TG Telegram Group Link
Channel: نی نی پرارین
Back to Bottom
خوردن کاکائو در بارداری خطرناکست؛ کافئین در جفت نفوذ میکند و از جریان خون نوزاد عبور میکند و طی دوره طولانی باقی میماند و ضربان قلب کودک را بالاو مانع از جذب کلسیم وآهن میشود.

join👉 @Niniperarin 🍫
#من_میخوام_برگردم_به_کودکی
join👉 @niniperarin ♥️
میخواهم برگردم...
به روزهایِ خوبی...
که مادربزرگ زنده بود...
که پدربزرگ، نفس می کشید...
برگردم به حیاطِ قدیمیِ ساده ای!
که همیشه ی خدا... بویِ کاهگِل و شمعدانی می داد...
رویِ حاشیه ی حوضِ آبی رنگِ میان حیاط بنشینم و آب بازی کنم...
خیس شوم،
آنقدر که غصه و بی مهری ها از جسمِ خسته ام پاک شود...
می خواهم به روزگاری برگردم که سفره ی ساده ی مادربزرگ، انگار به اندازه ی آسمان، وسعت داشت ...
و هیچکس از سادگیِ غذا
یا کوچکیِ اتاق، شکایت نمی کرد!
آن روزها همه چیز بی تکلف و دلنشین بود...
همه مان بی توقع، خوش بودیم...
بدونِ چشم داشت، محبت میکردیم...
و از تهِ دل می خندیدیم...
دلم برایِ خنده هایِ بی ریایم...
برایِ دلخوشیِ ساده ی آن روزهایم تنگ شده...
پدربزرگم رفت ... مادربزرگم رفت ...
و آن دورهمی هایِ جانانه...
به خاطرات پیوست...
روزهایِ خوب بر نمی گردند...
افسوس...
ما برایِ بزرگ شدنمان
بهایِ سنگینی پرداختیم...
#نرگس_صرافیان_طوفان‌
https://hottg.com/+AAAAADvfqFF7ezSCpx2lKg
🔻تو همه ی زندگی منی!
🔻بی تو هیچ جا بهم خوش نمیگذره!
🔻تو همه ی دنیای منی!
🔴این جملات اشتباهند. قرار نیست فرزندتان تصور کند فقط عاشق او هستید و بدون او زندگی شما معنایی ندارد. با این نوع توقعات، فرزندتان توقعات زیادی پیدا میکند که باعث سرخوردگیش میشود.
اگر فرزندتان را بیش از حد بالا ببرید یا به او بیش از حد توجه بدهید، فرزندتان با دنیای واقعی مشکل پیدا خواهد کرد. مخصوصا فرزند اولتان، و اگر فرزند تک دارید مراقب باشید عادت به مرکز توجه بودن نکند.
join 👉 @Niniperarin
🔻و چون درمانده شدی از خدا صبر بخواه و بگو:

حسْبِىَ ٱللَّهُ لَآ إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۖ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ ۖ
خدا مرا بس است،
خدایی جر اونیست،
فقط بر او توکل کردم
join👉 @Niniperarin
شادترین رنگ رابه زندگی بزن
نگاه مهربانت صورتی🌸🍃
اندیشه ات سبز🍃
آسمان دلت آبی🌸🍃
وقلب مهربانت طلایی🍃
زندگی زیباست...🌸
اگرآن رابه زیبایی رنگ بزنیم🍃
join👉 @niniperarin 🌸🍃
روز بخير 🌸🍃
💟با چند ادویه دم دستتان، براحتی لاغر شوید👆👆
زیره، هل، چای سبز، رازیانه، چوب میخک، زردچوبه، فلفل، دارچین، سیر و پیاز

join👉 @niniperarin ♥️
*🚨برگزاری دوره آموزشی طب سنتی 🚨*

*🟥طول دوره* :
۷ جلسه یک ساعته

*🟥هزینه و شرایط دوره* :
🔅 هزینه کاملا رایگان میباشد
🔅افراد ۱۸ سال به بالا
🔅افرادی که علاقمند به یادگیری طب سنتی هستند

*برای شرکت در جلسات به لینک زیر برید و فرم ثبت نام را تکمیل کنید و منتظر تماس تیم پشتیبانی باشید🔻*
https://formafzar.com/form/uotph
https://formafzar.com/form/uotph
*🔰 باشگاه کارآفرینی استیلا*
✳️باقالا را حتما با پوست بپزید. پوست باقالا از سردی باقالا میگیرد ونفخ آن را کم میکند! پوست باقالا منبع فیبر است و باعث كاهش چربی خون و درمان یبوست هم میشود!باقالا دشمن #کمخونی است!
join👉 @niniperarin
جالب:دانه های بادمجان ايجاديبوست ميكند ولی خود بادمجان یبوست رارفع میکند!آب زردرنگي كه موقع نمك زدن بادمجان ازآن خارج ميشودبراي کودکانی كه دست وپايشان مرتب عرق ميكند معجزه میکند.
join👉 @niniperarin 🍆
🔴گوجه پخته و سس نسبت به گوجه خام لیکوپن بیشتر دارد:
🍅لیکوپن قد کودک را بلندمیکند.
🍅 غلظت اسپرم را درمردان نابارور زیاد میکند.
🍅شیر مادر رامقوی میکند.
🍅 سرطان پستان را کاهش میدهد.
join👉 @niniperarin
#کودک_خوشبختی_را_از_ما_تقلید_میکند‼️
join👉 @niniperarin ♥️😌
کودکان، خوشحالی، غم، اندوه، افسردگی، کینه، حسادت، عصبانیت را از والدین خود یاد میگیرند. مهم نیست که شما چقدر خوب کودک را نصیحت میکنید. فرزند شما دقیقا همانی خواهد شد که شما هستید. اگر موقع عصبانیت داد میزنید، فرزند شما عصبانیت را از شما الگوبرداری میکند. کودکان ما از ما می آموزند که خوشبخت باشند یا نه؟ گرفتار باشند یا نه؟ اگر حرف آنها را بشنویم، حرف ما را میشنوند. پدر و مادری دو گوش شنوا میخواهد نه یک زبان گویا که نصیحت کند و بدتر از هر چیز خودش هم عمل نکند. کودکی که گوشی برای شنیدن دارد، سپری در برابر مشکلات آینده خواهد داشت. نصیحت را کنار بگذاریم و تغییر را از خودمان شروع کنیم.
join👉 @niniperarin ♥️😌
کودکانی که مادرشان دائما آنها را از میکروب و آلودگی میترسانند، اغلب دچار حالتهای وسواس گونه میشوند و بیشتر از سایر کودکان بیمار میشود. ورود میکروب به بدن، عملکردی شبیه واکسن دارد!
join👉 @niniperarin
سلامتی مادرها
که همیشه دعاهاشون
بدرقه راه مون بوده

join👉 @niniperarin ♥️
شبتون آروم
🔴خیلیا فکر میکنن رب انار فقط به درد فسنجون میخوره!اما رب انار یه داروی عجیبه که برای سرطان گرفته تا آفت دهن و بی اشتهایی کودک موثره! هرسنی یه کاربرد داره😳😐👌
کاربردای عجیب ببینید 😵👆
join👉 @niniperarin
عده ای ازمتخصصان مصرف ماهی برای کودک زیر1سال را آلرژی زا وعده ای آنرا ضد آسم میدانند.سعی کنید موقع خریدماهی،ماهیهای کوچک راانتخاب کنید تاکمتر فلزسمی جیوه در آنها تجمع یافته باشد.
join👉 @niniperarin
#عشق
join 👉 @niniperarin ❤️
بین خودمان باشد
یعنی
بین من و شمایی که این را میخوانی
یک دوست داشتن هایی هست
آرام
نرم
لطیف
مثل شبنم که روی گلبرگ نشسته باشد
من ندیدم ها
اما آقا بزرگ یک شب یلدا صدایم زد و گفت که هست!
گفت که می آید خودش!
گفت پیدایش میشود!
بین خودمان میماند...
شما
احتمالا جایی
ندیدی اش؟
join 👉 @niniperarin ❤️
از آنجاکه خمیر پیراشکی وسمبوسه باجوش‌شیرین یا مواد بهبود‌دهنده پفکی و اسفنجی میشود، در حین سرخ‌شدن، روغن زیادی را به خود جذب میکند. این روغن داخل پیراشکی میماند وبشدت سرطانزاست.
join👉 @niniperarin 🐔
#آیا_میدانستید‼️
🔻join 👉 @Niniperarin 🔻
تحقیقات اخیر نشان داده جوجه های تازه سر از تخم در آورده بسیار باهوش تر از نوزاد انسان هستند! آنان از همان ابتدا قابلیت صبر و منطقی بودن را دارند که برای انسان از 4 سالگی شروع می شود.
درسال 1836 ژنرال مکزیکی "سانتا آنا" برای پای قطع شده ی خود در یک جنگ مراسم تشییع جنازه ی رسمی برگذار کرد!!
یک مرغ به جرم عبور از جاده و ایجاد نگرانی برای رانندگان در اسکاتلند دستگیر شد! وی در بازداشگاه به سر میبرد تا صاحب آن پیدا شود!
مرغ دله یا frgatebird در طول پرواز 12 ثانیه میخوابد.همین استراحت کوتاه توانایی پرواز بدون وقفه تا چندین ماه را به وی می دهد.
زنی فرانسوی به نام ژان دکلیسون در قرن 14 برای انتقام خون شوهرش که اعدام شده بود، با فروش زمینهایش کشتی خرید و دزد دریایی شد. او و گروهش فقط کشتیهای متعلق به حکومت فرانسه را تاراج میکردند.
کشور ایسلند به حدی امن است که والدین فرزندان خود را در خیابان رها میکنند و به راحتی به خرید و کارهای روزمره ی خود رسیدگی میکنند.
طبق پژوهشهای رفتار شناسی، 66% افراد دچار ترس از گم شدن گوشی تلفن همراه خود هستند. پژوهشگران میزان ترس افراد از گم شدن تلفن همراه را به اندازه ترس تجربه نزدیک به مرگ محاسبه کرده اند!
رقابت دروغگویی در انگلیس برگزار میشود که هر کسی پنج دقیقه وقت دارد بزرگترین دروغ ممکن را سر هم کرده و برنده شود. ورود سیاستمدران و وکلا به این رقابتها به دلیل تبحر در دروغگویی ممنوع است.
کاپیتان بارباروسا معروف به دزد دریایی ریش قرمز قرن 15 در همه کشورها ممنوع الورود بود. به همین خاطر تصمیم گرفت کشور خودش را بسازد که در حال حاضر الجزیره، تونس و بخشی از مراکش را در برمی گیرد.
در سال 2011 زنی گرجستانی در حال بیل زدن زمین سیمی را قطع کرد و باعث شد که کل اینترنت ارمنستان قطع شود!
در گینه، 75% از ازدواجها با خواستگاری دختر از پسر شکل میگیرد، جالب آنکه پسرها در بیشتر مواقع جرات و قدرت نه گفتن ندارند و ازدواج حتمی است!
جک بنی یک از کمدین های بزرگ آمریکا، بسیار عاشق همسرش بود. او وصیت کرد بعد از مرگش هر روز یک شاخه گل رز به درب خانه همسرش ببرند. این کار به مدت 9 سال انجام شد تا سرانجام او نیز درگذشت.
🔻join 👉 @Niniperarin 🔻
کودکانی که مادرشان دائما آنها را از میکروب و آلودگی میترسانند، اغلب دچار حالتهای وسواس گونه میشوند و بیشتر از سایر کودکان بیمار میشود. ورود میکروب به بدن، عملکردی شبیه واکسن دارد!
join👉 @niniperarin
#خدای_گیلاسهای_تابستان
join👉 @niniperarin 🍒
مهم نبود که دستمال هایمان برای همیشه زیر درخت آلبالو گم می شد و کسی خبر نداشت، مهم نبود که گاهی وقت ها هیچکس نبود که بهمان بگوید خونه ی خاله از کدام طرف است و توی تنهایی بغض می کردیم و از خودمان می پرسیدیم از این طرفه یا از اون طرفه؟ مهم نبود که تمام تابستان از استرس فراموشی جدول ضرب مجبور شده باشیم مدام با خودمان خانه ی هشت و نه را تکرار کنیم و برای کفتر های خانه ی عمه نزهت دانه بپاشیم. مهم نبود که نمی توانستیم مژه هایمان را از چشم هایمان بیرون بیاوریم و مادر بزرگ گوشه ی چادر نمازش را فوت می کرد و می گذاشت روی چشم هایمان تا گریه ها بند بگیرند ...

مهم روزهای شادی بود که دست هایمان را حلقه می کردیم و ایمان داشتیم عمو زنجیر باف، با صداهای ما زنجیرش را از پشت کوه می آورد! روزهایی که ستاره و کارت های صد آفرین لای دفترمان بیشتر می شد و اسممان جزو خوب های روی تخته سیاه بود. نی نی پرارین. روزهایی که می دانستیم خدای تابستان و گیلاس های باغ خانجون، خدای زمستان و سینه پهلو کردن کنار شربت های دیفن هیدرامین هم هست! روزهایی که بدو بدو از مدرسه می آمدیم، مقنعه های سفید کش دارمان را بالا می زدیم و با ولع ماکارونی های قد دراز مامان را نوش جان می کردیم. آرزوهایمان بر آورده شد. بزرگ شدیم. کلاس سوممان تمام شد، جدول ضرب را فراموش نکردیم! یاد گرفتیم مثل دختر آقای هاشمی منظم باشیم، یادگرفتیم با خودکار بنویسیم و بابت نمره ی هفده نزنیم زیر گریه! یاد گرفتیم دوست های صمیمی ما همیشه برای ما نمی مانند و یک روز می شود که توی موسسه ی زبان، با یکی دیگه دوست شوند. یاد گرفتیم یک روزهایی، باید نان و پنیر و گردویی که توی کیفمان هست را تنهایی بخوریم، و زمانی که تمام هم نیمکتی های دوران دبستانمان پزشک می شوند بابت شاعر شدنمان و کارمندی که توی جیبش به اندازه کافی پول خرد پیدا می شود احساس سر شکستگی نکنیم! یاد گرفتیم مهم این است که ما خودمان باشیم، خودمان را دوست داشته باشیم! جلوتر از دیگران حرکت کنیم، آنقدر که صدای یأسشان را نشونیم و بدانیم که خدای شاخه های خشک زمستان، هنوز همان خدای گیلاس های تابستان است.
#الهه_سادات_موسوی
https://hottg.com/+AAAAADvfqFF7ezSCpx2lKg
HTML Embed Code:
2024/06/07 11:01:27
Back to Top