TG Telegram Group Link
Channel: مشق تاریخ
Back to Bottom
🌀کاخ گلستان، ایوان تخت‌مرمر، مراسم سلام نوروزی در حضور ناصرالدین‌شاه قاجار

در دوره ناصری سه مراسم نوروزی از طرف دربار و با حضور شاه برگزار می‌شد. نخست، مراسم سلام تحویل به هنگام تحویل سال در تالار سلام؛ دوم، مراسم سلام عام در حیاط دیوانخانه (ایوان تخت مرمر)؛ سوم، برپایی جشن عمومی در میدان ارگ با برنامه‌هایی هم‌چون جنگ قوچ‌ها و خروس‌های لاری و کشتی پهلوانان.

ناصرالدین‌شاه به خط خود زیر عکس نوشته که مخاطب سلام (تک نفر ایستاده جلوی ایوان) میرزا آقاخان نوریِ صدراعظم بوده و پیداست که عکس مربوط به دهه اول پادشاهی اوست.

@mashghetarikh
مشق تاریخ pinned «💠آخرین ظرفیت گشت‌های نوروزی مشق تاریخ 🔹برای آگاهی از شرایط برگزاری هر برنامه روی پیوند زیر آن کلیک کنید. hottg.com/Mashghetarikh 🔸جمعه، ۳ فروردین (ظرفیت تکمیل) از باغ قجری تا کاخ پهلوی؛ بازدید از کاخ مرمر (موزه هنر ایران) https://hottg.com/Mashghetarikh/2786 🔸عصر…»
🌀برگزاری نخستین گشت‌های نوروزی مشق تاریخ با دو برنامه «از میرزا بابا تا اندی وارهول» (پردیس موزه‌ای دفینه) و «از باغ قجری تا کاخ پهلوی» (کاخ مرمر و موزه هنر ایران)، جمعه، سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳

🔺فهرست و ظرفیت باقی‌مانده گشت‌های نوروزی را این‌جا ببینید: https://hottg.com/Mashghetarikh/2839

@mashghetarikh
🌀موزه هنرهای معاصر تهران، بزرگ‌ترین مجموعه آثار هنری مدرن جهان خارج از آمریکا و اروپا را در اختیار دارد. ساختمان این موزه نیز یکی از شاخص‌ترین آثار معماری دوره معاصر است. این روزها موزه هنرهای معاصر بخشی از گنجینه خود شامل هفتاد اثر هنری را در نمایشگاهی با عنوان «بر فراز دشت» به نمایش گذاشته است.

گشت نوروزی «از باغ ژاپنی تا بهشت ایرانی» که روز چهارشنبه، ۸ فروردین برگزار می‌شود، فرصتی است تا ضمن گشت و گذار در بلوار کشاورز، بازدیدی نیز از موزه هنرهای معاصر تهران و نمایشگاه بر فراز دشت داشته باشیم و داستان جذاب چگونگی شکل‌گیری این موزه را از زبان آقای کیانوش معتقدی، پژوهشگر تاریخ هنر بشنویم.


🔺برای آگاهی بیشتر و ثبت‌نام این‌جا را ببینید👈 https://hottg.com/Mashghetarikh/2796

@mashghetarikh
مشق تاریخ pinned «💠آخرین ظرفیت گشت‌های نوروزی مشق تاریخ 🔹برای آگاهی از شرایط برگزاری هر برنامه روی پیوند زیر آن کلیک کنید. hottg.com/Mashghetarikh 🔸جمعه، ۳ فروردین (ظرفیت تکمیل) از باغ قجری تا کاخ پهلوی؛ بازدید از کاخ مرمر (موزه هنر ایران) https://hottg.com/Mashghetarikh/2786 🔸عصر…»
🌀 برنامه ایرانگردی «تحفه‌های نطنز، دُردانه‌های کویر»
🔹سفر به شهرهای نطنز، طَرق، زواره و اردستان

▫️روایتگران: حمیدرضا حسینی، منصور صادقی

◽️زمان: پنج‌شنبه و جمعه، ۲۳ و ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳

▫️خدمات: اتوبوس وی.آی.پی در اختیار، یک شب اقامت در بوتیک هتل کوهاب نطنز (کاروانسرای دوره صفوی) در اتاق‌های مستر ۴ و ۵ تخته، ۲ وعده صبحانه، پذیرایی نیم‌روزی، بیمه مسافرتی، کارشناس تاریخ و میراث فرهنگی، راهنمای رسمی گردشگری، راهنمای محلی، هدیه یادبود

▫️قیمت: ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان

◽️این برنامه با شرکت حداقل ۱۶ نفر و حداکثر ۲۷ نفر برگزار خواهد شد.

🔺 برای آگاهی از جزئیات برنامه و ثبت‌نام با شماره 09014216263 تماس بگیرید یا به واتساپ و تلگرام آن پیام دهید.

@mashghetarikh
🌀کاخ مرمر، دانشنامه هنر

تقریبا همه کسانی که کاخ‌های دوره پهلوی را دیده‌اند؛ متفق‌القول‌اند که کاخ مرمر، زیباترین و شکوهمندترین آن‌هاست. شکل کلی کاخ عبارت است از مکعبی مرمرین در دو طبقه که گنبدی شبیه گنبد مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان روی آن قرار دارد. تزئینات کاخ که به‌وسیله بزرگترین هنرمندان دوره پهلوی اول به انجام رسیده، خیره‌کننده است و مهمترین هنرهای وابسته به معماری ایرانی مانند حجاری، کاشیکاری، گچ‌بری، مقرنس‌سازی، تذهیب، نقاشی دیواری، منبّت، آیینه‌کاری، خاتم و از این قبیل را شامل می‌شود.

کاخ مرمر اکنون به «موزه هنر ایران» تبدیل شده و آثار تاریخی و هنری بسیار نفیسی از دوران پیش از تاریخ تا دوره معاصر در تالارهای آن به نمایش درآمده است.

بعدازظهر سه‌شنبه، ۷ فروردین برای دومین بار در تعطیلات نوروز به تماشای زیبایی‌های کاخ می‌رویم.

🔺برای آگاهی بیشتر و ثبت‌نام این‌جا را ببینید👈 https://hottg.com/Mashghetarikh/2795

عکس‌ها: باشگاه خبرنگاران جوان
@mashghetarikh
HTML Embed Code:
2024/05/14 05:24:12
Back to Top