TG Telegram Group Link
Channel: بازنشستگان تامین اجتماعی
Back to Bottom
*کدهای اضطراری*🔻 
.....................................................
*📮   110    پلیس*
*📮   111     ارتباط با دولت*
*📮   112    هلال احمر*
*📮   113    اداره اطلاعات*
*📮   114    اطلاعات سپاه*
*📮   115    اورژانس*
*📮   116    حراست انتظامی*
*📮   20117    خرابی تلفن ثابت*
*📮   118    اطلاعات تلفن ثابت*
*📮   119    اعلام ساعت رسمی*
*📮   120    پلیس راه*
*📮  121    اتفاقات برق*
*📮  122    اتفاقات آب*
*📮  123   اورژانس  بهزیستی*
*📮  124   مبارزه با گرانفروشی*
*📮  125   آتش نشانی*
*📮  129   دادگستری*
*   132    ارتباط با قوه مقننه*
*   133    تاکسی برون شهری*
*   134    هوا شناسی*
*   137    شهرداری*
*   190    شکایت از اورژانس*
*   192   تقویم و ساعات شرعی*
*   193    اداره پست*
*   194    خرابی گاز*
*   195   شکایت از مخابرات*
*   197   شکایت نیرو انتظامی*
*   199   فرودگاه هواپیمایی*
.....................................................
*کدهای چهار رقمی *
*☎️  2000     پرداخت قبوض مخابرات
*   1480    مشاوره بهزیستی*
*   1490    وزارت  بهداشت*
*   1590    پزشک خانواده*
*   1544    اینترنت آسیا تک*
*   1690   نظارت نظام پزشکی*
*   1616    بنیاد شهید  ایثارگران*
*   1819    شکایت از درمان*
.....................................................
*🔹سامانه استعلام تعداد سیم کارت*
*   ارسال کد 511 به سامانه  20526*

*🔹استعلام نمره منفی و میزان تخلفات رانندگی*
* ارسال کد 512 به سامانه 20526*

*🔹استعلام خلافی و شکایت نسبت به جریمه ها*
* ارسال کد 513 به 20526*

*🔹استعلام سابقه بیمه (سوابق کاری)*
* ارسال کد 514 به سامانه 20526*

*🔹استعلام وضعیت یارانه و اعتراض حذف شدگان*
* ارسال کد 515 به سامانه 20526*

*🔹استعلام وضعیت سربازی و معافیت های 95*
* ارسال کد 516 به سامانه  گ20526*

بازنشستگان تامین اجتماعی

https://hottg.com/ertebat_ba_adminhaa2
معیشت موضوعی نیست که با بالا و پایین رفتن تورم و سبد معیشت حذف شود

علی زند (رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان مرکزی):

🔸 ماده ۴۱ قانون کار به صراحت بحث افزایش دستمزد و معیشت تعریف شده است که بر مبنای آن حداقل قانون کار باید بر اساس نرخ تورم یا سبد معیشت خانوار ۳.۳ نفره باشد. معیشت موضوعی نیست که با بالا و پایین رفتن تورم و سبد معیشتی حذف شود، چرا که مردم این موضوع را به خوبی لمس می‌کنند.

🔸اشتباه است که تصور کنیم اگر افزایش حقوق و دستمزد کارگران یا کارکنان دولت برابر نرخ تورم باشد، تورم ایجاد می‌شود. باید در نظر داشت که در سال ۱۴۰۲ افزایش حقوق و دستمزدها برابر نرخ تورم نبود، اما سئوال اینجاست که آیا این میزان تورم موجود در جامعه حاصل افزایش حقوق و دستمزدها بوده است؟!/ایلنا

تلگرام:https://hottg.com/ghanonkar2
#اخبار_کارگری_بین_الملل

ساختار تشکل‌های کارگری متناسب با تغییرات ساختار بازار کار تغییر کند

🔸سیزدهمین مجمع بین المللی کارگری با فراخوانی برای حفظ و توسعه نهاد گفتگوی اجتماعی و چانه زنی موثر با هدف مدیریت چالش‌های بازار کار جهانی برگزار شد.

🔸در زمانی که بازار کار جهانی با چالش‌های زیادی از جمله افزایش بیکاری، سطح پایین تامین اجتماعی، نابرابری جنسیتی و شکاف جنسیتیِ دستمزد، ایمنی و سلامت و چالش دیجیتالی شدن کار مواجه است، مذاکره و نهاد چانه‌زنی جمعی از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود.

🔸کمتر از یک سال پیش، دبیرکل سازمان جهانی کار (ILO) در اولین گزارش خود به یکصد و یازدهمین نشست کنفرانس بین‌المللی کار در ژوئن ۲۰۲۳ اظهار کرده بود: ما در زمانی زندگی می‌کنیم که با بحران‌های چندجانبه‌ای همراه است. هر بحرانی زخم‌های کهنه ساختارها و سیاست‌های ما را آشکار می‌کند. در زیر این زخم‌ها، گسل‌هایی از نابرابری نهفته است که با هر چالش و بحرانی، میلیون‌ها نفر را در معیشت خود دچار تزلزل می‌کند./ایلنا

تلگرام: https://hottg.com/ghanonkar2
باید به تامین مسکن کارگران و ساماندهی قراردادهای کار توجهی بیشتری کرد

آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم (نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان‌شرقي):

🔸دولت و مجلس برای بهبود کسب و کار توان مضاعف را بکار گیرند و برای تحقق این امر شعار کافی نیست و کارگران انتظار دارند اقدام عملی رخ دهد. تامین امنیت شغلی جز مسائل مهم جامعه کارگری است و حقوق و مزایای کارگر متناسب با شرایط اقتصادی باید در نظر گرفته شود.

🔸باید به تامین مسکن کارگران و ساماندهی قراردادهای کار توجهی بیشتری کرد. کارگر و کارفرما دو بال پرواز هستند که دولت و مجلس باید با سیاست‌گذاری درست رابطه منصفانه بین این دو بال را ایجاد کند./مهر

تلگرام:
https://hottg.com/ghanonkar2
✅️هیچ نظارتی از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی بر سازمان تامین اجتماعی وجود ندارد

محمد باقری (رئیس کانون کارگران ساختمانی استان تهران):

🔸️مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی عنوان کرده که انجمن‌های صنفی کارگران را به رسمیت نمی‌شناسیم؛ از طرفی سازمان بیمه ۳۰۰ هزار نفر کارگر ساختمانی را قطع کرده و می‌خواهد فقط ۱۰ هزار نفر سهمیه بدهد!

🔸️از سال ۱۳۸۹ که بیمه کارگران ساختمانی اجرا شده است، سازمان تاکنون نه به دولت و نه به مجلس شورای اسلامی هیچگونه حساب و کتابی پس نداده و هیچ نظارتی بر آن نیست.

🔸️خواهش ما از دولت و مجلس این است که سازمان بازرسی وارد ماجرا شده و میزان دریافتی از محل ساختمان‌ها را بررسی نمایند./دسترنج‌نیوز

خبرنگار افتخاری: فرزانه رحیم زاده

تلگرام:https://hottg.com/ghanonkar2
✍️دستمزد کار پاره وقت در سال ۱۴۰۳

اگر کارگر و کارفرما با مزد ساعتی توافق به همکاری کنند، در قرارداد آن‌ها باید ساعت‌های کار به صورت، روزانه، هفتگی و ماهانه مشخص شود.

🔹توجه کنید که اگر ساعت کار بیشتر از روزی ۸ ساعت و ۴۴ ساعت در هفته باشد، باید مابقی آن ساعت‌ها به صورت اضافه کاری با کارگر محاسبه شود.

🔴اطلاعات مفید از قانون کار و بیمه👇

https://hottg.com/ghanonkar2
⚫️حق مسکن کارگران هزینه یک سوئیت را هم تامین نمی‌کند

🔰حق مسکن کارگران در حالی نسبت به سال گذشته افزایش پیدا نکرد و روی قیمت 900 هزار تومان درجا زد که تامین هزینه‌های مسکن بیش از هر زمان دیگری برای مردم سخت شده است.
🔰بررسی آگهی‌های مسکن در شهر تهران نشان می‌دهد حتی اجاره یک سوئیت، زیر متراژ استاندارد، نیز چند برابر حق مسکن برای کارگران آب می‌خورد.

🔴 کارگران ایران من

https://hottg.com/ghanonkar2
♦️سبقت قیمت اجاره از حق مسکن کارگری/ هزینه مسکن تمام حقوق کارگران را می‌بلعد!

🔰افزایش حق مسکن کارگری با توجه به رشد قیمت مسکن و اجاره‌بها، مساله‌ای بود که مسئولان بار‌ها وعده دادند تا در سال ۱۴۰۳ عملیاتی شود. با این حال اکنون صحبت‌های وزیر کار نشان می‌دهد احتمال بیشتر شدن حق مسکن کارگری وجود ندارد.
🔻صولت مرتضوی افزایش حق مسکن کارگران در سال جاری را منتفی دانسته و اعلام کرده است: حداقل حقوق و دستمزد کارگران ۳۵ درصد افزایش یافته است. نمایندگان کارگران و کارفرمایان به‌اتفاق معتقدند آیتم‌های اصلی باید افزایش پیدا کند. شورای عالی کار هم پیشنهاد دیگری در این حوزه نداشته است.
🔻حق مسکن کارگران در حالی نسبت به سال گذشته افزایش پیدا نکرد و روی قیمت ۹۰۰ هزار تومان درجا زد که تامین هزینه‌های مسکن بیش از هر زمان دیگری برای مردم سخت شده است.
🔻بررسی آگهی‌های مسکن در شهر تهران نشان می‌دهد حتی اجاره یک سوئیت، زیر متراژ استاندارد، نیز چندبرابر حق مسکن برای کارگران آب می‌خورد/تیترتجارت

🔴 کارگران ایران من

https://hottg.com/ghanonkar2
⚫️کاهش ساعت کاری کارمندان و کارگران به ۴۰ ساعت در هفته

🔰طبق مصوبه امروز مجلس، ساعات کار کارمندان دستگاه‌های اجرایی ۴۰ ساعت در هفته تعیین شد؛ همچنین در تمامی قوانین و مقرراتی که از مبنای ۴۴ ساعت کار در هفته و ۱۷۶ ساعت کار در ۴ هفته متوالی استفاده شده است نظیر قانون کار، از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون به ترتیب به ۴۰ ساعت در هفته و ۱۶۰ ساعت کار در ۴ هفته متوالی اصلاح می‌شود و کاهش ساعات کاری موجب کاهش حقوق و دستمزد و مزایای قانونی کارکنان و کارگران موضوع این تبصره نمی‌گردد.
🔻 میزان ساعات تدریس معلمان و اعضای هیأت علمی از ساعات موظف در طرح‌های طبقه بندی مشاغل ذی ربط تعیین خواهد شد.
🔻 این مصوبه در نهایت برای اجرایی شدن باید به تصویب شورای نگهبان برسد.


🔴 کارگران ایران من

https://hottg.com/ghanonkar2
⚫️پایه سنوات تجمیعی چیست و شامل چه کارگرانی می شود؟

🔰خوشوقتی کارشناس:

🔻به عنوان مثال، کارگری که از سال ۱۳۹۱ استخدام شده و همچنان در یک کارگاه مشغول به کار است، پایه سنوات تجمیعی او امسال ماهانه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می شود.

🔻کارگری که حداقل دستمزد (۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان) دارد و از سال ۹۱ تا کنون در یک کارگاه است، باید یک حداقل دستمزد بعلاوه پایه سنوات تجمیعی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و یک پایه سنوات ۲۱۰ هزار تومان برای امسال دریافت کند.

🔴 کارگران ایران من

https://hottg.com/ghanonkar2

نشر دهید
✅️ در خصوص افزایش دو برابری حق مسکن، هیچگونه درخواست مشخصی از طرف وزارت کار دریافت نکرده‌ایم

محسن باقری (نماینده کارگران در شورای عالی کار):

🔸️در خصوص افزایش دو برابری حق مسکن هیچگونه پیشنهادی به ما نشده و در جریان این موضوع نیستیم؛ تا امروز هیچ پیشنهاد مشخصی از طرف دولت مطرح نشده که بخواهیم بابت آن، جلسه شورای عالی کار برگزار کنیم.

🔸️هرگونه تغییری قطعاً باید در جلسه شورای عالی کار مطرح شود و ما برای ارتقای سطح معیشت کارگران پای مذاکره هستیم و قطعاً استقبال می‌کنیم.

🔸️اگر صرفاً بحث مسکن باشد پیشنهاد دهنده می‌تواند کسی دیگر باشد، زیرا متولی هیئت دولت است و از اختیارات شورای عالی کار نیست؛ اما اگر قرار باشد در مورد دستمزد تغییراتی ایجاد شود ما قطعاً برای انجام مذاکرات شرکت خواهیم کرد./دسترنج‌نیوز

خبرنگار افتخاری: فرزانه رحیم زاده

تلگرام:https://hottg.com/ghanonkar2
✅️گروه کارگری در شورای عالی کار از پیشنهاد افزایش دو برابری حق مسکن از سوی وزیر کار بی‌اطلاع است

علیرضا میرغفاری(نماینده کارگران در شورایعالی کار):

🔸️شنیده‌ها حاکی از آن است که وزیر کار پیشنهاد افزایش دو برابری حق مسکن را مطرح کرده‌اند اما به گروه کارگری در شورای عالی کار در این خصوص هیچ درخواستی ابلاغ نشده است.

🔸️اگر جلسه شورای عالی کار صرفا با محوریت افزایش حق مسکن تشکیل شود، قطعاً مخالفتی نداریم و استقبال می‌کنیم؛ ولی کماکان اعتراض‌مان روی سایر آیتم‌های حقوقی پابرجا است./دسترنج‌نیوز

خبرنگار افتخاری: فرزانه رحیم زاده

تلگرام:https://hottg.com/ghanonkar2
رونق اقتصاد منوط به توجه به معیشت کارگران است

فاطمه قاسم‌پور (نماینده مجلس یازدهم و نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس):

🔸مسئله تأمین مسکن و امنیت شغلی در در میان کارگران یکی از مسائل جدی و مهم فعلی است. بار اصلی مشکلات و مسائل کلان اقتصادی بر دوش طبقه کارگر قرار دارد و بیشترین خسارت را این قشر از نوسانات و تغییرات اقتصادی می‌بیند. توجه به مسکن اجتماعی و حمایت دولتی از قشر عزیز کارگر تا اندازه‌ای می‌تواند کمک به رفع مسئله کند. 

🔸مجلس با نظارت بر قوانین حوزه مسکن مثل قانون جهش تولید مسکن می‌تواند در این زمینه (تامین مسکن برای بخش‌های آسیب‌پذیر اقتصادی جامعه) نقش خوبی ایفا کند. در زمینه اشتغال و مشاغل خانگی در برنامه هفتم پیشرفت مصوباتی است که نظارت بر اجرایی‌شدن این مصوبات توسط نمایندگان مجلس دوازدهم می‌تواند یاری دهنده باشد. در کنار این موارد باید در نظر گرفت رونق حوزه اقتصاد منوط به توجه به بخش کارگری جامعه و و مسائل معیشتی آن‌هاست./ایلنا

تلگرام:https://hottg.com/ghanonkar2
به فراکسیون کارگری قوی دورانِ آقایان محجوب و قاضی پور نیاز داریم

مجتبی رحماندوست (نماینده مجلس نهم و نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس):

🔸ما در مجلس نهم در کنار بزرگانی مثل آقای محجوب و آقای قاضی‌پور تا جای ممکن مسائل کارگران و بازنشستگان را در خانه ملت پیگیری می‌کردیم و این همکاری‌ها به نفع کارگران تمام می‌شد. به نظر می‌رسد آن نیروی قوی فراکسیون کارگری باید دوباره نیاز داریم. 

🔸ما راه‌حل نجات اقتصاد کشور و به تبع آن نجات کارگران و بازنشستگان و لایه‌های آسیب‌پذیر جامعه را در سه اصلاح کلیدی در حوزه‌های بانکی، پولی و مسکنی ارزیابی می‌کنیم که عمده بحران‌های دیگر از دل این سه بحران زاییده شده و کلید حل مشکلات در حل مشکل این سه حوزه وجود دارد. 

🔸مباحثی مثل نوع وام‌ها، خلق پول و برخی اوراق صادره و همچنین شرکت‌داری و ملک‌داری بانک‌های کشور نه شرعی است و نه به نفع کشور است و از همه مهمتر کارگران، مستمری‌بگیران و کارمندان کشور بیش از همه از آن آسیب می‌بینند./ایلنا

تلگرامhttps://hottg.com/ghanonkar2
🔴 خبر فوری: سازمان بهداشت جهانی:
کمردرد بدون نیاز به جراحی درمان میشود!

🔵روشی به تازگی کشف شده که با استفاده از پلاتینر تراپی امواج کِلاکْ پالْس میتونه کمردردت رو (در منزل ) درمان کنه !

• با پر کردن این پرسشنامه ، همین امروز مشاوره رایگان و تخصصی درمان کمردرد دیافت کن

همین الان وارد شو و پرسشنامه رو پر کن 👇🏻

https://medianashop.com/Landing/Intdbl/PL84?utm_term=0228teleB
نیروهای بخش فروش بلیت مترو هنوز عیدی نگرفته‌اند!

🔸جمعی از نیروهای پیمانکاری بخش فروش بلیت مترو به‌ عدم واریزِ عیدی و سنوات خود اعتراض کردند و اعلام کردند که پیمانکار قبلی، شرکت رایان شهر، هنوز عیدی و سنوات و حق مرخصی‌های این کارگران را پرداخت نکرده و پیگیری‌های آنها هم به جایی نرسیده است.

🔸این کارگران معتقدند که با مترو، شورای شهر، بازرسی شهرداری و شرکت رایان شهر برای گرفتنِ حقوق خود مکاتبه کردند اما هیچ‌کس جوابگو نیست. آنها هم مانند باقی کارگران پیش از عید در انتظار دریافت عیدی بوده‌اند تا بخشی از کم و کاستی‌هایشان را جبران کنند اما نه تنها به وقت عیدی و سنواتشان را نگرفتند که بعد از گذشت بیش از ۳ ماه از سال هیچ مرجع و مسئولی پاسخگویشان نیست.

🔸بی‌توجهی به حقوق این نیروها از سوی پیمانکار اصلی در حالی صورت می‌گیرد که طبق ماده ۱۳ قانون کار مطالبات کارگر جزء دیون ممتاز بوده و کارفرمایان موظف هستند بدهی پیمانکاران به کارگران را برابر رای مراجع قانونی از محل مطالبات پیمانکار، از جمله ضمانت حسن انجام کار پرداخت نمایند./ایلنا

تلگرام:https://hottg.com/ghanonkar2
معیشت، مشکل روزمره مردم است/ خدمت به مردم نقطه پایان ندارد

یوسف داودی(نماینده مردم سراب در مجلس یازدهم):

امروز مشکل روزمره مردم معیشت است و اقتصاد ایران از عدم تعادل در ساختارهای بازار پول، سرمایه، ارز و کالاهای اساسی به شدت رنج می برد و حل این مشکل پیش نیاز حل بسیاری از چالش های دیگر کشور است.

آرزو داریم مصوبات مردمی و معیشتی ادوار مجلس با رویکرد متعالی پیگیری و تحقق یابد و در این رابطه دغدغه و پیگیری طرح هایی از جمله تبدیل وضعیت و استخدام نیروهای شرکتی و ساماندهی آنها، عادلانه سازی و هوشمندسازی یارانه ها، جهش تولید مسکن، طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان در دستور کار قرار دادم.

کارگران ایران من

https://hottg.com/ghanonkar2
نامه سرگشاده نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی به رئیس جمهور درباره کارگران و بازنشستگان کشور

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی و دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران در نامه‌ای سرگشاده خطاب به سیدابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم نکاتی را درباره سیاست‌های این دولت در قبال بازنشستگان و کارگران کشور یادآور شد.

🔗https://hottg.com/ghanonkar2
✍️ کارگران هنوز منتظر افزایش حق مسکن هستند

سمیه گلپور(رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور):

🔹 متاسفانه امسال هم شاهد عدم اجرای صحیح ماده ۴۱ قانون کار در فرآیند تعیین دستمزد کارگران بودیم. 

🔹 شورای عالی کار مطابق ماده ۴۱ قانون کار موظف است که هر ساله با توجه به سبد معیشت و نرخ تورم، مزد کارگران را تعیین کند. در این فضا یک خلاء بسیار بزرگی در مزد ۱۴۰۳ وجود داشت و حق مسکن هیچ تغییری نکرد و عملا همان مبلغ ۹۰۰ هزار تومان سال گذشته اعمال شد.

لینک خبر👇👇

https://hottg.com/ghanonkar2
قرارداد کارگران بعد از ۵ سال «دائمی» می‌شود؟/ قرارداد سفید امضا ممنوع است

آرمین خوشوقتی(کارشناس ارشد حقوق و روابط کار):

در لایحه جدید دولت، تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار به این شکل اصلاح شده که در کلیه مشاغل چه مستمر و چه غیرمستمر- حداکثر مدت قرارداد موقت ۵ سال است و بعد از ۵ سال اگر کارگر همچنان در آن شغل که فرقی نمی‌کند مستمر باشد یا غیرمستمر، اشتغال داشته باشد، قرارداد او به قرارداد کار دائم تبدیل می‌شود. طبیعی‌ست که بازهم اگر کارگاه تعطیل شود یا کار خاتمه یابد، قرارداد قابل خاتمه یافتن است.

موضوعی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که در حال حاضر کارفرمایانی هستند که تمایل به عقد قرارداد با کارگران دارند اما نیروی کار متخصص و ماهر به میزان کافی وجود ندارد.

بنابراین باید نسبت به توانمندسازی نیروی کار، توجه ویژه مبذول شود؛ مهارت‌های فنی و تخصصی مربوط به شغل و همچنین مهارت‌های نرمِ نیروی انسانی باید تقویت شود. موضوع دیگر که در لایحه دولت مورد توجه قرار گرفته، این است که انعقاد قرارداد سفید امضا کلاً ممنوع است و البته اگر قرارداد سفید امضایی منعقد شود، موجب ابطال قرارداد کار نمی‌شود اما اثباتِ صحتِ آن بخش از قرارداد که بعداً توسط کارفرما به متن اصلی اضافه شود، برعهده‌ی خودِ کارفرماست؛ در واقع کارفرما باید ثابت کند آنچه که بعداً به قرارداد کارگر اضافه کرده صحت داشته و اگر نتواند ثابت کند، آن بخشی که به قرارداد اضافه شده، جزو قرارداد محسوب نمی‌شود.

👩‍🚒پایگاه خبری تحلیلی استخدامی حقوق و دستمزد 👇👇

https://hottg.com/ghanonkar2
HTML Embed Code:
2024/06/16 01:05:40
Back to Top