TG Telegram Group Link
Channel: مجازیست
Back to Bottom
📌وزارت ارشاد، اطلاعات ۲۶۰ اینفلونسر را برای گرفتن مالیات، به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال کرد

💡 @majazist
📌تکذیبیه مرکز ملی فضای مجازی درخصوص حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی در شبکه های اجتماعی خارجی

🔸با توجه به فعالیت صفحه ای منتسب به دبیر #شورای_عالی_فضای_مجازی در شبکه اجتماعی #توییتر،روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی به اطلاع می رساند؛ دکتر سیدابوالحسن #فیروزآبادی در هیچ شبکه اجتماعی خارجی صفحه رسمی نداشته و هرگونه محتوا و مطلب به نقل از ایشان از طریق روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی و یا وب سایت رسمی وی به آدرس drfirouzabadi.ir به سمع و نظر مخاطبان محترم خواهد رسید.

🔻یک اکانت توییتری از قول دکتر فیروزآبادی توییت کرده است:
‏باتوجه به فضای غبار آلود و حمله رسانه‌ای به ‎#طرح_صیانت مجبور به سکوت شدم، در حالی که پیگیری ‎طرح تنظیمگری و قانونمندی این فضا از نان شب هم واجب‌تر است. حفظ سرمایه‌های مجازی ایرانیان که هم اکنون در حال غارت شدن است اولویت دارد.

💡 @majazist
📌راستینه : مجلس با تصدی گری در حوزه پلتفرم‌ها مخالف است

🔹احمد #راستینه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

🔸برای حمایت از پلتفرم‌های داخلی و حمایت از این بخش جلسات مختلفی در کمیسیون فرهنگی با مسئولان مربوطه برگزار شده است.
🔸قرار بر این شده تا دستور العمل شفافی از سوی ساترا برای حمایت از پلتفرم‌های داخلی در جهت هدایت، راهبری و نظارت تدوین و به مجلس ارائه شود.
🔸مجلس و به ویژه کمیسیون فرهنگی بارها اعلام کرده است که با تصدی‌گری در این حوزه مخالف است، زمانی که می‌گوییم یک مجموعه‌ای نظارت و راهبری را برعهده بگیرد نباید خودش تصدی‌گری هم بکند.

🌐برنا

💡 @majazist
📌حراج تهران از بلاگر خارج از کشور شکایت کرد/ صدور حکم محکومیت به ۲ سال زندان

🔸افشین پرورش بلاگر ایرانی که در سال‌های اخیر با نشر اکاذیب، افترا و توهین به هنرمندان، چندین حکم محکومیت از دادگاه‌های کیفری دارد و از سال‌های گذشته اکاذیب متعددی علیه حراج تهران در فضای مجازی منتشر کرده، اخیرا با طرح شکایتی از سوی حراج تهران و بررسی دقیق اسناد و مدارک توسط مراجع قضایی در نهایت به حبس و جزای نقدی محکوم شده است.

🔸دادگاه کیفری تهران با محرز و مسلم دانستن ارتکاب جرم توسط افشین پرورش وی را از بابت انتشار اکاذیب در خصوص حراج تهران به دوسال حبس و از بابت افترا به دویست و پنجاه میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرده است.

💡 @majazist
📌 روسیه اینستاگرام را مسدود کرد

🔸روز گذشته رگولاتور ارتباطات روسیه به کاربران #اینستاگرام در روسیه هشدار داد که سرویس‌های این پلتفرم از نیمه‌شب یک‌شنبه به بعد قطع می‌شود.

🔸این درحالی است که متا پلتفرمز (شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام) هفته گذشته اعلام کرد به کاربران اوکراینی اجازه می‌دهد پست‌هایی مانند «مرگ بر مهاجمان روسی» را منتشر کنند.

🔸در همین راستا ایمیلی از راسکامنادزر، رگولاتور ارتباطات روسیه برای افراد ارسال و به آنان گفته شده بود تا تصاویر و ویدئوهایشان را قبل از تعطیل شدن اینستاگرام جابه‌جا کنند. همچنین این رگولاتور کاربران روسی را تشویق کرده بود از پلتفرم‌های مشابه داخلی استفاده کنند.

🌐رویترز

💡 @majazist
📌آمارهای اسنپ‌تریپ نشان می‌دهد: واکسیناسیون سراسری نجات‌بخش پلتفرم‌های گردشگری

🔸اسنپ‌تریپ در گزارش سالانه خود وضعیت صنعت گردشگری را در آغاز کرونا و پس از انجام واکسیناسیون سراسری مورد بررسی قرار داده است. آمارهای این مجموعه در حوزه‌های مختلفی مانند قیمت هتل و بلیت وسایل نقلیه و بازارهای فروش این حوزه، رشد چشم‌گیری را نشان می‌دهد.

💡 @majazist
📌محمدامین #آقامیری، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات شد

🔹وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حکمی سید محمدامین آقامیری را به‌ عنوان معاون فناوری و نوآوری این وزارتخانه منصوب کرد.

🔸با گذشت بیش از یک ماه از اتمام ماموریت ستار هاشمی در سمت معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی #زارع‌پور معاون جدید فناوری و نوآوری این وزارتخانه را منصوب کرد.

🔸معاون جدید عیسی زارع‌پور دارای مدرک دکتری مدیریت، کارشناسی ارشد مدیریت MBA و کارشناسی مهندسی برق هر سه از دانشگاه صنعتی شریف است. آقامیری در حال حاضر رئیس هیات مدیره شرکت پیشران الکتریک شریف و همچنین شرکت راهبران فناوری معین است.

💡 @majazist
📌شبکه‌های اجتماعی برای جلوگیری از دستکاری بازار رصد می‌شود

رئيس سازمان بورس:

سازمان #بورس همزمان با استفاده از سامانه‌های نظارتی، رصد #شبکه‌های_اجتماعی را نیز به جهت تجزیه و تحلیل خرید و فروش و جلوگیری از دستکاری بازار پیش می‌برد.

🌐sena.ir

💡 @majazist
📌ممنوع شدن شعار «مرگ بر پوتین» در پلتفرم‌های متا

🔸این اقدام پس از آن انجام می‌شود که این شرکت آمریکایی هفته گذشته به طور موقت اجازه داد برخی پست‌های حاوی شعار مرگ بر ولادیمیر پوتین (رییس جمهور روسیه) یا مرگ بر الکساندر لوکاشنکو (رییس جمهور بلاروس) در #اینستاگرام و #فیس‌_بوک منتشر شوند.

🔸سپس #متا روز جمعه اعلام کرد این تغییر موقت در سیاست محتوا فقط در اوکراین فعال است. در همان روز روسیه یک پرونده جنایی علیه این شبکه اجتماعی باز کرد.


💡 @majazist
📌 قرارگرفتن قابلیت رونویسی یوتیوب در دسترس همه کاربران

🔸#یوتیوب مدتی پیش رونویسی از قابلیت ترجمه و رونویسی ویدئو‌های خود در وب سایت دسکتاپ خود رونمایی و سپس ثابت کرد که در ویدئو‌های آموزشی این قابلیت مفید است و به کاربران کمک می‌کند تا با جستجو در رونوشت ویدئویی که به‌طور خودکار تولید می‌شود، یک تعریف خاص پیدا کنند یا نقل قول مورد علاقه خود را استخراج کنند.

🔸بر اساس گزارش سایت gsmarena؛ در حال حاضر، برخی از کاربران گزارش می‌دهند که این ویژگی جدید در برنامه بومی اندروید پیاده سازی شده است.

🔸براساس گزارش‌ها، یک دکمه اختصاصی نمایش رونوشت در زیر توضیحات ویدئو وجود دارد. خود متن کاملاً شبیه نسخه دسکتاپ آن بوده، فقط با رابط کاربری تلفن همراه سازگار شده است.

🌐باشگاه خبرنگاران جوان

💡 @majazist
📌 گزینه‌های جدید برچسب‌گذاری در اینستاگرام

🔸برچسب‌گذاری بهبود یافته به کاربران کمک می‌کند که علاوه بر پیدا کردن صفحات کاربران با فعالیت آن‌ها نیز آشنا شوند.

🔸#اینستاگرام گزینه‌های برچسب‌گذاری(tag) بهبودیافته جدیدی را معرفی کرده است که می‌تواند جزئیات بیشتری را در مورد یک شخص و برای کمک به مخاطبان نشان دهد.

🔸برچسب‌های بهبودیافته نقش مشارکت‌کنندگان را نشان می‌دهند و به ویژگی افراد مانند عکاسان، هنرمندان، نویسندگان و دیگران که روی محتواهای خاصی کار می‌کنند، اشاره دارد. این ویژگی اما همیشه بلافاصله قابل مشاهده نیستند مگر اینکه توسط سازنده پست ذکر شده باشد.

🔹اینستاگرام اشاره می‌کند که از این ویژگی برای برجسته کردن برخی فعالیت‌های پشت صحنه استفاده می شود که گاهی اوقات این فعالیت‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرند یا نادیده گرفته می‌شوند، مانند گریمورها یا ترانه‌سراها.

🔸برچسب گذاری یا تگ‌های بهبودیافته روشی رسمی‌تر برای نمایش کارهایی هستند که برخی از سازندگان قبلاً انجام آن را عادت کرده‌اند. کاربران اینستاگرام از این روش برای اعتبار بخشیدن به افرادی که در تولید محتوا دخیل هستند کمک می‌کنند.

💡 @majazist
HTML Embed Code:
2024/04/28 23:41:55
Back to Top