TG Telegram Group Link
Channel: " نظریه‌های شخصیت "
Back to Bottom
https://hottg.com/pharmakaplan

لینک گروه کاپلان❤️
" نظریه‌های شخصیت "
🍃 چهارم اینکه افراد آینده به توانایی خود در برقرار کردن روابط دوستانه با دیگران اطمینان دارند. 🍃 آنها نیازی نمی‌بینند که همه دوست‌شان داشته باشند زیرا می‌دانند که هر کسی آنها را به صورت نامشروط می‌پذیرد و با ارزش می‌داند. 🍃 آنها جویای صمیمیت با کسی هستند…
🍃 پنجم اینکه افراد آینده یکپارچه تر و کامل‌تر هستند بدون اینکه بین فرایندهای هشیار و ناهشیار آنها مرزی وجود داشته باشد چون آنها می‌توانند تمام تجربیات خود را در آگاهی نمادی کنند تفاوت بین آنچه هست و آنچه باید باشد را به روشنی درک می‌کنند؛ چون آنها از احساسات ارگانیزمی خود به عنوان معیاری برای ارزیابی تجربیاتشان استفاده می‌کنند، شکاف بین خود آرمانی و خود واقعی خویش را پر می‌کنند؛ چون آنها نیازی ندارند که از خودشان دفاع کنند به دیگران صورت ظاهر نشان نمی‌دهند؛ و از آنجایی که آنها به آنچه هستند اطمینان کامل دارند هر احساسی را که تجربه می‌کنند آزادانه ابراز می‌دارند.

#مراحل_تغییر_درمانی
#راجرز

@oidipous 🦋
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#آلن_دوباتن
فرد مناسب برای ما چه کسی است؟

@oidipous
@KAPLAN_SADOCKS
🍃 ششم اینکه افراد آینده به ماهیت انسان عمیقاً اعتماد دارند.

👈 آنها برای نفع شخصی بـه دیگران آسیب نمی‌رسانند؛ آنها برای دیگران اهمیت قایل هستند و آمادگی دارند در صورت نیاز به آنها کمک کنند؛ آنها احساس خشم می‌کنند ولی می‌توان مطمئن بود که خشم خود را بر سر دیگران خالی نمی‌کنند؛ آنها احساس پرخاشگری می‌کنند اما آن را به مسیرهای مناسب هدایت می‌نمایند.

#مراحل_تغییر_درمانی
#راجرز

@oidipous 🦋
Forwarded from فارماکولوژی کاپلان (آرش طالب وند)
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
" نظریه‌های شخصیت "
🍃 ششم اینکه افراد آینده به ماهیت انسان عمیقاً اعتماد دارند. 👈 آنها برای نفع شخصی بـه دیگران آسیب نمی‌رسانند؛ آنها برای دیگران اهمیت قایل هستند و آمادگی دارند در صورت نیاز به آنها کمک کنند؛ آنها احساس خشم می‌کنند ولی می‌توان مطمئن بود که خشم خود را بر سر…
🍃 سرانجام اینکه چون افراد آینده تمام تجربیات خود را می‌پذیرند در مقایسه با دیگران از پر مایگی بیشتر در زندگی لذت می‌برند. آنها محرک‌های درونی را تحریف نمی‌کنند و جلوی هیجانات خود را نمی‌گیرند در نتیجه عمیق‌تر از دیگران احساس می‌کنند.
👈 آنها در زمان حال زندگی کرده و بنابراین در لحظه‌ جاری پرمایه‌تر شرکت می‌کنند.

#مراحل_تغییر_درمانی
#راجرز

@oidipous 🦋
" نظریه‌های شخصیت "
🍃 سرانجام اینکه چون افراد آینده تمام تجربیات خود را می‌پذیرند در مقایسه با دیگران از پر مایگی بیشتر در زندگی لذت می‌برند. آنها محرک‌های درونی را تحریف نمی‌کنند و جلوی هیجانات خود را نمی‌گیرند در نتیجه عمیق‌تر از دیگران احساس می‌کنند. 👈 آنها در زمان حال زندگی…
🍃 راجرز در درجه اول دانشمند در درجه دوم درمانگر و در درجه سوم نظریه پرداز شخصیت بود.

🍃 چون نگرش علمی او بر درمان و نظریه شخصیت وی نفوذ دارد، به فلسفه علم او نگاه کوتاهی می‌اندازیم.

👈 به عقیده راجرز (۱۹۶۸)، علم با تجربۀ ذهنی شروع می‌شود و خاتمه می‌یابد، گرچه هر چیز بینابینی بايد عينی و تجربی باشد.

🍃 دانشمندان باید چند ویژگی فرد آینده را داشته باشند؛ یعنی، باید تمایل داشته باشند به درون بنگرند با احساس‌ها و ارزشهای درونی هماهنگ باشند، شهودی و خلاق باشند تجربه پذیر باشند از تغییر استقبال کنند نگرشی تازه داشته و به خودشان اعتقاد راسخ داشته باشند.

#فلسفه_علم
#راجرز

@oidipous 🦋
" نظریه‌های شخصیت "
🍃 راجرز در درجه اول دانشمند در درجه دوم درمانگر و در درجه سوم نظریه پرداز شخصیت بود. 🍃 چون نگرش علمی او بر درمان و نظریه شخصیت وی نفوذ دارد، به فلسفه علم او نگاه کوتاهی می‌اندازیم. 👈 به عقیده راجرز (۱۹۶۸)، علم با تجربۀ ذهنی شروع می‌شود و خاتمه می‌یابد،…
🍃 راجرز (۱۹۶۸) معتقد بود که دانشمندان باید کاملاً درگیر پدیده‌های مورد مطالعه باشند. برای مثال، افرادی که در زمینه روان درمانی تحقیق می‌کنند ابتدا باید مدت طولانی به عنوان درمانگر کار کرده باشند. دانشمندان باید به اندیشه‌هایی که تازه متولد شده‌اند اهمیت داده و عاشقانه آن‌ها را پرورش دهند.

#فلسفه_علم
#راجرز

@oidipous 🦋
" نظریه‌های شخصیت "
🍃 راجرز (۱۹۶۸) معتقد بود که دانشمندان باید کاملاً درگیر پدیده‌های مورد مطالعه باشند. برای مثال، افرادی که در زمینه روان درمانی تحقیق می‌کنند ابتدا باید مدت طولانی به عنوان درمانگر کار کرده باشند. دانشمندان باید به اندیشه‌هایی که تازه متولد شده‌اند اهمیت داده…
🍃 علم زمانی شروع می‌شود که دانشمند شهودی، درک کردن الگوها در بین پدیده‌ها را شروع کند.

🍃 دانشمند دلسوز ابتدا به روابط ضعیف بین پدیده‌ها پی می‌برد که به قدری مبهم هستند که نمی‌تواند آنها را به دیگران منتقل کند اما سرانجام آنها را طوری پرورش می‌دهد که بتواند به صورت فرضیه‌های آزمون پذیر درآورد از آن پس، این فرضیه‌ها نتیجه کار دانشمند خالی از تعصب هستند نه پیامد تفکر کلیشه‌ای از پیش موجود.

🍃 در این لحظه، روش شناسی وارد صحنه می‌شود گرچه خلاقیت دانشمند می‌تواند روش‌های تحقیق نوآورانه‌ای به بار آورد اما این روش‌ها باید به دقت کنترل شوند، تجربی و عینی باشند.

🍃 روش‌های دقیق دانشمند را از خود فریبی و دستکاری عمدی یا غیر عمدی مشاهده برحذر می دارند؛ اما این دقت را نباید با علم اشتباه گرفت فقط روش علم، دقیق و عینی است.

#فلسفه_علم
#راجرز

@oidipous 🦋
" نظریه‌های شخصیت "
⭕️مشکل بسیاری از مردم در وهله ی نخست این است که دوستشان بدارند، نه اینکه خود دوست بدارند یا استعداد مهر ورزیدن داشته باشند. #اریک_فروم #هنر_عشق_ورزیدن از خود می‌پرسم جهنم چیست؟ به نظر من رنج ناتوانی از دوست‌ داشتن است. #داستایفسکی #برادران_کارامازوف …
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مفهوم اندوه، به عنوان یکی از احساسات پایه‌ای انسانی، یک تجربه عمیق و پر از معنا است که بسیاری از ما با آن روبرو شده‌ایم. اندوه، به عنوان یک واکنش طبیعی به اتفاقات ناگوار و فقدان های زندگی، می‌تواند در زمان‌های دشوار به ما کمک کند تا با درک و پذیرش ناملایماتِ تغییر ناپذیر مسائل را به گونه ای متفاوت بازنگری کنیم
اپیکوریسم( نه به معنای لذت گرایی صرف) که به عنوان یک رویکرد فلسفی که در زندگی و سعادت شناخته می‌شود، ما را به فکر وا می دارد که چگونه می‌توانیم با چالش‌ها و رنج های زندگی مقابله کرده و به سعادت و خوشبختی دست پیدا کنیم. اپیکور بر آن است که انسان باید به تعادل در زندگی خود دست یافته و از خوشی های ساده زندگی لذت ببرد. او معتقد بود که دوستی، روابط اجتماعی قوی و میانه روی می‌توانند به ما کمک کنند تا با چالش‌های زندگی بهتر مقابله کرده و در این مسیر با ناملایماتِ آن کنار آییم.
وی بالاترین سعادت را در رفاقت(دوستی) یافت
با این حال عشق چنان که می نماید سرشار از تعارض است
و این خود می تواند گاها برهم زننده ی روابط پایدار نیز باشد.
لذا اپیکور بی دلیل رفاقت را بر عشق ترجیح نداده بود.

آرش طالب وند
سلام من با زبان آموز دارم انگلیسی یاد میگیرم،توام اگه می‌خوای میتونی با این لینک ثبت نام کنی
https://a.zapp.ir/47416
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در اعماق تاریکی این دنیا، آدمی در جستجوی خویشتن، چنانکه در آغاز بود، به با تلاقی از سرزنش و شرم تبدیل شده است. و همچون یک مسافر در سفری بی‌پایان، در گردابی از بی‌میلی و افسردگی گرفتار آمده است. این گرداب، همه رنگ‌ها و زندگی را از او می‌ گیرد و در جای خالی‌اش، تنهایی و احساس ناتوانی را باقی می‌ گذارد!

آیا این تاریکی و بی‌معنایی برای شخص، معنایی دارد؟ آیا این احساسات مبهم و پوچ، نشانه‌ای از عدم وجود واقعیت هستند؟ یا ممکن است به عنوان یک آزمون برای نبرد وی با پوچی در نظر گرفته شوند؟

شاید این تجربه‌های تاریک، فرصتی باشند برای کشف عمق واقعی خود، یا می بایست  آن ها را به مثابه بستری برای رها کردن  بغض‌ها و شکست‌های زندگی دانست؟

آیا ممکن است در پس این تاریکی هراس انگیزِ وجود، کورسویی از نوری امید بخش در عمیق ترین لایه های روان مان شعله افکند؟
شعله ای از یک شعبده ی هستی که در دل خود این پیام را در چشمانی که می سوزند وعده می دهد!

تو را به زمان سوگند که روزی با مرگ درمان خواهی یافت.

#دغدغه_های_ذهن_من
آرش طالب وند
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
" نظریه‌های شخصیت "
🍃 علم زمانی شروع می‌شود که دانشمند شهودی، درک کردن الگوها در بین پدیده‌ها را شروع کند. 🍃 دانشمند دلسوز ابتدا به روابط ضعیف بین پدیده‌ها پی می‌برد که به قدری مبهم هستند که نمی‌تواند آنها را به دیگران منتقل کند اما سرانجام آنها را طوری پرورش می‌دهد که بتواند…
🍃 راجرز هماهنگ با فلسفه علم خود اجازه نداد که روش شناسی، ماهیت پژوهش او را تعیین کند.

🍃 او در تحقیقات خود در مورد نتایج روان درمانی درمانجو مدار ابتدا در مرکز مشاوره دانشگاه شیکاگو راجرز و دایموند (۱۹۵۴) و بعد با بیماران اسکیزوفرنیک در دانشگاه ویسکانسین (راجرز، جندلین کیسلر و تراکس ۱۹۶۷ )همراه با همکاران خود اجازه داد تا مشکل بـر روش شناسی و ارزیابی مقدم باشد آنها صرفاً فرضیه ها را به دلیل اینکه ابزارهایی برای آزمودن آنها وجود داشتند، تدوین نکردند در عوض آنها با درک کردن تأثیرات مبهم ناشی از تجربه بالینی شروع کردند و به تدریج آنها را به صورت فرضیه های آزمون پذیر درآوردند.

#فلسفه_علم
#تحقیقات_شیکاگو
#راجرز

@oidipous 🦋
🍃 هدف از تحقیق شیکاگو بررسی فرایند و نتایج درمان درمانجو مدار بود.

🍃 این درمانگران در سطح استادکار بودند راجرز و اعضای هیأت علمی دیگر این درمانگران را تشکیل دادند، اما دانشجویان کارشناسی ارشد هم وظیفه درمانگر را داشتند گرچه آنها از لحاظ تجربه و توانایی بسیار متفاوت بودند ولی همگی گرایش درمانجومدار داشتند.

#فلسفه_علم
#تحقیقات_شیکاگو
#راجرز

@oidipous 🦋
🍃 پژوهش در مرکز مشاوره دانشگاه شیکاگو بر فرضیه درمانجومدار استوار بود که اعلام می‌دارد همه افراد خواه به صورت آشکار یا نهفته قابلیت خودآگاهی و استعداد و گرایش پیشروی به سمت خودشکوفایی و پختگی را دارند.

🍃 این گرایش به شرطی تحقق خواهد یافت که درمانگر جو روانی مناسبی را فراهم آورد به بیان دقیق‌تر راجرز (۱۹۵۴) فرض کرد که در جریان درمان درمانجویان احساسات و تجربیاتی را که قبلاً به آگاهی راه نمی‌دادند، در خودپنداره خویش جذب خواهند کرد.

#فلسفه_علم
#تحقیقات_شیکاگو
#فرضیه‌ها
#راجرز

@oidipous 🦋
HTML Embed Code:
2024/05/17 08:01:33
Back to Top