TG Telegram Group Link
Channel: شبکه‌ملی‌موسسات‌نیکوکاری
Back to Bottom
شبکه‌ملی‌موسسات‌نیکوکاری
Photo

چرا خواندن کتاب ایده عالی مستدام برای سازمان‌های مردم‌نهاد، مفید و مهم است؟!

سازمان‌های مردم‌نهاد و نیکوکاری نیاز دارند تا همواره با بروز کردن دانش خود و استفاده از تکنیک‌های ارزشمند، منابع معنوی و مالی خود را به جهت حمایت از مددجویان، فرهنگ‌سازی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و محیط‌زیستی و ... افزایش دهند.
ایده‌پردازی و تفکر عمیق قبل از آغاز هر کمپین یا حتی ارائه گزارش فعالیت به حامیان، می‌تواند عملکرد ما را در سازمان‌های مردم‌نهاد بهبود دهد و به رشد سازمان در ابعاد مختلف کمک کند.

در ادامه ویژگی‌های ایده ماندگار از نظر نویسندگان کتاب را می‌خوانیم:

۱. ساده؛ چگونه مفهموم کلیدی ایده خود را پیدا کنیم؟! اولین گام برای موفقیت این است: ساده باشیم. ساده سازی؛ «سطح پایین» یا «عبارت کوتاه» نیست. برای ساده بودن نیازی نیست از کلمات یک بخشی استفاده کنید.  فهمیدن مغز ایده باید ساده باشد. «فهم مغز ایده» به معنای ساده‌سازی ایده تا دستیابی به کلیدی‌ترین جوهره آن است.

۲. غیرمنتظره؛ چگونه باید توجه افراد را به خود جلب کنیم؟! و سخت‌تر از آن، چگونه این توجه را حفظ کنیم؟! برای یافتن جواب این دو سوال ما باید دو احساس ضروری، یعنی غافلگیری و علاقه، که معمولا توسط ایده‌های ذاتا ماندگار برانگیخته می‌شوند را بفهمیم. غافلگیری؛ توجه ما را جلب می‌کند. علاقه‌مندی؛ توجه را حفظ می‌کند.

۳. ملموس؛ چه چیزی موضوعی را «ملموس» می‌کند؟! اگر چیزی را بتوان با حواس پنج‌گانه خود بررسی کنید، ملموس است. اگر می‌بایست ایده‌ای را به افراد زیادی بیاموزید و مطمئن نیستید که آن‌ها درباره آن چه می‌دانند، ملموس بودن تنها زبان ایمن است.

۴. معتبر؛ چه کار کنیم که افراد ایده ما را باور کنند؟! باید منبع اعتباردهنده‌ای برای تکیه به آن پیدا کنیم. همیشه واضح و مشخص نیست که باید از کدام منبع اعتباردهنده استفاده کنیم. تعداد اندکی جزئیات روشن می‌تواند از مقدار زیادی آمار متقاعد کننده‌تر باشد.

۵. احساسی؛ چه کار کنیم تا به ایده‌های ما اهمیت بدهند؟! برای آنکه دیگران به پیام‌مان اهمیت بدهند، مجبور نیستیم در نبود احساس احساس تولید کنیم. در واقع بسیاری از ایده‌ها خود را به احساساتی که هم‌اکنون وجود دارند وابسته می‌کنند.

۶. داستانی؛ چه کار کنیم تا دیگران بر اساس ایده ما عمل کنند؟! داستان‌ها قدرت دوگانه بی‌نظیری برای شبیه‌سازی  و الهام بخشی دارند و بیشتر وقت‌ها نیاز نیست برای استفاده از این قدرت‌‌ها خلاقیت زیادی به خرج دهیم. فقط باید آماده شناسایی داستان‌های خوبی باشیم که زندگی هر روز برایمان ایجاد می‌کند.

#ایده_عالی_مستدام #معرفی_کتاب
از جیرفت تا تهران با هدف نیکوکاری

علیرضا آتشک، مدیرعامل «شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه» میزبان حسن مهنی‌‌فرد «مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره موسسه نیکوکاری بانی مهر جاودان» (یکی از موسسات عضو شبکه) و فرزند ایشان شد.

آقای مهنی‌فرد با هدف شبکه‌سازی و رفع مشکلات موسسه خود که در زمینه‌های گسترده‌ای در جنوب کرمان فعالیت دارند، به تهران عزیمت کرده بود.

از جمله فعالیت‌های ارزشمند این مجموعه می‌توان به نگهداری از کودکان بی‌سرپرست، احداث کتابخانه در مناطق محروم، برپایی مراکز مثبت زندگی جهت خدمات‌دهی به افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، نیازمندان و ... اشاره کرد.
در همین راستا شبکه ملی اقداماتی را درخصوص شبکه‌سازی، تعامل و ارتباط این موسسه با خیریه‌های هم‌ماموریت و یاری‌بخش انجام داد.

به امید توسعه هرچه بیشتر جای‌جای سرزمینمان به‌ویژه جنوب کرمان.

#جیرفت #سازمان‌های_مردم‌نهاد #شبکه_ملی_موسسات_نیکوکاری_و_خیریه
آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی سالانه شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه
ما مادرانه‌ترین رفتارها را اینجا دیده‌ایم! زنانی را دیده‌ایم که خود فرزند نداشته‌اند اما مادر هزاران کودک بدسرپرست و بی‌سرپرست بوده‌اند.
در موسسات نیکوکاری و خیریه، چه شب‌هایی که زنان، مادرانه بیدار مانده‌اند تا مشکل فرزندان خود را حل کنند. به دست این مادران و در دل آسیب‌ها دخترها عروس و پسرها داماد شده‌اند و ...
این بازتاب حس مقدس مادرانه است که به جامعه مدنی روشنایی می‌بخشد، چه زیباتر از این؟!

روز مادر بر همه نیکوکاران مبارک

#شبکه_ملی_موسسات_نیکوکاری_و_خیریه
اطلاعیه مهم

به منظور فراهم شدن امکان حضور نماینده هر موسسه عضو در مجمع عمومی، از طریق ارسال نامه رسمی برای معرفی نماینده خود اقدام فرمایید.
لطفاً «ارسال نامه» به شماره 09301789219 (خط اختصاصی شبکه ملی) در واتساپ صورت پذیرد.

#شبکه_ملی_موسسات_نیکوکاری_و_خیریه #مجمع_عمومی
توضیحات علیرضا آتشک «مدیرعامل شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه»، در خصوص لزوم مشارکت در مجمع عمومی پیش‌رو
بازرسین هیئت‌مدیره شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه در «مجمع عمومی عادی سالیانه» انتخاب شدند.

چهار نامزد انتخابات بازرسین هیئت‌مدیره به ترتیب، محسن روحی صفت ۳۳ رای، محبوبه خلوق ۳۱ رای، مصطفی بیناکاشانی ۲۴ رای و فرزاد سلیمی ۵ رای کسب کردند.
طبق آرا، محسن روحی صفت و محبوبه خلوق به عنوان بازرسین اصلی و مصطفی بیناکاشانی به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب گردیدند.

شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه

#مجمع_عمومی #شبکه_ملی_موسسات_نیکوکاری_و_خیریه
پیرو تفاهم‌نامه منعقد شده بین شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه و خیریه کارآفرینان آرا شمیران، خدمات ذیل جهت بهره‌مندی موسسات عضو شبکه ارائه می‌گردد:
همراهان ارجمند شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه، از حضور شما دعوت می‌شود؛ جهت شرکت در این همایش از طریق لینک ذیل اقدام به ثبت‌نام نمایید.
https://srconference.ir/
لازم به‌ذکر است که آقایان «علیرضا آتشک» و« اشکان تقی‌پور» از سخنرانان پنل تخصصی «مسئولیت اجتماعی نخبگانی، نهادی و بنگاه‌ها» در این همایش هستند که از ساعت ۱۴ الی ۱۶ برگزار خواهد شد.
شبکه‌ملی‌موسسات‌نیکوکاری
بیانیه روز هوای پاک (1).pdf
بیانیه روز هوای پاک شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه
پدرانگی همان حس قشنگی‌ است که برای مؤسسات نیکوکاری و خیریه
برکت آورده. برکت وجود پدرانی که، مانده‌اند تا هزاران کودک‌شان درد بیماری را تحمل نکند، درس بخوانند و بتوانند به کسی تکیه کنند تا غم‌هایشان تسکین یابد.
اینجا دست پدران مهربان، گرما‌بخش وجود کودکان کم برخوردار است.
روز پدر مبارک


#روز_پدر_مبارک #روز_پدر #شبکه_ملی_موسسات_نیکوکاری_خیریه #خیریه #خیریه #پدر
HTML Embed Code:
2024/05/20 01:30:42
Back to Top