور، انسان هیچ موجودیت به رسمیت شناخته شده ای ندارد، آنچه در این مناسبات اجتماعی مادیت یافته، مرگ زندگی است.
اعضای طبقه ی در قدرت، محصول یک دروغ بنیادین به نام وعده جامعه" برابر و آزاد " و فرایند مبتذل سازیِ این مفاهیمِ انسانیِ به سرقت رفته هستند، بر بنیاد همین رویه ضد بشری است که اقلیت فرادست و اکثریت فرودست باز تولید می شوند. همان اقلیتی که کار نمی کنند و زندگی می کنند و اکثریتی که کار می کنند و زندگی نمی کنند.
این ستمگریِ تمامیت خواه، بر گرفته از یک ایدئولوژی خشونت پیشه، مقید به استثمار و غارتگری مشروع شده ای است که انسان و جهانِ آن، کالایی است برای بازاری که شکنجه، خون و مرگ در آن عادی سازی شده است.
زن در این مناسبات کاملا نابرابر و مرد/ پدر سالارانه، ابزاری است که فقط به تملک قدرت در می آید، هر نوع اختیاری از وی سلب شدنی است.
بسط و تعمیق بردگی و نیندیشیدن، بواسطه ساز و برگِ ایدئولوژیکِ حاکمیت، از همان سنین کودکی، راه را بر رهایی، برابری و انسان شدن بسته است.
این جهان برساخته از خشونت، استثمار و غارت، ما را برای باقی ماندن در حوزه انسانی، زندگی خواهی، خود بنیادی مسئولانه، آگاهی منجر به رهایی و برابری فرا می خواند.
ما معلمان، کارگران، بازنشستگان و مردم تحت ستم، بر این باوریم، که ساختن جهانی برخوردار از اراده ی انسان های آزاد، ممکن و شدنی است، وبا اتکا به همین سرمایه اجتماعی با اقتدار و عقلانیت اعلان می کنیم :
۱) تداوم بخشیدن به جنبش #زن_زندگی_آزادی؛ و نیز، ارتقاء، گسترش و عملی ساختن منشور مطالبات حداقلی تشکل های صنفی و مدنی مردم ایران، که راه رهایی مردم ستمدیده ما از چنگال استبداد حاکم می باشد 
۲) ما به عنوان انسان آزاد، حق رهایی از بردگی، خشونت و استثمار سیستماتیک را با هر روشی که مردم اتخاذ کنند، داریم.
۳) ما حق تعیین سرنوشت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، مبتنی بر یک انتخابات آزاد و با روشی کاملا دموکراتیک، برای تغییر بنیادین در این حوزه ها را داریم.
۴)  ما حق دانستن، آموزش، آموزش به زبان مادری و تدریس برای همگان قائلیم، هیچ فردی نباید توسط آموزشِ رسمیِ حکومتی، متحمل تحقیر، تهدید و داوری مغرضانه عوامل ایدئولوژیک حکومت گردد.
۵) ما حق داریم هر امری را که بواسطه قدرت حاکم، مقدس انگاشته شده است، نقادانه و بر مبنای دانش و خرد انسانی، بدون هراس از سرکوب، بازبینی کنیم، چون " مقدسات همواره موجدِ قساوت بوده اند".
۶) زنان در جامعه ما بواسطه سنت، مذهب، سیاست دینی، خانواده، نهادهای آموزشی و قوانین برگرفته از آن، مورد ستم مضاعف قرار گرفته اند؛ برای رهایی از این ستم، زنان حق انتخاب سبک زندگی به معنای اعم آن دارند.
اذعان داریم طرح نور که اعلان جنگ با مردم است، توسط خشم مقدس و انقلابی مردم برچیده خواهد شد.
۷) آزادی بی قید و شرط تمامی فعالان صنفی از زندان، لغو تبعید و دعوت به کار اخراج شدگان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، کارگری، زنان، محیط زیست و...
۸)  کارگر برده ی هیچ ارباب و سیستمی نیست.بهره کشی انسان از انسان، تحت هر قراردادی محکوم است، کارگران حق دارند با هر تجربه و دانشی از این منطق انباشت سرمایه به سبب سلب مالکیت از نیرو و ابزار کار، توسط کارفرمایان و سیستم های سرمایه داری رها شوند.
۹) طردشدگان، به حاشیه رانده شدگان، اقلیت های مذهبی، قومی و...باید به متن زندگی برگردند.
۱۰) صلح خواست واقعی زندگی خواهی ماست، ایجاد صلح در منطقه و جهان منجر به شکست دائمی حاکمان بزرگ و کوچک منطقه ای و جهانی می گردد،  آنانکه بقای خود را در کشتن مردم واقعی می دانند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی  تهران و حومه

اتحادیه آزاد کارگران ایران
انتقال به سلول انفرادی؛ افزایش نگرانی ها از وضعیت خسرو بشارت، زندانی محکوم به اعدام

#خسرو_بشارت، زندانی سنی مذهب محکوم به اعدام چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت به سلول انفرادی زندان قزلحصار کرج منتقل شد. انتقال این زندانی با توجه به محکومیت وی به اعدام، موجب افزایش نگرانی خانواده و نزدیکان او شده است. تاکنون حکم اعدام پنج هم پرونده ای آقای بشارت در روند مشابهی به اجرا درآمد.

برای طناب دارشان دنبال گردن میگردند

#اعدام_قتل_عمد_حکومتی
🔺سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت گزارش تازه درباره قتل نیکا شاکرمی، معترض ۱۶ ساله، را «بسیار نگران کننده» خواند.

🔺استفان دوجاریک همچنین با اشاره به صدور حکم اعدام برای توماج صالحی، رپِر معترض، ابراز امیدواری کرد جمهوری اسلامی از اجرای این حکم خودداری کند.

🔺سخنگوی دبیرکل سازمان ملل درباره گزارش بی‌بی‌سی جهانی از نحوه «آزار و اذیت جنسی و قتل» نیکا شاکرمی در جریان اعتراض‌ سراسری ۱۴۰۱، گفت: «بله ما این گزارش بسیار بسیار نگران کننده را دیده‌ایم. دبیرکل (سازمان ملل) بارها نگرانی خود را از نقض حقوق بشر در ایران بیان کرده است.»

🔺او اضافه کرد: «یک گزارشگر ویژه درباره ایران وجود دارد و مکانیسم‌های حقوق بشر دیگری نیز وجود دارد. و من فکر می‌کنم هر اطلاعاتی که بی‌بی‌سی آورده است باید در اختیار این سازوکارها قرار گیرد.»

🔺سرویس جهانی بی‌بی‌سی روز ۱۰ اردیبهشت گزارش کرد که به یک «سند خیلی محرمانه» جمهوری اسلامی دست‌یافته که حکایت از آن دارد نیکا شاکرمی پس از بازداشت به‌دست ماموران با آزار کشته شده اما تا واپسین لحظه‌های زندگی مقاومت کرده است.

رادیو فردا
🔴 شهامت و اقتدار
در برابر متوحشان بدنام تاریخ


✍️ نرگس محمدی

🔺نیکای شجاع، قامت تو تجسم اقتدار معترض است و جنایت متعرضان نشان ذلت حکومت است. جمهوری اسلامی چه رسوا حکومتی است که زنان را به بهانه موهای‌شان بازداشت زندانی و سرکوب می‌کند و به همان زن تعرض جنسی می‌کند.

🔺هربار لحظه‌هایی را که در دست متوحشان بدنام تاریخ از سر گذراندی در ذهنم تصویر می‌کنم از یک سو شهامت و باورت به آزادی و اراده‌ات برای مبارزه تا پای جانت را غبطه می‌خورم و سرشار از شور مبارزه و مقاومت می‌شوم و از سوی دیگر از شدت رذالت شقاوت و شرارت حکومتی که برای حفظ قدرت دست به هر جنایتی می‌زند، اندوه و خشمی عمیق بر جانم چنبره می‌زند.

🔺گرچه حکومت دینی استبدادی در تلاش است تا با دستان خون‌آلودش بر چهره زیبای حقیقت و عدالت خاک دروغ و فریبکاری بپاشد اما حقیقت همان چهره بی‌گناه تو، مهسا، سارینا و آرمیتاهاست که در تاریخ باشکوه مبارزات آزادیخواهانه این سرزمین خواهد درخشید و عدالت همان جریان قدرتمند دادخواهی مردم ایران در طلوع رهایی است.
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🔻حسین، حسین شعارشون، دزدی و غارت کارشون!

بازنشستگان اراک در روز جهانی کارگر و روز معلم با تجمع به خیابان آمدند و مقابل کانون فریاد سر دادند!

چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
سقز؛ تیراندازی نیروهای نظامی منجر به جان باختن یک کولبر شد

❗️❗️❗️❗️❗️– روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه، یک کولبر در پی تیراندازی نیروهای نظامی در منطقه مرزی بسطام سقز، جان خود را از دست داد.

ادامه مطلب

↘️
@hranews_bot تماس ✉️ - @Hranews کانال هرانا 🆑
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
این عجب بین که چه‌ها می شنویم؟!

اندر حکایات همدلی جریان حاکم با دانشجویان معترض آمریکائی!!!


✍️محمدجواد مظفر
این‌گونه به‌نظر می‌رسد که ابر و باد و مه و خورشید و فلک دست به دست هم داده و دانشجویان آمریکائی را در اعتراض به جنایات اسرائیل در غزه به صحنه آورده تا سوژه جدید و دندان‌گیری نصیب صاحبان قدرت و رسانه‌های وابسته و صداوسیمای به واقع میلی کشورمان شود.

از بالا تا پایین در حمایت از اعتراضات دانشجویی در آمریکا داد سخن دهند و صدها بار فیلم دستگیری تأسف‌بار یک خانم استاد دانشگاه توسط پلیس آمریکا را در ساعات مختلف از شبکه‌های گوناگون سیمای میلی نمایش دهند.

مقامات از رده‌های بالا تا پایین برای محکومیت دولت آمریکا با یکدیگر مسابقه گذاشته و هرکدام تلاش می‌کنند از جملات تندتری علیه آنها استفاده کنند.

شهردار تهران هم که نشان داده تخصص اصلی‌اش تولید پوستر و بنر و تابلوی تبلیغاتی عمدتاً در جهت اهداف سیاسی است؛ در کوتاه‌ترین زمان ممکن در و دیوار شهر را پر از پوسترهای برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان  کرده است.

آقای رئیسی که همواره سخنان نغز می‌گویند، در این‌باره اظهار کردند که:«بدون تردید این خیزش و بیداری در مقابل ظلم و جنایت و سلطه‌گری با اعمال خشونت، ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد!»
         
عجبا از این همه غوغا که این بار مرغ پخته را هم به خنده که نه به گریه واداشته است.
چرا که این مواضع و سخنان به فاصله کوتاه زمانی از جریان «جنبش مهسا» بیان شده که در این نوشته می‌خواهم که صرف‌نظر از کف خیابان، لطف کنند و آمار دانشجویان کشته‌شده، آسیب‌دیده، چشمان نابینا شده دختران و پسران، تعداد دانشجویان دستگیر شده و مدت زمان زندانی بودن آنان و از آن مهم‌تر تعداد استادان زن و مرد را که تنها به جرم حمایت و همراهی با دانشجویان، از دانشگاه اخراج کردند اعلام کنند. «تا سیه روی شود هر که در او غش باشد!»

البته از نگاه صاحبان قدرت هر تجمع و اعتراض دانشجویی به سیاست‌های حاکم در ایران کار دشمن! و تجمع و اعتراض دانشجویان آمریکایی کاملاً مستقل و برآمده از احساسات انسان دوستانه آنان است!!

واقعا مردم ایران و افکار عمومی در منظر حاکمان چگونه ارزیابی می شوند؟!
آیا اذهان جامعه خصوصاً جوانان طعم تلخ بی‌رحمانه‌ترین سرکوب در جریان اعتراضات ۱۴۰۱ را فراموش کرده و همدل و  همراه با آقایان در این شو تبلیغاتی خواهند شد؟ آینده نه چندان دورحاصل این خوش باوری نسنجیده را نشان خواهد داد.

پیامبر کجائی؟! تا به اینان بگوئی:«رطب خورده منع رطب چون کند؟!!!»
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وقاحت و بی شرفی در مقابل مجری صداو سیما کم می آورد

فراموش کردید در همین سال گذشته بیش از ۵۰۰ را درخیابان به قتل رساندید دهها نفر را کور کردید و هزاران نفر را دستگیر و محکوم به اعدام و زندان کردید

در سرکوب و اخراج دانشگاهیان نمره نخست را در جهان دارید
خبر خوب برای دانشجویان و استادان معترض دانشگاه‌های کلمبیا 😁

اعلام آمادگی رییس دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی برای پذیرش دانشجویان دستگیر شده در امریکا
رئیس دانشگاه خواجه نصیر و شیراز میخواهند این دانشجویان رو بورسیه کنند:)

@Sahamnewsorg
🔺🔻بازداشت سه شهروند کُرد در اشنویه به دلیل مشارکت در برگزاری مراسم‌های نوروزی

سه شهروند کُرد اهل اشنویه به نام‌های محمد سلطان‌پور، غفور شیخ‌محمدی و جعفر رسولی به دلیل شرکت در برگزاری مراسم‌های ویژه نوروز، توسط اطلاعات سپاه تروریستی پاسداران بازداشت شدند.

بر اساس گزارش هه‌نگاو، روز سه‌شنبه یازدهم اریبهشت ماه، محمد سلطان‌پور اهل روستای ده‌شمس، غفور شیخ‌محمدی ۵۰ ساله و اهل روستای علی‌آباد و جعفر رسولی ۳۶ ساله در روستای بیمضرته از توابع شهرستان اشنویه بازداشت شدند.

این سه شهروند در منازل خود، با توسل به خشونت به دلیل برگزاری و شرکت در مراسم‌های ویژه نوروز بازداشت شده‌ و تا زمان تنظیم این خبر، اطلاع دقیقی از  سرنوشت و محل نگهداری آن‌ها در دسترس نیست.
احضار #اسماعیل_عبدی  به اطلاعات سپاه

عبدی طی حکمی ناعادلانه از تیرماه ۱۳۹۴ روانه زندان شد و تا آذر ۱۴۰۲ برای گذراندن دوران محکومیت خود در حبس بود که با پذیرش اعاده دادرسی در دیوان عالی کشور و تودیع وثیقه از زندان آزاد شد .

احضار عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران در حالی صورت می‌گیرد که هنوز فرصت سامان دادن به وضعیت شغلی و زندگی خود را نیافته است.  

همزمان با  #روز_معلم بسیاری از فعالین صنفی معلمان به نهادهای امنیتی احضار شده‌اند و آن ها را تهدید کرده اند که در تجمع اعتراضی و مناسبتی  معلمان در روز معلم شرکت نکنند.

🔹🔹🔹
شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران
تجمع فرهنگیان شاغل و بازنشسته شهرستان اسلام آباد غرب، درب اداره آموزش و پرورش

سیزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹

کانال انجمن صنفی فرهنگیان شاغل و بازنشسته شهرستان اسلام آباد غرب

#معلم_زندانی_آزادبایدگردد
#اجرای_همسانسازی_بدون_حقه_بازی
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
رسول قلی اف رئیس سابق مجلس جمهوری باکو:

آذربایجانی ها در ایران خود را ایرانی میدانند. وطن آنها ایران است و این یک حقیقت است. ما نیز اگر توسط روسیه اشغال نمیشدیم امروز وطنمان ایران بود. /یاشار حقگوئی
HTML Embed Code:
2024/05/21 02:48:12
Back to Top