TG Telegram Group Link
Channel: اکوایران
Back to Bottom
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
📹 سود 247 میلیارد تومانی سیمرغ بازار سرمایه

▫️شرکت سیمرغ با ارزش بازاری در حدود 4 هزار و 300 میلیارد تومانی در گزارش سه ماهه اول سال مالی 1403 خود توانست درآمدهای عملیاتی خود را به 1026 میلیارد تومان برساند که از این میزان رقم 247 میلیارد تومان را به عنوان سود خالص شناسایی کرده است. بر این اساس سود این شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل رشدی 240 درصدی را به ثبت رساند.

▫️شرکت پاکسان نیز در سه ماه ابتدایی سال مالی 1403 به رقم 76 میلیارد تومان سود دست یافت. پاکسان در دوره مشابه سال قبل زیان 21 میلیارد تومانی را ثبت کرده بود.

▫️صنایع بسته‌بندی ایران نیز در بازه سه ماهه ابتدایی سال مالی 1403 از درآمد 75 میلیارد تومانی رقم 4 میلیارد تومان را به عنوان سود خالص ثبت کرد. این در حالی است که این شرکت برای دوره مشابه قبل خود 9 میلیارد تومان زیان اعلام کرده بود

نسخه کامل در تلگرام

نسخه کامل در سایت

📺 @ecoiran_webtv
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
📹 صندلی مس به خرمی شاد وفا نکرد

▫️کوروش شعبانی نایب رییس انجمن مس ایران در گفت و گو با «اکو ایران» و با اشاره به تغییرات مدیریتی در شرکت ملی مس، اظهار کرد: خرمی شاد تنها 8 ماه مدیریت این مجموعه را بر عهده داشت. این در حالی است که هر گونه برنامه ریزی برای توسعه، نیازمند زمان است.

▫️به گفته شعبانی، بدون شک آقای خرمی شاد برنامه ای برای توسعه در دست داشتند اما باید دید چرا تغییرات مدیریتی در حد چندماهه رخ می دهد.

▫️وی معتقد است این تغییرات می تواند برای مجموعه ای مانند مجموعه ملی مس کمی مسئله ساز شود.

نسخه کامل در تلگرام

نسخه کامل در سایت

📺 @ecoiran_webtv
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
📹 پیش‌بینی نوع واکنش اسرائیل

▫️ابراهیم متقی، استاد دانشگاه تهران درباره واکنش احتمالی اسرائیل در قبال عملیات پهپادی و موشکی ایران توضیح داد:« ادبیاتی که مقامات و رسانه‌های اسرائیل بعد از حمله بکار گرفتند به گونه‌ای است که می‌خواهند نشان دهند فضای موجود نسبتا عادی است و اقدامات ایران تاثیر چندانی در رابطه با تخریب زیرساخت‌های امنیتی و راهبردی اسرائیل برجای نگذاشته است.»

▫️وی افزود:« نتیجه‌ای که از این ادبیات می‌توان گرفت این هست که کنش آنها یک کنش انتقامی کم شدت برای محدودسازی قدرت ایران و هشدار به آن خواهد بود.»

نسخه کامل در تلگرام

نسخه کامل در سایت

📺 @ecoiran_webtv
📝تغییرات صادرات ایران به اروپا: بیشترین رشد و کم‌ترین کاهش به کدام کشورها رسید؟

▫️بررسی‌های دقیق نشان می‌دهد صادرات ایران، در 1402 در قیاس با سال قبل از آن، با 14 کشور تفاوتی کمتر از یک درصد داشته است. این در حالی است که تنها 3 کشور شاهد رشد صادرات ملموس و 9 کشور شاهد کاهش‌های قابل‌توجه بوده‌اند.

▫️صادرات به «اسپانیا» بیشترین افت را ثبت کرده است. داده‌های گمرک نشان دهنده آن است که صادرات به این کشور دربازه زمانی مورد بررسی افتی 54.6 درصدی داشته است؛ با این شرایط این کشور در قعر جدول مقاصد صادراتی ایران قرار داشته است.

▫️لهستان به عنوان دومین کشور در انتهای جدول کاهش صادراتی ایران، در مدت زمان مورد بررسی افتی 23.5 درصدی را ثبت کرده است. با توجه به داده‌‌های گمرک می‌توان گفت «بلژیک» سومین کشور در انتهای جدول صادراتی ایران است، صادرات به این کشور در سال 1402 نسبت به 1401 افتی 19.3 درصدی داشته است.

▫️باتوجه به داده‌های گمرک می‌توان گفت روند صادرات ایران به «هلند» رشدی 6.8 درصدی داشته و این رشد برای کشور «ایتالیا» هم 6.1 درصد بوده است.

گزارش کامل در وبسایت اکوایران

📺 @ecoiran_webtv
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
📹 استراتژی کنترل بحران تهران و تل‌آویو

▫️ابراهیم متقی، استاد دانشگاه تهران در خصوص سناریوی آینده بحران بین ایران و اسرائیل می‌گوید این بحران از وضعیت عملیات و ضربه خارج نخواهد شد. یعنی تل‌آویو و تهران هر دو سطح کنش عملیاتی خود را کنترل خواهند کرد.

▫️به گفته این استاد دانشگاه، ایران هم بامداد یکشنبه سطح عملیاتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌اش را کنترل کرد و به هیچ وجه به تاسیسات زیربنایی، اجتماعی و اقتصادی اسرائیل ضربه نزد.

نسخه کامل در تلگرام

نسخه کامل در سایت

📺 @ecoiran_webtv
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
📹 مُسکن مجلس برای مستاجران/ اولین تصویر بازار اجاره ۱۴۰۳

نسخه صوتی

▫️طرح مجلس برای بازار اجاره، به کمک مستاجران می آید؟

▫️در «متراژ» این هفته با نگاهی آماری به نرخ تورم اجاره، طرح و برنامه‌هایی که تاکنون برای بازار اجاره طراحی و اجرا شده‌اند مرور شده و در یک بررسی میدانی اولین تغییرات بازار اجاره در فروردین ۱۴۰۳ رصد شده است.

▫️همینطور از اعضای شورای شهر تهران سوال شده که چرا همچون سایر کشورهای دنیا، شهرداری به بازار اجاره وارد نمی‌شود؟

▫️اقبال شاکری عضو‌کمیسیون عمران هم از طرح مجلس برای حمایت از مستاجران رونمایی کرده و آخرین تغییرات این طرح را توضیح داده است. طرحی که به گفته این نماینده مجلس برای بازار مسکن یک «مُسکن» است.

#متراژ

📺 @ecoiran_webtv
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 بزرگترین رویداد معدنی و صنایع معدنی برگزار می شود

▫️دنیای اقتصاد دومین رویداد جامع معدن و صنایع معدنی را طی 5 روز در محل هتل المپیک تهران برگزار می کند تا علاوه بر بررسی موضوعات روز، با ارائه راهکارهای کارشناسی شده بتواند شاهد رفع موانع توسعه در این بخش باشد.

#رویداد_جامع_معدن_و_صنایع_معدنی_1403

📺 @ecoiran_webtv
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
📹 فردوسی در کمین دلار نیما

نسخه صوتی

▫️بازار ارز و سکه در یک روز بلاتکلیف مرزهای حمایتی را حفظ کرد/ قیمت تتر نوسان کانالی داد/ حباب سکه به کمترین میزان در سال 1403 رسید/ دلار نیمایی بحث داغ بازار بود/ بازار ارز و سکه با چه خبری ارزش‌گذاری می‌شود؟

▫️معامله‌گران می‌گویند بازار ارز و سکه در یک بلاتکلیفی به سر می‌برد و فعلا سطوح حمایتی را حفظ کرده است. آن چیزی که باعث شده قیمت دلار و سکه در سطوح بمانند احتمال پاسخ اسرائیل است.

▫️بحث داغ بازار دلار نیما و فاصله آن با قیمت دلار فردوسی بود. از روز سه‌شنبه یک شایعه به بازار رسید که بازارساز قصد دارد این شکاف را کم کند.

▫️طبق برآورد «اکوایران» در یک ماه اخیر حدود 40 درصد آن چیزی که قرار بوده تخصیص بدهند، داده‌اند. طبق این برآورد دو حالت برای ماه‌های پیش‌رو می‌شود در نظر گرفت.

▫️جزییات بازار ارز و سکه امروز 29 فروردین 1403 را در «کف بازار» ببینید.

#کف_بازار

📺 @ecoiran_webtv
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
📹 آخرین معادلات بین غرب و اسرائیل

▫️مقامات ایرانی با توجه به اینکه حمله ایران به اسرائیل در پاسخ به حمله به کنسول‌گری ایران در دمشق بود، ماجرا را خاتمه‌یافته می‌دانند، اما طرف مقابل تصور دیگری دارد.

▫️به گزارش اکوایران، اسرائیلی‌ها اصرار دارند که حمله ایران باید پاسخ داده شود، اما متحدان غربی اسرائیل چه راهی پیش روی نتانیاهو می‌گذارند؟

▫️نسیم بنایی و زینب موسوی از گزینه‌های احتمالی اسرائیل و سیگنال‌های اخیر ایران می‌گویند.

#حمله_ایران_به_اسرائیل

📺 @ecoiran_webtv
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
📹 شیفت 85 همتی دولت در بودجه

نسخه صوتی

▫️عقب نشینی 85 همتی دولت از درآمدهای مالیاتی

▫️درخواست تعطیلی شنبه‌ها از دفتر رهبری

▫️وابسته‌ترین صندوق بازنشستگی به بودجه

▫️روایت رسانه‌ها از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران

#اکوخبر

📺 @ecoiran_webtv
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
📹 روایت شهرداری از درآمد مافیای زباله/ پلن غیر نظامی غرب علیه ایران

▫️کماکان در رسانه های خارجی و داخلی اخبار مربوط به ایران و اسرائیل تعدد زیادی دارد. به ویژه آنکه پس از عملیات وعده صادق علیه اسرائیل از طرف ایران، رفت و آمدها و تماس های دیپلمات های غربی به اسرائیل افزایش یافته است. خبرها نشان می دهد پیشنهاد دیپلمات های غربی به اسرائیل تحریم بیشتر ایران به جای اقدام نظامی برای جلوگیری از تشدید تنش ها است.
▫️در صفحه نخست روزنامه ها هم تیترهای هشدار دهنده نسبت به اقدامات اسرائیل و تجلیل از عملیات انتقامی زیاد به چشم می خورد. اکثر این تیترها برگرفته از رژه روز ارتش بود.
▫️در بین تیترهای خارج از هم آوردی ایران با اسرائیل، به سرمقاله دنیای اقتصاد می توان اشاره کرد. در این سرمقاله به دولت توصیه شده که چشم بستن بر بازار آزاد، استراتژی‌های ارزی اشتباه و پر‌هزینه را افزایش می‌دهد.

▫️همشهری تیتر یک خود را به روایت یک مدیر شهرداری از درآمد مافیای زباله اختصاص داده است. به گفته مدیرعامل پسماند شهرداری درآمد مافیا از هر زباله گرد بین 20 تا 50 میلیون تومان است.

📺 @ecoiran_webtv
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 دوقطبی زاکانی در شورای شهر تهران

▫️مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران گفت: آنچه از طرف شهرداری تهران مشاهده می‌کنیم، ایجاد یک فشار جدی به منتقدین عملکرد آقای زاکانی است. شهردار باید مطابق قانون پاسخگوی سوالات باشد.

▫️وی با بیان اینکه شورا به دو بخش منتقدین و موافقین آقای زاکانی تقسیم شده است، یادآور شد: بارها و بارها ۹ نفر از اعضای شورا به شهردار تذکر دادند اما چه اتفاقی افتاد؟ به هر حال شهروندان قرار است قضاوت کنند.

▫️او گفت: منتقدین حق دارند نقد کنند و از پرسنل می خواهیم که نگران نباشند. اعضای شورا و شهردارها آمدند و رفتند و کارمندان هنوز هستند. از آنها می‌خواهیم به عنوان نقدکنندگان اصلی وارد صحنه شوند.

📺 @ecoiran_webtv
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 خودروهای خرابی که به تعمیرگاه نمی‌رسند

▫️در بازار خودرو کشور ما به دلیل عرضه پایین تقاضای ماشین صفر کیلومتر بی جواب مانده است.

▫️در عوض بازار به سمت خودروهای دست دوم حرکت کرده ولی بهای خرید آن نیز برای بسیاری از مردم بالا است.

▫️هزینه نگهداری هم به یک معضل دیگری تبدیل شده و از آنجایی که درآمد برخی خانوارها به اندازه قیمت خودرو افزایش نیافته شهر پر شده از ماشین‌های فرسوده‌ای که تعمیر نشده است.

▫️نیما نامداری، مدیرعامل کارنامه در همایش «چشم‌انداز اقتصاد ایران ۱۴۰۳» به بیان مشکلات بازار خودروی کشور می‌پردازد.


📺 @ecoiran_webtv
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 فساد بزرگ در کجا اتفاق می‌افتد؟

▫️حسن عابدی جعفری عضو هیات علمی دانشگاه تهران معتقد است بالاتر از فساد اجرایی فساد در قانون گذاری است و فساد بزرگ در قانون‌گذاری رخ می‌دهد زیرا زمانی که قصد ریل‌گذاری دارند به گونه‌ای عمل می‌کنند که نهایت بهره‌برداری انجام شود. 

▫️او ادامه می‌دهد :‌ زمانی اوضاع وخیم می‌شود که قانون‌گذار گرفتار فساد شود.

▫️وزیر اسبق بازرگانی قدرت را موکب فساد و ثروت را ثمره سوار شدن بر این موکب می‌داند و می‌گوید : فساد عمیق در حوزه قانون‌گذاری رخ می‌دهد برای همین مهم است چه کسانی چه افرادی را به مجلس می‌فرستند .

📺 @ecoiran_webtv
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
📹 آب تشنه سرمایه‌گذاری است در دنیای امروز، کمبود آب به یکی از بزرگترین چالش‌های بشریت تبدیل شده است.

▫️خشکسالی، فرسایش خاک، آلودگی منابع آبی و تغییرات اقلیمی، از جمله عواملی هستند که
امنیت آبی را در بسیاری از نقاط جهان به خطر انداخته‌اند.

▫️در ایران نیز کمبود آب به یک بحران جدی تبدیل شده است.

▫️خشکسالی‌های پیاپی، برداشت بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی، فرسودگی شبکه‌های توزیع آب و روش‌های غلط کشاورزی، از جمله عواملی هستند که به تشدید این بحران دامن می‌زنند.

▫️عباس عراقچی، معاون پیشین وزارت امور خارجه و عضو شورای راهبردی روابط خارجی، بر ضرورت سرمایه‌گذاری کلان برای عبور از بحران کم‌آبی در ایران تأکید می‌کند.

▫️وی با اشاره به عدم تحقق این سرمایه‌گذاری تاکنون، هشدار می‌دهد که تداوم این روند می‌تواند تبعات ناگواری برای کشور به دنبال داشته باشد.

📺 @ecoiran_webtv
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
📹 مردم طرفدار دولت بزرگ هستند؟

▫️ تفکر سیستمی رویکردی برای درک و حل مسائل با در نظر گرفتن کل سیستم به جای اجزای مجزا است. این رویکرد بر این ایده استوار است که هر عنصری در یک سیستم با عناصر دیگر در ارتباط است و این تعاملات بر عملکرد کلی سیستم تأثیر می‌گذارد.

▫️اما نتایج یک نظرسنجی ملی نشان می‌دهد که درک مردم از مفاهیم اقتصادی و به کارگیری تفکر سیستمی در این زمینه، جای تامل دارد.

▫️«مهدی تدینی»، مترجم و پژوهشگر تاریخ و ایدئولوژی، و «حسین میرزایی»، پژوهشگر اقتصادی، با اتکا به این نظرسنجی که به درخواست گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد و با حمایت مجمع سازندگان کیش انجام شده است، نشان می‌دهند که بخش عمده جامعه در درک تسلسل روابط اقتصادی مشکل دارند. این عدم درک، منجر به مطالبات متناقض می‌شود، به طوری که گاه خواستار دولت مقتدر و بزرگ و گاه خواهان دولت کوچک هستند.

📺 @ecoiran_webtv
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎙 پیشنهاد مسی‌ها به مدیر جدید «ملی مس»

▫️کوروش شعبانی نایب رییس انجمن مس ایران بیان کرد: توسعه زنجیره ارزش کار قابل دفاعی است که باید در اولویت های شرکت ملی مس قرار بگیرد. یعنی در واقع باید با حداقل سرمایه گذاری به حداکثر ارزش افزوده دست پیدا کرد.

▫️از سویی دیگر بهتر است که آقای مدرس خیابانی همکاری با بخش خصوصی و مشورت با انجمن ملی مس را هم در برنامه های خود داشته باشند. وی تاکید کرد: بحث قیمت گذاری و بازار نیز از مهمترین مواردی است که باید 50 درصد از توان مدیر عامل جدید بر آن متمرکز باشد.

📺 @ecoiran_webtv
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
📹 میراث ساتوشی برای بیت‌کوینرها

▫️ضیا صدر، کارشناس و مدرس بلاک‌چین در رویداد «دیفایر دی سوم» به پاسخ این سوال می‌پردازد که؛
چرا ساتوشی، «هاوینگ» بیت کوین را وضع کرده است؟
با این بهانه او به بررسی فعالیت‌ها و اهداف ساتوشی می‌پردازد.

▫️این کارشناس همچنین به مشکلاتی در کدنویسی بیت‌کوین اشاره کرد که در طول زمان برطرف شده‌اند؛ مثل وضعیت استخراج نامحدود بیت‌کوین. این پژوهشگر در این رویداد که در تاریخ ۲۷ بهمن ماه برگزار شد، به تحلیل سمت‌و‌سوی تکنولوژی‌های آینده و بیت‌کوین نیز پرداخت.

▫️او در ارائه خود تاکید کرد که بسیاری از افراد اطلاعات کافی در مورد بیت‌کوین ندارند و به این دلیل نمی‌توانند ارزش و توانایی واقعی آن را درک کنند زیرا مهم‌ترین چیز برای بیت‌کوین این است که به عنوان “پول” پذيرفته شود.

▫️ضیا صدر در این ارائه گفت که ماینینگ هیچ‌گاه تمام نخواهد شد بلکه فقط پاداش‌دهی به پایان می‌رسد و درآمد ماینرها به واسطه کارمزد تراکنش‌ها تأمین خواهد شد. احتمالا هاوینگ‌های بعدی نیز اهمیت خود را از دست می‌دهند چرا که تا به امروز ۹۳٪ از کل بیت‌کوین‌های موجود استخراج شده!

📺 @ecoiran_webtv
HTML Embed Code:
2024/05/02 08:07:57
Back to Top