TG Telegram Group Link
Channel: تبادل اطلاعاتِ پناهندگی و مهاجرت
Back to Bottom
گروهی از پناهجویان در #بریتانیا که به آنها اخطار داده شده که باید به رواندا بروند، اعتصاب غذا کردند.

این گروه از پناهجویان در گفتگو با بی‌بی‌سی می‌گویند که برایشان فرستاده شدن به روآندا «از مرگ بدتر است.»

این پناهجویان که از کشورهای مصر، سوریه و سودان هستند و قرار است بر اساس یک طرح جدید و مناقشه برانگیز دولت بریتانیا به رواندا فرستاده شوند، از مشکلات متعدد خود می‌گویند.

دو هفته پیش به پنجاه پناهجو در بریتانیا گفته شد که آنها اولین پناهجویانی خواهند بود که به ‌عنوان بخشی از برنامه مناقشه‌آمیز دولت برای اسکان دوباره پناهجویان، به رواندا در شرق آفریقا فرستاده خواهند شد.



لینک عضویت در #کانال تلگرامی#اخبار #انگلیس🇮🇷🇬🇧
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇

🆔🇮🇷🇬🇧


🙏 #از اینکه کانال ما را به دوستان خود معرفی می‌کنید سپاسگزاریم 🙏
💢کدام کشورها بیشترین اقامت موقت را به اوکراینی‌ها اعطا کرده‌اند؟

اوکراینی‌های آواره پس از تهاجم نظامی روسیه به کشورشان بیشترین اقامت موقت را طی مارس ۲۰۲۲ از لهستان (۶۷۵ هزار و ۸۵ نفر) دریافت کردند و جمهوری چک (۲۴۴ هزار و ۶۵۰ نفر) و اسلواکی (۵۸ هزار و ۷۵۰ نفر) از این نظر در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: https://bit.ly/3avfOZp

@euronewspe
❇️ گاردین گفتگو با یک پناهجوی ایرانی که چند روزی است در مرکز دیتنشن نزدیک فرودگاه لندن زندانی شده است را منتشر کرده که واقعا ناراحت کننده است.

این پناهجو که به تازگی و با قایق بادی به انگلستان رسیده می گوید من و بقیه پناهجویانی که در دیتنشن زندانی کرده اند اصلا حال و روز خوبی نداریم. او می گوید من تحمل این را ندارم و اصلا نمیخوام به هیچ وجه به رواندا فرستاده شوم.

و همه این مرد جوان می گوید در ایران خانه و ماشین و شغل خوب . داشته چیزش را فروخته یا رها کرده تا به انگلستان برسد و اصلا باورش نمی شود انگلستانی که نمونه کامل حقوق بشر طلقی می شود اکنون او را به آفریقا تبعید می کند.

او می گوید ۱۴ ماه پیش بعد از اینکه از ترس جانش خانه و شغلش را رها میکند به کمک یکی از اقوام همه چیزش را حراج کرده و از طریق کوه های مرز ایران وارد ترکیه شده و از آنجا توسط قاچاقبر با قایق بزرگ به ایتالیا برده شده و سپس او را به شمال فرانسه منتقل کرده است.

لینک عضویت در #کانال تلگرامی#اخبار #انگلیس🇮🇷🇬🇧
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇

🆔🇮🇷🇬🇧


🙏 #از اینکه کانال ما را به دوستان خود معرفی می‌کنید سپاسگزاریم 🙏
شخص ایرانی که در لیست اخراج به #روآندا قرار دارد افسر ارشد ارتش ایران است


دادگاه بین‌المللی مردمی آبان با اشاره به اینکه یک مامور پیشین پلیس ایران که به دلیل سرپیچی از شلیک به معترضان ایرانی به #بریتانیا پناهنده شده.


🔹 اکنون قرار است به #رواندا منتقل شود، از دولت بریتانیا خواست در این تصمیم تجدید نظر کند.

لینک عضویت در #کانال تلگرامی#اخبار #انگلیس🇮🇷🇬🇧
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇

🇮🇷🇬🇧


🙏 #از اینکه کانال ما را به دوستان خود معرفی می‌کنید سپاسگزاریم 🙏
🔶 آلمان برخی پناهجویان همجنس‌گرا را بر خلاف رأی دیوان اروپا اخراج می‌کند

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان (بامف) درخواست پناهندگی شماری از همجنسگرایان را رد کرده و این در حالی است که این افراد به دلیل گرایش جنسی‌شان، در کشور خود با خطر آزار و اذیت مواجه هستند.

انجمن همجنسگرایان آلمان (LSVD) می‌گوید بیش از ۷۰ مورد از چنین پرونده‌هایی را در طول چند سال گذشته جمع‌آوری کرده است. در میان آنها پناهجویانی دیده می‌شوند که در آلمان ازدواج کرده و یا در آستانه ازدواج بودند. روزنامه آلمانی اشپیگل هم خبر داده که به اطلاعات مربوط به شماری از اینگونه پرونده‌ها دست یافته است.

@dw_farsi

@MohajeranAlman
📸 عکس روز: چمدان‌های سرگردان، مسافران پشیمان

پس از دو سال رکود ناشی از کرونا، امسال با آغاز فصل تابستان بار دیگر جنب و جوش به فرودگاه‌های اروپا بازگشته است. فرودگاه "هیترو" لندن چند روز گذشته شاهد هرج و مرج بوده است. نقص فنی در سامانه توزیع بار و همینطور کمبود پرسنل به دلیل موج جدید کرونا، موجب شده تا تعداد زیادی از چمدان‌های مسافران در ترمینال‌ها روی هم تلنبار شوند. مسئولان هشدار داده‌اند در هفته‌های آتی وضعیت وخیم‌تر هم خواهد شد.

@dw_farsi
🔸 شمار پناهجویان فاقد اسناد هویتی در آلمان رو به کاهش است

شمار پناهجویانی که فاقد پاسپورت یا سایر اسناد هویتی هستند در سال‌های اخیر در آلمان رو به کاهش رفته است. با این همه سال ۲۰۲۱، ۴۵ درصد بزرگسالانی که برای اولین بار در این کشور تقاضای پناهندگی داده‌اند فاقد اسناد هویتی معتبر بوده‌اند.

این آمار را اداره فدرال مهاجرت و پناهجویی آلمان در پاسخ به سوال فراکسیون دمکرات مسیحی مجلس فدرال ارائه کرده است.

بنا بر داده‌های این اداره، از ۷۵ هزار نفری که سال ۲۰۲۱ برای اولین بار در آلمان تقاضای پناهجویی کرده‌اند ۳۳ هزار نفرشان دارای هیچ مدرک و سند هویتی، از پاسپورت گرفته تا شناسنامه یا کارت ملی، نبوده‌اند.

@dw_farsi
💢شرایط تحصیل و ورود به دانشگاه‌های نروژ برای پناهجویان آسان‌تر می‌شود

دولت نروژ می‌گوید که پناهندگان اکنون برای شروع تحصیلات عالی شرایط آسان‌تری خواهند داشت.


بیشتر بخوانید:https://bit.ly/3ABp6hw

@euronewspe
Forwarded from Mateus Mzi
💢آلمان دریافت اجازه اقامت دائم برای مهاجران را تسهیل کرد

دولت آلمان روز چهارشنبه با برنامه‌ای مهاجرتی موافقت کرد که به ده‌ها هزار مهاجر ساکن این کشور امکان می‌دهد اجازه اقامت دائم دریافت کنند.

مقررات جدید که به تصویب کابینه دولت فدرال آلمان رسید شامل حدود ۱۳۶ هزار مهاجری می‌شود که پیش از روز اول ژانویه سال ۲۰۲۲ حداقل پنج سال در این کشور زندگی کرده‌اند. این گروه از مهاجران که اجازه اقامت دائم ندارند می‌توانند در ابتدا درخواست دریافت اجازه اقامت یک ساله بکنند و سپس درخواست اجازه اقامت دائم خود را ارائه کنند.

جزئیات بیشتر: https://bit.ly/3NQZU9M

@euronewspe
Forwarded from WDRforyou فارسی (Mazdak Abdipour)
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
Elebnisse im polinischen Gefängnis
رافی صافی اهل افغانستان است. او از بلاروس وارد لهستان شد و زندانی شد پ از تجربیات زندان می‌گوید.
Rafi Safi kam als Geflüchteter aus Afghanistan über Belarus nach Polen. Dort wurde er inhaftiert. Darüber berichtet er bei WDRforyou
💢«گذرنامه‌هایی که ماموران بریتانیا متوجه جعلی بودن آن‌ها نمی‌شوند» چقدر در بازار سیاه معامله می‌شود؟

رسانه‌های بریتانیایی می‌گویند پاسپورت جعلی این کشور در معاملات آنلاین به قیمت ۳۵۰۰ پوند خرید و فروش می‌شود. قاچاقچیان که بیشتر از شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام یا تیک تاک برای پیدا کردن مشتری استفاده می‌کنند ضمن وعده ارائه خدمات سریع به خریداران ادعا می‌کنند که کیفیت این گذرنامه‌ها به اندازه‌ای است که ماموران گیشه‌های مرزی ویژه پاسپورت بیومتریک هم متوجه جعلی بودن آن‌ها نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید:https://bit.ly/3z6f8Cx

@euronewspe
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🎥سگ دیجیتال غول‌پیکر در شلوغ‌ترین منطقه توکیو


ویدئوهای بیشتر در وب‌سایت یورونیوز: https://bit.ly/2MSHRV3

@euronewspe
💢انتشار گزارش خشمگین‌ترین مردم جهان؛ ایران در محاصره همسایگانی عصبانی‌تر

موسسه گالوپ بر پایه بررسی خود در سال ۲۰۲۱ و اوایل سال ۲۰۲۲ رتبه‌بندی تازه عصبانی‌ترین مردم جهان را منتشر کرد.

نتایج این گزارش که بر اساس روش نمونه‌‌گیری در میان جمعیت بزرگسال دارای ۱۵ سال و بیشتر در ۱۲۲ کشور و منطقه جهان و از طریق مصاحبه‌های تلفنی و حضوری به دست آمده، نشان می‌دهد که نزدیک به نیمی (۴۹ درصد) از مردم لبنان در آستانه زمانی که مورد پرسش قرار گرفته‌اند، حجم بالای احساسات منفی ناشی از خشمگینی و عصبانیت را تجربه کرده‌ و از این نظر در صدر رتبه‌بندی جهانی گالوپ قرار گرفته‌اند.

جزئیات بیشتر: https://bit.ly/3zP1Ryz

@euronewspe
HTML Embed Code:
2024/06/05 13:57:16
Back to Top