TG Telegram Group Link
Channel: #کمپین نه به اضافه کار اجباری (مطالبات پرستاری)
Back to Bottom
http://khp.ir/2024/03/02/طومار-پرستاران-مشهدی-چرا-اضافهکار/

طومار پرستاران مشهدی: چرا «اضافه‌کار اجباری» همچنان برقرار است؟!

♨️شماری از پرستاران مشهدی در تماس با خبرنگار ایلنا، از تنظیم طوماری توسط پرستاران بیمارستان‌های دولتی مشهد در اعتراض به اضافه کار اجباری و حق‌الزحمه‌ی ناچیز آن خبر دادند.
این پرستاران افزودند: قرار است به همراه جمعی از نیروهای فوریت‌‌های پزشکی حضوراً به دیوان عدالت مراجعه کنیم و نسبت به اجرا نشدن آرای قبلی دیوان در مورد اضافه کار اجباری پرستاران، شکایت جدید ثبت نماییم.
به گفته آن‌ها، بیمارستان‌ها آرای اخیر دیوان عدالت را اجرا نمی‌کنند و همچنان اضافه‌کار اجباری در مراکز درمانی دولتی کشور برقرار است

خانه پرستار، پژواک صدای پرستاران کشور و مردم  در  حوزه نظام سلامت

به ما ملحق شوید 👇
🆔@kparastar
پیام همکار 👇



نه تنها ممنوع است بلکه خلاف قانون می باشد.
آخرین تجمع بیمارستان امام خمینی (9/7) توی سالن کنفرانس در مورد اضافه کاری دکتر ناطقی فرمودند : به من هم گفتند اما حاضر نیستم یک ساعت اضافه بر 170ساعت موظفی بیام....
بنظرم دیگه کار از استوری و پست گذشته،یه جایی باید اون اتحاد و همدلی بین همکاران باشه و پشت هم بمونیم و بیشتر از 44 ساعت موظفی هفتگی شیفت پر نکنیم.
خب بعضی ها میگن پس بیمار و خانواده بیمار چی میشه؟!وای اونا گناه دارن؟! وای اونا امیدشون به ماست و.....این ها از نظر من سیاه نمایی و بازی با کلمات بیش نیست.
اجحاف در حق بیمار یعنی شیفت های سنگین و اضافه کاری تحمیلی که قطعا کارایی پرسنل رو پایین میاره
اجحاف یعنی حقوق ضایع شده ای که امید و انگیزه رو از پرسنل گرفته .
یک جمله ای من همواره توی بیمارستان تکرار میکنم : پرسنلی که از حق و حقوق خودش دفاع نمیکنه قطعا از حقوق بیمار(مراقبت ؛درمان و...)دفاع نخواهد کرد...



#نه_به_اضافه_کاری_اجباری_و_مفت
#پرستاری_شغل_حاکمیتی_و_نیاز_مردم


https://hottg.com/motalebatparastari
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
در شیراز قرار بود امروز در سالن به سوالات و مطالبات پرستاران شیرازی پاسخ داده شود

پس از اینکه پرستاران جواب قانع کننده ای از رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز دریافت نکردند و رئیس دانشگاه با پرستاران با لحن مناسبی صحبت نکرد پرستاران مجدد جلو دانشگاه تجمع کردند و شعار اعتراض اعتراض تبدیل میشه به اعتصاب سر دادند.


14 اسفند 1402


#نه_به_اضافه_کاری_اجباری_و_مفت
#اجرای_صحیح_قانون_تعرفه_گذاری_پرستاری
#تعرفه_پرستاری_همچون_تعرفه_پزشکی
#ثبت_اقدامات_پرستاری_بنام_پرستاران




https://hottg.com/motalebatparastari
جنابان وزارت بهداشت (وزارت پزشکان ) , اجرای ناقص و ابتر قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، وضعیت اعتراضات پرستاران را بغرنج تر خواهد کرد ،

برای یک بار هم که شده غرور و خود برتر بینی خود را کنار بگذارید و به خواسته ی قانونی پرستاران تمکین نمایید تا شاهد کاهش اعتراضات آنها باشید.




#تعرفه_پرستاری_همچون_تعرفه_پزشکی
#نه_به_اضافه_کاری_اجباری_و_مفت
#اجرای_صحیح_قانون_بهره_وری
#اجرای_صحیح_قانون_تعرفه_گذاری_پرستاری
#پرستاری_شغل_حاکمیتی_و_نیاز_مردم




https://hottg.com/javadtavakoli2
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
مطالبه گری آقای شریعتی رییس نظام پرستاری شاهرود ، در جلسه روسای هیات مدیره های نظام پرستاری کشور و شورای عالی نظام پرستاری


#نه_به_اضافه_کاری_اجباری_و_مفت
#اجرای_صحیح_قانون_تعرفه_گذاری_پرستاری



https://hottg.com/motalebatparastari
پرستاری دیگر استعفا داد تا از سیستم معیوب و نا عادلانه‌ ی درمان خارج شود و عطایش را به لقایش ببخشد


#نه_به_اضافه_کاری_اجباری_و_مفت
#مطالبات_پرستاری
#تعرفه_پرستاری_همچون_تعرفه_پزشکی
#پرستاری_شغل_حاکمیتی_و_نیاز_مردم




https://hottg.com/motalebatparastari
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
تجمع پرستاران البرز ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

شعار پرستاران:


عین الهی کجایی
تا کی امید واهی؟!!

وزیر بی مبالات
کو حاصل وعده هات؟؟!!



#تعرفه_پرستاری_همچون_تعرفه_پزشکی
#نه_به_اضافه_کار_اجباری_مفت




https://hottg.com/motalebatparastari
👈شادی که پشت آن هزاران درد و نفرین برای نابسامانی نظام سلامت وجود دارد . نظامی که متولی سلامت مردم است اما خودش ناسالم است و فقط شومن بازی آن آشکار است . مانده ایم که وزير بهداشت كجا از اين ارتباط صمیمانه و شادی بی حد به نفع همكاران مظلوم كادر سلامت استفاده كرده است ؟؟
تعرفه های بر زمين مانده پرستاران ،
كارانه های گاهاً تا ١٠ ماه عقب مانده ی همكاران ، رفاهيات پرداخت نشده ، حداقل حقوق برای حداكثر سختی كار ، فوق العاده خاص تصویب نشده و ...

جناب دكتر عين اللهی شما كِی و كجا ميخواهید به داد کارکنان مظلوم نظام سلامت برسید؟؟
آخر سال است و کلی معوقه همکاران اما گویا شما و همدستانتان که در حال قهقه زدن هستید بویی از انسانیت نبرده اید و گویا به ریش ما می خندید که با نجابت تمام هنوز به درد هموطنان می اندیشیم و شما به وعده های سر خرمن خود می خندید!!
صدای شكستن استخوان های كاركنان  حوزه ی خود را میشنويد یا نیاز به سمعک دارید ؟؟؟







https://www.instagram.com/p/C4MA25Ro1_R/?igsh=bTdiMWsxMXpwNHR3


https://hottg.com/motalebatparastari
بیانیه ی نظام پرستاری مشهد و شهرهای تابعه ، خطاب به پرستاران ، مردم و مسئولان :

بسمه تعالی

همکاران گرامی جامعه ی فهیم پرستاری ،

در واپسین روزهای سال ۱۴۰۲  ، امید داشتیم که بعنوان نمایندگان شما پرستاران در هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد و شهرهای تابعه، بشارت دهنده ی خبرهای خوش برای تحقق حد اقلی،  خواسته های برحق شما عزیزان باشیم.

لیکن مسیر مطالبات و پاسخگویی مسئولین به سمت و سویی در جریان است که نه تنها امیدی به حل مشکلات و مطالبات پرستاری وجود ندارد ، بلکه پیش بینی میشود که با در خطر قرار گرفتن اسناد بالا دستی مانند قانون ارتقاء بهره وری در آینده ی نزدیک با بحرانهای جدی‌تری در فضای پرستاری روبرو شویم.

هیئت مدیره ی دوره ششم ، از ابتدای آغاز فعالیت خود با اعتقاد و ایمان به حل مسالمت آمیز مشکلات پرستاری ، جلسات متعدد کارشناسی گفتگو را با ریاست محترم و معاونین ارشد دانشگاه علوم پزشکی، مشهد ، معاونت پرستاری وزارتخانه، رئیس گروه بهره وری و تعرفه پرستاری وزارت بهداشت ، مدیران پرستاری بیمارستانهای تابعه دانشگاه، مسئولین محترم اداره کار و رفاه اجتماعی و استانداری، دادگستری استان، نمایندگان محترم مجلس، رئیس محترم  کمیسیون اصل ۹۰ و نماینده محترم ولی فقیه در استان و سایر شخصیتها و سازمانهای ذیربط آغاز کرد.

  عمده ی مسائل مطروحه شامل  نحوه ی باز توزیع معیوب تعرفه پرستاری، پایین بودن مبلغ هر ساعت اضافه کاری ( که در بسیاری از واحدها بصورت اجباری و بدون خواست پرستاران ، به همکاران تحمیل میشود)، ناکارآمدی سیستم NCM(ثبت اقدامات ) ، بی اثر شدن قانون بهره وری و فوق العاده خاص و مسائل مربوط به حوزه‌ی پرستاری در برنامه ی هفتم توسعه و بحث رفاهیات سازمانی بود ،که متاسفانه در هیچ بخشی شاهد اقدام مؤثری نبودیم.

بطور مثال در خصوص بحث مبلغ ساعت اضافه کار علیرغم ساعتها جلسات کارشناسی با مدیران دانشگاه و موافقت تاکیدی ریاست محترم دانشگاه با افزایش نرخ ساعت اضافه کار ، اما در بدنه ی معاونتهای دانشگاه به موانع جدی، و طرحهای پیشنهادی برخورد کردیم که نه تنها نمیتواند درخواستهای پرستاران عزیز را برآورده کند، بلکه اجرایی شدن همان طرحهای معیوب را نیز موکول به تصمیم گیری هیئت امنای دانشگاه نموده است.

این هیئت مدیره ضمن رد طرحهای پلکانی پیشنهادی، اضافه کارهای ۱۵ تا ۲۰ هزار تومانی را توهین به شأن و حیثیت کادر درمان میداند.( چنانکه حتی افزایش ۵۰ و ۱۰۰ در صدی این مبالغ هم دردی را دوا نخواهد کرد)

صراحتا اعلام مینماید تاکتیک نخ نما شده ی "خریدن زمان " مشکلی را از جامعه ی پرستاری و کادر درمان حل نخواهد کرد ، بلکه آخرین رشته های امید و اعتماد را  نیز از هم خواهد گسست.

لذا برای آخرین روزنه ی امید خواستار برگزاری فوری جلسه با هیئت امنای دانشگاه تا قبل از پایان یافتن سال جاری، میباشیم.

پرستاران امروز بازمانده ی  نسلی هستند که در جای جای خطوط نبرد در طی جنگ تحمیلی در کنار رزمندگان حماسه ها آفریده اند. نسل پرستاران امروز نیز تعهد اخلاقی و انسانی خود را در روزهای سخت و پر از وحشت کرونا ثابت کرده اند. آنها مطالبات خود را از هر طریقی که صلاح بدانند پیگیری خواهند کرد و از این هماورد نیز پیروز خارج خواهند شد.

لذا هشدار می‌دهیم ، فرصت گفتگو با پرستاران به سرعت در حال از دست رفتن است.

این بار جامعه ی نجیب و با شرافت پرستاری سکوت خود را خواهد شکست و بطور عریان با مردم  سخن خواهد گفت که چگونه فشار فزاینده بر پرستاران سلامت عمومی و بیماران را در معرض خطر جدی قرار داده است.

پرستاران همچنان بر تعهد حفظ سلامت مردم پایبند هستند و از تمام شخصیتها ، سازمانها و نهادهایی که مفهوم سلامت برای آنها اهمیت دارد مدد خواهند گرفت.

من الله توفیق

هیات مدیره ی نظام پرستاری مشهد و شهرهای تابعه

۱۸ اسفند ۱۴۰۲


🇮🇷@mashhadnezam6
Forwarded from مسائل حقوقی پرستاری (کارشناسی ارشد حقوق جزا وجرم شناسی)
تاکید مجدد دیوان عدالت اداری به عدم الزام پرستاران به اضافه کاری اجباری

نظر به رای صادره فوق که چندی قبل توسط احدی از پرستاران که در مرحله بدوی خود ایشان اقدام به تنظیم شکایت نموده بود که شکایت اولیه رد شده بود و با رجوع به بنده وانجام مشاوره حقوقی وتنظیم لایحه در مرحله تجدید نظر درخصوص اضافه کاری اجباری مجددا رای مثبتی در جهت اثبات بحث اضافه کاری پرستاران واینکه هیچ الزامی در بحث اضافه کاری ندارند اخذ شد ودر صورت عدم توافق با بیمارستان ملزم به حضور در محل خدمت در شیفت اضافه کاری نبوده وهر گونه تنبیهی در این خصوص محلی از اعراب ندارد لذا مجددا تاکید می گرد که جهت تنظیم شکایت در دیوان عدالت اداری از #خوددرمانی_حقوقی پرهیز نمایند وحتما با فردی اگاه به مسائل پرستاری مشورت نمایند
@lawnurs
🔺🔻اعتصاب پرسنل سازمان اورژانس شیراز در اعتراض به بی‌کفایتی مسئولان

پرسنل سازمان اورژانس ۱۱۵ شیراز با برپایی تجمع مقابل ساختمان دانشگاه علوم پزشکی اعتراض خود را نسبت به بی‌کفایتی مسئولان نشان دادند.

معترضان گفته‌اند که رییس اورژانس۱۱۵شیراز، دکتر مرادیان با همکاری دکتر رستگارفر به جای حل مشکلات پرسنل اقدام به احداث کلینیک زیبایی و تبلیغات در این زمینه کرده‌اند.



https://hottg.com/motalebatparastari
⚫️ پای وزارت بهداشت بر گلوی کارگران/ سبد معیشت کوچک شد/ مستند سازی دروغ وزارت بهداشت بر علیه کارگران و اقشار ضعیف جامعه

🔰زندگی کارگران با مشکلات معیشتی زیادی گره خورده و این در حالیست که مسئولان با وجود تورم بالا به جای حمایت از این افراد، آنها را در تنگناهای بیشتری قرار می‌دهد، به تازگی نیز وزارت بهداشت در اقدامی عجیب سبد غذایی خانوار را کوچک کرد تا اینگونه سبد معیشت هزینه کمتری برای تعیین نرخ دستمزد ۱۴۰۳ داشته باشد.

🔻تعیین نرخ دستمزد برای حداقلی بگیران که کارگران بخش اصلی این افراد را تشکیل می‌دهند همیشه با حاشیه‌های زیادی روبرو بوده است.



https://hottg.com/motalebatparastari
تجمع پرستاران یزدی

۱۹ اسفند ۱۴۰۲



https://hottg.com/motalebatparastari
HTML Embed Code:
2024/05/16 14:16:38
Back to Top