TG Telegram Group Link
Channel: فقط اللهﷻ
Back to Bottom
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سلام

عزیزان یه مدت به خاطر بیماری نبودم ان شاءالله دوباره به روال قبل برمیگردیم

با فروارد کردن مطالب کانال حمایت کنید🌹
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
این و ببینید تا بفهمید
هیچوقت نباید امیدتونو از دست بدید...
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
#تلاوت_زیبا

۞الْأَخِلَّاءُ يَوْمَئِذٍ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلَّا الْمُتَّقِينَ۞

«دوستان در آن روز دشمن یکدیگرند، مگر پرهیزگاران!»

#ماهر_المقیلی
The account of the user that owns this channel has been inactive for the last 1 month. If it remains inactive in the next 9 days, that account will self-destruct and this channel will no longer have an owner.
❗️مصیبت طرفداران جذب و رویافروشان: این که جذب نیست!

قانون جذب از سال ۲۰۰۶ با انتشار کتاب راز (The secret) به شهرت خاصی رسید و این کتاب ثابت کرد که قانون جذب واقعاً کار می‌کند، البته برای مؤلف، یعنی راندا برن؛ میلیون‌ها کپی از کتاب راز به فروش رفت و چنین موفقیتی آرزوی هر نویسنده‌ای است!

⭕️ آنها قانون جذب را در کنار قانون جاذبه ذکر می‌کنند، با اینکه دیدگاه مشهور آن را «شبه علم» در نظر می‌گیرد و قوی‌ترین دلیلش، قسم‌خوردن مشتریانی است که از باورنکردن این قانون می‌ترسند! کلماتی چون «امواج»، «کائنات» و «کیهان» را بسیار می‌شنوید و همین‌ها برای هوش‌بری افرادی که در کوچه‌های رؤیا و آرزو گم شده‌اند کافی است! مطالب کتاب راز با ایمان به قضاء و قدر در تضاد است و جایی برای مشیئت خداوند باقی نمی‌گذارد، بلکه هیچ جایی برای خداوند در نظر گرفته نشده است!

🔹 در یکی از نقل‌های ابتدای کتاب آمده است:
"Trust the universe!"
یعنی: به هستی اعتماد داشته باش!

🔹 و در جای دیگری آمده است:
"You are God in a physical body... You are the creator!"
یعنی: شما خدا هستید که در یک بدن فیزیکی قرار گرفته‌اید! شما خالقید!

می‌پرسی: اوه، پس مبلغان غربی جذب، آن را اینگونه شرح داده‌اند؟! ولی مبلغانی که ما می‌شناسیم، از این حرف‌ها نمی‌زنند! چرا؟

می‌گویم: بی‌مایگانی که در ایران و کشورهای مسلمان‌نشین از این راه نان می‌خورند، جذب را محلی‌سازی کرده‌اند و احیاناً از قرآن و احادیث برای آن دلیل می‌آورند! درباره‌ی کسانی صحبت می‌کنم که آیات قرآن را هم به غلط می‌خوانند ولی ادعا می‌کنند که آیات قرآن کریم بر جذب دلالت دارد! هم دینت را می‌گیرند و هم مالت را...

⁉️ می‌پرسی: پس نصوصی که می‌آورند...؟
پاسخ می‌دهم: ای مسلمان، اگر معنای جذب، امید به رحمت خدا و حسن ظن به او بود، نه آنکه خداپرستی را رها کرده مبلغ‌اش می‌شد و نه مسلمانی انکارش می‌کرد! جذب یعنی اینکه هرچیزی به دست آورده‌ای، حاصل اندیشه‌ات بوده که به کائنات فرستاده‌ای و به تو بازگشته است؛ چنین ایده‌ای شباهت بسیاری با اعتقاد کسانی دارد که اجرام آسمانی را مدبر عالم می‌پنداشتند و علمای اسلام آنها را کافر دانستند! آری، آنچه در کتاب راز آمده تماماً با جهان‌بینی اسلامی در تضاد است!

داد و فغان بلند می‌شود: این جذب نیست...
وقتی مبلغان جذب، فروش محصولات و پکیج‌های خود را در خطر می‌بینند، به یاد ناتوانی خود در کسب روزی حلال می‌افتند و با مغالطه می‌گویند که آنچه شما با ذکر منبع آورده‌اید، جذب نیست!

می‌گویم: پس جذب چیست؟ جذب که نه از طریق تجربی قابل آزمایش است و نه پس از سخنان غربی‌ها مرجعی دارد؛ اگر بگویم که چیزی از اسلام نیست، معیارم کتاب و سنت است، اما مبلغان داخلی جذب هیچ منبعی جز نظریات شخصی خود ندارند! اگر آنچه استادان غربی و کافر شما درباره‌ی جذب گفته‌اند اشتباه باشد، تعریف و شرح صحیح آن را از کدامین پکیج آموزشی باید یافت که نماینده‌ی رسمی جذب به حساب آید؟! پس جذب تبدیل به تفکری شده که هیچ معیار و مصدری ندارد و هر کس با سلیقه‌ی خود به بسط آن می‌پردازد!

⭕️ مبلغ جذب نمی‌خواهد از آن دست بکشد، زیرا در زندگی ناکام بوده و هنری جز رویافروشی ندارد! آنکه باور کرده هم نمی‌خواهد به آن کافر شود، زیرا گمان کرده که این آخرین راه نجات او برای غلبه بر مشکلات و ناکامی‌هاست، و البته اگر به آن باور نداشته باشد، کار نمی‌کند!

والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته
تهیه‌شده در: «رد شبهات ملحدین»
bit.ly/3AM8ikA
✾•┈┈••✦❀✦••┈┈•✾
@no_atheism | رد شبهات ملحدین
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
HTML Embed Code:
2024/06/06 02:12:22
Back to Top