TG Telegram Group Link
Channel: جبهه آزادی
Back to Bottom
☔️چرخ پنجم گاری!
مردم فهیم مازندران، چرخ پنجم گاری را دور انداختند!
☔️برای چهار نماینده، پنج کاندیدا بود، و مردم طبرستان، رییس تشخیص مصلحت نظام را به مصلحت نظام تشخیص ندادند و به او «نه» گفتند!
☔️او که این روزها با اسکورتی به مراتب سنگین تر از اسکورت رییس جمهور آمریکا با ۵۰ الی ۶۰ ماشین در مازندران به تبلیغات مشغول بود، پاسخی درخور، از مردم فهیم مازندران دریافت کرد!
☔️این معنای حضور است!
خدا قوت
مهدی خزعلی
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
☔️🙏🙏🙏☔️
@drmahdikhazali
Forwarded from Dr Mahdi Khazali
تحریم انتخابات بروکینگز 2009.docx
88.3 KB
مقاله پژوهشی موسسه بروکینگز معتبرترین اتاق فکر جهان به تعبیر پنسیلوانیا
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
کوتاه و یک دقیقه ای

در یک بازه زمانی، پول ایران و ترکیه ۹ برابر سقوط کرده است!
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
@drmahdikhazali
☔️پاسخی به جناب حجاریان

☔️سؤال سعید حجاریان از روزنه‌گشایان:
«چه زمانی روزنه مورد نظرتان بسته خواهد شد؟»

پاسخ دکتر خزعلی:
«من از جمع روزنه گشایان نیستم، من به دنبال فتح المبین هستم، روزنه به کارم نمی آید و در پی فتحی آشکارم، اما جواب شما را خداوند داده است و نومیدی بزرگترین گناه است!»

و اما پاسخ خدا:
«قُلْ يا عِبادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ لا تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ»
«وَ لا تَيْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِنَّهُ لا يَيْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلاَّ الْقَوْمُ الْكافِرُونَ»
١۴٠٢/١٢/٢٠
@drmahdikhazali
چهارشنبه سوری !

(بازنشر-بخش اول)

بنا نداشتم برای چهارشنبه سوری چیزی بنویسم، تا این که در خبرها خواندم" چهار شنبه سوری خلاف شرع است" یا " خلاف عقل" است!

ناچار شدم قلم به دست گیرم، نه برای دفاع از چهارشنبه سوری - که آن هم دفاع از میراث فرهنگی ومهم است - بلکه برای دفاع از حرمت احکام اسلام، اگر ما دست و دل باز و نابجا از احکام استفاده کنیم و دایره حرام را توسعه دهیم، حاشیه امن برای حرام ایجاد نکرده ایم، برعکس قبح حرام را ریخته ایم، جوانی که امروز با شادی و شور به مراسم حرام - از دیدگاه آن عالم روحانی - می رود ، پایش به حرام باز می شود و به مراسم و مجالس حرام دیگر هم می رود، کما این که فرزند آن روحانی هم به چهارشنبه سوری می رود و فرزند من هم، فرزند او فعل حرام مرتکب می شود و فرزند من مباحی را بپا می دارد، دین کدام بیشتر در معرض خطر است؟

بارها گفته ام از احکام خمسه ( واجب، مستحب، مباح، مکروه و حرام ) نابجا خرج نکنید، مبنای " کل شیئی مباح و کل شیئی طاهر" را اصل قرار دهید و با ادله و سند چیزی را از سبد حلال خدا خارج کنید، بعضی آقایان همه چیز را در سبد حرام قرار داده و هر از چند گاهی یکی را لطف فرموده با منت از سبد خارج و در اختیار مردم قرار می دهند!

نقل آن طنز ظریف است که دیدند عده ای فوج فوج - البته نیم سوز- از جهنم خارج و به جمع بهشتیان می پیوندند، یکی از بهشتیان می پرسد: کا کا سیاه از کجا می آیی؟ و جهنمی نیم سوز جواب می دهد : ما خاویار خورده بودیم و اکنون حلال شده است، ما را مرخص کردند!

بهشتی نگاهی کرد و دید عده ای روی لبه دیوار جهنم - ما فی الذمه - نشسته اند، یک پا در جهنم و یک لنگ مبارک در بهشت است، گفت : شما چرا نمی آیید؟ گفتند : ما خاویار را با عرق خورده ایم، منتظریم دومی حلال شود و بیاییم!

حاشیه نروم، چهارشنبه سوری از آداب و رسوم ایران باستان است، پیامبرعظیم الشان اسلام (صلی الله علیه و آله) بسیاری از آداب و سنن زمان جاهلی را امضاء نمود، در واقع احکامی که امضاء فرمودند بیشتر از احکامی است که ابتدا به ساکن جعل فرمودند، مگر چقدر جاهلیت رسوم باطل مثل زنده به گور کردن دختران داشته است؟ پیامبر و ائمه هدی (علیهم السلام ) تمامی آداب و سنن اقوام و قبائل را که خلاف شرع و عقل نبود مباح می دانستند.

اما "چهارشنبه سوری" که از میراث فرهنگی و آداب شاد ایرانیان است، ( البته تقسیم هفته از اعراب به ایران آمده است) ایرانیان در 5 روز مانده پایان سال (خمسه مسترقه) چنین رسمی داشتند، اصل آداب و رسوم است، به چه نامی و زبانی اهمیت ندارد.

نکات ذیل قابل توجه است:
اول: مراسم عبادی و سنتی ایرانیان اکثراً بصورت جشن و سو ر بوده و این نماد فرهنگ شاد و پر نشاط ایرانیان است.

دوم: آتش به عنوان یگانه عنصر از عناصر چهار گانه که هرگز آلوده نمی شود، نماد پاکی و نفی آلودگی و پلیدی است .
سوم: در پایان سرمای زمستان نمادی از حرارت و گرمی در میان قوم و خویش و همسایگان است.

چهارم : در ظلمات شب نوری است که نمادی از جلوه پروردگار یکتا - اهورامزدا - است، همان گونه که در طور برموسی تجلی کرد و موسی فرمود :" انی انست نارا " نه این که آتشی می بینم، آتشی که به من امید و گرما و نور می بخشد، آتشی که به آن انس دارم. و حق -جل و علا- فقط یکبار با بشر سخن گفت و آن هم با موسی کلیم الله در طور بود و از میان آن درخت و نار ندا داد که: "همانا من الله، پروردگار جهانیان هستم" « فَلَمَّا أَتَاهَا نُودِیَ مِن شَاطِئِ الْوَادِ الْأَیْمَنِ فِی الْبُقْعَةِ الْمُبَارَ‌کَةِ مِنَ الشَّجَرَ‌ةِ أَن یَا مُوسَى إِنِّی أَنَا اللَّهُ رَ‌بُّ الْعَالَمِینَ»

پنجم: همه از خانه های تنهایی خود بیرون می آیند، جمع می شوند ( ید الله مع الجماعه ) و حول آتشی که جلوه ای از تجلیات رحمانی است به جشن و سرور می پردازند، و تسبیح حق تعالی همین شادی دلهاست.
https://hottg.com/drmahdikhazali/126

بخش دوم :https://hottg.com/drmahdikhazali/128
چهارشنبه سوری !

(بازنشر-بخش دوم)

ششم: دراین همایش عرفانی سوای از فریضه صله رحم، و دیدار بدون تکلف اقربا و همسایگان، موجبات آشنایی و پیوند های جدید خانوادگی فراهم می آید.

هفتم: سرودی می خوانند که " زردی من از تو، سرخی تو از من " و شاه بیت مخالفان این است که از آتش طلب سرخی می کنند و شرک است، حتی احمقانه است!

باید پاسخ داد : از آتش چیزی نمی خواهند، از حق -جل و علا -که این آتش نمادی از پاکی و عشق و آیتی از عظمت و قدرت اوست طلب سرخ رویی و حرارت دل دارند، سردی و زردی را کنار آن می زدایند و دل های مرده را به شعله عشق زنده می کنند.

هر چه می خواهند از خدا می خواهند، نه از آتش. مگر ما در طواف کعبه که دعا می خوانیم از کعبه چیزی می خواهیم؟ حتماً باید خدای را غمناک خواند؟ هر چند اشک تسلی دل و شستشوی روح است، لیک آتش نیز حرارت و شور و شوق است، اگربجای مخالفت با این آیین زیبا و سنت باستانی با آن همراه می شدیم، می توانستیم از آن یک سماع عرفانی بسازیم و امروز چهره ما نیز از گرمی آتش الهی برافروخته و سرخ بود و چنین زار و رنجور نبودیم.

آقایان علما با چه می جنگید؟ کجای این کار حرمت شرعی دارد؟ شادی و شور و نشاط حرام است؟ آتش افروزی حرام است؟ گرم کردن محفل مومنان حرام است؟ صله رحم و تالیف قلوب همسایگان حرام است؟!

این آداب ریشه در اخلاق، منش و خرد نیاکان ما دارد، در تمامی آن ها ضمن شادی، نشاط، سرزندگی واعتقاد به پروردگار یکتا، امید به زندگی و نبرد با اهریمن و بد سگالان نهفته است. " آتش افروزی"، " کوزه شکنی"، " فالگوش نشینی"،"قاشق زنی"، " آجیل چهارشنبه سوری"، " حاجی فیروز و عمو نوروز" و" سیزده بدر" هیچ تعارضی با احکام اسلام ندارد.

خرده نگیرید که ممکن است در این مراسم رعایت ظواهر شرعی نشود، این مسئله ثانویه است و در عاشورای حسین(علیه السلام) هم برخی رعایت ظواهر شرعی را نمی کنند، ممکن است بعضی خطایی کرده و یا افراد معلوم الحال به اعمال خلاف عفت و ادب دست بزنند تا فیلم گرفته و بلوایی جدید بپا کنند، مثل ماجرای " حسین پارتی" و " کارناوال عاشورا" ، بر مردم است که هوشیار باشند و بهانه ای به دست کوته نظران ندهند.

می گویند: این رسم " آتش پرستی" است، این سخن به همان اندازه گزاف است که وهابیت ما را " بت پرست" می خواند! و مهر نماز ما را "بت" می نامد! یا دیگران ما را بت پرست و "کعبه" این خانه مقدس را بت مسلمین می خوانند!

کدام زرتشتی را می شناسید که آتش را پرستش کند، اگر توجه به آتش دارند، به عنوان مظهر پاکی و نماد تجلی خدای یکتا - اهورامزدا - است، ما مفتخریم که هزاران سال قبل از اسلام یکتاپرست بوده ایم و با ظهور اسلام با آغوش باز آنرا پذیرفتیم.

از وارثان بزرگترین تمدن بشری می خواهم که چهارشنبه سوری امسال را با شکوهتر از همیشه بپا داشته و اهریمن جهل و ظلمت و تاریکی را در زبانه آتش اهورایی بسوزانند و دلهای سرما زده ما را به حرارت آتش یزدان گرم کنند و پلیدی را به پاکی آتش بزدایند، پیروز و پاینده باشید

88/12/23 دکتر مهدی خزعلی
بازنشر 22 اسفند نود و شش
https://hottg.com/drmahdikhazali/126

لینک بخش اول : https://hottg.com/drmahdikhazali/127
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سرانجام کاخ سفید حسینیه شد

گوش دادن بایدن به قرآن در کاخ‌سفید به مناسبت آغاز ماه رمضان


@moallemshad
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🎥 رابرت اف. کندی جونیور ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا : داعش یک محصول آمریکایی است.. واشنگتن بیشتر از صدام عراقی ها را کشته است

زیرنویس فارسی اختصاصی

@SyrianToPersian
🔴 معین بیاید من تضمین می دهم!

گفتگوی ویژِه لقمان مداین با دکتر مهدی خزعلی سیاستمدار و سمیر زند هنرمند
📗 انتشار در سالنامه ۱۴۰۳ روزنامه اعتماد

🔸 نسخه پی دی اف چاپ شده در سالنامه:
PDF : https://hottg.com/drmahdikhazali/4103

🔸 متن کامل گفتگو منتشر شده در کانال به ترتیب:
1. https://hottg.com/drmahdikhazali/4089
2. https://hottg.com/drmahdikhazali/4090
3. https://hottg.com/drmahdikhazali/4091
4. https://hottg.com/drmahdikhazali/4092
5. https://hottg.com/drmahdikhazali/4093
6. https://hottg.com/drmahdikhazali/4094
7. https://hottg.com/drmahdikhazali/4095
8. https://hottg.com/drmahdikhazali/4096
9. https://hottg.com/drmahdikhazali/4097
10. https://hottg.com/drmahdikhazali/4098
11. https://hottg.com/drmahdikhazali/4099
12. https://hottg.com/drmahdikhazali/4100
13. https://hottg.com/drmahdikhazali/4101
14. https://hottg.com/drmahdikhazali/4102

@DrMahdiKhazali
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سال دیگری هم در فراق مولایمان گذشت
امیدوارم سال نو با ظهور حضرت، سال عزت و سربلندی شیعه باشد. سال نو پیشاپیش مبارک ❤️

🤲 *اللهم عجل لولیک الفرج* 🤲
@drmahdikhazali
🌙🔴🌍 سرویس اطلاعات خارجی روسیه رسما آغاز جنگ جهانی سوم توسط فرانسه را تایید کرد زیرا فرانسه اولین لشکر شامل ۲۰۰۰ سرباز خود را برای جنگ با روسیه به اوکراین می فرستد.

✍️پی نوشت. امریکا با توجه به جنگ غزه پیگیری جنگ اوکراین را تا حدود زیادی به اروپا محول کرده فلذا کشورهای اروپایی پس از فرانسه مجبور خواهند شد مستقیما برای حمایت از اوکراین وارد جنگ با روسیه شوند.

و روسیه در برخورد با کشورهای اروپایی ملاحظاتی که در تقابل با امریکا دارد را نخواهد داشت و دستش برای برخورد
بازتر خواهد بود
@baradaranebasiji
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🌹میلاد امام حسن مجتبی سلام الله علیه مبارک
🌹🌹🌹
☔️چفیه، دستار شهادت، دستاویز سیاست!

🖋 دکتر مهدی خزعلی

قبل از انتخابات مجلس هشتم، به اصرار بعضی بزرگان، برای احقاق حق به شورای نگهبان رفته بودم!درب ورودی شورای نگهبان یکی از نمایندگان به ظاهر اصولگرای مجلس هفتم را دیدم، هیکلی درشت داشت و ریشی بلند چون طالبان -شاید یک قبضه بیش از طالبان- کت و شلواری گشاد بر تن، بر روی کت چفیه ای انداخته بو ! علیرغم این همه عناصر ارزشی! او را هم رد صلاحیت کرده بودند! شاید خود را چنین آراسته و چفیه را به شفاعت آویخته بود تا در محضر شورای نگهبان برهانی قاطع بر تایید صلاحیت عرضه نماید!
نمی­‌دانم طبع نقادی بود یا غیرت دفاع از چفیه -همدم و همراه بسیجی - که نتوانستم تحمل کنم ، پس فرصت را غنیمت شمرده، با احتیاط و ادب ازاو پرسیدم : «می­دانی این چیست ؟» و با دست گوشه چفیه را در مقابل دیدگانش­ گرفتم، منتظر پاسخ او نماندم چرا که یقین داشتم نمی­‌داند .
به او گفتم:
«چفیه که به غلط به آن چپیه می­‌گویند، دستاری عربی است که از چریکهای فلسطینی به رزمندگان و بسیجیان رسیده است، همراه و همدم بسیجی و دستار شهادت است، مونس شبهای تاریک سنگر، محرم اسرار خیبر و حامل اشکهای حیدر است، در جبهه به آن هفت کاره که نه، همه کاره می­گفتیم ، هنگام نماز سجاده عبادت، حوله حمام هنگام غسل شهادت، سفره نان و پنیر سخاوت، مرهم زخم و جراحت ، سایبان گرمای سوزان و حافظ جان در سرمای زمستان بود، در تنگاتنگ نبرد عرق پیشانی مجاهد را می­‌گرفت و دستبند هنگام اسارت بود. چه سخت بود، جزیره مجنون، گردان قمر بنی هاشم! در برابر دیدگان ما، بچه های گردان حضرت قاسم (ع) را از سنگرها بیرون می­کشیدند و با چفیه خودشان دستانشان را می بستند.
ای عزیز آنچه گفتم حکایت چفیه در جبهه های نبرد و شهادت بود و اما امروز در عرصه سیاست و قدرت ، چفیه ابزاری برای ریا است، دستاویز سیاست برای رسیدن به قدرت است و نردبانی برای ریاست!
می­ترسم اینبار با چفیه خودمان نه دست و پا، که چشم و گوش و دهانمان را ببندند!
چفیه همان حبل الهی است که ما را به مناجات چاه کوفه می رساند،
چفیه مرهم پهلوی شکسته و صورت نیلی است،
چفیه تسکین زخم مسمار و آخرین یادگار گودال قتلگاه است.
حرمتش را پاس بداریم و با آن، زنگار از آینه زلال آیین محمدی بزدائیم .

17/6/1387
رمضان المبارک 1429
دکتر مهدی خزعلی

* برگی از سایت هک شده قبل
@drmahdikhazali
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به مناسبت ١٣ فروردين!

مونولوگ پایانی تئاتر "هامان کشان" با اجراى دكتر خزعلى

آری يگانه رمز هستی و راز یکتای اهورایی، "عشق" است، که چون به تیغ کین کشته شود، اهریمن در خانه دل جای گیرد و نیکان و پاکان فدا شوند،
ودر بزرگترین تمدن بشری، دردناکترین تراژدی مان رقم خورد، اما ایرانیان تسلیم نشده، زانوی غم در بغل نگرفته، به ماتم و زاری ننشستند، آنان این روز سترگ را - که عزیزانشان ققنوس وار در آتش سحر سامری سوختند- گرامی داشته، به صحرا رفته و رویش جوانه های امید را جشن می گیرند!
در این روز، هزاران هزار ققنوس، از خاکستر ققنوس های سوخته برخاسته، با اهریمن می ستیزند!
آری سیزده فروردین روز زایش و رویش است!
بهوش باشیم!
امروز بار دیگر فرزندان استر در کمین پارسیانند!
بهوش باشیم!
هامان مان بر دار نکشند و نیکان مان از دم تیغ نگذرانند!
بهوش باشیم!
مهدی خزعلی
97/١٢/٠٢
@DRMAHDIKHAZALI
💢گالانت:

‼️میخواهیم یکی از ارتش های عربی را با حمایت آمریکا برای توزیع کمک های بشردوستانه به داخل نوار غزه بیاوریم

توطئه جدید اسراییل و آمریکا برای فلسطین در راه است؛که به معنی اشغال کامل فلسطین است.


#جنگ_جهانی_سوم

@Anti_zions313
Forwarded from سرای قلم
#نشست١٦٩٢سرای قلم

موضوع:
بررسي تطبيقي كتاب متشابهات قرآن با تفاسير ديگر
جلسه هفتم(آيه قُتل الخراصون
…)

باحضور:

جناب آقاي امير فهيمي
«پژوهشگر»
استاد سيد حسين موسوي
«پژوهشگر مهدويت»

دکتر مهدی خزعلی
«مدیر مسئول سرای قلم»

زمان:
سه شنبه ١٤فروردين١٤٠٣ساعت:٢١

مکان:
گروه مهدویت سرای قلم
@sarayeghalam

لینک گروه مهدویت:

https://hottg.com/mahdaviyat_sarayeghalam
Forwarded from Dr Mahdi Khazali
🖤مقدمه نشست ١۶٩٢ سرای قلم
🖤شب قدر
١۴٠٣/١/١۴
☔️🖤🖤🖤☔️
Forwarded from Dr Mahdi Khazali
🖤مقدمه نشست ١۶٩٢ سرای قلم
🖤شب قدر
🖤مشروعیت حکومت
١۴٠٣/١/١۴
☔️🖤🖤🖤☔️
Forwarded from Dr Mahdi Khazali
#نشست١٦٩٥سراي قلم

موضوع:
#_اخلاق_مهدوي
(#قسمت١٣٠)

(شیوه مواجهه با اهانت)

باحضور:
دکتر مهدی خزعلی
«مدیر مسئول سرای قلم»

زمان:
جمعه ١٧فروردين ١٤٠٣ ساعت ٢١

مکان:
گروه مهدویت سرای قلم
@sarayeghalam

لینک گروه مهدویت:
https://hottg.com/mahdaviyat_sarayeghalam
HTML Embed Code:
2024/06/03 07:33:37
Back to Top