TG Telegram Group Link
Channel: كانال رسمي شیخ التفسیر مولانا گرگیج
Back to Bottom
🌐خشونت مقابل مردم هرگز جواب نداده است

مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به دین گریزی و نافرمانی مدنی مردم گفتند: مردم تا زمانی که ناراض هستند و ظلم و ستم ببینند، هزاران ماشین گشت ارشاد در سطح خیابان ها بگذارید بی فایده است زیرا هیچ‎وقت خشونت جواب نداده است؛ ایشان همچنین نسبت به فرار مغزها و نخبگان و فقر و تنگدستی مردم ابراز نگرانی کردند.

🔹سکوت علمای شیعه و سُنی در چنین شرایطی معنایی ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در بخشی از اظهارات خود در مراسم نمازجمعه (13 مرداد 1402) شهرستان گالیکش خاطرنشان ساختند: امروز شاهد دین گریزی جوانان و نخبگان کشور هستیم اما ریشه این بحران در کجا است؟! جوانان امروزی حتی محرّمات قرآن را حرام نمی‎دانند زیرا می‎گویند اعمالی که شما (علما و مُلاها) انجام دادید از دین بیزار شدیم؛ امروز معروف جایی ندارد و منکر جای آن قرار گرفته است؛ وظیفه همه علمای جهان اسلام به ویژه در کشور چه عالِم شیعه و یا سنی این است که نسبت به ظلم و ستم و منکرات در سطح کشور واکنش نشان دهند و سکوت آنان معنایی ندارد زیرا سکوت کردن در چنین مواقعی مصیبت بار است.

عالم سرشناس اهل سنت کشور با بیان این‎که " خشونت در برابر مردم هرگز جواب نداده است" خطاب به علماء و مسئولان کشور گفتند: جوانان را با تشویق و اخلاق و کردار نیک خودمان به سمت اسلام سوق بدهیم نه با خشونت؛ هیچ‎وقت خشونت جواب نداده است و نخواهد داد وهزاران ماشین گشت ارشاد در سطح خیابان‎ها بگذارید تا زمانی‎که که مردم ناراض هستند فایده ای ندارد و یا خدای ناخواسته نسبت به مردم جور و ستم کنیم حتی سخنان پسندیده ما هم را قبول نمی کنند؛ ما خوبی کنیم و نرمش داشته باشیم تا مردم اعمال، رفتار و دلسوزی ما را ببینند که به سخنان ما گوش دهند و برای آن ارزش قائل شوند.

🔹فرار مغزها و خروج نخبگان از کشور مصیبت بزرگی است

خطیب برجسته اهل سنت کشور ضمن اظهار نگرانی از فرار مغزها و خروج نخبگان از کشور تصریح کردند: جوانان، خطاب به آمرین به معروف و علما می‎گویند که اگر شما امر به معروف و نهی از منکر داشتید جلوی منکراتی که در کشور رخ دادند و ظلم و ستم‎هایی که صورت گرفتند چه مواضعی درقبال آن‎ها داشتید که امروز بیاییم از شما تبعیت کنیم؛ امروز دین گریزی و فرار مغزها و نخبگان مصیبت بزرگی برای کشور است؛ نخبگان، سرمایه ملت هستند به‎جای این که در توسعه و آبادانی کشورمان سهیم شوند و از علم و ایده و اندیشه آنان استفاده شود به خارج از مرزها مهاجرت می‎کنند.

مولانا گرگیج در پاسخ به چرایی فرارمغزها و نخبگان به خارج از ایران خاطرنشان ساختند: علت فرار مغزها و نخبگان در چیست؟! ما بارها به هموطنانی که سرمایه گذاران کلان داخلی و خارجی بودند درخواست کردیم در داخل کشور به ویژه مناطق محروم، سرمایه گذاری کنند که هم موجب رونق سرمایه خودشان شود و همچنین بسیاری از هم‎میهنان شاغل شوند اما در پاسخ گفتند که در داخل کشور، امنیت سرمایه گذاری نداریم و اگر قصد سرمایه گذاری هم داشته باشیم باید کلی مراحل و موانع را پشت سر بگذاریم که در پایان نه تنها رونق اقتصادی ایجاد نکرده ایم و علاوه بر این‎که سرمایه اولیه خود را از دست می‎دهیم جان ما هم در معرض خطر قرار می‎گیرد که در خارج هم دیگر نمی‎توانیم زندگی کنیم.

ایشان افزودند: سرمایه گذاران می‎گویند که باید به برخی نهادها پاسخ‎گو باشیم منبع درآمد و سرمایه ابتدایی ما از کجا تأمین شده است؟! در حالی‎که قصد ما سرمایه گذاری در ایران در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال‎زایی است تا جوانان باسواد ما در سطل‎های زباله در جستجوی نان شب خود نباشند اما در ایران تأمین سرمایه گذاری و اقتصادی وجود ندارد.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه تأکید کردند: باید در خصوص نخبگان و معضل فرار مغزها چاره اندیشی شود و هموطنانی که سرمایه کشور هستند را از دست ندهیم، بارها گفته ام چرا کشوری که یک دهم سرمایه دنیا را دارد و فقط یک درصد جمعیت جهان را تشکیل می‎دهد در فقر و بیچارگی باشد و شهروندان جهت امرار معاش مجبور شوند کلیه و سایر اعضای بدن خود را بفروشند؛ مردم امروز از فقر و فاقه به ستوه آمده اند و فریادشان بلند است.
🔹حادثه گرفتار شدن سوختبران در سیلاب غم انگیز بود

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور با ابراز تأسف عمیق از خسارات سنگین مالی وغرق شدن تعدادی از سوختبران در جنوب سیستان و بلوچستان پس از طغیان رودخانه نهنگ ابراز داشتند: مردم فقیر سیستان و بلوچستان که از روی تنگدستی به شغل‎های کاذب روی آورده اند و سوختبری می کنند که همواره در حال جَست و گریز هستند و در بسیاری از موارد "نان به قیمت جان تمام می‎شود"؛ از داخل رودخانه ها و جاده های صعب العبور تردد می کنند که در بسیاری از موارد دچار سانحه می شوند و یا طعمه سیل می‎گردند که نه تنها همه سرمایه خود را ازجمله خودرویی که منبع ارتزاق آنان است از بین می‎رود بلکه جان خود را از دست می‎دهند، در همین هفته نزدیک به بیست شهروند سوختبر تلف شدند و خانواده های زیادی را داغدار کردند.


ایشان افزودند: امروز هر گوشی یک صدا و سیما است وانسان هنگامی که صحنه های گرفتار شدن سوختبران در سیل را می‎بیند بسیارمؤثر و اندوهگین می‎شود؛ بلوچستان منشأ گنج ایران است اما چرا شهروندان آن‎ منطقه در رنج هستند، سیستان و بلوچستان معادن زیادی همچون طلا دارد و سرشار از منابع و معادن طبیعی است؛ لذا اگر مدیریت درستی انجام می‎گرفت و شاهد سوء مدیریت نبودیم و روابط بر ضوابط حاکم نبود مردم بلوچستان شرایط فعلی را نداشتند.

مولانا گرگیج ضمن اظهارهمدردی با بازماندگان این حادثه تأکید کردند: چرا سوختبران در سیل گرفتار شوند و خانواده هایی که فرزندان‎شان را از دست دادند داغدار شوند و سرمایه ناچیز خود را هم که یک خودرو است از دست بدهند؟! این نیروها، فرزندان همین آب و خاک به‎شمار می‎روند و اگر خدای ناخواسته دشمن خارجی به کشور هجوم آورد همین شهروندان هستند که مرزها را حفظ می‎کنند و جلوی دشمن ایستادگی خواهند کرد و سرباز و مدافع این مملکت قرار می‎گیرند.

🔹ترور و تروریسم از نظر اسلام محکوم است

استاد برجسته تفسر قرآن کریم در ادامه ضمن محکومیت انفجار مرگبارحمله تروریستی در گردهمایی «جمعیت علمای اسلام» در پاکستان اظهار داشتند: هفته گذشته در گردهمایی «جمعیت علمای اسلام» واقع در ایالت شمالی پاکستان، عملیات تروریستی توسط افراد از خدا بی خبر صورت گرفت که منجر به شهادت چند تن ازعلمای برجسته و برترین شخصیت‎های جهان اسلام گردید؛ ما چنین اعمال کور و طراحی شده دشمنان را محکوم می‌کنیم و از نظر ما چنین افرادی (تروریست‎ها) جزو منفورترین انسان‎ها هستند.

ایشان ضمن عرض تسلیت به مسلمانان وعلمای اسلام و خانواده شهدا گفتند: افراد تروریست از هر قشر و قومی باشند در جهان اسلام و مقام انسانیت جایگاهی ندارند و ترور و تروریسم از نظر اسلام محکوم است.
🆔 @molanagorgij
كانال رسمي شیخ التفسیر مولانا گرگیج pinned «🌐خشونت مقابل مردم هرگز جواب نداده است مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به دین گریزی و نافرمانی مدنی مردم گفتند: مردم تا زمانی که ناراض هستند و ظلم و ستم ببینند، هزاران ماشین گشت ارشاد در سطح خیابان ها بگذارید بی فایده است زیرا هیچ‎وقت خشونت جواب نداده است؛…»
🌐مولانا گرگیج خواستار آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی و توقف اعدام‎ها شد

مولانا محمدحسین گرگیج با انتقاد از افزایش اعدام‎ها جهت ایجاد رعب و وحشت در سطح کشور و همچنین فشار بر زندانیان سیاسی و عقیدتی، خواستار توقف اعدام‎ها و آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در فرازی از سخنان این هفته خود در مراسم نمازجمعه( 20 مرداد 1402) شهرستان گالیکش گفتند: تقاضای ما این است که زندانیان سیاسی وهمچنین عقیدتی آزاد شوند و اعدام‎ها را نیز متوقف کنید، از یک طرف ما در آستانه انتخابات، شعار وحدت و انسجام می‎دهیم اما از سوی دیگر برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه اعدام ها گسترش پیدا کنند.

خطیب برجسته اهل سنت کشور خطاب به مسئولان کشور خاطرنشان ساختند: مردم به ما رأی می‏دهند پس به این دلخوش نباشیم که در برخی استان‎ها هنوز هفته وحدت شروع نشده است تعدادی از علمای شیعه و سُنی و ریش سفیدان را جمع می کنید که جلسه هفته وحدت برگزار می‎کنیم؛ شما در واقع با این کار، سبب بدنامی شرکت کنندگان می‎شوید زیرا مردم آنان (شرکت کنندگان) را متملق و جیره خوار حکومتی می‎نامند لذا با چنین کارهایی دل خودتان را خوش نکنید.

ایشان افزودند: باید مردم کنار ما باشند و صادقانه و از ته دل ما را بخواهند و دوست داشته باشند و عدالت را ببینند که فرزندان و اطرافیان همه مسئولین در برابر قانون با مخالفان و دشمنان‎شان برابرند؛ انسان عادل، فردی است که اطرافیانش به واسطه پُست آن شخص گستاخ نشوند و دست به جنایت، رانت خواری و پول شویی نزنند و نه دشمن آن فردعادل، هراسی نسبت به بی عدالتی داشته باشد؛ تعریف عدالت اسلامی این است که نه دوست و اطرافیان شما توقع بی‎جا داشته باشند و نه دشمن‎تان نسبت به تضییع حقوق‎شان بیم داشته باشد.

🔹خبرنگاران، علما و قوه قضاییه باید مستقل باشند

عالم سرشناس اهل سنت کشور ضمن گرامی‌‌‎داشت روز خبرنگار خطاب به آنان گفتند: در جامعه سه گروه باید آزاد و مستقل باشند تا بتوانند نسبت به کاستی‎ و کم کاری‎های مسئولین کشور انتقاد کنند، نخست خبرنگاران و روزنامه نگاران هستند که باید گزارشات دقیق ارائه دهند تا مسئولانی که کوتاهی دارند آن‎ها را جبران کنند؛ همچنین علما باید آزادی بیان داشته باشند و از کسانی که در امور محوّله خود کوتاهی دارند انتقاد کنند.

مولانا گرگیج درعین حال تأکید کردند: اگر همیشه از افراد، تعریف و تمجید کنیم جامعه فاسد می‎شود و این تز یهودیان بود که همیشه علاقه مند به تعریف و تمجید از خود بودند، لذا اگر خبرنگاران نقدی کردند تشویق شوند که عیب و نقص‎ها را متذکر می‎شوند.

ایشان در ادامه خواستار "استقلال قوه قضاییه از دیگر اُرگان‎ها" شدند و تصریح کردند: سومین گروهی که باید آزاد و مستقل باشند قوه قضاییه است که در خصوص صدور احکام تحت تأثیری هیچ اُرگان و گروهی قرار نگیرد و مستقل عمل کند و قاضی عدالت را اجر کند، پیامبر (ص) وخلفای راشدین(رض) عادل و انتقاد پذیر بودند و منتقدین را بازداشت نمی‎کردند؛ پیامبر (ص) فرمودند: خداوند به صاحب حق و شخصی که حق وی ضایع شده است اجازه فریاد داده است و شخص مظلومی که به او ظلم و حقش ضایع شده است باید سر وصدا و اعتراض کند. (إن لصاحب الحق مقالا)

🔹خسارات سوختبران سیل زده جبران گردد

مولانا گرگیج بار دیگر ضمن اظهار تأسف از حادثه برای سوختبران در رودخانه نهنگ جنوب سیستان و بلوچستان خاطرنشان ساختند: به سوختبران و خانواده‎ آن‎ها که از سیلاب اخیر در سیستان وبلوچستان خسارت دیدند و هر روز ابعاد آن بیشتر نمایان می شود با جدیت رسیدگی شود که هم فرزندان خود را از دست دادند و هم خسارات مالی به آنان وارد گردید و سرمایه های خود را از دست دادند، پس نباید احساس فقر و سرخوردگی کنند و به‎طور جد به آنان رسیدگی شود.

ایشان در پایان گفتند: طوری نباشد که شهروندان سوختبر از راه‎های فرعی با خطرات زیاد، ده لیتر گازوییل حمل می کنند و از آن‎ طرف با تانکر و لوله سرمایه ملی ما قاچاق شود؛ قانون باید برای هر دو یکسان باشد پس حکم شخصی که سرقت کوچکی مرتکب می‎شود با کسی که صدها میلیارد دزدی می کند برابر نیست.

https://hottg.com/molanagorgij
كانال رسمي شیخ التفسیر مولانا گرگیج pinned «🌐مولانا گرگیج خواستار آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی و توقف اعدام‎ها شد مولانا محمدحسین گرگیج با انتقاد از افزایش اعدام‎ها جهت ایجاد رعب و وحشت در سطح کشور و همچنین فشار بر زندانیان سیاسی و عقیدتی، خواستار توقف اعدام‎ها و آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی شدند.…»
🌐واکنش تند مولانا گرگیج نسبت به از دست رفتن زمین های مردم در پشت دیوار مرزی ایران و افغانستان

مولانا محمدحسین گرگیج با انتقاد شدید نسبت به از دست رفتن بخش وسیعی از زمین‌های مردم پس از ساخت دیوار مرزی چند سال پیش بین مرز ایران و افغانستان، چنین کاری را ناشی از بی خردی و بی تدبیری مسئولین وقت دانستند و همچنین به سران امارت اسلامی افغانستان هشدار دادند زمین‎های مردم ایران را تصرف نکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در فرازی از سخنان این هفته خود (27 مرداد 1402) در مراسم نمازجمعه شهرستان گالیکش گفتند: چند سال پیش از این نسبت به عواقب ساخت دیوار مرزی بین ایران و افغانستان هشدار دادم و آن زمان نیز فایل صوتی برای مسئولین وقت استان سیستان و بلوچستان ارسال کردم که ساخت دیوارمرزی کار بیهوده و احمقانه ای است.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش افزودند: اگر به جای ساخت دیوار، بازارچه مرزی راه می انداختید مردم آن‎جا مشغول امرار معاش می شدند و با خیالی آسوده تر، غروب به منازل خود برمی گشتند اما ساخت چنین دیواری بسیار احمقانه بود و دیواری که روی شن های روان ساخته شود توسط آب و یا باد فرو می ریزد؛ علاوه بر این بخش زیادی از زمین‎های ما آن طرف دیوار قرار گرفت و امروز برآورد شد دو هزار هکتار زمین ما آن طرف دیوار است که کشور افغانستان مدعی شده است زمین ها متعلق به ما هستند و خودتان مرز را تعیین کرده اید.

خطیب برجسته اهل سنت کشور خاطرنشان ساختند: دو هزار هکتار زمین مرغوب را به خاطر حماقت چند نفر از دست دادیم، افرادی در آن زمان که سمت مدیریتی داشتند از پُست خود سوء استفاده کردند و چند نفر دزد و چپاول‎گر و رانت خوار بودجه کلانی از تهران به بهانه مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر دریافت کردند که 75 درصد آن بودجه را هم به جیب زدند و به کشاورزان سیستان، کارت سبز جهت عبور و مرور برای رفتن به زمین های آن سمت دیوار دادند و اکنون همان کارت سبز هم دیگراعتبار ندارد.

مولانا گرگیج با بیان این‎که "مردم بلوچ و اهل سنت به دنبال تجزیه کشور نیستند" تصریح کردند: شهروندان بلوچ، کشور را تجزیه نمی‌کنند بلکه انسان های دزد و بی تدبیر تجزیه کردند؟! مردم ما (بلوچ) و اهل سنت تجزیه طلب نیستند و چند هفته قبل نیز اشاره کردم که همیشه به حق وتوی چین و روسیه دل خوش کرده بودیم اما سه جزایر ما را به امارات عربی واگذار کردند و اکنون مسئولین امر، فراخوان می‎دهند که هر ایرانی در ابوموسی زندگی کند برای او خانه رایگان می سازیم، ساخت مسکن در جایی که واگذار شده است چه سودی دارد و اکنون که جزایر را از دست دادیم مسکن سازی را آغاز کردیم؟!

ایشان با تأکید بر این مطلب که "یک وجب از خاک خود را به دیگران واگذار نمی‎کنیم" خطاب به سران امارت اسلامی افغانستان گفتند: به حکومت افغانستان هشدار می‌دهیم که دو هزارهکتار زمینی که متعلق به مردم ایران است را بازگردانید زیرا این اراضی برای مرزنشینان آن منطقه است و این زمین‎ها متعلق به ملت ایران، مردم بلوچ و مرزنشینان سیستان هستند؛ اگر به ما آب نمی دهید زمین های مردم ما را نیز تصاحب نکنید.

🔹جان شهروندان و پول ملی در کشور ما، ارزش خود را از دست داده است

مولانا گرگیج با اشاره به بحران‎های کنونی کشور گفتند: در کشور ما یکی انسانیت و دیگری، پول ملی ارزش خود را از دست داده است و یک سرپرست خانواده حتی توان خرید لوازم التحریر برای فرزند خود را با وجود دریافت 6 تا 7 میلیون تومان حقوق بازنشستگی ندارد؛ هزینه دانشگاه و لباس و دیگر مخارج فرزندانش بالا است! ما به جای این‎که برای نابودی انسان‎ها، بمب و اسلحه و موشک بسازیم چرا قلم و دفتر نمی سازیم و رایگان در اختیار مردم قرار ‌نمی‌دهیم؛ ملتی که سواد نداشته باشد نسبت به حقوق خود و دیگر شهروندان ناآگاه است.

ایشان افزودند: امروز کره زمین از دست ما به ستوه آمده است و دریاچه ها خشک شده اند؟! اکوسیستم زمین به هم خورده است و جنگل ها آتش می‌گیرند؟! علت آتش سوزی جنگل‌‎ها و نابودی شهروندان و بی خانمان شدن آنان در چیست؟! در واقع علت این مسایل، ناشی از تطاول بشر است که گمان می کند پیشرفت علمی دارد اما نمی‌داند که زمانی این پیشرفت علمی موجب نابودی خودش خواهد شد.
عالم سرشناس اهل سنت کشور ضمن نکوهش "دروغگویی" خاطرنشان ساختند: یکی از حقوق مسلمانان بر یکدیگر این‎است که دروغ نگویند، امروز انسان‎هایی وجود دارند که فقط به مردم دروغ می‎گویند و کسانی که برای انتخابات شوراها، مجلس و ریاست جمهوری ثبت نام می‌کنند از همان ابتدا وعده های دروغین می‎دهند و پس از 4 سال که هیچ کاری انجام نمی‎دهند از مردم می‎خواهند چهار سال دیگر فرصت دهند زیرا با 4 سال نمی‎شود بحران‎ها را حل کرد و اگر چهار سال دیگر انتخاب شوند کل کشور را بهشت برین می‎کنند که ملت بی نیاز شوند و بعد مشاهده می‎شود که مرحله دوم وی بدتر از چهار سال اول است، تقوا ندارند بلکه ادعا و ریاکاری آنان زیاد است.

ایشان خطاب به برخی مسئولین کشور گفتند: کسانی نگویند که ما قدرت داریم و همه را زیر لاستیک خودروها له می‌کنیم، بدانید که اگر انسانی را نابود کنید خدا شما را نابود می‌کند! حرام خوری می‌کنید و پول حرام بر سر سفره خود می‎برید و از آن سو مردم را تهدید می‎کنید، بترسید از روزی که با خدایت تنها هستی و اعمال خودت را می بینی! بر مظلوم، ظلم نکنید زیرا در هر جایگاهی باشید پس از مرگ تنها در قبر گذاشته خواهید شد.

🔹حقوق بشر و مقام انسانیت در تمامی ادیان الهی ارزشمند بوده است

مولانا گرگیج در بخش نخست اظهارات خود پس از تلاوت آیه 32 سوره مائده (مِنْ أَجْلِ ذَٰلِكَ كَتَبْنَا عَلَىٰ بَنِي إِسْرَائِيلَ أَنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا ۚ وَلَقَدْ جَاءَتْهُمْ رُسُلُنَا بِالْبَيِّنَاتِ ثُمَّ إِنَّ كَثِيرًا مِنْهُمْ بَعْدَ ذَٰلِكَ فِي الْأَرْضِ لَمُسْرِفُونَ) بیان داشتند: خداوند در این آیه به مقام رفیع انسانیت و حقوق بشر اشاره کرده است؛ امروز در دنیا ادعاهای زیادی در مورد حقوق بشر و آزادی انسان ها موجود است، لذا انسان‎ها باید آزاد زندگی کنند و تحت سیطره و ظلم هیچ کسی قرار نگیرند؛ برای خداوند و انبیاء، حقوق بشر از زمان آدم تا خاتم ارزشمند بوده است.

ایشان ادامه دادند: خداوند قبل از این آیه حکم تورات را بیان می‎کند که هرانسانی که حقوقش تضییع شد باید حق وی پس گرفته شود و ارزش جان انسان چنان رفیع است که اگر فردی، انسانی را ناحق به قتل برساند گویا همه انسان‎های روی زمین را کشته است و همچنین هرکسی یک فرد را از مرگ و قصاص نجات دهد گویا تمام انسان‎ها را نجات داده است.

استاد برجسته تفسیر قرآن کریم افزودند: کسی که جرأت کشتن یک انسان را پیدا کند جسارت کُشتن همه انسان ها را پیدا خواهد کرد، لذا کُشتن یک انسان برابر با کشتن همه است و قتل یک انسان باعث سلب امنیت از دنیا می‎باشد؛ انسانی که کشته می شود شاید در آینده مانند حضرت ابراهیم پدر یک امّت شود و انسان مفید و بزرگی برای جامعه قرار گیرد، رسول الله (ص) می فرمایند: انسان‎ها بر یکدیگر برتری ندارند و همگی، فرزندان آدم هستند و آدم از خاک به وجود آمده است و هیچ عجمی بر عرب و بالعکس برتری ندارد، امروز در عصر تکنولوژی علاوه بر پیشرفت انسان‌ها، سلاح های مخرب ساخته می شود و انسان‌ها یکدیگر را نابود می کنند، در شرق و غرب جنایات انسانی رخ می دهد و در قرن اخیر، کشورهای دنیا توسط استعمارگران نابود شدند و مردم را به خاک و خون کشیدند و با سلاح های اتمی نابود کردند.

مولانا گرگیج با اشاره به جنایات مستکبران دنیا اظهار داشتند: کسانی که طرفدار شرق و غرب هستند آمارهایی ارائه کنند که کمونیست ها و قدرت‌های دنیا امروز تا چه حد مرتکب ظلم و جنایت شدند؟! انسان ها اگر مسلمان نباشند اما حق‎شان با مسلمانان یکی است و اگر مسلمانی مرتکب قتل شد باید قصاص شود، جنگ جهانی دوم را چه کسانی به راه انداختند و مشاهده می‎کنیم امروز ارزش انسانیت از بین رفته است.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور خطاب به اسلام ستیزان افزودند: در اسلام، جان انسان‎ها حرمت دارد و اگر غیر مسلمانی که در کشور اسلامی زندگی می‎کند اگر چه منکِر خدا، پیامبر و قرآن و دین باشد حقوق شهروندی او با مسلمانان یکسان است و در فقه امام ابوحنیفه اگر یک مسلمانی، شهروند کافری را که تابعیت آن کشور اسلامی را داشت به قتل برساند حکم قصاص دارد، لذا مشخص می‎شود اسلام با خون‎ریزی مخالف است و طرفدار جنگ نیست بلکه هنگام حمله غیر مسلمانان و یا ضایع شدن حقوق بر دفاع تأکید کرده است؛ جنگ اول و دوم جهانی را چه کسانی به راه انداختند؟! آیا مسلمانان بودند یا همان غیر مسلمانانی که نور چشم شما هستند انسان ها را نابود کردند؛ متأسفانه امروز در دنیا ارزش های بشری و انسانیت از بین رفته است؛ بمب های خوشه ای و اتمی به دست چه کسانی ساخته می‌شود و موشک های قاره پیما را چه کشورهایی و برای نابودی چه کسانی ساختند؟!
ایشان درپایان این بخش از سخنان خود گفتند: اگر امروز یک حیوان و یا یوزپلنگ تلف شود همه عزا می‎گیرند اما برای ده‎ها و صدها انسان که روزانه از روی ناچاری در آب‎های آزاد به دلیل مهاجرت غیر قانونی نابود می‎شوند یا مورد ظلم قرار می‎گیرند بی تفاوت هستند؛ همچنین مأمورین کشور، حیوان‎ها را چنین بی مهابا تیرباران نمی‌کنند که انسان‎های نمازگزار و بی‎گناه را به گلوله می بندند، مگر آن‎ها بشر نبودند؟!

مولانا گرگیج در خاتمه سخنان خود با اشاره به آتش سوزی چند روزه جنگل نیلکوه گالیکش خطاب به مسئولین کشوری و استانی گفتند: مسئولین امر در استان و کشور اگر از تفریحات خود برگشتند آتش سوزی جنگل نیلکوه گالیکش را خاموش کنند نه اینکه همچون سیل گلستان به تفریح و مرخصی بروند زیرا زمانی که سیل گلستان آمده بود بالاترین رده مسئولین استان (استاندار) به مرخصی رفته بود؛ این آتش سوزی با امکانات دولتی فروکش می‎کند و از مردم کاری ساخته نیست زیرا محل آتش سوزی صعب العبور است.

🆔 @molanagorgij
كانال رسمي شیخ التفسیر مولانا گرگیج pinned «🌐واکنش تند مولانا گرگیج نسبت به از دست رفتن زمین های مردم در پشت دیوار مرزی ایران و افغانستان مولانا محمدحسین گرگیج با انتقاد شدید نسبت به از دست رفتن بخش وسیعی از زمین‌های مردم پس از ساخت دیوار مرزی چند سال پیش بین مرز ایران و افغانستان، چنین کاری را ناشی…»
🔹شیخ التفسیر مولانا محمدحسین گرگیج در توییتی ضمن محکوم کردن بازداشت «مولانا فتحی محمد نقشبندی» امام جمعه راسک و از علمای برجسته سیستان و بلو‌چستان، خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط ایشان شدند.

🆔 @molanagorgij
🌐در کشور اگر آزادی بیان است اما آزادی پس از بیان نیست

مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به تحت فشار قرار گذاشتن بسیاری از منتقدین سیاست‎های کشور گفتند که ما مدعی آزادی بیان در کشور هستیم اما آزادی پس از بیان وجود ندارد و افراد منتقد با مشکلاتی مواجه می‎شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در سخنرانی خود در مراسم نمازجمعه شهرستان گالیکش (3 شهریور 1402) اظهار داشتند: مسئولین ادعا دارند در کشور ما آزادی بیان است، بسیاری از دوستان می‎گویند اگر آزادی بیان در کشور نیست پس اظهارات مولانا عبدالحمید و مولوی گرگیج که هر هفته سخنرانی انتقادی نسبت به سیاست‎های کشور می‎کنند چه معنایی دارد؟!

عالم سرشناس اهل سنت کشور افزودند: مسئولین می گویند این نوع سخنان آنان (مولوی عبدالحمید و مولوی گرگیج) بیان‎گر آزادی بیان است؛ بله ما نیزقبول داریم آزادی بیان وجود دارد اما آزادی پس از بیان نیست چون پس از سخنان ما مشاهده می‎شود با چه مشکلاتی مواجه می‎شویم؛ لذا پس ازبیان، باید آزادی وجود داشته باشد.

🔹سطح انتقادپذیری مسئولین کشور بسیار پایین است

مولانا گرگیج در بخش دیگر اظهارات خود با تأکید بر این‎که "باید همه انتقاد پذیر باشیم" با اشاره به بازداشت مولانا فتحی محمد نقشبندی و دیگر علما خواستار آزادی آنان شدند و تصریح کردند: نمره انتقاد پذیری مسئولان بسیار پایین است، اگر شخصی عیب آنان را بازگو کند مسئولین با وجود داشتن آن نقص، با فرد منتقد با پرخاشگری برخورد می‎کنند، مسئله ای که در داخل و خارج کشور بازتاب دارد انتقاد سازنده علما نسبت به سیاست‎های کشوراست اما مشاهده می‎شود که امروز مولانا فتحی محمد نقشبندی و سایرعلما همچون مولانا عبدالمجید مرادزهی در زندان و بازداشت بسر می‎برند .

ایشان خاطرنشان ساختند: شخصی پس از توییت بنده نسبت به بازداشت مولانا نقشبندی پیامی فرستاده بود که از مولانا فتحی محمد نقشبندی پشتیبانی کرده ای پس حساب فرزندش را چه کار می‌کنید؟! سؤالم این است فرزندش را چه کسانی آواره کردند؟! عملکرد شما موجب این امر شد در حالی‎که پیش از این ایشان (حافظ عبدالغفار) یک انسان عادی بود که مشغول سخنرانی و تدریس حوزوی بود.

خطیب برجسته اهل سنت کشور با اشاره به خاطرات "تیمورلنگ" در کتاب «منم تیمور جهان گشا» گفتند: تیمور لنگ ضمن این‎که هیچ کسی را تحمل نمی‎کرد اما با قشر علما، هنرمندان، نقاشان، مهندسان و کسانی که برای آبادانی جامعه تلاش می‌کردند کاری نداشت؛ لذا توصیه این است علما و انسان های خوب، سازندگان این کشور هستند پس با درایت و مدیریت این مسایل و مشکلات را کمتر کنید و در صدد حل آنان باشید.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با بیان این نکته که "مدیران و مسئولان کشور باید دلسوز جامعه باشند" افزودند: مدیران باید دلسوز جامعه باشند و مسئولان کشور به بخش‎های تحصیل، درمان، امنیت، و معیشت و خوراک مردم توجه کنند و اهل عمل باشند و تنها به شعار اکتفا نکنند، مسئولان باید خود را فراموش کرده و به فکر مردم باشند زیرا خودبینی موجب نابودی دیگران می‎شود.


🔹مهاجرت پزشکان یکی از مصیبت های بزرگ این روزهای کشور است

مولانا گرگیج در ادامه ضمن اظهار تأسف از مهاجرت پزشکان و پرستاران کشور تصریح کردند: یکی دیگر از بحران‎هایی که با آن مواجه هستیم مهاجرت پزشکان، نخبگان و افراد مفید جامعه است و امروز شاهد فرار مغزها هستیم که این مسئله مصیبت بزرگی به شمار می‎رود؛ باید نخبگان را حفظ کنیم نه این‎که چنین افراد مؤثری به‎ سبب عملکرد ما از کشور مهاجرت کنند.

ایشان ضمن هشدار نسبت به عواقب مهاجرت پزشکان و نخبگان از کشور افزودند: روزی فرا نرسد که نیاز به پزشکان خارجی داشته باشیم که آن‎ها را با چندین برابرهزینه نسبت به پزشکان داخلی به کشور جهت درمان بیاوریم، لذا به فکراین باشید که افراد کارآمد جامعه را از دست ندهیم.

🔹خانواده جانباختگان اعتراضات اخیر را تحت فشار نگذارید

عالم برجسته اهل سنت کشور در ادامه با اشاره به تحت فشار قرار دادن خانواده جانباختگان اعتراضات اخیر خطاب به مسئولین کشور گفتند: خانواده هایی ‌که سال گذشته عزیزان خود را از دست دادند را تحت فشار قرار ندهید و فشار را بر آنان مضاعف نکنید؛ برخی اوقات افرادی کنار مزار عزیزان از دست رفته خود گریه می کنند و اندوهگین هستند و ما از داغ دل و سوز و گداز درونی آنان بی خبریم پس شایسته نیست که آن‎ها را تحت فشار قرار دهیم.
🔹خشک شدن دریاچه ها مصیبت جهانی است

عضو مجمع فقهی اهل سنت ایران با اشاره به بحران زیست محیطی کشور و خشک شدن بسیاری از دریاچه ها از آن به عنوان "مصیبت جهانی" یاد کردند و خاطرنشان ساختند: یکی از مصیبت‎های جهانی، نابودی محیط زیست و خشک شدن دریاچه ها است؛ به طوری که دریای خزر ۱۲۰ مترعقب نشینی کرده است و اگر در آینده بزرگترین دریاچه جهان(خزر)خشک شود موجب افزایش ریزگردها و از بین رفتن محیط زیست و جنگل‎ها خواهد شد که این مصیبت بزرگی به شمار می رود.

ایشان ادامه دادند: دریاچه ارومیه و برخی دیگر از دریاچه ها را از دست دادیم و امروز نیز تالاب انزلی و میانکاله که محیط ‌زیست بکری داشتند و پرندگان سیبری به این مکان مهاجرت فصلی می‎کردند؛ اما این طبیعت زیبا و بکر توسط عده ای تخریب شد و با ساخت پتروشیمی‎ها و کارخانه‎ها به محیط زیست و مناطق مسکونی صدمه زدند و کره زمین را برای ما جهنم کردند در حالی‎که می‎توانستند این کارخانجات را جای دیگری احداث کنند.

🔸مولانا گرگیج در بخش اول سخنان خود با اشاره به اهمیت فراگیری علم، ترک تحصیل را معضل بزرگی برای جامعه دانستند و بر لزوم تحصیل فرزندان اعم از پسر و دختر تا بالاترین مقاطع تحصیلی جهت درمان و رفع مشکلات مردم تأکید کردند و بار دیگر از مسئولین امر خواستند، تحصیل در کشور را رایگان کنند.

🆔 @molanagorgij
كانال رسمي شیخ التفسیر مولانا گرگیج pinned «🌐در کشور اگر آزادی بیان است اما آزادی پس از بیان نیست مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به تحت فشار قرار گذاشتن بسیاری از منتقدین سیاست‎های کشور گفتند که ما مدعی آزادی بیان در کشور هستیم اما آزادی پس از بیان وجود ندارد و افراد منتقد با مشکلاتی مواجه می‎شوند.…»
🌐اخراج اساتید دانشگاه نوعی مرگ فرهنگی در کشور است

مولانا محمدحسین گرگیج در واکنش به اخراج اساتید دانشگاه در کشور گفتند که اخراج اساتید دانشگاه در حقیقت نابودی و فرار علم از کشور است و علامه مطهری با وجود اختلافات سیاسی در حکومت سابق از دانشگاه برکنار نشد، لذا انتظار می‎رود چنین مسایلی در کشور نباید رخ دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در فرازی از سخنان خود در مراسم نمازجمعه (10 شهریور 1402) شهرستان گالیکش با تشریح "جایگاه علم و فن" اظهار داشتند: علم نیز مانند نیازهای اولیه دیگر که شامل مسکن و درمان و غیره است یکی از بزرگترین ضروریات هر دولت و ملت در یک کشور محسوب می شود؛ مردم در کنار آموختن علوم دینی باید علوم روز دنیا را فرا گیرند تا همان‎طور که نسبت به وظایف شرعی خود آگاه می‎شوند علوم دنیوی را نیز یاد بگیرند لذا تعلیم و تعلّم برای هر زن و مردی ضروری است؛ امروز دانشمندانی همچون ابن سینا و زکریای رازی افتخارات کشور در جهان به شمار می روند و ما علوم خوب و ایده آل را فقط از اساتید برجسته دانشگاهی می‎توانیم دریافت کنیم.

عالم سرشناس اهل سنت کشور افزودند: یکی در مدارس دینی و دیگری در دانشگاه‎ها، بازنشستگی استاد نداریم و اساتید این دو مرکز تا زمانی که در سلامتی به‎سر می برند می‎توانند تجربیات وعلم خود را در اختیار دیگران قرار دهند، علوم مفید همچون پزشکی و سایر علوم روز، که نیاز امروز جهان محسوب می شوند را می‎توان از اساتید فرهیخته و برجسته کشور که ریشه علمی در آن زمینه دارند آموخت، لذا اگر ما چنین اساتیدی را حذف و برکنار کنیم کل مجموعه آموزشی آن رشته از بین می رود؛ اعتقاد بنده این است برکناری اساتید دانشگاه نوعی مرگ فرهنگی است که یک استاد مجرّب را کنار بگذارید و افراد فاقد تجربه و نزدیک به خودمان جایگزین وی شوند، پس انتظار می رود چنین مسایلی در کشور نباید رخ دهند؛ در قرآن کریم هم تأکید شده است که برای هر اموری متخصص همان رشته برگزیده شود و اگر بنده در امور مذهبی اهل فن و تخصص هستم اما در زمینه علومی همچون فیزیک وشیمی که در آن تخصص ندارم نمی‎توانم اظهار نظر کنم، از این رو برکناری اساتید مجرّب در واقع نابودی علم و فرارعلم از کشور است.

مولانا گرگیج در پایان این بخش تأکید کردند: ما باید قدردان دانشمندان، پژوهشگران، اهل علم، اساتید دانشگاه و مدارس دینی و افرادی که سرمایه و افتخار این ملت هستند باشیم و برای آنان مقام و منزلت قایل شویم نه این‎که برای مسئله اندکی حذف شوند؛ علامه مطهری در حکومت سابق، با وجود اختلافات سیاسی، استاد دانشگاه و حوزه علمیه بودند اما هیچگاه وی را به‎خاطر اختلافات سیاسی با حکومت برکنار نکردند؛ در آن دوران بسیاری دیگر از دانشمندان و اساتید دانشگاه مخالف حکومت بودند اما برکنار نشدند؛ لذا تقاضای ما این است که قدر اهل علم را بدانید و آنان را حذف نکنید.

🔹مواضع مولانا عبدالحمید در خصوص پیاده روی اربعین منطقی و منصفانه بودند

خطیب برجسته اهل سنت کشور با اشاره به حملات برخی رسانه های تندرو به مواضع شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید در مورد هزینه های سنگین پیاده روی اربعین خاطرنشان ساختند: هفته گذشته کاک حسن امینی با انتشار بیانیه ای و همچنین شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید در نمازجمعه زاهدان، پیرو هزینه های هنگفت پیاده روی اربعین و از آن سو ناتوانی اقتصادی ملت درسطح کشور سخنانی را مطرح کردند اما گویا تبیین این مسایل برای برخی افراد چنان سخت گذشت که آسمان به زمین آمده است! بنده می‎خواهم نکته ای را یادآور شوم، لفظ حج در قرآن کریم حداقل ده مرتبه بیان شده است و همچنین یک سوره به نام حج داریم و نام شهرمدینه نیز چندین مرتبه در قرآن آمده است، حال اگر اعلام کنیم از این‎جا تا مکه و مدینه موکب راه اندازی می‌کنیم و ارز دولتی به داوطلبان اختصاص می‎دهیم و تمامی امکانات، رایگان در اختیارشان قرار می‎گیرد تمامی مسلمانان ثبت نام می‎کنند؛ اما مسئله این‎جا است آیا خداوند و پیامبر (ص) به ما اجازه چنین کاری داده است که به مسلمانان داخل و خارج جهت پیاده روی حج کمک کنیم و در کشور، مردم ما با سر در سطل‎های زباله فرو روند و به دنبال ضایعات باشند و یا برای نان شب خود بمانند و ما از آن سو برای پیاده روی اربعین هزینه های سنگین داشته باشیم.

مولانا گرگیج تصریح کردند: جان من فدای حسین و فدای اهل بیت و شاگردان پیامبر و حضرت علی باد واگر نسبت به آنان محبت وافری نداشته باشم جزو مسلمانان نیستم، اما بر من واجب نیست که چنین عملی (پیاده روی اربعین) انجام دهم زیرا خداوند برای سفرحج چنین اجازه ای نمی‎دهد که انسان برای تأمین هزینه سفر حج از دیگران کمک بگیرد و یا این‎که بدون در نظر گرفتن مایحتاج خانواده خود، به سفر حج برود اما ساکنین منزل وی نیازمند باشند.
ایشان ادامه دادند: امروز ملت ایران در ترمینال‌های حمل و نقل عمومی به خاطر نبود اتوبوس بلاتکلیف هستند و همچنین کرایه ها سنگین می‎باشند و اگر شهروندی قصد جابجایی بیمار خود از چابهار به مشهد را داشته باشد وسیله نقلیه عمومی پیدا نمی‎کند اما اتوبوس‎های کشورمان، مسافران پاکستانی را جابه‎جا می کنند و به زیارت می‌برند؛ مولانا عبدالحمید نیز همین مسئله را گفتند: چراغی که نیاز منزل است برای مسجد حرام است، پس این مواضع چه نقصانی داشتند که بر حضرت شیخ الاسلام چنین تاختند.

🔹باور مذهبی خود را بر دیگران تحمیل نکنید

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه ضمن انتقاد از تحمیل مذهب و باور خود بر دیگران اظهار داشتند: ما به باور و اعتقاد مذهبی دیگران کاری نداریم زیرا هرکسی یک عقیده ای دارد، برخی به دنبال ثبوت «اربعین» از قرآن هستند در حالی که قرآن کُد دارد و باید قبل و بعد آیه با هم مرتبط باشند؛ اگر برای حضرت حسین و دیگر بزرگان اسلام بخواهیم اربعین برگزار کنیم پس تمام ماه‎های سال باید اربعین داشته باشیم؛ پس منصفانه بنگریم که اگر مولانا عبدالحمید صحبتی داشتند از روی منطق بوده است و در صورت برگزاری اربعین حسینی باید برای همه بزرگان اسلام به ویژه پیامبر (ص) چنین مراسمی را در نظر بگیرید.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور در خاتمه گفتند: بارها تذکر دادیم اگر گروهی به نام سُنی برای اربعین می‌برید آن را بزرگ جلوه ندهید و باور دینی خود را به اهل سنت تحمیل نکنید، مذهب کسانی که به اربعین می‎روند روی پیشانی آنان نوشته نشده است که سُنی و یا شیعه هستند لذا با نمایش برخی افراد نا آگاه اهل سنت، تحمیل مذهب و عقیده نکنید؛ در باور اهل سنت عزاداری برای خلفای راشدین که حتی یک روز هم باشد جایز نیست و یا هزینه ای برای عزاداری آن بزرگواران صرف کنند وجود ندارد.

🆔 @molanagorgij
كانال رسمي شیخ التفسیر مولانا گرگیج pinned «🌐اخراج اساتید دانشگاه نوعی مرگ فرهنگی در کشور است مولانا محمدحسین گرگیج در واکنش به اخراج اساتید دانشگاه در کشور گفتند که اخراج اساتید دانشگاه در حقیقت نابودی و فرار علم از کشور است و علامه مطهری با وجود اختلافات سیاسی در حکومت سابق از دانشگاه برکنار نشد،…»
🌐ملت ایران، خواهان اجرای عدالت و مجازات قاتلان فرزندان خود هستند

مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به برگزاری جلسات مسئولین رده بالای کشور با برخی علمای اهل سنت و ریش سفیدان بلوچ تصریح کردند: تا زمانی که آمران و عاملان جمعه های خونین و کسانی که فرزندان ملت ایران را کُشتند مجازات نشوند و دردهای مردم علاج پیدا نکند، برگزاری هفته وحدت وهمایش‎های تقریب هیچ دردی دوا نمی‎کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولانا گرگیج، ایشان در پایان مراسم نمازجمعه (17 شهریور 1402) شهرستان گالیکش گفتند: این روزها جلسات زیادی قبل از شروع هفته وحدت در نقاط مختلف سُنی نشین کشور برگزار می‌‎شوند، در گلستان، خراسان و ارومیه و دیگر استان‎های سُنی نشین با بزرگان و علما، نشست‎هایی با هدف وحدت و یکپارچگی امت مسلمه تشکیل می‎شود؛ بارها تأکید کردم با برگزاری جلسات که جهت تقریب و انسجام مسلمانان باشد مخالف نیستم اما زمانی این نشست‎ها مفید واقع می‎شوند که گفتار با عمل یکی باشد.

عالم سرشناس اهل سنت کشور با اشاره به خاطره ای از دیدار ناموفق مولانا عبدالحمید با رهبر انقلاب خاطرنشان ساختند: چندین سال پیش، شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید درخواست دیدار با رهبر انقلاب را داشتند و به او گفتند که اگر ملاقاتی صورت گیرد باید در این دیدار تنها باشید و دیگر علمای اهل سنت را با خود همراه نکنید؛ مولانا عبدالحمید در مورد این دیدار با بنده مشورت کردند که در این دیدار و گفتگو چه مسایلی مطرح کنم؟ در پاسخ به ایشان گفتم: مسایل زیاد هستند و شما مشکلات کنونی کشور و دردهای امروز مردم ایران و اهل سنت و بلوچستان و جامعه را تبیین کنید و با صدای بلند، درد مردم را به گوش ایشان (رهبر انقلاب) برسانید؛ زیرا شما نماینده ملت ایران هستید، محرومیت های بلوچستان را بگویید که برای بیست لیتر گازوییل جان خود را از دست می‎دهند اما متأسفانه هرگز این دیدار محقق نشد؛ همچنین مولانا عبدالعزیز اوایل انقلاب در دیدار با امام خمینی گلایه کردند و گفتند: مشکلاتی از قبیل تبعیض و محرومیت‎های جامعه اهل سنت و قوم بلوچ که در حکومت گذشته وجود داشت در جمهوری اسلامی همچنان پابرجاست.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش، برگزاری جلسات تقریبی و وحدت را بی فایده دانستند و گفتند: درد مردم باید درمان شود زیرا تا درد درمان نشود برگزاری چنین دیدارهایی و هفته های وحدت و جلسه های تقریب، دردی را درمان نمی‌کند؛ تا زمانی‎ که درد مردم علاج نیابند بوسیدن صورت ما دردی را تسکین نمی‎کنند پس بوسه را به توشه (رفع مشکلات اقتصادی)تبدیل کنید، بازنشسته ای که ماهی هفت میلیون تومان حقوق می‎گیرد چگونه می‎تواند مخارج زندگی و تحصیل فرزند خود را تأمین کند؟! و امروز می‎بینیم هر روز صدای گروهی از اقشار مختلف جامعه در کشور بلند می‌شود.

🔹ملت ایران خواهان اجرای عدالت هستند

مولانا گرگیج با بیان این مطلب که «ملت ایران خواهان اجرای عدالت هستند» بیان داشتند: کسانی که فرزندان این ملت را کُشتند از آمران گرفته تا عاملان و قاتلان باید به سزای عمل خود برسند سپس دردها قابل درمان هستند؛ با کمال تأسف باید بگویم صدها تَن از نمازگزاران در جمعه های خونین زاهدان و خاش کشته شدند اما تا کنون یک معذرت خواهی خالی از سوی مسئولین رده بالای کشور صورت نگرفت؛ آیا این مردم ارزش یک معذرت خواهی خشک هم ندارند؟!

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور در ادامه افزودند: بارها تأکید کرده ام چه مردم عادی و چه نیروهای امنیتی و انتظامی کشته شوند متأثر و ناراحت می‎شویم اما چرا باید مردم امروز مقابل یکدیگر قرار بگیرند و شاهد برادرکُشی باشیم؟! ما از قتل و کشتار و ظلم بیزار هستیم، در روزهای اخیر دو نیرو در تفتان کشته شدند، مگر برای ما قتل هموطن آسان می‎گذرد نه تنها سهل نیست بلکه از دید ما محکوم است.

ایشان با اشاره به «چرایی و ریشه یابی کشتار نیروهای امنیتی و انتظامی توسط مردم» اظهار داشتند: چرا فرزندان ایران عقده ای شوند وهموطنان انتظامی خود را که شهروند و برادرشان محسوب می شوند به قتل برسانند؟! ما باید این عقده ها را ریشه یابی و درمان کنیم و علت این مصیبت ها را بررسی کنیم؛ با دیدار و برگزاری جلسات نمی‎شود عقده ها را رفع کرد، ما چهره یکدیگر را می‎بوسیم اما با دل پر خون که چندین سال در رنج است چه می کنید؟! ما به رنج مردم رسیدگی کنیم و دردهای آنان درمان شوند.
مولانا گرگیج در خاتمه این بخش گفتند: وقتی دردهای جامعه علاج پیدا کردند، مشکلات مردم حل شد و کنار یکدیگر قرار گرفتیم آن کنارهم بودن همراه با محبت معنا دارد اما محبت‎های ظاهری و ریاکارانه ماندگار نیستند؛ پس خواسته ملت ایران به ویژه جامعه اهل سنت و قوم بلوچ این است آمران، عاملان و قاتلان کسانی که به ناحق در مسجد مکی کشته شدند و خون‎ پاک‌شان خاک مصلی را رنگین کرد مجازات شوند سپس در جلسات شما حضور خواهیم یافت؛ چگونه می‎شود حدود پانزده سال است مولانا عبدالحمید و دیگر علمای برجسته اهل سنت کشور تقاضای دیدار خصوصی با رهبر داشتند تا کنون پاسخی دریافت نکردند؟! تا زمانی که مشکلات مردم حل نشوند و قاتلان مردم بی‎گناه مجازات نشوند برگزاری چنین جلسه‎ هایی فایده ندارد.

🆔 @molanagorgij
كانال رسمي شیخ التفسیر مولانا گرگیج pinned «🌐ملت ایران، خواهان اجرای عدالت و مجازات قاتلان فرزندان خود هستند مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به برگزاری جلسات مسئولین رده بالای کشور با برخی علمای اهل سنت و ریش سفیدان بلوچ تصریح کردند: تا زمانی که آمران و عاملان جمعه های خونین و کسانی که فرزندان ملت ایران…»
HTML Embed Code:
2024/05/19 03:57:14
Back to Top