TG Telegram Group Link
Channel: سالار صفایی
Back to Bottom
Mash Ahmad - [ nakhlmusic.ir ]
Ghanbar Rastgoo - [ nakhlmusic.ir ]
به نظر من توی یه موقعیت فقط میتونی صد درصد کامل شادیش رو درک کنی و تو پوست و جون و خونت بره ...
اصن بزنه از چشات بیرون😅

الان میگم بهت ، اینطوری : سوار یدونه از این سه‌ چرخ ها تو هرمز باشی از جاده‌ی شرقی بره بیوفته تو خاکی هایی که به سمت ساحل سرخ میره، اونجا برات تو سه‌چرخ اینو پخش کنه صداشو تا ته زیاد کنه و وااای ... !
(فقط حواستون باشه روی سه‌چرخ توی خیالتون از شدت قِر نیفتین پایین ! 😁 )

@salarsafaie
مش احمد خیر و موتورش را همه میشناختند، مغازه ای داشت و خرید های مردم ناتوان را با موتورش به در خانه آنها میرساند... روزی در راه مکالمه ای بین او و نفری شکل میگیرد، که به سادگی داستان شعر زیبای خالو قنبر را شکل میدهد.

أ کجا اتی (از کجا میای)
أ کلحه (از قلعه)
چت بارن (چی همراهته)
موی‌زرده (ماهی زرده، گونه ای از ماهی های خلیج فارس و دریای عمان که میتواند برای بعضی فیزیک ها ایجاد حساسیت کند)
وا چه أخوری (با چی میخوریش)
وا نون جو (با نون جو)
لومبول کجان (لیمو چی)
تو باخنو (تو باغ نو)
باغبونی(باغپون) کی (باغبونش کیه)
غلامحسین
نم زن کن (اسم همسرش چیه)
مکورکچی (ماهی زرده برای بعضی ها حساسیت خارشی به همراه باد کردن بدن میاورد، کنایه از کسی که میخارد و باد کرده است)
نم دهتی کن (اسم دخترش چیه)
دلم درد اکن (کنایه از پیچوندن ادامه سوالات داره و میگه دلم درد میکنه)
لت موتور لت کیسه (زور میزنه با یه دست موتور و یه دست کیسه را از افتادن نگه داره)
مش احمد تر و میسه (کنایه از اینه مش احمد افتاده تو آب و خیس و تر شده)

@salarsafaie
https://twitter.com/Mehrad_Paydar

اکانت توییتر مهراد پایدار عزیزم

میتونید عضو شید و از نظراتش استفاده کنید

@salarsafaie
ریزش اخیر شاید تلخ بود اما برای من درسهایی داشت و امروز که فکر میکنم جدای از تلخی هایش در مواردی باعث خیر شد تا مجدد نگاهی به اصول پایه ای سرمایه گذاری داشته باشم و هر سهمی رو به هر قیمتی نخرم و کمی هم برای بنیاد سهم ارزش قائل باشم .

در بعضی سهام انصافا مهار کار از دست رفته بود و اهدافی طرح میشد که به خودم میگفتم اگه جلوی این شتاب گرفته نشه و مردم درگیر سهامی بنجل با قیمتهایی نجومی بشن چطوری میشه جمعش کرد .

به امید روزهای بهتر برای بازار ، یه مرور کوتاه به اصول پایه میکنم که شاید ملکه ذهنم بشه .

اول همه قرار شد پول اضافی رو بیارم تو بازار و پول خونه و طلا و ... نیارم اینجا ، این بازار ریسک خودش رو داره و قبلا هم گفتم هرچی بالاتر میرم باید بخشی از سودم رو مثل مورچه یه گوشه خوب ذخیره کنم و برعکس نباشه که هرچی بالا میرم بیام و پول بیشتری بزارم وسط .

وقتی تازه اومدم به بازار با سرمایه کمی کار میکنم ، یه دو سالی آروم میرم جلو و پول کسی رو هم نمیگیرم تا براش سبدگردانی کنم .

یه دفترچه کوچیک میگیرم و استراتژی خودم رو تدوین میکنم ، این استراتژی مخصوص منه و بدرد هیچکس نمیخوره ، باید جوری باشه که برای هر شاخصی آرامش داشته باشم و بالانسی بین سود و آرامش من و سبدم باشه . درش اشتباهتم رو بنویسم و به مرور استراتژیم رو اصلاح کنم . سبد هم فقط سهام نیست . سبد زندگی من شامل مسکن ، طلا ، اوراق و سهامه .

اگر حد ضررم فعال شد بدون لحظه ای تردید و درنگ سهمم رو میفروشم ، حد ضرر هم انقدی میزارم که توان و تحمل ضرر دارم و یا رو حمایت های تکنیکی مهمی که از دست میره . حد ضرر خط قرمز منه !

دیگه چاقو در حال افتادن رو نمیگیرم ، بزار بیفته و تکلیف معلوم شه و بعد اقدام میکنم . نباید در شرایط مبهم میانگین کم کنم و سرمایه ام رو به خطر بندازم . ماموریت مهم من حفظ سرمایه و سودی هست که به سختی کسب کردم .

و در انتها اینکه به مدیریت ریسک و سرمایه پایبند باشم ، تک سهم کار نکنم ، همه تخم مرغها رو در یک سبد قرار ندم و دارای ام رو در چند بازار مختلف تقسیم کنم ...

موفق باشید 🌹

@salarsafaie
Forwarded from Mehdiafzalian (مهدی افضلیان)
اوراق اختیار فروش تبعی چیست؟ بخش اول

لینک مطلب:
https://bit.ly/3ioMvHd

عضویت در کانال:
@Mehdiafzaliaan
این بازی جدیدتون که سهاما‌ رو میبنیدید و بسته نگه میدارید خیلی بی مزس

دارید بی قانونی میکنید و ریسک بازار رو بالا میبرید ، حق ندارید خارج از قانون سهاما رو بسته نگه دارید !

من اگه امروز بابت بسته نگه داشتن خودرو و سایپا و پالایشی اعتراض نکنم ، فردا نوبت خودم میشه !

@salarsafaie
در مسیر سفر زندگیتان هیچ غریبه ای نیست....
آنها فقط دوستانی هستند که تاکنون ملاقاتشان نکرده اید...

@salarsafaie
در مبارزه با دروغ، اولویت مبارزه با اونیه که باورش می‌کنه، نه اونی که دروغ رو میگه. هیچ جای قرآن هیچ توهینی علیه شیطان وجود نداره. اما صفحه به صفحه درباره اونایی که باورش می‌کنند میگه اینا عقل ندارند، شعور ندارن، مسخ شدن، هر بلایی سرشون بیاد حقشونه، خودم دهن‌شون رو سرویس می‌کنم، و خوب می‌کنم!

منم به غلط فوکوس می‌کنم روی دروغگو، چون اونی که باورش کرده خودمم، یا همسرمه، یا فرزندمه، یا پدرمه، یا معلممه.. یه کسیه که یا حاضر نیستم باش دشمنی کنم، یا حاضر نیستم باور کنم مسخ شده! ترجیح میدم فکر کنم قربانی‌اند. ولی نیستند. باورکننده دروغ هم‌ارز قربانی‌ای که از خیابون داره رد میشه از بالکن یه چیزی میندازن رو سرش نیست. چیزی رندوم نرفته تو ذهنش. خودم‌ رفتم زیر منبعش، و دهنم رو باز کردم!

نمیتونی با دروغ مبارزه کنی اگه بخوای با مردم نایس باشی. اریک


@salarsafaie
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مهم اینست که در من چه میگذرد
آن زمان که جهان در گذر است ...

@salarsafaie
Forwarded from Investment With Madadi
سلام به همه دوستان
تمامی عزیزانی که ریشمک دارند چه قبلاً خرید کردند و چه جدید خرید داشتند لطفاً به من پیام دهند.
حتی اگر قبلاً پیام داده بودید مجدد پیام دهید.

👉🏻 @with_madadi
باز بازار یکمی خوب شد و بستن نمادها بخاطر رشد ۲۰ و ۵۰ درصدی شروع شد !

آقا نبندید این نمادها رو
بزارید بازار پویایی خودش رو داشته باشه

@salarsafaie
Forwarded from حقیقت
جهش اسلب cis به بیش از ۴۶۰ دلار! ورق گرم نیز در ادامه روند صعودی به ۵۱۵ دلار رسید

@Fact_haghighat
Forwarded from سالار صفایی (Salar)
کلیه ارکان اجرایی بازار سرمایه از کارمزد معاملات ارتزاق می کنند و لازم است که نسبت به درخواست فعالان بازار حساس و پاسخگو باشند . بماند که باید پرسید ، در کجای دنیا این میزان کارمزد و با این مدل هسته معاملات ، در کنار هم پذیرفته شده اند .

اما متاسفانه مدتی است که این اصل مهم به فراموشی سپرده شده و با ابداع دستورالعمل های جدید ، اصل نقدشوندگی در بازار دچار مشکل شده است . سهم بدلایل مختلف بسته میماند و پس از بازگشایی براحتی و سلیقه ای ، معاملات ابطال میگردند و یا نوسان دلخواه ناظر برایشان در نظر گرفته میشود .


ابطال معاملات

بازار سرمایه جای حراج و تعیین قیمتها و توافق خریدار و فروشنده است . ابطال معاملات باید آخرین کاری باشد که یک ناظر معاملات برای حل مشکلی در نظر میگیرد ، اما گویا در چند ماه اخیر به اولین اقدام ایشان تبدیل شده است !

در تخلف فرضی ، این خطا یا از سمت خریدار است یا فروشنده ، اما با ابطال معاملات هر دو سمت معامله ، درگیر و متضرر می شوند .

فرضا من خانه ای یا خودرویی خریده ام و سهم فروخته ام تا پول معامله را تامین کنم ، در تایم معاملات سهم می فروشم و عصر ساعت ۱۶ معاملات ابطال و‌ نماد متوقف می شود ! خب ، به این شکل هم پول فروش برگشت میخورد ، هم امکان فروش در جلسه معاملاتی بعد را از دست می دهم . از سمت دیگر شاید من سهم فروخته ام و به جای آن سهم خریده ام ، حالا معاملات ابطال شده و وجه حاصل از فروش وجود ندارد اما من باید پول سهم خریداری شده را بپردازم ، در حالیکه پولی هم ندارم ، پس با کارگزار درگیر می شوم و هزار مشکل دیگر .


باز و بستن نمادها

قرار بود تا جایی که ممکن است دخالت ناظر و بستن نمادها در بازار کمتر و کوتاهتر باشد ، اما چند وقت اخیر به بهانه های مختلف سهم بسته شده و براحتی برنمیگردد و گاها زمانی که سهم پس از یکماه و با تقاضای بالا بازمیگردد با محدود کردن دامنه نوسان سهم دچار گره بلند مدت میشود و سهامداران شرکت هم از رشد بازار جا میمانند .


این رویه سلیقه ای باعث اعتراض بسیاری از سهامداران شده است و لازم است برچیده شود . ناشر و مدیران شرکتها از بستن نماد و ابطال معاملات هیچ نگرانی ندارند و این وسط بیشترین ضرر متوجه سهامداران حقیقی شرکتهاست که در این بازار پول و نمادشان بلوکه شده و دستشان هم به جایی بند نیست !


@salarsafaie
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
مداخله گرایی !

بدان و آگاه باش که هر آینه با بازار ور بروی ، بازار هم با تو ور خواهد رفت !
والله اعلم .

@salarsafaie
اساسی ­ترین عادت عامل بودن است. عامل بودن یعنی مسئولیت کار خود را برعهده گرفتن، ملامت نکردن اوضاع و شرایط یا اشخاص و امثالهم. نقطه مقابل عامل بودن، واکنشی بودن است. مردمان موثر عاملند، یعنی مسئول هستند و رفتارشان حاصل تصمیم و انتخاب آگاهانه خودشان است...
یک از هفت عادت انسانهای موثر

@salarsafaie
سالار صفایی
Phaxe – Never The Less
اینم از اوناس که همین الان دارم گوش میدم و دوس دارم لذتش رو باهاتون تقسیم کنم 😊❤️

@salarsafaie
آدمهایی که اتوبوس مدرسه ای را با چشمان بسته رانده اند( و آن را نابود کرده اند) هرگز نباید دوباره اتوبوس دست شان داد.

تشکیلات اقتصادی( دانشگاه ها، تنظیم گرها، بانک های مرکزی، مقامات دولتی، موسسات مختلف پر از اقتصاددان ها) با شکست سیستم در سال 2008 مشروعیت خود را از دست دادند. بی مسولیتی و حماقت است که دوباره به توانایی های آنها برای بیرون آوردن ما از این گندی که بالا آمده، اعتماد کنیم. همچنین بی مسولیتی است که به نصیحت "متخصصان حوزه ریسک" و افراد دانشگاهی حوزه کسب و کار گوش دهیم که هنوز از معیارهایشان دفاع می کنند- همان معیارهایی که ما را به شکست کشاندند( مثل ارزش- در- خطر).

آدم های باهوشی را پیدا کن که دست شان تمیز است.
نسیم نیکلاس طالب
کتاب قوی سیاه

@salarsafaie
Forwarded from حقیقت
#تاصیکو
ارزش افزوده پورتفوی بورسی 55500 میلیارد تومان
در پورتفوی غیر بورسی دو سهم خیلی خوب زغالسنگ طبس و اکسین رو داره. زغالسنگ طبس در سال گذشته 200 میلیارد تومان سود داشت که با توجه به رشد سنگین شمش در سال جاری توانایی سودسازی حدود 500 میلیارد تومان را دارد و با توجه به پی بر ای این گروه در بورس احتمالا بعد از عرضه، ارزش بازاری در حدود 7 هزار میلیارد تومان خواهد داشت
شرکت اکسین هم در سال گذشته بیش از 500 میلیارد تومان سود داشت که با توجه به رشد قابل توجه ورق و همچنین رکودزنی شرکت در تولید، به سودی در حدود 1200 میلیارد تومان خواهد رسید و در صورت ورود به بورس ارزشی در حدود 15 هزار میلیارد تومان خواهد داشت.
در مجموع می توان ارزش افزوده ای در حدود 8 هزار میلیارد تومان برای پورتفوی غیر بورسی تاصیکو در نظر گرفت.
با این فروض nav شرکت رقمی در حدود 2200 تومان برای هر سهم است و ا توجه به قیمت 1350 تومانی سهم در روز جاری نسبت p/nav در حدود 60 درصد است.
@Fact_haghighat
HTML Embed Code:
2024/04/26 23:23:29
Back to Top