TG Telegram Group Link
Channel: Mypersia | ايران من
Back to Bottom
🌀قطر: اگر اسرائیل دست از تجاوز بردارد، می‌توان به توافق رسید

▫️ سخنگوی وزارت خارجه قطر با تاکید بر لزوم ورود کمک‌های مستمر به غزه اعلام کرد که اگر اسرائیل دست از تجاوزگری بردارد، می‌توان برای آتش‌بس به توافق رسید.

@mypersia24 | ایران من

Instagram | Twitter
🌀اسرائیل سازمان ملل را تروریست خواند

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل:

▫️سازمان ملل خودش تبدیل به یک سازمان تروریستی شده است.

▫️از زمانی که اسرائیل از غزه خارج شد، سازمان ملل با حماس همکاری می‌کند و آن را پوشش می‌دهد و دبیرکل به سرعت به خاطر هر موضوعی که منتشر می‌شود، اسرائیل را محکوم می‌کند.

@mypersia24 | ایران من

Instagram | Twitter
🌀جهانگیر: باغی که پزشکان شیرازی در آن به‌‌دلیل مصرف مشروبات الکلی مسموم شده بودند پلمب شد

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری:

▫️۲۴ نفر در این مراسم حضور داشتند و ۶ نفر دچار مسمومیت شدند و یک نفر فوت کرده است صاحب باغ که تهیه کننده مشروبات بوده دستگیر شده است.

@mypersia24 | ایران من

Instagram | Twitter
🌀آذری جهرمی: ملت را چه فرض می‌کنید؟

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت دوازدهم در کانال رسمی خود با اشاره به تصویب تعطیلی روزهای شنبه در مجلس نوشت:

▫️مجلس یازدهم، با سابقه تصویب قانون اقدام راهبردی و تلاش برای تصویب طرح صیانت و با پیشینه تشدید خودتحریمی و تحدید ارتباطات بین‌المللی ایران، با تعطیلی شنبه‌ها برای امکان بیشتر ارتباطات و تجارت بین‌المللی موافقت کرد.

▫️ملت را چه فرض می‌کنید؟

@mypersia24 | ایران من

Instagram | Twitter
🌀وزیر کشور: انتخابات در بالاترین سطح امنیت و سلامت برگزار شد

▫️اخیرا برخی تلاش کردند با انتخاب گزینشی از مطلبی انتخابات را زیر سوال ببرند، مطرح شد که مردم شریف ایران حماسه آفریدند و برخی سعی کردند این جمله را ربط بدهند به مرحله دوم انتخابات و راجع به آن اظهارات متفاوتی کردند، اما واقعیت این است آنچه مطرح شد راجع به کل انتخابات بود.

@mypersia24 | ایران من

Instagram | Twitter
🌀گروسی: تهران مشتاق است درباره مسائل ملموسی گفت‌وگو و رایزنی کند

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

▫️ایران برای اولین بار در بیش از یک سال گذشته تمایلش را برای شرکت در گفت‌وگویی جدی با ناظر هسته‌ای سازمان ملل نشان داده است؛ اقدامی که بیانگر کاهش تنش‌ها میان تهران و واشنگتن است.

@mypersia24 | ایران من

Instagram | Twitter
🌀اسلامی: نیمی از موارد باقیمانده با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حل و فصل شد

رئیس سازمان انرژی اتمی:

▫️حدود نیمی از موارد باقیمانده با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حل و فصل شد.

▫️دو مکان باقیمانده هم در فرآیند حل و فصل قرار دارد. طبق برنامه توافق شده، معاونان دو طرف در حال تعامل و گفت‌وگو هستند.

@mypersia24 | ایران من

Instagram | Twitter
🌀بلومبرگ: آژانس اتمی ارزیابی خود از فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به اعضا ارائه داد/ گروسی: «تا زمانی که ایران این موضوعات باقی‌مانده را شفاف‌سازی نکند، آژانس نمی‌تواند درباره ماهیت صرفا صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران تضمین دهد»

▫️یک رسانه آمریکایی مدعی شده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش سالانه خود که منعکس‌کننده ارزیابی این نهاد بین‌المللی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران است را در میان اعضای خود توزیع کرد.

▫️وبگاه شبکه خبری بلومبرگ به بخش‌هایی از گزارش سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشاره کرده و نوشت شده دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل گفته علی‌رغم افزایش بازرسی‌ها در ایران در سال گذشته درک این سازمان از برنامه‌های هسته‌ای ایران مخدوش شده است.
Mypersia | ايران من
🌀بلومبرگ: آژانس اتمی ارزیابی خود از فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به اعضا ارائه داد/ گروسی: «تا زمانی که ایران این موضوعات باقی‌مانده را شفاف‌سازی نکند، آژانس نمی‌تواند درباره ماهیت صرفا صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران تضمین دهد» ▫️یک رسانه آمریکایی مدعی شده…
▫️گزارش آژانس در آستانه نشستی کلیدی که قرار است ماه آینده میلادی در وین برگزار شود در میان دیپلمات‌ها توزیع شده است.

▫️رافائل گروسی، مدیر کل آژانس اتمی در این گزارش ۱۱۲ صفحه‌ای نوشته است: «علی‌رغم ادامه بازرسی‌های منظم، پیشرفت‌های اندکی در حل و فصل مسائل باقی‌مانده پادمانی حاصل شده است.»

▫️در ادامه این گزارش آمده است: «آژانس، مگر در صورتی که ایران به شفاف‌سازی درباره این مسائل باقی‌مانده بپردازد قادر به ارائه تضمین درباره ماهیت صرفاً صلح‌امیز برنامه هسته‌ای ایران نیست.»

▫️بلومبرگ نوشته بازرسی‌ها در ایران سال گذشته ۸ درصد افزایش یافته‌اند و میزان نظارت‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران در سطحی بالاتر از زمان قبل از حصول برجام قرار دارد اما آژانس مدعی شده که درکش از برخی فعالیت‌های هسته‌ای ایران کاملاً مخدوش شده است.

▫️گروسی نوشته است: «آژانس پیوستگی دانش را در زمینه تولید و فهرست سانتریفیوژها، روتورها، آب سنگین و کنسانتره اورانیوم از دست داده است.»

▫️این گزارش، یکی از دو سند اصلی‌ای است که قبل از نشست سوم ژوئیه در وین در میان اعضا توزیع می‌شوند.

▫️گزارش دیگر، گزارش فصلی آژانس اتمی است که بلومبرگ می‌گوید ناظران در حال تهیه آن هستند. آن گزارش به توضیح درباره تحقیقات انجام‌شده درباره ایران و اندازه ذخایر اورانیوم ایران می‌پردازد.

برخی از نکات دیگر گزارش جدید آژانس که بلومبرگ به آنها اشاره کرده موارد زیر را شامل می‌شوند:

▫️«بازرسان آژانس مجبور شدند ماه گذشته بازرسی‌های ایران را به دلیل احتمال محمله اسرائیل موقتاً متوقف کنند.»

▫️«حتی وقتی که بازرسان در میدان حضور ندارند، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تصویربرداری از راه دور فعالیت‌های هسته‌ای ایران را رصد کنند.»

@mypersia24 | ایران من

Instagram | Twitter
🌀یائیر لاپید: سربازان ما روزانه در غزه کشته می‌شوند و مقامات دولت به جان هم افتاده‌اند

▫️نخست‌وزیر سابق اسرائیل در واکنش به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از نظامیان این رژیم در جبالیا واقع در شمال غزه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دولت کنترل اوضاع را از دست داده است؛ سربازان روزانه در غزه کشته می‌شوند و در صفحات تلویزیون نیز با یکدیگر می‌جنگند؛ دولت از هم پاشیده و کارایی ندارد».

▫️او افزود: «وزرا در جلسه کابینه دست به اعتراض می‌زنند؛ یکی از وزارتخانه‌ها کامیون‌های حامل کمک [به غزه] می‌فرستد و وزارتخانه دیگری آن را به آتش می‌کشد؛ روابط با آمریکا از از بین رفته و طبقه متوسط از هم پاشیده و جبهه شمال از دست رفته است».

▫️یائیر لاپید در پایان نوشت: «با این اوضاع نمی‌توان ادامه داد؛ با این دولت هرگز پیروز نخواهیم شد»

@mypersia24 | ایران من

Instagram | Twitter
🌀صالح نقره‌کار، وکیل پایه یک دادگستری: برخوردهای اخیر با زنان بر سر حجاب، عامل ایجاد دوقطبی‌سازی و خلاف مصالح ملی است

صالح نقره کار وکیل دادگستری طی یادداشتی برای روزنامه اعتماد نوشت:

▫️تصاویری که این روزها در خصوص برخورد با زنان بر سر حجاب در عرصه عمومی دیده می‌شود و جریانی در کشور آن را نمایندگی می‌کند و به مثابه یک مطالبه نیروهای ارزشی تداعی می‌شود، نوعی از دو قطبی‌سازی است که خلاف اصول و مصالح ملی و کلی کشور است.

▫️ایرانیان از دیرباز طرفدار اخلاق و عفت و موازین هنجارین متکی بر اخلاق زیست جمعی بوده‌اند، این دو قطبی‌سازی‌های فعلی بر خلاف منافع کشور است. جدا از برخی رسانه‌های تند داخلی که این دو‌گانه‌سازی را ترویج می‌کنند رسانه‌های خارجی هم بر این دوقطبی‌سازی دامن زده و مردم را تهییج می‌کنند. در حالی که ایرانیان با هر آیین و مذهبی طرفدار پایبندی به قانون و اخلاق هستند.

@mypersia24 | ایران من

Instagram | Twitter
🌀سعید شریعتی: کار به جایی رسیده که بسیاری از اصولگرایان هم رویشان نمی‌شود، عنوان انتخابات را برای این نوع خالص‌سازی برگزینند

سعید شریعتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

▫️اگر از من بپرسید، می‌گویم، با گذشت ۳۲ سال از تثبیت امر نظارت استصوابی به معنای احراز صلاحیت کاندیداها توسط اعضای شورای نگهبان و هیات‌های نظارت و... هنوز تفسیر درستی در خصوص نسبت انتخابات و این نوع نظارت‌ها ارایه نشده است. این رویکرد نظارتی، مفهوم انتخابات را زایل کرده است.

▫️این یک چالش ۳۲ ساله است، کار به جایی رسیده که دیگر بسیاری از اصولگرایان هم رویشان نمی‌شود، عنوان انتخابات را برای این نوع خالص‌سازی برگزینند. مردم بازیچه نیستند که به آنها گفته شود ‌ای مردم بیایید، بین نظام‌الدین موسوی و امیرحسین ثابتی، یکی را انتخاب کنید! جمهوریت نظام، دستاورد مهمی است که برای تحقق آن تلاش‌های بسیاری شده است.

@mypersia24 | ایران من

Instagram | Twitter
🌀عباس عبدی: کارد به استخوان اصول‌گرایان هم رسیده

▫️دبیرکل حزب مؤتلفه: گرانی‌های روزافزون همه را خسته کرده. نیازمند تحول عمیق در کشور هستیم.

▫️‏معلوم می‌شود که کارد به استخوان اصولگرایان هم رسیده است. صدای آشپزان هم از شوری غذا بلند شده است.

@mypersia24 | ایران من

Instagram | Twitter
🌀شی جین پینگ : روابط روسیه و چین به معیار روابط بين قدرت‌‌های بزرگ تبدیل شده است

▫️شی جین پینگ در مذاکرات اولیه ، پوتین را "دوست بزرگ خود" خواند و به وی به خاطر تصدی پست ریاست جمهوری روسیه تبریک گفت.

▫️رهبر چین خاطرنشان کرد روابط روسیه و چین به معیار روابط بین قدرت‌های بزرگ تبدیل شده است.

▫️ولادیمیر پوتین، در دیدار با رئیس جمهور چین، شی جین پینگ، خاطرنشان کرد که مسکو و پکن پایگاه محکمی برای همکاری عملی ایجاد کرده اند، چین شریک اصلی فدراسیون روسیه در حوزه تجاری و اقتصادی است.

▫️حجم مبادلات تجاری روسیه و چین در سال ٢٠٢٣ با یک چهارم افزایش به ٢٢٧ میلیارد دلار رسید.

▫️رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: روابط روسیه و چین فرصت طلبانه نیست و علیه کسی نیست

@mypersia24 | ایران من

Instagram | Twitter
🌀خزعلی، معاون رئیسی: کسانی که توان مالی برای چند همسری دارند خوب است که این توانایی مالی خود را در اختیار جوانانی قرار دهند که امکان ازدواج ندارند

@mypersia24 | ایران من

Instagram | Twitter
🌀قایقران المپیکی کشورمان ، رضایی: حقوقم زیر ۱۰ میلیون است/ قایق های ما قدیمی شده/ فوتبال سیاسی است و داستانش فرق می کند!/ در خودم می بینیم جزو ده نفر اول المپیک باشم

محمدنبی رضایی، عضو تیم ملی قایقرانی:

▫️فدراسیون به ما حقوق می‌دهد اما نمی‌تواند زیاد حقوق بدهد چون ‌تعداد رشته‌ها و ورزشکارها زیاد هستند. در حد کمک هزینه است اما با حضور آقای سهرابیان این حقوق خیلی بالا رفته است، الان من زیر ۱۰ میلیون ‌در ماه حقوق می‌گیرم !

▫️فوتبال را جزو ورزش کشور حساب نکنید؛ جدا شده است. در کل جهان همین است. یک جور سیاسی است و نمی‌شود با سایر رشته‌ها مقایسه کرد و داستانش فرق می‌کند !

▫️من در خودم می‌بینم که بتوانم‌ جزو ۱۰ نفر اول المپیک باشم اما خب باید ‌امکاناتی که می‌خواهم را فراهم کنند و ساپورتی که در دو ماه انجام‌ می‌شود را به اندازه دو سال داشته باشم تا بتوانم به اینها نزدیک‌تر شوم.

@mypersia24 | ایران من

Instagram | Twitter
🌀در ۳۵ سال گذشته واردات هواپیمای نو صفر بوده است

علی‌رضا منظری، معاون اسبق سازمان هواپیمایی:

▫️در حال حاضر در کشور ۳۵۰ هواپیما وجود دارد که بیش از نیمی از آن‌ها پرواز می‌کنند اما فرآیند تعمیرات منجر به این می‌شود که این تعداد، کاهش یابد.

▫️بیشتر از ۱۵۰ هواپیمای فعال وجود دارد. به نظر می‌رسد این تعداد، هشداری برای ناوگان حمل‌ونقل هوایی باشد. به‌رغم اینکه ۳۵۰ هواپیما در ایران وجود دارد، اما بخشی از آنها غیرفعال هستند و بخش فعال کمتر از نصف این تعداد است. البته گاهی اوقات این تعداد هواپیمای فعال امکان استفاده ندارند زیرا این هواپیماها در تعمیرگاه هستند و امکان استفاده ندارند.

▫️تحریم وضعیت نامطلوبی برای صنعت ایجاد کرده و موجب شده که هواپیمای نو وارد کشور نشود. در ۳۵ سال گذشته واردات هواپیمای نو صفر بوده است. هرچند این تحریم‌ها منجر به تعطیل شدن صنعت هواپیمایی کشور نشده است.

@mypersia24 | ایران من

Instagram | Twitter
🌀آنروا: ۶۰۰ هزار فلسطینی از رفح آواره شده‌اند

▫️آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که از زمان تشدید عملیات نظامی اسرائیل در این شهر، حدود ۶۰۰ هزار فلسطینی از شهر رفح در جنوب نوار غزه آواره شده‌اند.

▫️خبرگزاری آناتولی نوشت: «این آژانس در شبکه اجتماعی ایکس توضیح داد که “۷۶ سال پس از روز نکبت، فلسطینی‌ها همچنان در معرض آوارگی اجباری هستند»

▫️فلسطینیان در سراسر جهان ۱۵ ماه می را روز نکبت می‌خوانند، روزی که سالگرد تاسیس کشور مستقل اسرائیل است. از آخرین ماه‌های سال ۱۹۴۷ تا اوایل سال ۱۹۴۹، حدود ۷۵۰ هزار فلسطینی از سرزمینی که بعداً اسرائیل شد، آواره شدند. بیشتر آن‌ها به زور اخراج شدند یا از بیم جان‌شان خانه‌های خود را ترک کردند.

▫️آنروا افزود: حدود ۱.۷ میلیون نفر به دلیل جنگ در غزه مجبور به ترک خانه‌ها و پناهگاه‌های خود شدند و بسیاری از آنها چندین بار آواره شده‌اند.

@mypersia24 | ایران من

Instagram | Twitter
🌀واکنش روزنامه دولت به حکم سه سال حبس برای ساداتی‌نژاد

روزنامه ایران نوشت:

▫️برخلاف موارد مشابه فساد در گذشته، که از ابتدا تا آخر قوه قضائیه یا نهادهای نظارتی بیرون از دولت به پرونده‌های فساد ورود کرده و در اغلب موارد با ایستادگی دولت وقت هم مواجه می‌شدند، در این دولت رویه کاملاً برعکس بود. ابتدا خود دولت سیزدهم این فساد را کشف کرد و در ادامه برای بررسی‌های دقیق‌تر به قوه‌قضائیه سپرده شد.

@mypersia24 | ایران من

Instagram | Twitter
🌀ارتش اسرائيل به نيروهاى خودى شليك كرد

▫️ارتش اسرائیل اعلام کرد پنج سرباز این رژيم روز چهارشنبه به اشتباه و با «آتش خودی» در شمال غزه کشته و هفت سرباز دیگر زخمی شدند که حال سه تن آنها وخیم است.

▫️ساختمان محل استقرار این سربازان هدف دو گلوله یک تانک اسرائیلی قرار گرفت.

@mypersia24 | ایران من

Instagram | Twitter
HTML Embed Code:
2024/06/01 03:36:01
Back to Top