TG Telegram Group Link
Channel: پایگاه خبری انتخاب
Back to Bottom
♦️ فارن پالیسی:

🔹 چین، ایران را رها نمی کند؛ چرا؟

🔹 چرا پکن در ماجرای اخیر، تهران را به تل آویو ترجیح داد؟/ انتخاب

جزئیات در👇👇
https://www.entekhab.ir/003Ghn
🆔 @Entekhab_ir
Forwarded from Entekhab TV
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 تماشا کنید: سقوط پروژه هواپیماسازی رئیسی

به کانال «انتخاب TV» بپیوندید

🆔 @EntekhabTV_channel
Forwarded from Entekhab TV
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 تماشا کنید: کمدی تلخ

🔹دولت از ساخت فیلم درباره «خدمات» خود خبر داده

به کانال «انتخاب TV» بپیوندید

🆔 @EntekhabTV_channel
♦️ وزیر علوم:

🔹 نیرو‌های امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند

🔹 کشور‌هایی که ادعای حقوق بشر دارند خودشان را با جمهوری اسلامی مقایسه کننند که از چه آزادی‌های برخوردار است

جزئیات در👇👇
https://www.entekhab.ir/003Ghp
🆔 @Entekhab_ir
♦️ مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز

♦️ اخبار غیررسمی: یک پزشک زن تاکنون فوت شده؛ یک پزشک دیگر به کما رفته و چند پزشک دچار نارسایی کلیوی شده‌اند

🔹 خبرگزاری فارس نوشت: به‌دنبال برگزاری یک مهمانی در یکی از باغ‌های اطراف شیراز، ۲۹ پزشک به‌علت مصرف مشروب تقلبی دچار مسمومیت شدند و در بیمارستان بستری هستند.اخبار غیررسمی حاکی از آن است که چند پزشک دچار نارسایی کلیوی شده‌اند. یک پزشک زن تاکنون فوت شده و یک پزشک دیگر به کما رفته است.

جزئیات در👇👇
https://www.entekhab.ir/003Ght
🆔 @Entekhab_ir
♦️ پاسخ روزنامه دولت به انتقاد‌ها از عدم تحقق وعده رئیسی مبنی بر راه‌اندازی گشت ارشاد مدیران:

🔹 بخشی از ناراحتی حامیان دولت سابق موجب ایجاد هجمه علیه رئیس جمهور شده

🔹 منتقدان این طرح در دوران ریاست رئیسی بر قوه قضائیه هم مقابل دستگاه قضا قرار می‌گرفتند

جزئیات در👇👇
https://www.entekhab.ir/003Ghu
🆔 @Entekhab_ir
♦️ آیت الله مکارم شیرازی:

🔹 مردم از گرانی فوق العاده رنج می برند

🔹 باید کاری کرد که این گرانی مهار شود

جزئیات در👇👇
https://www.entekhab.ir/003Ggk
🆔 @Entekhab_ir
Forwarded from تاریخ گردی
شماره چهل؛

خاطرات بولتون:
🔹 مشخص بود تا عملیات کشیک را اجرا نکنیم بازی همچنان در دست ایرانی‌ها خواهد بود

🔹فرمول ایران مقاومت حداکثری در برابر فشار حداکثری بود

جزئیات در👇👇
https://www.entekhab.ir/003Gct
🆔@Tarikh_Entekhab_ir
کیهان:

♦️ ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت

🔹 روزنامه کیهان نوشت: یک نماینده ردصلاحیت شده این دوره از انتخابات بدون فهم فلسفه حجاب مدعی شده اگر نظام ستمشاهی توانست با زور و جبر چادر از سر زنان ما باز کند، اکنون هم می‌توان با الزام قانونی عکس آن را انجام داد. مقایسه الزام حجاب همراه با اقناع فرهنگی و محترمانه زنان بی‌حجاب در جمهوری اسلامی با رفتارهای مخوف و ضرب و شتم بانوان محجبه توسط رژیم دیکتاتوری پهلوی از مبنا دچار اشکال است. حجاب یک قانون مثبت، سازنده و موافق با فطرت و متضمن کرامت انسانی بانوان است. اما بی‌حجابی و برهنگی درتضاد بافطرت انسان است و نتیجه‌ای جز افزایش خیانت و فساد و فروپاشی کانون خانواده ندارد.

جزئیات در👇👇
https://www.entekhab.ir/003Ghv
🆔 @Entekhab_ir
انتقاد نرجس سلیمانی عضو شورای شهر از توافق زاکانی با چین:

🔹 به اندازه هزینه‌های انجام شده‌ی مسئولین در سفر به چین، وسایل حمل و نقل عمومی به تهران اضافه نشده

🔹موضوع خرید واگن از چینی‌ها مانند مَثَلِ معروف «دوغ کردن دریا با یک کاسه ماست» است

جزئیات در👇👇
https://www.entekhab.ir/003Ghw
🆔 @Entekhab_ir
Forwarded from تاریخ گردی
یادداشت‌های علم، سه‌شنبه ۸ مهر ۱۳۴۸:

♦️شاه اجازه نداد یکی از پادو‌های آمریکایی که سال‌ها در این مملکت همه کاره بود، شرفیاب شود

🔹 یادداشت‌های اسدالله علم: امروز شرفیاب شدم. چه قدر لذت بردم و به شاه دعا کردم وقتی اجازه نفرمودند یکی از پادوهای آمریکایی که سالها در این مملکت همه کاره بود، شرفیاب شود. از این قسمت شرفیابی خودم خیلی راضی بودم. از یک قسمت دیگر ناراحت شدم که فرمودند کارهایی که در قسمت امور اجتماعی دربار در خصوص شناسایی برجستگان کرده اید، به نفع ما نیست. ما تمام این کارها را به نفع شاهنشاه می کنیم. برجستگان فارغ التحصیلان را که انتخاب کرده ایم، عده ای ناراحت شده اند به شهبانو شکایت برده اند.

جزئیات در👇👇
https://www.entekhab.ir/003Gi4
🆔@Tarikh_Entekhab_ir
Forwarded from تاریخ گردی
♦️ خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۹ اردیبهشت ۱۳۸۰

🔹 خاطرات هاشمی رفسنجانی: آقايان [مسعود روغنی] زنجانى،[رییس سابق سازمان برنامه و بودجه] و دكتر [محمد] طبيبيان، [اقتصاددان] آمدند؛ با ذكر چندين مورد از مشكلات اقتصادى، پيشنهادهایی براى حل مشكلات داشتند. از ضعف مديريت دولت و عدم اعتماد سرمايه‌گذاران و كمى نقدينگى صنعتگران، به عنوان نمونه‌اى از مشكلات ياد كردند.آقاى زنجانى، از فشار بازرسى‌ها روى مراكز و مديران انتقاد داشت. به عنوان نمونه، از چندين بازرسى از دفتر رهبرى و بازرسى‌ويژه ریيس‌جمهور و سازمان بازرسى‌كل كشور، در مورد حق‌الزحمه‌اى كه شركت مس زنجان به او داده، ياد كرد.

جزئیات در👇👇
https://www.entekhab.ir/003Gi5
🆔@Tarikh_Entekhab_ir
🔸جوی آرام در اکثر مناطق کشور

▫️امروز برای اکثر مناطق کشور جو آرامی پیش‌بینی می‌شود.

▫️فردا سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و بارش‌ها در ایلام، کرمانشاه، کردستان،‌ لرستان و جنوب آذربایجان غربی روی می‌دهد.

🆔 @Entekhab_ir
مدارس اهواز غير حضوری شد

مديركل مديريت بحران خوزستان:
🔹با توجه به وقوع پدیده گردوخاك و پیش بینی تداوم آن تا اواسط امروز کلیه مقاطع تحصیلی و دانشگاهها در نوبت صبح شهرستانهای اهواز، کارون، باوی و حمیدیه بصورت غیرحضوری است.

🔹همچنین ساعت شروع بکار کلیه دستگاههای اجرایی در این مناطق از ساعت ۹ صبح است.

جزئیات در👇
https://www.entekhab.ir/003GiB
🆔 @Entekhab_ir
🔹 اختلال در خط مترو تهران - کرج

🔹 توقف اعزام قطارهای تندرو از ایستگاه گلشهر

جزئیات در👇👇
https://www.entekhab.ir/003GiC
🆔 @Entekhab_ir
#صبحانه_خبری، ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ از افزایش ایست‌های بازرسی در تهران تا خبر غیررسمی بازداشت برادرزاده شمخانی

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تنش در شورای شهر تهران
جلسهٔ شورای شهر تهران که با حضور شهردار تهران برگزار شد با حاشیه‌هایی همراه شد. پس از گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک برخی اعضای شورای شهر به قرارداد واردات از چین انتقاداتی وارد کردند و در مقابل برخی دیگر از اعضا این انتقادات را غیرفنی اعلام کردند و آن را سیاسی‌کاری خواندند. زمانی که شهردار تهران برای ارائه پاسخگویی به پشت تریبون رفت، تعدادی از اعضای شورای شهر که سوالات و ابهاماتی در این خصوص داشتند؛ از جمله جعفر تشکری هاشمی، ناصرامانی، علی اصغر قائمی، مهدی عباسی، مهدی اقراریان و خانم سوده نجفی که از مخالفان سیاسی شهردار تهران به شمار می‌روند برای از حدنصاب افتادن جلسه شورای شهر، جلسه را ترک کردند. علیرضا زاکانی خطاب به کسانی که انتقاداتی وارد کرده بودند، گفت اگر انتقادات شما فنی است بمانید تا پاسخ را بشنوید، شما نه جلسات هم اندیشی تشریف میاورید نه می‌نشینید پاسخ‌ها را بشنوید.

بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: سال گذشته ۳۷ عضو شورای شهر و روستا در استان تهران به‌واسطه برخی تخلفات بازداشت و ۱۸ عضو سلب عضویت شدند.

مجلس با افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح افزایش تعداد نمایندگان مخالفت کردند. پیشتر هم نمایندگان مجلس دهم با افزایش تعداد نمایندگان در حوزه های مختلف انتخابیه مخالفت کردند. طرحی که بر اساس آن تعداد نمایندگان در ۲۷ استان افزایش می یافت.

خبر غیررسمی بازداشت برادرزاده شمخانی
خبرگزاری برنا نوشت: یک منبع آگاه خبر بازداشت موعود شمخانی معاون فنی سابق سازمان منطقه آزاد اروند و برادرزاده علی شمخانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی را تایید کرد و گفت: وی به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی در آبادان بازداشت شده است.

ایسنا: دلار به کانال ۵۹ هزار تومان رسید
ایسنا نوشت: بر اساس گزارش میدانی از بازار ارز، قیمت دلار که در روزهای گذشته روند کاهشی گرفته بود، امروز به کانال ۵۹ هزار تومان هم رسید؛ برخی از دلالان میدان فردوسی، قیمت این ارز را تا ۶۰ هزار تومان هم عنوان کردند و در مواردی هم این نوع ارز را تا ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان هم می‌فروختند.

مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
فارس نوشت: به‌دنبال برگزاری یک مهمانی در یکی از باغ‌های اطراف شیراز، ۲۹ پزشک به‌علت مصرف مشروب تقلبی دچار مسمومیت شدند و در بیمارستان بستری هستند.اخبار غیررسمی حاکی از آن است که چند پزشک دچار نارسایی کلیوی شده‌اند. یک پزشک زن تاکنون فوت شده و یک پزشک دیگر به کما رفته است.

کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
روزنامه کیهان نوشت: یک نماینده ردصلاحیت شده این دوره از انتخابات بدون فهم فلسفه حجاب مدعی شده اگر نظام ستمشاهی توانست با زور و جبر چادر از سر زنان ما باز کند، اکنون هم می‌توان با الزام قانونی عکس آن را انجام داد. مقایسه الزام حجاب همراه با اقناع فرهنگی و محترمانه زنان بی‌حجاب در جمهوری اسلامی با رفتارهای مخوف و ضرب و شتم بانوان محجبه توسط رژیم دیکتاتوری پهلوی از مبنا دچار اشکال است. حجاب یک قانون مثبت، سازنده و موافق با فطرت و متضمن کرامت انسانی بانوان است. اما بی‌حجابی و برهنگی درتضاد بافطرت انسان است و نتیجه‌ای جز افزایش خیانت و فساد و فروپاشی کانون خانواده ندارد.

🆔 @Entekhab_ir
پایگاه خبری انتخاب
#صبحانه_خبری، ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ از افزایش ایست‌های بازرسی در تهران تا خبر غیررسمی بازداشت برادرزاده شمخانی در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید. تنش در شورای شهر تهران جلسهٔ شورای…
احتمال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ به صورت الکترونیکی
دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: با روند موفق انتخابات الکترونیک می‌توان این انتظار را داشت که انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نیز به صورت الکترونیکی در کشور برگزار شود. فعالیت ستاد انتخابات وزارت کشور برای برگزاری مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز ۲۱ اردیبهشت ماه به صورت منسجم و هماهنگ با ۱۵ استان کشور شدت گرفته است.

احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو توسط دادگاه لاهه
رسانه‌های اسرائیلی نوشتند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از احتمال صدور حکم بازداشت توسط دادگاه بین‌المللی کیفری در لاهه به دلیل عملیات نظامی در نوار غزه به شدت نگران است.

پزشکیان: بزرگان ما وقتی مریض می‌شوند سریع به اروپا می‌روند؛ چرا برای اقتصاد بیمار به سراغ اروپا نمی‌روید؟
مسعود پزشکیان، نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: مجتهدین و بزرگان ما وقتی مریض می شوند سریع به اروپا می روند، چرا برای اقتصاد بیمار، صنعت، بانکداری و کشاورزی به سراغ اروپا نمی روید! روز به روز وضع کشور دارد بدتر می‌شود ولی حاضر نیستند دست از این مدیریت و راه غلط بردارند.

افزایش ایست‌های بازرسی در تهران
ایست‌های بازرسی به موازات گشت‌های ارشاد در تهران در حال افزایش است. غلامرضا شریعتی، نماینده مجلس گفت: نیروی انتظامی در حال انجام وظیفه است و بزرگ کردن این قضیه اتفاق خوبی نیست. این‌ها فرزندان نظم و امنیت جامعه‌ی ما هستند و اگر جلو کارشان بایستیم چه کار کنند؟ اختیارات قانونی را نمی‌توان از نیروی انتظامی گرفت.

🆔 @Entekhab_ir
♦️ فرمانده نیروی دریایی سپاه:

🔹 امنیت تنگه هرمز و تردد روزانه ۸۳ کشتی را برقرار کردیم

🔹 بیگانگان در اینجا مخل امنیت هستند

جزئیات در👇👇
https://www.entekhab.ir/003GiJ
🆔 @Entekhab_ir
♦️ مرکز پژوهش‌های مجلس:

🔹 کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است

🔹 بررسی آمار‌ها نشان می‌دهد که در یک دهه اخیر میانگین کالری مصرفی سرانه ایرانیان کاهش یافته و در سال ۱۴۰۱ به میزانی پایین‌تر از حداقل کالری مورد نیاز برای یک نفر رسیده است.

جزئیات در👇👇
https://www.entekhab.ir/003GiE
🆔 @Entekhab_ir
♦️ روزنامه دانشگاه آزاد:

🔹 خودمان را با آمارهای درمان اتباع افغانستانی در ایران به‌عنوان «گردشگر سلامت» گول نزنیم

🔹 توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند

جزئیات در👇👇
https://www.entekhab.ir/003GiF
🆔 @Entekhab_ir
HTML Embed Code:
2024/05/15 22:04:55
Back to Top