TG Telegram Group Link
Channel: اخبار گیلان
Back to Bottom
🗓 #تقویم| چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

@GilanFars
🔻تعطیلی «پنجشنبه‌ها» تصویب نشد

🔹در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون خدمات مدیریت کشوری نمایندگان مجلس با پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه مخالفت کردند.
🔹در نشست امروز مجلس، پیشنهاد تعطیلیِ پنجشنبه‌ها با ۷۵ موافق، ۱۳۲ مخالف و ۵ رأی ممتنع تصویب نشد

@GilanFars
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 موافقت مجلس با تعطیلیِ شنبه‌ها

🔹نمایندگان مجلس تصویب کردند که روزهای جمعه و شنبه به‌عنوان تعطیلات پایان هفته باشد البته باید این مصوبه به تایید شورای نگهبان برسد.

🔹نمایندگان در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون خدمات کشوری، با  ۱۳۶ رای موافق ۶۶ رای مخالف و ۳ رای ممتنع با اصل گزارش کمیسیون اجتماعی مبنی بر افزایش تعطیلات آخر هفته موافقت کردند.

@GilanFars
اخبار گیلان
🎥 موافقت مجلس با تعطیلیِ شنبه‌ها 🔹نمایندگان مجلس تصویب کردند که روزهای جمعه و شنبه به‌عنوان تعطیلات پایان هفته باشد البته باید این مصوبه به تایید شورای نگهبان برسد. 🔹نمایندگان در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون خدمات کشوری، با  ۱۳۶ رای موافق ۶۶ رای مخالف و…
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 جمعه و شنبه تعطیل رسمی می‌شود

🔹نمایندگان موافق تعطیلی شنبه معتقدند از نظر اقتصادی خیلی به نفع کشور است و در مراودات بین‌المللی با کشورهای دیگر بسیار نقش دارد.

🔹تعطیلی روز پنجشنبه سالانه ۸ میلیارد دلار به ضرر کشور از نظر مراودات بین‌المللی در زمینۀ تجاری است.

🔹این مصوبه در نهایت برای اجرایی شدن باید به تصویب شورای نگهبان برسد.

@GilanFars
۶۴۴ خانوار دارای سه فرزند گیلانی صاحب زمین شدند

🔹️ مدیرکل راه و شهرسازی گیلان:ارزش ریالی زمین‌های تخصیص یافته بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان است.

🔹️ یک هزار و ۱۱۸ خانوار ثبت نام کننده در این طرح ثبت نامشان تکمیل و تأیید شده است.

https://farsnews.ir/HamidrezaDonyadide/1715753587910177715

@GilanFars
یک بام و دوهوای سرای تجاری ایرانیان در آستراخان و سؤالاتی بی‌پاسخ

🔹ماجرای سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه در حوزه مالکیتی، هزینه کرد و دستمزدها به شکلی رقم خورده که نیازمند ورود جدی دستگاه قضا و نهادهای نظارتی برای روشن شدن ابعاد مختلف پرونده این سرای تجاری است.

🔹با اینکه ادعا می‌شود ۲۰ درصد سهام  این سرای تجاری به نام اتاق گیلان بوده و اکنون به بهانه تهاتر تکمیل ساختمان اتاق گیلان به اتاق ایران واگذار شده، اما سند واگذاری این اتاق نشان می‌دهد که ۲۰ درصد سهام متعلق به شرکت بازرگانی پارس است که خود هادی تیزهوش تابان رئیس سابق اتاق بازرگانی گیلان تنها سهام دار این شرکت است نه اتاق بازرگانی گیلان و طبیعتاً در چنین شرایطی پس از وی سرای تجاری به وراث وی خواهد رسید نه اتاق گیلان.

@GilanFars ـ Link
خدمات درمانی زوج‌های نابارور گیلان تحت پوشش کامل بیمه قرار گرفت

🔹️ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:عقد قـرارداد با مـراکز درمان ناباروری بیمارستان الزهرا، یک بیمارستان خصوصی و یک موسسه درمان ناباروری و تعهد خدمات خـاص نابارور IVF، IUI ، ICSI ، FET خدمات جنین اهدایی و رحم اجاره ای فرد نابارور گیرنده، از جمله این اقدامات است.

🔹️ خوشبختانه طی دو سال اخیر شیب تند کاهش موالید در استان گیلان نسبتا مهار شده و منفی است.

https://farsnews.ir/HamidrezaDonyadide/1715752509749942110

@GilanFars
سرمایه گذاری در پارک ۴۵۰هکتاری لاکان رشت

🔹️ رئیس شورای اسلامي شهر رشت:یقیناً پارک ۴۵۰ هکتاری لاکان و تالاب عینک رشت می تواند فرصت‌های شغلی فراوانی در رشت ایجاد کند.

🔹️ انتظار داریم برای اجرای پروژه‌های عمرانی نسبت به جذب مشارکت بخش خصوصی برای تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری شاهد اقدامات موثر و مفیدتری باشیم و برای بهبود عملکرد سازمان باید چاره اندیشی شود، چون عملا هیچ برآیند و نتیجه مطلوبی از عملکرد سازمان سرمایه‌گذاری مشاهده نمی‌شود.

https://farsnews.ir/MaryamAfzali/1715753127513154867

@GilanFars
مهر اعتبار وزارت بهداشت بر مراکز آموزشی نظام سلامت گیلان

🔹️ دوره آموزش پزشکی عمومی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مرکز آموزشی درمانی رازی رشت در اعتبار بخشی دوره‌ای وزارت بهداشت، به ترتیب اعتبار نامه «سه ساله» و «دو ساله» دریافت کردند.

🔹️ بهرام عین اللهی مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حکم اعتبار بخشی سه ساله دوره آموزش پزشکی عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین اعتبار بخشی دو ساله مرکز آموزشی درمانی رازی رشت را به محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ابلاغ کرد.

https://farsnews.ir/HamidrezaDonyadide/1715776136024177407

@GilanFars
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 شنبه از اول هفته به آخر هفته رفت

@GilanFARS
🔹طرح المان شهری هیات پزشکی ورزشی گیلان در خیابان نامجو رشت

طرح المان شهری هیات پزشکی ورزشی گیلان در خیابان‌نامجو رشت مقابل این هیات به شهردار منطقه ۴ رشت ارائه گردید.

@GilanFars
اخبار گیلان
🔹طرح المان شهری هیات پزشکی ورزشی گیلان در خیابان نامجو رشت طرح المان شهری هیات پزشکی ورزشی گیلان در خیابان‌نامجو رشت مقابل این هیات به شهردار منطقه ۴ رشت ارائه گردید. @GilanFars
🔸 به گزارش فارس، در دیدار سید محمد ساده روح شهردار منطقه چهار رشت و مجید عزیزی عضو شورای شهر رشت با رییس هیأت پزشکی ورزشی استان، مبنی بر طرح المان شهری با رویکرد پزشکی ورزشی و شهروندی مقابل این هیات ارائه شد.

دکتر صادقی رئیس هیات پزشکی ورزشی گیلان با قدردانی از زحمات شهردار منطقه ۴ و اعضای شورای شهر رشت نسبت به تعریض و بهسازی پیاده روی درب ورودی هیات پزشکی ورزشی اظهار داشت: برنامه های متنوعی در جهت خدمت به آحاد جامعه بویژه ورزشکاران شهر رشت و استان تدارک دیده شده است که نیازمند حمایت و توجه بیشتر مدیران می باشد.

وی در ادامه ضمن تشکر از همکاری و حمایت شورای شهر بویژه آقای مجید عزیزی و شهردار پر تلاش منطقه ۴ رشت ، برنامه هایی که تاکنون این هیات به جامعه هدف ارائه کرده را تشریح کرد.

در این جلسه مجید عزیزی عضو شورای شهر رشت نیز با تاکید بر لزوم همکاری شورا و شهرداری با هیات پزشکی ورزشی برای پیشبرد اهداف پیش رو  خواستار همکاری دو جانبه مدیریت شهری و هیات پزشکی ورزشی مبنی بر استفاده از خدمات هیات پزشکی ورزشی استان شد.

گفتنی است، طرح پیشنهادی این هیات برای نصب المان شهری با محوریت پزشکی ورزشی و شهروندی مورد استقبال شهردار منطقه ۴ رشت قرار گرفته و در ادامه ساده روح و عزیزی از هیات پزشکی ورزشی گیلان بازدید کرده و از زحمات و خدمت دهی این هیات تقدیر و تشکر کردند.

🆔 @GilanFars
🔸وزارت آموزش‌وپرورش: کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی دانش‌آموزان، ساعت ۲۲ امشب منتشر می‌شود

@GilanFars
⭕️ استقبال از کاروان #زیر_سایه_خورشید

خادمین حرم مطهر رضوی
با حضور خادمیاران و یاوران رضوی شهرستان رشت

🗓 پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

⏰️ ساعت ۱۷

🔸از میدان بسیج (صیقلان) تا حرم حضرت فاطمه اُخری سلام الله علیها

#همه_خادم_الرضائیم
#خادمیاران_رضوی

🆔 @GilanFars
لزوم تشدید و پایش مستمر بازار و نانوایی‌های شفت

🔹فرماندار شفت:در راستای تأمین منافع و قوت مردم همه واحدهای نانوایی ملزم به رعایت ۲ روز تعطیلی در ماه بوده و با تعطیلی خودسرانه برخورد قانونی می‌شود.

🔹می‌بایست مباحث مربوط به ارتقای کیفیت و نیز رعایت استانداردهای مورد نظر از جمله وزن قانونی نان، خمیر، چانه، عدم استفاده از جوش شیرین و سایر افزودنی‌های غیرمجاز، رعایت موازین بهداشتی، ساعت کاری و نرخ را مدنظر قرار خواهند داد.

@GilanFars
🗓 #تقویم| پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

@GilanFars
ساختمان‌های ناایمن بنیاد مستضعفان اعلام شود

رئیس بنیاد مستضعفان:
🔹درباره ساختمان‌های ناایمن متعلق به بنیاد مستضعفان، شهرداری تهران هر کدام از ساختمان‌های بنیاد را اعلام کند ما نیز اقدام به ایمن‌سازی می‌کنیم.

🔹به عنوان مثال ساختمان معروف به نام ساختمان آلمینیوم در پایتخت استحکام لازم را ندارد.

🔹تنها راه جلوگیری از فعالیت اینگونه ساختمان‌ها، ممانعت از فعالیت آنها توسط شهرداری تهران است. اخیرا با شهرداری تهران جلسه‌ای داشته‌ایم و موضوعاتی در این جلسه مطرح شد.

@GilanFars
رونمایی از کلکسیون ارقام زیتون در گیلان

🔹️ به گفته معاون امور باغبانی وزیر جهادکشاورزی، برای نخستین بار ریاست شورای بین المللی زیتون برعهده ایران است و در همین راستا توانستیم باغ و کلکسیون ارقام زیتون دنیا را در رودبار رونمایی کرده و در حال پیگیری برای ورود و کارگیری یک‌هزار ارقام زیتون از کشورهای دیگر در گیلان هستیم.

🔹️ برای نخستین بار ریاست شورای بین المللی زیتون برعهده ایران است و در همین راستا توانستیم باغ و کلکسیون ارقام زیتون دنیا را در رودبار رونمایی کرده و در حال پیگیری برای ورود و کارگیری یک‌هزار ارقام زیتون از کشورهای دیگر در گیلان هستیم.

https://farsnews.ir/saeed_shafiei/1715849035120430946

@GilanFars
حرف تا عمل تحویل اراضی به خانوارهای دارای سه فرزند در گیلان!

🔹️ استان گیلان با کاهش نرخ باروری و در حال گذر از جمعیت جوان به سالمند است و به نظر می‌رسد باتوجه به وضعیت سالمندی گیلان و نرخ منفی رشد زادآوری در این استان، انتظار می‌رفت که برنامه‌های منسجم‌تری برای پیاده‌سازی سیاست‌های ابلاغی و تشویقی جوان‌سازی جمعیت در استان گیلان به اجرا درآید.

🔹️ هرچند برخی معتقدند که علت‌ عدم تحویل اراضی و اسناد آن را موکول شدن اهدای این اراضی به سفر عن قریب رئیس‌جمهور به گیلان است ولی باتوجه به تغییرات متداوم داخلی در معاونت‌های مسکن و شهرسازی از یک طرف وعدم تفاهم با متن قرارداد واگذاری با سازمان ملی زمین و مسکن از سوی دیگر منجر شده که تنها به متقاضیان به صورت شفاهی وعده واگذاری داده شده و عملاً قراردادی با آنان منعقد نشود.


https://farsnews.ir/EbrahimAfshari/1715854001129272913

@GilanFars
HTML Embed Code:
2024/06/16 07:39:48
Back to Top