TG Telegram Group Link
Channel: شهر ما
Back to Bottom
Forwarded from عکس نگار
‍ دغدغه ی شهردار سرعین برای صدور پروانه ساختمانی زمین های قولنامه ای ؛

⭕️ صدور پروانه ساختمانی در اراضی قولنامه ای به صورت طرح در مجلس بررسی می شود

🔹 شهردار سرعین گفت : اولین جلسه کارگروه معماری و شهرسازی سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور با حضور مدیر کل برنامه ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان و اعضا کمیسیون که متشکل از شهرداران ۱۶ شهر کشور است جهت بررسی آئین نامه پیشنهادی صدور پروانه ساختمانی در اراضی قولنامه ای در تهران برگزار شد .

🔸دکتر صاحبعلی رام اظهار کرد : دیوان عدالت اداری در حکمی صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری ها را برای اراضی قولنامه ای ممنوع کرده است که این موضوع در چند بخش به صورت کارشناسانه در اولین جلسه کارگروه معماری و شهرسازی سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد تا طرح کامل و جامعی به مجلس شورای اسلامی ارائه گردد تا این معضل بزرگ که گریبانگیر بسیاری از مردم است حل شود

🔹وی بیان داشت: اکنون ماده قانونی در پروانه ساختمانی شهرداری ها مبنی بر اینکه صدور پروانه دلیلی بر به رسمیت شناختن مالکیت نیست ، لحاظ شده که دیوان عدالت اداری نیز به همین ماده قانونی ایراد گرفته است .

🔸شهردار سرعین تاکید کرد که موضوع ساخت سازها در اراضی قولنامه ای و ثبتی باید مدیریت و انضباط لازم برآن حاکم شود ضمن آنکه موانع دست و پاگیر در امر تسهیل صدور پروانه ساختمانی رفع گردد.
⭕️ شورابیل را با ماشین برقی دور بزنید


@ardebil_ir
Forwarded from عکس نگار
معاون استانداردر سومین جلسه کمیسیون برنامه ریزی،هماهنگی ونظارت برمبارزه باقاچاق کالا وارز استان تاکید کرد؛کنترل ورود و خروج کالا به استان با برنامه‌ریزی‌های اصولی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: در راستای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به استان باید در این بخش برنامه‌ریزی‌های اصولی و مدون برای ورود و خروج کالاها انجام شود.

جانشین رییس کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار کرد: مقابله با قاچاق حفظ حرمت قانون و حراست از سرنوشت جامعه است و در این زمینه باید تمامی ارگان‌ها و اقشار احساس مسئولیت کنند.

وی با اشاره به اهمیت عمل به قانون مقابله با قاچاق تصریح کرد: این اقدام در راستای حفظ امنیت و حراست از سرنوشت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه است و ورود عالمانه در این بخش می‌تواند استان را از آسیب‌های اقتصادی مصون نگه دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل وضع قوانین متقن در راستای مبارزه با قاچاق را یادآور شد و گفت: تنظیم قوانین در این زمینه سبب می‌شود تا مسئله حفاظت و حراست از ثروت جامعه به مقوله‌ای حیاتی تبدیل شده و شهروندان نیز با پایبندی به این قوانین نسبت به اجرای آن مصر باشند.

قاسمیان افزود: وقتی فردی با بی‌توجهی و بی‌حرمتی به قانون اقدام به قاچاق و کسب مال نامتعارف می‌کند، درآمد حاصل از این امر نیز وارد جامعه شده و به مشکلات اقتصادی جامعه دامن خواهد زد.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی و اقدامات اصولی با احصای آمارها و کنترل داده‌ها در امر ورود و خروج کالاها خاطرنشان کرد: دسترسی به این اطلاعات در مدیریت و تصمیم‌گیری‌ها حائز اهمیت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل آموزش فعالان بخش مقابله با قاچاق را ضروری دانست و اضافه کرد: مبارزه‌کنندگان با قاچاق کالا باید اطلاعات خود را به روز و با اشرافیت به تمامی جوانب توان خود را در برابر متخلفان ارتقا دهند.
در این جلسه محمدعلی مجتهدی‌نیا دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل با ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته با همکاری دستگاه‌های مرتبط در امر مقابله با قاچاق، خواستار انجام بازرسی‌های هدفمند در این زمینه شد.
⭕️ تحویل حواله اتوبوس های درون شهری توسط وزیر کشور به کلانشهر اردبیل

🔹محمود صفری: در مرحله نخست حواله ۸ دستگاه اتوبوس درون شهری جدید توسط وزارت کشور به شهرداری اردبیل نیز واگذار می شود.

@shahree_ma
دبیر کمیسیون برنامه دیزی ،هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز نسبت به سوء استفاده متخلفین از اطلاعات هویتی زائران اربعین حسینی برای رجستری گوشی های تلفن همراه قاچاق هشدار داد.
مجتهدی نیا گفت :برخی افراد سودجو با استفاده از اطلاعات هویتی زائران حسینی حین بازگشت به کشور به خرید سیم کارت به نام آنها اقدام و از آن برای رجستری گوشی های تلفن همراه قاجاق استفاده میکنند.
مجتهدی نیا در تشریح رویه های ثبت گوشی تلفن همراه گفت :در قانون( ۲ )رویه های تجاری و مسافری برای ثبت گوشی تلفن همراه در نظر گرفته شده است .
رویه تجاری ویژه بازرگانان و برای تامین نیاز بازار و عرضه به مصرف کننده پیش بینی شده است .
رویه دوم ،رویه مسافری یا کالاهای همراه مسافر است .
در این رویه برخلاف رویه تجاری ،قانون گذار آن را از رعایت اصول شفافیت ارزی ،استاندارد سلامت و ارائه خدمات پس از فروش معاف کرده تا مسافر برای ثبت کالاهای همراه با هیچ چالشی مواجه نباشد.
در عوض هر گونه سوء استفاده تجاری از این رویه مشمول مجازات های سنگینی شده است تا کالاهای قاچاق در پوشش این رویه در بازار عرضه نشود و خریدار را با زیان مواجه نکند.
اگر سوء استفاده از رویه مسافری رونق بگیرد،اطلاعات مسافران بین متخلفان دست به دست می شود که تبعات خطرناکی دارد .چون یکی از مراحل احراز هویت برای ثبت گوشی،شماره سیم کارت به نام مسافر است.که برخی متخلفان با هماهنگی دفاتر صدور سیم کارت ،بدون اطلاع مسافر برای وی سیم کارت صادر میکند و با آن نیز می توانند مخاطرات دیگری را رقم بزنند.
مجتهدی نیا افزود :با فرا رسیدن اربعین حسینی ، متاسفانه متخلفان به فکر سوء استفاده افتاده اند .و بررسی های میدانی و پایش سامانه ستاد مرکزی ،حکایت از برنامه ریزی جدی برای این موضوع دارند لذا
اولا:به آنها یاد آور می شویم که هر گونه خرید و فروش و سوء استفاده از اطلاعات مسافرین جهت ثبت گوشی تلفن همراه قاچاق ،طبق (بند ۴ ماده ۲ )قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز جرم است .وطبق( ماده ۶)قانون جرائم یارانه ای ،ورود اطلاعات خلاف واقع در سامانه ملی ۱ الی ۵ سال حبس در پی خواهد داشت .
دوما:به زائران عزیزمان توصیه می کنیم .که به هیچ عنوان اطلاعات هویتی خودشان را در اختیار دیگران قرار نداده و خود را در معرض مخاطرات امنیتی سوء استفاده از اطلاعات شان قرار ندهند .
مجتهدی نیا در خاتمه گفت :امید داریم این مراسم معنوی در نهایت سلامت و امنیت برای همه زائران انجام شود .
https://hottg.com/tatheir/30121
⭕️ نشست امروز| یکسال پس از معارفه‌ی شهردار اردبیل

🔹 خشکی رودخانه بالیخلی چای مرتبط به امور آب است و شهرداری کارهای عمرانی آن را با ۴۲ میلیارد بودجه انجام می دهد

🔹 از ۶۰ اتوبوسی که خریداری شده است تعداد ۸ دستگاه در حال تحویل است و مابقی آن به ترتیب انجام می‌شود

🔹 پارک های میراشرف و کوثر و شورابیل بالای ۲۰ هکتار در دستور کار است. ماده ۹ باغ شریعت به مساحت ۸ هکتار انجام شده و بودجه‌ی خرید آن در حال تامین شدن است

🔹نصف بدهی ۷۰۰ میلیاردی شهرداری را پرداخت کرده ایم

🔹 انحصار قراردادها در شورابیل شکسته شد و درآمدزایی آن افزایش یافت

@ardebil_ir
⭕️ نشست امروز| یکسال پس از معارفه‌ی شهردار اردبیل

🔹 متولی هفته اردبیل استانداری است، صرفا هزینه ها به عهده شهرداری گذاشته شد. بازخورد هفته اردبیل می‌توانست بهتر از این باشد. بهتر است اجرای هفته اردبیل به شهرداری واگذار شود

🔹 شهرداری اردبیل در زمینه‌ی ورزشی فعال‌تر از سازمان ورزش و جوانان است و از هیات های ورزشی حمایت می‌کنیم

🔹آزادسازی و تملک املاک تا کنون ۱۰۰ میلیارد هزینه داشته است، و ازاد سازی ملک های انتهایی پل داروپخش در اولولیت است

🔹 وانت بارها مشکلی است که قضیه آن مابین سد معبر و تخلف رانندگی، اختلاف نظر است و کارگروه شورای تامین بر روی آن نظر می‌دهد.مصوبات شورای ترافیک در حال ابلاغ است

🔹 قطار شهری در اردبیل، قابلیت اجرایی ندارد

🔹طرح تفصیلی از سال ۹۳ متوقف شده بود که مراحل اول آن انجام و در شورا تصویب شد

🔹تاکسی های اردبیل به جی‌پی اس مجهز می‌شود تا از شهر خارج نشود و خدمات انها در روزهای سرد متوقف نشود

@ardebil_ir
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⭕️ امروز، لحظه باز شدن گذرگاه مرزی مهران

🔹ظاهرا این فیلم مربوط به امروز نیست. عاشورای یکی از سالهای قبل است

@ardebil_ir
⭕️معابر و خیابان های سرعین جان تازه ای گرفت؛

🔹کار جهادی و انقلابی بیش از هر دوره ای در شهرداری سرعین اتفاق افتاده است

🔹شهردار سرعین با اشاره به اینکه کار جهادی و انقلابی بیش از هر دوره ای در شهرداری سرعین اتفاق افتاده است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 3500تن آسفالت ریزی درخیابان های این شهر اتفاق افتاده است.

🔺متن کامل خبر را در ایسنا بخوانید👇👇👇

http://isna.ir/xdMsSJ

@shahree_ma
Forwarded from اردبیل
⭕️۱۶ میلیارد تومان دریافتی برای ۴۰ قسمت برنامه ضبط شده/ صداوسیما نمی‌تواند برنامه‌ها را پخش کند؟

🔹«مهران مدیری» کارگردان و بازیگر تلویزیونی در کلیپ اینستاگرامی اعلام کرد که به هیچ‌وجه راضی نیست حتی یک فریم از سری جدید برنامه دورهمی او از صداوسیما پخش شود اما...

🔹تهیه‌کننده این برنامه اما گفته که «مهران مدیری» تمام دستمزد خود بابت تولید برنامه دورهمی را به طور کامل دریافت کرده و مطالبه‌ای از صداوسیما هم ندارد!
«ناصر قدیر کاشانی» اضافه کرده که مالکیت و تصمیم پخش برنامه در اختیار صداوسیماست و نظر آقای «مدیری» نظر شخصی است.

🔹او در این باره که گفته می‌شود «مهران مدیری» چندین میلیارد دستمزد دریافت کرده، گفته که همین حدود است.

🔹به گزارش عصرفوری، دریافتی مهران مدیری برای هر برنامه ۴۰۰ میلیون تومان عنوان شده است. آنطور که مدیری خود گفته ۴۰ قسمت ضبط شده از دورهمی هم مانده که هنوز پخش نشده است. به عبارتی مهران مدیری از عدم پخش ۴۰ قسمتی سخن گفته که بابتش ۱۶ میلیارد تومان دریافت کرده است.

@arebil_ir
Forwarded from اردبیل
⭕️با هدف ایجاد زیرساخت‌هاے لازم جهت توسعه آبیارے فضاے سبز
#شورابیل مجهزبه شبڪه آب خام براے فضاے سبز شد

🔹شهردار اردبیل از تداوم عملیات لوله گذارے جهت توسعه شبڪه آب خام فضاے سبز در این مجتمع گردشگرے تفریحے خبر داد و گفت: با اعتبار بالغ بر ۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال دور رینگ شورابیل مجهز به شبڪه آب خام شد.

🔹محمود صفرے با اشاره به توسعه همه جانبه شورابیل گفت: براے اولین بار دور رینگ شورابیل با اعتبار بالغ بر ۲ میلیارد و هفتصدمیلیون ریال و باهدف توسعه زیرساختهاے لازم براے آبیارے فضاے سبز مجهز به شبڪه آب خام شد.

🔹وے گفت: از ابتداے سال جارے تا ڪنون دور دریاچه مجتمع توریستے تفریحے شورابیل با خرید لوله پلے اتیلین به مقدار لازم مجهزبه شبڪه آب خام شد ڪه این پروژه بصورت امانے توسط خود منطقه شورابیل انجام گرفت تا در هزینه صرفه جویے شود.

🔹صفرے همچنین تصریح ڪرد:توسعه شبڪه آب خام شورابیل با هدف صرفه جویے در مصرف آب، جلوگیرے از هدر رفت ذخایر آبے تصویه شده، حذف تانڪرهاے حمل آب و مدیریت استفاده بهینه از آب براے توسعه فضاے سبز است ڪه این روش اصولے ترین روش آبیارے فضاے سبز است.

@ardebil_ir
Forwarded from اردبیل
#اطلاعیه

⭕️مدارس استان تعطیل شد

🔹 اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اردبیل در اطلاعیه‌ای، مدارس استان را تا دوره اول متوسطه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۳ و ۴ آبان) هفته جاری به‌دلیل پیشگیری از گسترش بیماری آنفلوانزا تعطیل اعلام کرد و خواستار رعایت نکات بهداشتی شد.

@ardebil_ir
⭕️نخستین برف پاییزی ارتفاعات استان اردبیل را سفیدپوش کرد

🔹مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با ورود سامانه بارشی سرد به منطقه، نخستین برف پاییزی در ارتفاعات کوه سبلان بر زمین نشست.

@shahree_ma
⭕️ احداث زمین ورزشے بزرگ روباز در محوطه سازمان فرهنگے ورزشے شهردارے اردبیل

🔹محمود صفری، شهردار اردبیل: این زمین بازے از طریق واگذارے به بخش خصوصے احداث می‌شود ڪه مقدمات آن بعد از اخذ مجوز از شوراے اسلامے شهر اردبیل فراهم خواهد شد.

@ardabiltitr
HTML Embed Code:
2024/04/26 15:38:45
Back to Top