TG Telegram Group Link
Channel: سلامت نیوز
Back to Bottom
🔴ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با بیان این که، ضرب و شتم کادر درمان شوکه آور است، گفت: پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس در دست اقدام است./ایرنا

https://www.salamatnews.com/news/370981
اگر هرروز فلفل دلمه ای بخوریم چه می شود؟

🔸به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایتینگ ول، فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان است که سلامت چشم، سلامت سیستم ایمنی، سلامت مغز را بهبود می بخشد و به کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های مزمن کمک می کند.

🔸خوردن هر روز فلفل دلمه ای اشکالی ندارد، اما برخی از افراد ممکن است نیاز داشته باشند که مصرف خود را به یک عدد در روز محدود کنند. مصرف بیش از حد فلفل دلمه ای ممکن است باعث ایجاد گاز و نفخ در برخی افراد شود، زیرا محتوای فیبر بالایی دارد. همچنین بهتر است انواع میوه ها و سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

https://www.salamatnews.com/news/370718
🔴مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد./خبرآنلاین

https://www.salamatnews.com/news/370983
🔴بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران گفت: بدهی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها به ۲۶ همت رسیده است که داروخانه‌ها را در خطر ورشکستگی قرار داده است.

https://www.salamatnews.com/news/370984
اگر این علائم را دارید فورا گیاه‌خواری را کنار بگذارید!

گیاهخواران بیشترین خطر کمبود ویتامین B12 را دارند.

طبق یافته‌های علمی افراد ممکن است با علایم زیر کمبود ویتامین B12 داشته باشند:

ضعف، خستگی، سرگیجه یا سبکی سر
تپش قلب و تنگی نفس
رنگ پوست رنگ پریده یا زرد شده
زبان صاف
مشکلات گوارشی مانند یبوست، اسهال و از دست دادن اشتها و چشایی
احساس سوزن سوزن شدن، بی حسی، ضعف عضلانی و مشکلات راه رفتن
از دست دادن بینایی
سلامت روانی ضعیف مانند افسردگی، نوسانات خلقی، یا از دست دادن حافظه.

https://www.salamatnews.com/news/370985
🔴کمبود متخصص داخلی و گرایش فارغ‌التحصیلان به جراحی زیبایی

رئیس جامعه متخصصان داخلی ایران با بیان اینکه هر سال تعداد فراوانی رزیدنت داخلی پذیرش می شود ولی همچنان از این بابت کمبودهایی داریم، گفت: اغلب این متخصصان که برای ادامه تحصیل به رشته‌های فوق تخصصی جذب می‌شوند و یا به انجام جراحی‌های زیبایی تمایل پیدا می‌کنند.

https://www.salamatnews.com/news/370976/
🔴زنانی که به خاطر فقر به اجاره دادن رحم تن می دهند/ قیمت رحم اجاره‌ای؛ ۴۰۰ میلیون تا ۹۰۰ میلیون تومان

🔹هستند کسانی که دلشان نمی‌خواهد زیبایی و فرم بدن خود را به دلیل بارداری از دست بدهند و بدون اینکه مشکلی داشته باشند ترجیح می‌دهند این کار را به فرد دیگری سپرده و با استفاده از رحم اجاره‌ای باردار شوند و در نهایت هم تناسب و زیبایی خود را حفظ کنند.

🔹شاید یکی از دلایلی که باعث شده تا این اندازه قیمت رحم اجاره‌ای در کشور ما افزایش پیدا کند همین مساله باشد.

🔹قیمت‌ها از ۴۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود و بسته به شرایط فرد که شامل سن، سلامتی، زیبایی ظاهری و ... است گاهی به ۹۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

🔹طاهره میرزایی، فوق تخصص زنان و زایمان، در این باره می‌گوید: اجاره رحم هم برای بسیاری از افرادی که داوطلب این کار می‌شوند مانند کسانی است که به دلیل مشکلات مالی و فقر اقتصادی حاضر به فروش اعضای بدن خود می‌شوند. در اکثر موارد زنان برای این کار داوطلب می‌شوند تا بتوانند مشکلات اقتصادی و معیشتی خود و خانواده‌هایشان را حل و فصل کنند./تجارت نیوز

https://www.salamatnews.com/news/370997
🔴بودجه مقابله با فقر معادل بودجه 13 سال قبل!

🔹جمعیت فقرا در سال ۱۴۰۳ در کشور حدود ۱۰ میلیون نفر بیشتر از سال ۱۳۹۰ است.

🔹با فرض اینکه کاهش سرانه بودجه به معنی کاهش به نسبت مساوی میان همه موضوعات بودجه‌ای باشد، می‌توان نتیجه گرفت با وجود افزایش قابل توجه نرخ فقر ، امکانات بودجه برای مقابله با فقر در سطح سال ۱۳۹۰ قرار دارد./صدای بورس

https://www.salamatnews.com/news/371001
🔴اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو

🔹روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

🔹در این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می شوند.

https://www.salamatnews.com/news/370988
🔴ثبت فوت مردان در سال گذشته بیشتر از زنان بوده است

🔹در سال 1402 مردان 55/6 درصد و زنان 44/4 درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر 56/6 درصد برای مردان و 43/4 درصد برای زنان بوده است.

🔹همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر 130 مرد فوت شده، 100 زن فوت شده‌اند.

https://www.salamatnews.com/news/371012
🔴در سه سال اخیر سرانه خط فقر سه برابر شده است

🔹روزبه کردونی رئیس سابق مرکز پژوهش های تامین اجتماعی با اشاره به اینکه مطابق گزارش مرکز پژوهش های مجلس در سالیان اخیر هم فقر در فقرا عمیق تر شده است و هم افراد غیر فقیر فقیرتر شده اند و به عبارت دیگر طبقه متوسط فقیرتر شده است اظهار داشت: سرانه خط فقردر سه سال اخیر سه برابر شده است./خبرآنلاین

https://www.salamatnews.com/news/371014
🔴 دریاچه ارومیه تا شهریور دوباره خشک می شود

🔹محمد درویش کارشناس محیط زیست می گوید: «با افزایش گرما و افزایش مصرف آب در بخش کشاورزی، حتما دریاچه تا 6 ماه آینده خشک خواهد شد چون مسوولان هیچ تمهیدی برای پلمب چاه‌ها یا رهاسازی آب از سدها یا کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی در نظر نگرفته‌اند. با وجود اخباری که اخیرا درباره افزایش 12 سانتی‌متری سطح آب دریاچه ارومیه منتشر شده، مسوولان در برنامه احیای دریاچه با شکست روبه‌رو شده‌اند و متاسفم که در اثنای انتشار این اخبار، به این فکر نیستند که وقتی 6 ماه بعد و با گرم شدن هوا، همین میزان آب از کف دریاچه ناپدید بشود، چه جوابی به مردم و رسانه‌ها خواهند داد؟»/اعتماد

https://www.salamatnews.com/news/371029
🔴دلایل فرار ایرانی‌ها از مراجعه به روان‌شناس

🔹فردا روز ملی روان‌شناس و مشاور است. تا اسم روان‌شناس می‌آید، خیلی‌ها کهیر می‌زنند که مگر من دیوانه‌ام که پیش مشاور بروم؟ مشکل از همین‌جا شروع می‌شود؛ همه ما برای سلامت روانی و بهبود آن نیازمند کار با تراپیست‌ها و روان‌شناس‌ها هستیم.

🔹مراجعه به روان‌شناس در فرهنگ ما نکوهش شده است، حتی در برخی سریال‌های صدا و سیما و برخی سریال‌های نمایش خانگی، مراجعه به تراپیست را بد جلوه می‌دهند.

🔹البته خیلی از افراد به‌دلیل گران بودن نرخ روان‌شناسی به تراپیست مراجعه نمی‌کنند و متأسفانه فکر می‌کنند درمانگرها از این هزینه‌ها راضی هستند./همشهری

https://www.salamatnews.com/news/371015
🔴آمارهای مربوط به بهبود شرایط معلولان در ایران نمایشی است

🔹محمد جودی-کنشگر حقوق معلولان: ما به‌وفور شاهد تبعیض غیرمستقیم در حمل‌ونقل عمومی، معابر، سد معبر، دسترسی به اماکن، تفریح و گردشگری، تحصیل، اشتغال، ازدواج و فرزندآوری هستیم.

🔹سوی سخنان من با دولت حامی مستضعفان و محرومان است.

🔹مسئولان ناکارآمدی که با گذشت این‌همه سال و با وجود قوانین متعدد حمایتی ناقص و ناکافی تاکنون نتوانسته‌اند شرایط یک زندگی معمولی را برای افراد دارای معلولیت به سطحی مقبول برسانند. سازمان برنامه و بودجه به‌عنوان سازمان زیر نظر مستقیم قوه مجریه به دلیل تخصیص‌ندادن بودجه کافی برای اجرای قانون حمایت از معلولان، سازمان بهزیستی به دلیل نبود پیگیری‌های لازم برای اجرای قوانین، شهرداری و دهیاری‌ها به دلیل اجرانکردن قوانین مناسب‌سازی باید درباره این نارضایتی‌های بحق معلولان پاسخ‌گو باشند. تا کی باید شاهد این‌ مشکلات باشیم؟!/شرق

https://www.salamatnews.com/news/371042
🔴حمله ملخ‌ شکم بادمجانی به مزارع شمالی فارس

ملخ‌های مراکشی و شکم بادمجانی از 3 سال پیش تاکنون در سطح استان فارس بخصوص بستر دریاچه پریشان طغیان کرده و مشکلاتی را به باغداران و بهره‌برداران تحمیل کرده است./ایران

https://www.salamatnews.com/news/371034
🔴۲۰ میلیون حاشیه‌نشین در ایران/دولت مقصر اصلی افزایش فقر در کشور

🔹طی سه سال گذشته به قدری اجاره‌بهای مسکن افزایش پیدا کرده که بسیاری از افراد مجبور شده‌اند برای ادامه زندگی و کار در شهرهای بزرگ به حاشیه شهر نقل مکان کنند.

🔹مصطفی اقلیما، پدر علم روانکاوی ایران، نیز دراین‌باره می‌گوید: «اگر بخواهیم واقعیت را بیان کنیم، باید بگوییم بی‌تدبیری دولت‌ها عامل اصلی به وجود آمدن شرایط بحرانی اقتصادی و اجتماعی در جامعه است. از سوی دیگر در هر منطقه‌ای که جمعیت به طور فزاینده‌ای زیاد شود و نظارت درستی هم بر آن نباشد آسیب ایجاد می‌شود. در حال حاضر حاشیه شهرهای بزرگ ایران به مکانی امن برای افراد مجرم تبدیل شده است.»/تجارت نیوز

https://www.salamatnews.com/news/371038
🔴نیم قرن چانه‌زنی با افغانستان بر سر آب

🔹سال‌هاست که ذخایر آبی کشور دچار بحران شده و حتی سازمان‌های بین‌المللی هم هشدارهایی مبنی‌بر وقوع این بحران در کشور داده‌اند. سیستان‌وبلوچستان یکی از استان‌هایی است که با این بحران دست‌وپنجه نرم می‌کند. یکی از بزرگترین مشکلات استان، خلف وعده مقامات کشور همسایه یعنی افغانستان در رهاسازی حقابه ایران از رودخانه هیرمند است.

🔹به دنبال کشمکش‌های تاریخی بر سر ذخایر آبی در منطقه، معاهده حقابه میان افغانستان و ایران بر سر رود هیرمند که از کوه‌های هندوکش سرچشمه می‌گیرد در اسفندماه سال ۱۳۵۱ به امضای نخست‌وزیران دو کشور رسید و سه ماه بعد در خردادماه ۱۳۵۲ مجالس قانونگذاری دو کشور این معاهده را تصویب کردند.

🔹با این حال از زمان به امضا رسیدن این معاهده تاکنون، دولت افغانستان آنچنان که باید به مفاد آن عمل نکرده است. چنانچه در سال‌های اخیر با وجود دیدارها و گفت‌وگوهای متعدد میان مقامات دو کشور بر سر احقاق حقوق ایران و رهاسازی آب هیرمند به سوی دریاچه هامون، در سال آبی جدید، ۱۱ درصد از حقابه ۸۲۰ میلیون مترمکعبی به سمت ایران روانه شده است./فرهیختگان

https://www.salamatnews.com/news/371044
با مصرف این مکمل میل جنسی خود را افزایش دهید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث شاتز، استرس یا هورمون ها می توانند بر میل جنسی شما تأثیر بگذارند. آیا می خواهید میل جنسی خود را تقویت کنید؟ برای افزایش میل جنسی خود به سراغ امگا 3 بروید.

گفته می شود اسیدهای چرب امگا 3 موجود در غذاهایی مانند ماهی و گردو میل جنسی را بهبود می بخشد.

https://www.salamatnews.com/news/370836
🔴 ماجرای کمبود داروی وارفارین؛ سازمان غذاودارو مقصر است؟

🔹مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان گفت: طبق آمار سازمان غذا و دارو، داروی وارفارین سال گذشته بیش از نیاز کشور وارد شد اما در داروخانه‌ها و جامعه شاهد کمبود وارفارین هستیم.

🔹احمدی افزود: مشکلی که موجب می‌شود ما با کمبود مواجه شویم نوع توزیع است؛ سازمان غذا و دارو بیشتر طرفدار داروخانه‌های دولتی و هلال‌احمر است و همین امر باعث شده‌ ۱۶هزار داروخانه بخش خصوصی از این دارو محروم باشند.

https://www.salamatnews.com/news/371057
🔴رگبار باران در تهران از چهارشنبه

اداره کل هواشناسی استان تهران :
🔹از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و رگبار پراکنده باران در پاره‌ای نقاط به ویژه در ارتفاعات مورد انتظار است.

🔹طی پنج روز آینده روند تدریجی افزایش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

@salamatnews
HTML Embed Code:
2024/05/21 21:20:39
Back to Top