TG Telegram Group Link
Channel: معصومه ابتکار
Back to Bottom
آنروا: جنگ در غزه همچنان علیه زنان است

🔹آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد؛ تاکنون بیش از ۱۰ هزار زن کشته و ۱۹ هزار زن نیز زخمی شده‌اند.

🔹روزانه ۳۷ کودک مادر خود را از دست می‌دهند.

🔹۱۵۵ هزار زن باردار یا شیرده با محدودیت شدید دسترسی به آب و امکانات بهداشتی مواجه هستند.
@emtedadnet

@massoumehebtekar
جناب آقای صحرایی
حفظ صندلی لرزان وزارت و پوشاندن ناکارامدی‌ها ارزش آن را ندارد که شأن و شرافت انسانی خود را پایمال کنیم. آنچه درباره سند ۲۰۳۰ و سند تحول در دولت قبل، گفته‌اید نادرست است و تعدی در حق کسانی که دلسوزانه و مجدانه برای تحقق تحول در آ.پ تلاش کرده اند. از خدا پروا کنید.

تذکر محسن حاجی میرزایی وزیر اسبق آموزش و پرورش در شبکه اجتماعی "ایکس" به وزیر فعلی

📌وزیر آموزش‌وپرورش اخیرا گفته: مرگ سند ۲۰۳۰ در این دولت رقم خورد اما هنوز هم بودند کسانی که در بدنۀ دولت به این سند اعتقاد داشتند

@Citizens_Rights

@massoumehebtekar
🔻راهبرد زخمی‌سازی پروژه‌ها!
| حنیف‌رضا گلزار |   
      
پرده نخست؛ پتروشیمی‌میانکاله
پرونده پتروشیمی‌ میانکاله را که یادتان هست؟ یکی از پیش‌بینی‌هایی که آن روزها انجام می‌شد این بود که هدف سرمایه‌گذار این طرح نه ساخت پتروشیمی ‌بلکه دریافت وام کلان چند میلیون یورویی و مهم‌تر از آن تصاحب زمین ۹۲ هکتاری مرتع حسین‌آباد بهشهر است که به زودی به منطقه آزاد تجاری تبدیل شده و به دلیل دسترسی آسان به بزرگترین بندر شمالی کشور، راه‌آهن، جاده ترانزیتی و امکانات شهری، قیمت هر مترمربع آن سر به فلک خواهد کشید. باز هم اگر یادتان باشد، کارفرما شبانه عملیات فنس‌کشی دورتادور زمین ۹۲ هکتاری را انجام می‌داد و بی توجه به همه دستورات قضایی‌ صادر‌شده، سرانجام فنس‌کشی زمین را به پایان برد.
    
◇حال که ساخت پتروشیمی ‌با پیگیری‌های مردمی ‌و به دستور دولت متوقف شده و نوبت پس‌دادن زمین رسیده، فاکتوری بالغ بر ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان از سوی کارفرمای اشغالگر عرصه روی میز گذاشته شده که این مبلغ را هزینه کرده‌ام. اگر زمین را می‌خواهید، خسارت مرا پس بدهید.  

◇دولت هم که پولی برای پرداخت ندارد، فعلا کج‌دار و مریز تا می‌کند، برای پس گرفتن زمین شتابی ندارد و تلاش می‌کند تا ماجرا را مشمول زمان کند. سرانجام و سرنوشت این زمین که با بی‌مسئولیتی و کارشناسی نادرست سازمان متولی منابع طبیعی کشور اینطور چوب حراج خورد هم قابل پیش‌بینی است ولی پرسش اینجاست که چرا دستگاه‌های نظارتی و قضایی عملکرد بسیار ضعیف سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور دربارهٔ «صدور تخصیص» نادرست و غیرکارشناسی این عرصه را مورد پیگرد قضایی قرار نمی‌دهند؟
   
یادداشت کامل را این‌جا بخوانید.        
@payamema

@massoumehebtekar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🌿خطا از مردان،‌ تنبیه برای زنان

   ۱- از حساب زنان بذل و بخشش می‌کنند و حقوق زنان به فراموشی می‌رود.

حسن نوروزی(نماینده مجلس): اجرای طرح اصلاح قانون مهریه ۳۵ هزار زندانی را آزاد می‌کند.

   این همه که قانونی‌ترین و حلال ترین و شرعی‌ترین حق زنان، یعنی مهریه را بذل و بخشش می‌کنید، چه تعداد زن حقشان ضایع می‌شود و مجبور می‌شوند در تنگدستی و تیرگی روزگار بگذرانند؟ برایتان مهم است؟

   نمی‌توانید با کاهش جرم جمعیت زندان‌ها را کم کنید، با تضییع حقوق زنان جمعیت کیفری را کاهش می‌دهید.

   هزار شعار در مورد فواید حجاب برای زنان و کرامت زنان سر می‌دهید ولی نوبت به مهریه که می‌رسد، همه شعارهای کرامت زنان را از یاد می‌برید.

***

   ۲- در ورزشگاه‌ها مردان توهین می‌کنند ولی زنان تنبیه می‌شوند.

   آیا این فحاشی‌ها برای مردان مجاز است؟
 
   چگونه است که بعد از هفته‌ها آرامش ناگهان این مقدار رفتار توهین‌آمیز اتفاق می‌افتد. در یک بازی به مربی سپاهان توهین می‌شود. در یک مسابقه دیگر به بازیکن سپاهان فحاشی می‌شود. در همان بازی به زنان طرفدار پرسپولیس فحش داده می‌شود.
 
    روزنامه کیهان فورا نتیجه می‌گیرد که دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟

   جرم و خطا را عده‌ای از مردان مرتکب شده‌اند اما کیفر آن را به زنان تحمیل می‌کنند که نباید به ورزشگاه‌ها بیایند. شگفت‌آور است.

   وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَىٰ
گناه کسی را به پای دیگری نمی‌نویسند. به این می‌گوئیم اصل شخصی بودن جرم و مجازات.  تنبیه برای کسی است که خطا کرده‌است. ولی این بار برعکس شده‌است. گناه از مردان، کیفر برای زنان!!!

  بهانه‌ها می‌سازند برای محدودسازی روزافزون زنان.

https://hottg.com/kambiznouroozi

@swhriran

@massoumehebtekar
گفت: "نه، باید بنویسیم تا بهتر بداند."

دهیار روستای لیرکک را دعوت کردیم به خانه بلوط تا مشکلات روستا را به ایشان بگوییم.
🌱مهم ترین مساله محیط زیست بود. نبود ماشین حمل زباله باعث شده روستا پر از زباله شود. منم قول دادم چند سکوی دایره‌ای برای گفتگوی اهالی روستا و دورهمی درست کنم.

🌱بعد از جلسه بچه ها مکتوب خواسته شون را تحویل دهیار دادند. ضعف اینترنت و خط دهی موبایل، نبود سطل زباله در روستا، کمبود امکانات مدرسه، نداشتن زمین بازی و...


به ایلیا گفتم: همه اینها را شفاهی گفتیم.
گفت: نه، باید بنویسیم تا بهتر بداند🌱

از صفحه اسماعیل آذری نژاد در شبکه X
https://x.com/smaeel_azari/status/1786062967517118789?t=IwAEdZMprjlOr5APv6CXfQ&s=35


@massoumehebtekar
مخاطب اصلی قرآن كريم كدام گروه است؟

یادداشت معصومه ابتکار در روزنامه اعتماد:

مطالعات قرآنی درباره مخاطبين آخرين كتاب آسمانی اديان توحيدی، مباحث متنوعی را رقم زده است. از جمله اينكه مخاطب اصلی قرآن كريم كدام گروه است؟ آيا مردم مكه دوران صدر اسلام مدنظر بوده يا كل بشريت و آيندگان يا هر دو؟ يعنی آيا برخی آيات مختص زمانه پيامبر اكرم (ص) است و بايد در همان قالب تاويل و تفسير شوند تا مورد بهره‌برداری غيراصولی قرار نگيرند يا اينكه همه آيات فرازمانی و فرامكانی هستند؟ يا هر كدام درصدی از آيات را در بر می گيرند؟

البته كه رسول اكرم (ص) وقتی دعوت را آغاز كرد، خطاب به قوم خودش انذار داد، زيرا جمعيتی كه پيش از او برای آنان بيم‌دهنده‌ای نيامده بود ‌بايد پيام الهی را بشنوند. اين نكته‌ای اساسي و غيرقابل چشم‌پوشی است كه همه پيامبران در درجه نخست قوم خود را دعوت مي‌كنند، خواه دعوت آنان جهانی باشد، خواه منطقه‌ای كه می فرمايد: «وما أرْسلْنا مِنْ رسُولٍ إِلّا بِلِسانِ قوْمِهِ ليُبيِّن لهُمْ/ ما هيچ پيامبري را جز به زبان قومش نفرستاديم تا برای آنان بيان كند. سوره ابراهيم، آيه ۴».

بنابراين آياتی داريم كه مشخصا مرتبط با مسائل سنتی و اجتماعی جامعه پيامبر (ص) است و مثال بارز آن، آيات مرتبط با برده‌داری است كه آن زمان و حتی تا سده گذشته در بسياری نقاط جهان مرسوم بود، اما اسلام از دو راهكار اساسی متناسب با شرايط اجتماعی آن دوران برای حذف برده‌داری استفاده كرد: يكی ترويج و تحسين آزادسازی و دوم مذموم شمردن و ممنوعيت راه‌های بهره‌كشی كه از جمله آيات ۳۲ و ۳۳ سوره نور در اين مورد است.

اما به استناد آیات متعددی مورد اشاره، پيام قرآن كريم جهانی است و خطاب كلی آن به همه بشريت است؛ بارزترين آيات در تاييد اين باور نيز عبارتند از: 

 «يا أيُّها النّاسُ إِنّا خلقْناكُمْ مِنْ ذكرٍ وأُنْثى وجعلْناكُمْ شُعُوبًا وقبائِل لِتعارفُوا إِنّ أكْرمكُمْ عِنْد‌الله أتْقاكُمْ إِنّ‌الله علِيمٌ خبِيرٌ/ ای مردم همانا شما را از يك مرد و يك زن آفريده‌‏ايم و به هيات اقوام و قبايلی در آورده‌‏ايم تا با يكديگر انس و آشنایی يابيد، بی گمان گرامی ترين شما در نزد خداوند پرهيزگارترين شماست كه خداوند دانای آگاه است‏. سوره حجرات، آيه ۱۳».
و
آيه ۲۵۶ سوره بقره: «لا إِكْراه فِي الدِّينِ ٭ قدْ تبين الرُّشْدُ مِن الْغيِّ ٭  فمنْ يكْفُرْ بِالطاغُوتِ ويُومِنْ بِاللهِ فقدِ اسْتمْسك بِالْعُرْوهِ الْوُثْقيٰ لا انْفِصام لها ٭ واللهُ سمِيعٌ علِيمٌ/ در دين هيچ اجباري نيست. هدايت از گمراهی مشخص شده است. پس هر كسي كه به طاغوت كفر ورزد و به خدای ايمان آورد، به چنان رشته استواری چنگ زده كه گسستنش نباشد. خدا شنوا و داناست.»

این دو آيه، جان كلام قرآن براي انسان‌ها در همه عصرها و نسل‌هاست كه: اختيار داريد تا انتخاب كنيد و اگر بهترين‌ها را پيروی كنيد به نفع شماست، چراكه به محكم‌ترين دستاويز برای استواری دست يافته‌ايد.

متن کامل در لینک زیر:

https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/216507/

@massoumehebtekar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سخنان مهم شهیندخت مولاوردی، حقوقدان و پژوهشگر حوزه زنان

🟢 استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان در همه عرصه‌ها؛ الزامات و چالش‌ها

به بهانه نکوداشت زنده‌یاد زهرا شجاعی در دفتر آیت الله العظمی صانعی/ ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

اینجا در بحث از «استیفای حقوق شرعی و قانونی بانوان در همه عرصه ها»، مشخصا تمرکزم بر عرصه اصلاح و وضع قوانین و‌ مقررات زنان و خانواده است و نه «همه عرصه‌ها»، ناگفته پیداست در یک فرصت مبسوط پیرامون این عبارت نباید صرفا به بحث از یک‌ عرصه اکتفا کرد و از سوی دیگر واژه «حقوق»، آن‌هم از نوع شرعی و قانونی را باید اعم‌ از «حق‌های انسانی» و نسل‌های مترتب بر آن گرفت که تفکیک‌ناپذیری و وابستگی متقابل و به‌هم پیوسته و عدم برخورداری از سلسله مراتب از ویژگی‌های آن است.

در بحث از «بانوان/زنان» باید از همه زنان سخن‌ گفت و برای حق همه زنان کوشید. از حق نگذریم در این سال‌ها برخی سهم بسزایی در جریان‌سازی و جلب توجهات به مسایل و مطالبات تمام گروههای زنان (و نه فقط گروه یا گروه‌های خاص) داشته‌اند که بدون تردید سرکار خانم شجاعی از آن جمله است. 

بارها شنوای این نهیب‌شان بودیم که «زنان قشر نیستند؛ نیمی از نیروی انسانی کشور و فراتر از آن سرمایه انسانی جامعه‌اند و متعلق به یکی از گروه‌های اجتماعی‌اند که هر کدام نیازها، مسائل، مطالبات و انتظارات خاص خود را دارند و نمی‌شود حکمی کلی برای همه صادر کرد و نسخه‌ای واحد برایشان پیچید و نباید به یک گروه یا گروه‌های خاص تقلیل‌شان داد.»

عبارت «استیفای حقوق شرعی و قانونی بانوان در همه عرصه‌ها» اولین بار در سیاست‌های کلی برنامه توسعه‌ای کشور (برنامه سوم-۱۳۷۸) گنجانده شد:
«بند ۲۵- تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن در آن و در صحنه‌های اجتماعی و استیفای حقوق
شرعی و قانونی بانوان در همه عرصه‌ها و توجه ویژه به نقش سازنده آنان.» و بعدها در سیاست‌های کلی برنامه‌های چهارم (بند۱۴)، پنجم (بند ۱۲) و ششم توسعه (بند۴۶ البته با حذف عبارت «و در صحنه‌های اجتماعی»)، هم تنفیذ شد.

🔻ادامه بخش اول در👇
https://zip.lu/3iLtj

بخش دوم 👇
در سال ۷۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی هیاتی را مامور نمود که الحاق یا عدم الحاق ایران را مورد بررسی قرار دهد و شورا در ۱۳۷۶/۱۱/۱۴ با توجه به نامه دبیر هیات مزبور با الحاق ایران مخالفت کرد.

پس از گذشت چند سال دولت در سال ۸۰ لایحه الحاق را ارائه که در آن از جمله بر توجه به آثار مثبت ناشی از الحاق مشروط مشتمل بر لحاظ ارزش‌های اسلامی و منافع ملی، برقراری نقش فعال و موثر و روشنگر برای کشور در مجامع و نهادهای بین‌المللی ذیربط و تبیین مستدل و منطقی وضعیت و جایگاه زنان در اسلام و ایران و خنثی نمودن تبلیغات ناشی از پیامدهای منفی عدم الحاق علیه نظام تاکید شده بود.

پس از تقدیم لایحه به مجلس و بررسی آن در کمیسیون فرهنگی و به رغم پاره‌ای مخالفت‌های ابراز شده، سرانجام در تاریخ ۱۳۸۲/۵/۱۱ به تصویب مجلس ششم رسید که با توجه به ایرادات شورای نگهبان و اصرار مجلس بر نظر خود، از تاریخ ۱۳۸۲/۵/۲۷ به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

در زمانه‌ای به سر می‌بریم که جامعه بشری برای دستیابی به وضعیت مطلوب، قرن‌ها فراز و فرود و تجربه تلخ و شیرین را پشت سر گذاشته و در تلاش است تا مصادیق متنوع بی‌عدالتی و نقض حقوق انسان را شناسایی و مرتفع سازد. در این شرایط مطالبه‌گری جهانی برای تحقق عدالت، قطعا از محورهای عدالت خواهی، رفع انواع ظلم و ستم علیه زن است. منطق برجستگی این موضوع نیز روشن است.

قرن‌ها با توجیهات ناروا، بی‌عدالتی‌های متنوعی علیه زن در اکثر جوامع صورت گرفته و همچنان نیز به اَشکال قدیمی و تجربه شده یا مدرن و نوظهور شاهد مصادیق آن هستیم.
در چنین اوضاع و احوالی، فرهنگ‌ها و نظام‌های فکری و تمدنی مختلف داشته‌های نظری و دستاوردهای عملی خود را ارائه می‌کنند تا مخاطبان بیشتری را جذب دیدگاه و تجربه خود نمایند. علی‌القاعده اندیشه اسلامی نیز در این زمینه نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد... چرا که بنا به نصوص دینی، اسلام دینی برخوردار از جامعیت، جاودانگی و جهانشمولی است و فقط به سرنوشت گروهی خاص در منطقه خاص توجه ندارد، بلکه رشد و تعالی نوع بشر اعم از زن و مرد در هر زمان و مکان را مورد توجه قرار می‌دهد.»

در ادامه تصویری مجمل از برخی فرآیندهای جاری جهانی در زمینه حقوق زن ارائه دادم با این هدف که موقعیت تلاشگری خود را در قبال آنها بسنجیم و درک نسبتا دقیقی از چالش‌ها و فرصت‌های کلان فراروی به دست آوریم، از جمله ...

🔻متن کامل در ادامه
👇

https://zip.lu/3iLtW

#زهرا_شجاعی #دکتر_زهرا_شجاعی
#شهیندخت_مولاوردی #سخنرانی
@swhriran

@Mowlaverdi2

#اصلاحات
@massoumehebtekar
🔸فاطمه هاشمی: طی دو سال اخبر وزارت بهداشت آمار مرگ و میر بیماران خاص را منتشر نمی‌کند/ قیمت برخی داروهای سرطان بیش از ۵۰ الی ۶۰ میلیون تومان است

فاطمه هاشمی رفسنجانی، رئیس بنیاد خیریه امور بیماری‌های خاص، در گفت‌وگو با #خبرآنلاین:

▫️ما در گذشته آمارهای مرگ و میر بیماران را از واحدهای مختلف می‌گرفتیم، اما از چندین سال قبل، بخشنامه‌ای صادر شد با این مضمون که آمار مرگ و میر بیماران خاص دیگر منتشر نشود یا به دست ما نرسد؛ که به دنبال آن، وزارت بهداشت نیز دیگر این آمارها را در اختیار ما نگذاشت.

▫️دلیل این تصمیم به طور واضح برای ما مشخص نیست؛ صرفاً طی پیگیری‌هایی که از مراکز درمانی استان‌ها برای دریافت آمار مرگ و میر بیماران خاص داشتیم، اعلام کردند که اجازه‌ این کار سلب شده است و دیگر آماری را به ما ندادند.

▫️متأسفانه برخی داروهای بیماری سرطان، که تحت پوشش بیمه نیستند، برای یک دوره مصرف ماهانه قیمتی بالغ بر ۵۰ الی ۶۰ میلیون تومان دارند.

جزییات بیشتر در لینک زیر:
khabaronline.ir/xmbSw

@massoumehebtekar
عباس کاظمی:

جدول بالا تغییرات در زمینه نگاه مردم در خصوص حجاب را  در یک بازه ۸ ساله(۱۴۰۲ _ ۱۳۹۴) نشان می‌دهد، در طی این بازه، سالهای ۹۶ به بعد و رویدادهای ویرانگر این سال ها،  برای تغییر نگاه مردم، سرنوشت ساز بوده‌ است.

اگر از گزینه "تذکر می‌دهم" تا "شخصا برخورد می‌کنم" را طرفداران مداخله در زمینه بی‌حجابی (با همه تنوعش) فرض کنیم در طی ۸ سال طرفداران مداخله از ۲۱.۷ درصد  به  ۱۶ درصد کاهش یافته‌است.

طرفداران گزینه "اشکالی ندارد"ا ز ۱۰.۶ درصد به ۳۸ درصد رشدی چندصد درصدی داشته‌است. این تحول را با رفتن به سمت اشکال متنوعی از سبک زندگی باید درک کرد.

از میزان افراد مذهبی که مخالف بی‌حجابی اما در عین‌حال، متساهل‌ بوده‌اند بطور معناداری کاسته شده و از گزینه‌ "مخالفت متساهلانه" به "اشکالی ندارد" کوچ کرده‌اند.

با تامل در روند تغییرات این ۸ سال و با پیش‌بینی تداوم سیاست‌های مداخله‌گر درون زندگی مردم، میتوان تصویر ایران ۱۴۱۲ را ترسیم کرد. یک پیش‌بینی،جابجایی داده‌های ۱۳۹۴ در دو گزینه اول است: ۶۷ درصد "اشکالی ندارد" و  حدود  ۱۰ تا ۱۴درصد" مخالفم ولی کاری ندارم".

@varijkazemi

@massoumehebtekar
خشکه مقدس نادان!

💠خاطرات هاشمی رفسنجانی
🗓۱۹ اردیبهشت ۱۳۶۳:

...امام از اینکه در یکی از کلاس‏های دانشگاه تهران توسط جهاد دانشگاهی، مانع بین خانم‏ها و آقایان دانشجو نصب شده، ناراحت شده‏‌اند و دستور داده‏‌اند، برداشته شود و تعبیر "خشکه مقدس نادان" را در مورد آنها فرموده‏‌اند.

✍🏻«بر ایران چه گذشت»
به روایت خاطرات روزانه آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی
@khaterat_Hashemi_rafsanjani
#خانه‌موزه‌آیت‌الله‌هاشمی‌رفسنجانی
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
✳️ انتشار مجموعه کتب ۵۱ جلدی طرح ملی گفتگوی خانواده در انتشارات هامون نو

به گزارش وبسایت هامون ایران؛ تارنمای جامعه مدنی جنوب ایران، مجموعه کتب ۵۱ جلدی طرح ملی گفتگوی خانواده که در دولت روحانی اجرا شد، توسط انتشارات هامون طی پنج سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۲ منتشر شده است.

طرح ملی گفتگوی خانواده با طراحی و نظارت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و اجرای انجمن جامعه شناسی ایران از سال ۱۳۹۷ در سطح مراکز استان های ۳۱ گانه کشور آغاز به کار کرد.

این طرح توسط کمیته دفاتر استانی و دانشگاهی انجمن جامعه شناسی ایران و با مسوولیت دکتر سیامک زندرضوی، جامعه شناس و نویسنده مدیریت شد.

در فاز اول این طرح ملی، تعداد ۳۴ کتاب و در فاز دوم تعداد ۱۷ کتاب تدوین و طراحی و انتشار یافت.

#اصلاحات

🔸 ادامه گزارش را در وبسایت هامون ایران پی بگیرید 👇

https://www.hamooniran.ir/item/14873

خرید، معرفی و دانلود سری کتاب‌های مجموعه طرح ملی گفتگوی خانواده نیز اینجا میسر است👇

https://fidibo.com/contributors/69315-%D8%B2%D9%87%D8%B1%D8%A7-%D9%82%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D8%B2%D8%A7%D8%AF%D9%87

@massoumehebtekar
💠ظریف: آیا جهان بدون برجام جای بهتری شد؟!

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه سابق ایران در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

🔹۶ سال پیش در چنین روزی، ترامپ از برجام خارج شد و ثابت کرد که آمریکا به تعهدات خود پایبند نیست.

🔹بایدن، بجز انتقاد از خروج از برجام و توصیف آن بعنوان “اشتباهی بزرگ” و وعده‌ بازگشت به توافق، تاکنون بی‌قانونی بی‌پروایانه ترامپ را دنبال کرده است.

🔹نتانیاهو و همدستان عجیب و غریبش اطمینان حاصل کردند که او چنین خواهد کرد.

🔹آیا امروز کسی هست که وضعیت او بدون اجرای برجام بهتر باشد؟

@sobhema_ir

@massoumehebtekar
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
برای دختران ایران زمین: ۱۴۰۰-۱۳۹۲
🌿🌿🌿
به بهانه روز دختر
آنچه که با هزینه های دولت و در واقع مال مردم انجام گرفت و باید افکار عمومی بداند

اقدامات دولت رئیس جمهور روحانی برای دختران عزیز ایرانی که البته اکنون اطلاعات آنها از دسترس عموم خارج است!

امید است‌ با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، زمینه مطالبه، پیگیری و استمرار آنها فراهم شود.

#اصلاحات
@massoumehebtekar
روز دختر به یاد دخترانی که در برخی از روستاهای کشور کولبری آب می کنند

در برخی از نقاط ایران از جمله سیستان و بلوچستان و حتی استان های پر آب زاگرس نشین، تابستان کودکان و به ویژه دختران کولبری آب می کنند.

به تابستان این کودکان فکر کنیم و نه تنها در مصرف آب پاک صرفه جویی کنیم؛ بلکه آب پاک و پایدار را برای همه کودکان این سرزمین مطالبه نماییم.

گزارش سازمان ملل: مطالعات در ۴۵ کشور در حال توسعه نشان می دهد زنان و کودکان مسئولیت اصلی جمع آوری آب در ۷۶ درصد از خانواده ها را بر عهده دارند. در ۱۲ درصد از خانواده‌ها، کودکان دختر مسئول اصلی کولبری آب هستند به طوریکه دختران زیر ۱۵ سال دو برابر پسران هم‌سن خود این مسئولیت را بر عهده دارند.

#روز_دختر
💦 @WaterforUs

@massoumehebtekar
💎تصویب قطعنامه توصیه به پذیرش فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل متحد

🔹 مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۴۳ رای مثبت، ۹ رای منفی و ۲۵ رای ممتنع به قطعنامه‌ای رای داد که بر اساس آن به شورای امنیت توصیه می‌شود با نگاه مثبت به درخواست عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد رای بدهد.

🔹 این قطعنامه همچنین حقوق و امتیازهای جدیدی برای فلسطین در سازمان ملل متحد در نظر می‌گیرد، از جمله اینکه دولت فلسطین حق حضور در جلسات مجمع عمومی را پیدا می‌کند، هرچند تا زمان عضویت کامل در سازمان ملل حق رای نخواهد داشت.

🔹 فلسطین از سال ۲۰۱۲ به عنوان دولت ناظر غیر عضو در سازمان ملل متحد پذیرفته‌شده‌است. مجمع عمومی در این قطعنامه آورده‌است که «نتیجه گرفتیم کشور فلسطین باید به عضویت کامل پذیرفته‌شود.»

🔹 اسرائیل و ایالات متحده آمریکا از جمله ۹ کشوری بودند که به این قطعنامه رای منفی دادند.

🔹 تصمیم‌گیری نهایی در مورد پذیرش فلسطین در سازمان ملل متحد، بر عهده شورای امنیت است که انتظار می‌رود ایالات متحده آمریکا بر اساس رویه معمول قطعنامه عضویت فلسطین را وتو کند. سه هفته پیش، ایالات متحده آمریکا قطعنامه پیشنهادی الجزایر برای پذیرش عضویت فلسطین را در شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از ۱۲ رای مثبت و ۲ رای ممتنع (بریتانیا و سوییس)، وتو کرد.

🔹 پیش از رای‌گیری گیلعاد اردان، نماینده دائم اسرائیل در سازمان ملل متحد، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد منشور ملل متحد را با کاغذ خرد کن رشته‌رشته کرد. او همچنین پوستری در دست گرفت که روی آن نوشته‌بود: «رییس جمهور سنوار، رییس کشور تروریستی حماس، تحت حمایت سازمان ملل متحد.»

@SaMassoumi

@Mowlaverdi2
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
HTML Embed Code:
2024/06/01 07:46:12
Back to Top