TG Telegram Group Link
Channel: نشر واج
Back to Bottom
مجموعه‌شعر «با من صادق باش» مجموعه‌ای است که می‌توان صدق عاطفه را بارزترین ویژگی آن دانست، مجموعه‌ای که در آن:
ـ اگر شاعر به نوستالژی دوران کودکی می‌پردازد، صداقت و صمیمتی مثال‌زدنی بر آن حاکم است.
مجموعۀ «با من صادق باش»، مجموعه‌ای به‌شدت انسانی، عفیف، و اخلاق‌مدار است (بی‌آن‌که بخواهیم درمورد ارزشِ وجودی و اهمیتِ این ویژگی‌ها در اثری هنری اعلامِ موضع کنیم)، که در صراحت و صمیمیتی آشکار به رشتۀ تحریر درآمده‌است و پیداست که شاعر هنگام نوشتن، رها از تصورِ نظرِ منتقدان، بی‌پروا و بی‌خیال قدم در دست گرفته‌است.
«با من صادق باش» مجموعه‌ای است شامل شعرهای سپید، شعرهای محاوره، و چندین قطعه شعر سنتی در 86 صفحه، سرودۀ خانم دکتر بهاره دادرس، که البته از مترجمان دقیق و خوش‌ذوق، و از پزشکان حاذق این سرزمین هم هستند.
این مجموعه توسط نشر واج منتشر شده است.

@vaajpub
فروغ فرخزاد
(1313 تهران ـ 1345 تهران)

فروغ‌الزمان فرخزادعراقی را باید از مهم‌ترین شاعران معاصر، و نیز از مهم‌ترین زنان شاعر فارسی‌زبان دانست که علی‌رغمِ دورانِ کوتاهِ شاعریِ خود، و علی‌رغم انتشارِ تنها شش دفترِ شعرِ کم‌حجم، به جاودانگیِ شگرفی در ادبیات ایران و بلکه جهان دست یافت و سروده‌هایش از چنان محبوبیتی برخوردار شد که بسیاری از سطرهایش شأنی کلماتِ قصاروار یافتند.
موفق‌ترین و معروف‌ترین سروده‌های فروغ فرخزاد، بی‌شک اشعار بلند او هستند؛ منظومه‌هایی شکوهمند، که هر سطر از آن‌ها به‌مثابۀ شعری کوتاه اما عمیق و جان‌دار، می‌درخشد.
و آن‌چه در این کتاب می‌خوانید، سطرهایی منتخب از اشعار او هستند؛ گزیده‌هایی بازتابندۀ اندیشۀ عمیق و صدق عاطفۀ او.

@Vaajpub
مهدی اخوان‌ثالث
(1307 مشهد ـ 1369 تهران)

مهدی اخوان‌ثالث(م.امید) از قلل رفیع شعر معاصر است؛ شاعری که در هر عرصه‌ای که طبع‌آزمایی کرده، از آن میدان سربلند خارج شده است. او شاعری را از حدود سال 1325 آغاز کرد و تا سال 1367، زبان شعرش دستخوش تحولات و دگرگونی‌هایی شد، به‌گونه‌ای که شعر او، به‌وضوح، مانند شعر بسیاری از شاعران معاصر، حرکت و صیرورت داشته‌است. این حرکت از «ارغنون» آغاز می‌شود و در «زمستان»، «آخرشاهنامه» و «از این اوستا» به اوج می‌رسد و سپس، آن شکوهی که در «از این اوستا» به بالاترین سطح خود رسیده‌بود، در «در حیاط کوچک پاییز در زندان» و «زندگی می‌گوید امّا باز باید زیست» تداوم می‌یابد و پس از آن، درست مثل عقاب تیزپروازی که پس از یک پرواز بلند، سرانجام مجبور است سر در نشیب بگذارد، به‌آرامی از آن اوجِ بی‌مانند فرود می‌آید و در «تو را ای کهن بوم و بر دوست دارم» بر زمین می‌نشیند.
و آن‌چه در این کتاب می‌خوانید، ابیات و سطرهایی برگزیده از تمامیِ مجموعه‌شعرهای اخوان‎ثالث، به ترتیبِ تاریخِ انتشار است؛ به‌گونه‌ای که می‌توان آن حرکت و صیرورت را در بیت‌ها و سطرهای این کتاب دید.

@vaajpub
#فروش_اینترنتی کتاب‌های‌ نشر واج‌ در «ایران‌کتاب»
نسیم لطفی از شاعران جوان و جسور است، با نگاهی خاص و متفاوت. پیش‌تر چندین مجموعه‌شعر از او چاپ شده؛ «از دست دادن‌های پیش از تو»، «مادرم پاییز»، «دست‌هایم؛ دو پرندۀ غمگین» و چند رمان و چند اثر پژوهشی در حوزۀ مطالعات زنان.

در مجموعۀ «مرا به خاطر بسپارید»، نوع نگاهِ نسیم لطفی به «زن» و «دنیای زنانه» بسیار متفاوت است با دنیای تا خرخره فرورفته در ظلم و تبعیض و تحقیرِ زنان. حقیقتش این است که زنِ شعرهای نسیم لطفی، زنی بغایت جسور و توانمند و ایستاده بر دو پای استوار است؛ زنی که به خود، نگاهی کاملاً انسانی ندارد.

#نسیم_لطفی
#نشر_واج

@Vaajpub
الینا عبدی از غزالسرایانِ جوان و خوش‌آتیه است و ویژگی‌هایی که در نخستین مجموعه‌شعر او می‌بینیم، گواهی است صادق بر این مدعا. و حقیقت این است که برای شاعری که هنوز به انتهای دههٔ دوم زندگی‌اش نرسیده، این درجه از شاعرانگی و اِشراف بر برقراری تعادل میان عناصر شعر، شگفت‌انگیز است.

الینا عبدی در عاشقانه‌های این مجموعه، بسیار موفق عمل کرده‌است و ابیات عاشقانهٔ بسیاری از این مجموعه، این ویژگی را دارند که با یک‌بار خواندن، در خاطر بمانند.

این شاعر جوان، ذهنی بسیار فعال، و دایرهٔ واژگانی بسیار گسترده‌ای دارد، و همین توان‌مندی، نخستین مجموعهٔ غزل او را به مجموعه‌ای متنوع و رنگین بدل کرده‌است.

#الینا_عبدی
#نشر_واج

@Vaajpub
امروزه افراد اندکی هستند که با انجیل مریم مجدلیه آشنایی دارند. این کتاب در اوایل قرن دوم میلادی به رشتۀ تحریر درآمده‌است. حدود 15 قرن بعد، تنها نسخه‌ای که از آن کشف و ترجمه گردید باعث شد افرادی اندک  با انجیل مریم مجدلیه آشنا شوند. جالب این‌که حتی جزئیات این کتاب برای ما پنهان مانده‌است.
آن‌چه می‌دانیم از این قرار است که یک نسخۀ دست‌نویس توسط فردی به نامcarl Reinhart  در قاهره خریداری شد و او آن را به سال 1896 با خودش به برلین آورد. این صفحات که به زبان یونانی بودند، در قرن بیستم جمع‌آوری و ترجمه شدند، اما هنوز هم یک کپی کامل از انجیل  مریم مجدلیه در دسترس یست.
کمتر از 8 صفحه از نسخۀ پاپیروس باستانی باقی مانده، و این بدان معناست که نیمی از این کتاب شاید برای ما تا ابد مجهول بماند. در حال حاضر این صفحات که اسکن شده‌اند، نظریۀ جالبی را راجع به تاریخچۀ گمشدۀ مسیحیت ارائه می‌دهد که برای 15 قرن مخفی مانده‌بود...

#بهاره_دادرس
#نشر_واج

@Vaajpub
بیایید از این‌که همیشه دربارۀ همه‌چیز پشیمان باشیم، احساس پشیمانی کنیم؛ ما مسافری با کوله‌باری از اندوخته‎هایمان هستیم، تصمیماتی که بارها و بارها در دوراهی‌های سرنوشت‌ساز یا نه‌چندان سرنوشت‌ساز جادۀ زندگی گرفته‌ایم و تجربۀ خوب یا بدِ آن را به دوش کشیده‌ایم. ما درواقع با تصمیم‌هایمان تعریف می‌شویم. مجموعِ تصمیم‌های درست و اشتباه است که واقعیت وجودی ما را شکل می‌دهند. تسلط بر تمام جنبه‌های زندگی‌ و موفقیت مطلق در همۀ تصمیم‌ها، توهمی است باورنکردنی. پس بدیهی است که در پاره‌ای از تصمیم‌ها و بزنگاه‌های زندگی، پشیمانی‌هایی خواهیم داشت، اما می‌توانیم از آن‌ها تجربه و مهارت زندگی بهتر را کسب کنیم؛ چیزی که زمینۀ رشد، آرامش و زندگی بهتر را برای ما به ارمغان می‌آورَد.
اثر حاضر، ترجمۀ ارزشمندی از کتابِ «جایی برای پشیمانی نیست» است؛ مجموعه‌ای از جملات الهام‌بخش برای تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه‌تر، ارتقاء فردی و مهارت زندگیِ بهتر.

@vaajpub
«سراسیمه در مکث»
مجموعه‌شعر تازهٔ احسان افشاری
توسط نشر واج منتشر شد

@Vaajpub
زهرا گریزپا از شاعران خوب خراسان است که پیش از این، یک مجموعه غزل از او منتشر شده به نام «استکانی کنار بعدازظهر» که در حافظهٔ شعر سنتیِ حدودِ یک دهه پیش، ماندگار است. اما «رو به زخم» مجموعه‌ای از شعرهای سپید اوست، و به‌عنوان مجموعه‌ای از شعرهای سپید، کتابی آبرومند و بسیار محترم است، به‌ویژه این‌که نام‌های خوش‌درخشیدهٔ زنان شاعر خراسانی، همچون فریبا شادلو، بیتا علی‌اکبری، نرگس برهمند، محبوبه راد و بسیاری دیگر، کنجکاوی جامعهٔ شعرخوان را درمورد کتابی دیگر از شاعران زن خراسان بالا می‌برد، و البته که آن کنجکاوی، بیهوده نخواهد بود، و خوانندگان این اثر را میهمان بزم باشکوهی از واژه‌ها خواهد کرد.


@vaajpub
منتشر شد

- مشق شعر
- جواد گنجعلی
- آموزش سرایش شعر
- ۱۷۰ صفحه رقعی

@Vaajpub
.
«سراسیمه در مکث» تازه‌ترین اثر احسان افشاری است، شاعری که از نخستین مجموعه‌هایش در تلاش بوده تا قدمی از خارج از مرزهای شناخته‌شده و پذیرفته‌شدهٔ زیبایی‌شناسیِ شعر بگذارد، چه آن‌جاکه در حوزه‌های واژگانی، «خاک‌بادک» و زیباییِ «منحصربه‌جمع» و... را ساخته بود، چه آن‌جا که در شعرهای سپیدش دست به فراروی‌های ساختاری زده بود، و و چه این‌جا و در این مجموعه‌رباعی، که دست در پیکرهٔ رباعی برده‌است؛ همان رباعی که همه می‌دانیم ساختمندترین قالب شعر فارسی است و دست بردن در سازوکار آن، کارِ ساده‌ای نیست، چه رسد به این‌که شاعری بخواهد چیزی به آن پیکره بیفزاید، و آن چیز، بخشی زینتی و جدا از پیکره، به‌مثابهٔ گوشواره نباشد، بلکه در ادامهٔ اندامِ سازوارِ آن رباعی، روییده و رشد کرده باشد.

«سراسیمه در مکث» را نشر واج منتشر کرده‌است

@vaajpub
.
نوشتن منظومه کار آسانی نیست، این‌که یک موضوع واحد را در تمامی پاره‌های یک مجموعه پی بگیری و روی یک خط فرضی و باریک راه بروی و نه از این‌سو بیفتی و نه از آن‌سو، و سرانجام دست در دست کلماتت، به فرجام شعرت برسی. و منظومهٔ «ماندن» چنین اثری است.

«ماندن» نخستین اثر سحر ملکی است؛ منظومه‌ای نوستالژیک با یادکردِ گذشته و دوران کودکی، که البته رنج‌های زنانه را نیز در آن خط سیرِ متکی بر نوستالژی، گاهی به نجوا و گاهی به فریاد، بازمی‌تاباند.

«ماندن» اگرچه در لحن، تا حدی وامدار فروغ است، اما پرواز رها و سیال آن در گذشته‌های نه‌چندان دور، منظومهٔ «بازگشت» شمس لنگرودی را نیز به یاد می‌آورد.

منظومهٔ «ماندن» را نشر واج منتشر کرده‌است.

#سحر_ملکی
#ماندن
#نشر_واج

@vaajpub
.
فرسا عمران، یکی از معدود شاعران زن سپیدسرایی است که بیش از یک دهه است که فعالیتی جدی و پیگیر و رو به پیشرفت را در شعر سپید آغاز کرده است، و برای مخاطبان پیگیر شعر سپید، نامی آشناست.

شعر فرسا عمران را صورت تعدیل‌شدهٔ گونه‌ای از شعر سپید امروز می‌دانم که اغلب در شهرهای شمالی دیده می‌شود، و زبان، ایجاز، تغییر لحن، ساختارهای نحویِ تازه، تصویرسازی‌های اغلب برپایهٔ نحوِ زبان، و البته لحنی همواره معترض، اغلب گله‌مند، و گاهی خشمگین از ویژگی‌های آن است.

از فرسا عمران تا امروز چندین مجموعه‌شعر منتشر شده، و اینک ماحصلِ سال‌ها تجربه و انتشار چندین کتاب، «اندوهِ دلپذیر» است.

«اندوه دلپذیر» را نشر واج منتشر کرده است.

@vaajpub
.
«دلدادگی من» یک مجموعه‌شعر آیینی است سرودهٔ آقای عباس طهماسبی‌عمران، در قالب‌های سنتی شعر فارسی.

نیمی از این مجموعه به زبان فارسی است و نیمی به زبان مازندرانی.



@vaajpub
@vaajpub
کتاب پیش رو، شامل ۸۰ صفحه از تازه‌ترین سروده‌های رضا نظری است،
کتابی کم‌نظیر، که البته با وسواس بسیار هم در ویرایش و صفحه‌بندی و طراحی جلد، تبدیل به یک اثر هنری تمام‌عیار شده است

«همیشه حق با زیبایی‌ست» از پیشنهادهای جدی من به عزیزانی است که شعر سپید را به‌طور جدی دنبال می‌کنند

این کتاب را نشر واج منتشر کرده است و از چند روز آینده در «ایران‌کتاب»، «صدای معاصر»، «نی‌کتاب» و کتابفروشی‌های معرفی شده در هایلایت‌های صفحهٔ نشر واج، در دسترس خواهد بود

فعلاً تا هفتهٔ آینده می‌توانید ازطریق صفحهٔ نشر واج آن را تهیه کنید

@vaajpub
@vaajpub
@vaajpub
#فروشگاه همکارِ نشر واج در کرمانشاه «شهرکتاب»
#فروشگاه همکارِ نشر واج در بابل «کتابفروشی سرو»
#فروش_اینترنتی کتاب‌های‌ نشر واج‌ در «نی‌کتاب»
#فروشگاه همکارِ نشر واج در تهران: «کتاب‌ اردیبهشت»
HTML Embed Code:
2024/06/08 11:44:55
Back to Top