TG Telegram Group Link
Channel: اکوایران
Back to Bottom
اکوایران
🎙روز اول مذاکرات؛ خوش‌بینی، مثبت و البته طولانی! ▫️بعد از وقفه چندماهه در مذاکرات کمیسیون برجام دور هفتم این گفتگو‌ها در هتل کوبورگ وین آغاز شد. ▫️در پایان روز اول این نشست علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران نسبت به این دور از مذاکرات ابراز خوشبینی کرد و…
📜 بایدن به هر طریقی به دنبال توافق با ایران است/پیش بینی وال استریت ژورنال از نتیجه مذاکرات وین

▫️اکوایران: به نوشته شورای سردبیری روزنامه وال‌استریت ژورنال، در شرایطی که به ظاهر ایالات متحده در حال فرستادن این سیگنال است که صبرش حدی دارد، اما نباید این مسئله را هم دست‌کم گرفت که دولت بایدن خواهان آن است که از هر طریقی با ایران به توافق برسد

▫️نویسندگان ادعا کرده‌اند ممکن است در ازای رفع تحریم‌ها ایران، امتیازاتی هم بدهد اما احتمالا این مسئله مانعی در برابر توسعه برنامه اتمی جمهوری اسلامی نخواهد بود.

▫️آن‌ها به این مسئله هم اشاره کرده‌اند که در حال حاضر چین به صورت علنی در حال خرید نفت ایران است و کم‌تر اعتنایی به تحریم‌های ایالات متحده ندارد. حتی به نظر می‌رسد که برای خود ایالات متحده هم این مسئله از اهمیت چندانی برخوردار نیست. ضمن آن‌که ایران فعالیت های منطقه‌ای خود را هم متوقف نکرده است.

📺 @ecoiran_webtv
اکوایران
📹 نقشه بازارها پس از مذاکرات ▫️بورس تهران یک رفت و برگشت تند و تیز را در طول یک سال اخیر تجربه کرد؛ در مسیر قله بسیاری با آن همراه شدند اما در مسیر برگشت نتوانستند خود را از این جریان خارج کنند. ▫️آیا آنچه در سال گذشته به عنوان حباب بازار گفته می‌شد، به…
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 توصیه برای سرمایه گذاری

▫️موج های تورمی چند سال اخیر موجب حساسیت طیف وسیع تری از افراد جامعه برای حفظ ارزش دارایی شده است. چه بسی افرادی که تا همین چند سال پیش، تمرکزشان در حوزه های دیگری بود و همین چند سال به معامله گرانی در بازارهایی متفاوت بدل شده اند.

▫️اما امروز، در نیمه دوم سال 1400 شرایط چگونه است؟ آیا افراد نسبت به سرمایه گذاری دارایی های خود حساسیت کمتری نشان می دهند؟ این موضوع را شاید شما در اطزافیان خود بهتر بتوانید رصد کنید.

▫️با این حال در گفتگویی که اخیرا در اکوایران با حسین عبده تبریزی، تحلیلگر مطرح بازارهای مالی انجام داده ایم، یک سوال مشخص مطرح کرده ایم.

▫️برای کسانی که سرمایه اندک و چند 10 میلیون تومانی دارند، او چه بازارهایی را برای سرمایه گذاری مناسب می داند؟ برای مبالغ با صفرهای بیشتر چطور؟ دکتر عبده تبریزی با تاکید بر چیدن پورتفولیو، نکات جالبی را مطرح کرده اند.

▫️گفتگوی کامل اکوایران با دکتر عبده تبریزی را در سایت اکوایران و سایر پلتفرم های ما ببینید

📺 @ecoiran_webtv
📜رد پای ادغام بانک‌ها در رکورد رشد نقدینگی

▫️حجم نقدينگی در پایان مهرماه سال 1400 به 4 هزار و 277 هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به مهر 1399 معادل 42.8 درصد رشد کرده است. این رقم رکورد رشد نقدینگی در دهه 90 به حساب می آید.

▫️طبق اعلام بانک مرکزی از این رقم، 2.7 درصد مربوط به اضافه شدن اطلاعات خلاصه دفترکل دارایی­ها و بدهی­های بانک مهر اقتصاد به اطلاعات خلاصه دفترکل دارایی­ها و بدهی­های بانک سپه (بواسطه ادغام بانکهای متعلق به نیروهای مسلح در بانک سپه) بوده است.

▫️به گفته بانک مرکزی، این امر صرفاً ناشی از افزایش پوشش آماری بوده و واجد آثار پولي و تورمي به لحاظ افزايش نقدينگي نیست.

▫️به عبارت دیگر در صورت عدم لحاظ پوشش آماری مذکور، رشد نقدینگی در دوازده ماهه منتهی به مهرماه 1400 معادل 40.1 درصد می­بود. البته که این رقم نیز عدد بالایی محسوب می شود و جز رکوردهای دهه 90 شمرده می شود.

📺 @ecoiran_webtv
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🎞 عقبگرد دلار از کانال ۲۹ هزار تومانی

▫️شاخص کل بورس امروز نیز همانند دیروز روند نزولی داشت و با کاهش حدود ۶ هزار واحدی در سطح ۱ میلیون و ۳۵۷ هزار واحد قرار گرفت.

▫️دلار امروز در بازار آزاد با روند کاهشی نسبت به روز گذشته در نرخ ۲۸٫۸۸۰ تومان معامله می شود.

▫️بیت کوین در کانال ۵۸ هزار دلاری نوسان می کند.

#دماسنج

📺 @ecoiran_webtv
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎞 پول در بانک ها طلا شد

▫️بازار باز در دومین هفته آذر ماه رکورد بسط پول را شکسته و 5 اتفاق مهم را به همراه داشته است. برگزاری دو عملیات در یک هفته منجر به خالص بسطی در حدود 25 هزار میلیارد تومان از سوی بانک مرکزی شده که در تاریخ بازار باز بی سابقه بوده است.

▫️چهل و یکمین مرحله از برگزاری بازار باز توسط بانک مرکزی انجام شده و طی آن رکورد بسط پول در این بازار شکسته شده و پنج اتفاق مهم دیگر به ثبت رسید.

▫️به طور کلی بانک مرکزی با جذب و بسط نقدینگی در بازار باز سعی در مدیریت حساب نقدینگی بانک ها دارد.



📺 @ecoiran_webtv
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
📹 سرگیجه دلار از اخبار وین

▫️مذاکرات وین خروجی‌هایی از جنس خبر داشت؛ خبرهایی که بر بازار ارز، تاثیر مستقیم گذاشتند. دلار از مذاکرات خط گرفت و با کاهش قیمت روبه‌رو شد. اما در انتهای معاملات امروز، مجددا جو افزایشی در بازار به وجود آمد و قیمت انواع ارز و سکه، گران شد. نهایتا، دلار با ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان، به کار خودش پایان داد.

▫️فردا کارگروه «هسته‌ای» در وین برقرار است و نتایج این جلسه، به بازار ارز گراهای اساسی خواهد داد. نظر معامله‌گران در ارتباط با بازار فردا چیست؟

▫️جزئیات بازار ارز امروز، ۹ آذر ۱۴۰۰ را در گزارش «اکوایران» ببینید.

#کف_بازار #دلار

📺 @ecoiran_webtv
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
📹 شریک جدید طرح صیانت

▫️کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و حقوق پایه کاربردی امروز رای گیری کلیات این طرح را به 10 روز دیگر موکول کرد؛ زمانیکه مرکز پژوهش های مجلس گزارش خود را در باره این طرح و همچنین پیشنهادات دولت ارائه کند.

▫️وزارت ارتباطات هفته گذشته به نمایندگی از دولت، نامه ای حاوی پیشنهاداتش در زمینه طرح صیانت از حقوق کاربران به مجلس فرستاد. این نامه بر 4 محور پیشنهادی در زمینه تعیین جایگاه شورای عالی فضای مجازی، کمیسیون عالی تنظیم مقررات، تنظیم‌گرهای موضوعی و تخصصی و همچنین، تقویت پلتفرم ها و اپلیکشن‌های داخلی است.

#اکوخبر

📺 @ecoiran_webtv
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎞 دولت دستش را از پشت شهرداری برمیدارد؟

▫️مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران بعد از گذشت نزدیک به سه ماه ترجیح داده که دیگر مشکلات را در پستو و جمع‌های خودمانی مطرح نکند و در نامه‌ای تند و تیز از شهردار تهران خواسته که در برابر نادیده گرفته شدن حقوقی شهرداری تهران در بودجه سال آینده بایستد. این در حالی است که همین سه روز پیش شهردار تهران بر روابط خوب مدیریت شهری در این دوره و دولت تاکید کرده بود اما انگار یا این حرف‌ها در حد تعارف است یا ماجرا نوعی سهم‌خواهی بیشتر از بودجه سال آینده.



📺 @ecoiran_webtv
📜 فرمانده اقتصادی تیم مذاکره کننده در وین

▫️اکوایران: ابراهیم شیبانی در 73 سالگی ماموریت جدیدی را آغاز کرده است. باز کردن قفل تحریم های بانکی و مالی از اقتصاد ایران.

▫️ابتدا مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی شد و اکنون نیز یکی از 40 نفر تیم مذاکره کننده علی باقری معاون وزیر خارجه در مذاکرات هسته ای شده است. کسی که ظاهرا در کنار مهدی صفری یکی از فرماندهان اقتصادی تیم مذاکره کننده ایرانی است.

▫️حضور شیبانی در این مقام بی ارتباط با حجم تحریم ها در حوزه بانکی و نقل انتقالات مالی است. شیبانی 73 ساله مسئولیت بخشی را بر عهده گرفته با پیچیده ترین شکل تحریم ها روبرو است

▫️شیبانی به پشتوانه تایید مقام های عالی نظام و تجربه ای که خود می گوید منحصر بفرد است وارد سعی و تلاش جدیدی شده است. در سعی و تلاش جدید او به وین برگشته است تا این بار در کنار دیپلمات ها برای رفع گره از تحریم های بانکی و اقتصادی قدمی بردارد. عاقبت به خیر می شود؟

▫️درباره ابراهیم شیبانی در اکوایران بیشتر بخوانید

📺 @ecoiran_webtv
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎞 عایدی محدود از مراوده گازی با ترکمنستان

▫️شامگاه یکشنبه با حضور روئسای جمهور سه کشور ایران، ترکمنستان و آذربایجان قراردادی امضا شد که پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری از آن با عنوان سوآپ گاز یاد کرده است.

▫️انعقاد این قرارداد بلافاصله از سوی مسئولان دولتی به عنوان دستاوردی مهم در تامین گاز استان‌های شمالی معرفی و تبلیغ شد.

▫️این ادعا انتقاداتی را به دنبال داشت چرا که مقدار گازی که قرار است تبادل شود در قیاس با مصرف گاز ایران بسیار اندک است.


📺 @ecoiran_webtv
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎞 دروغ بزرگ جمعه سیاه در ایران

▫️تخفیفات جذاب جمعه سیاه در ایران رو به پایان است. تخفیفاتی که گاهی آنچنان وسوسه کننده است که باعث ایجاد نیاز کاذب در مصرف کنندگان شده و سود بالایی را نصیب فروشندگان می کند.

▫️این تخفیفات نه تنها در فروشگاه های سطح شهرها بلکه در فروشگاه های اینترنتی نیز خودنمایی می کند.اما آیا این تخفیفات واقعا به روی محصولات اعمال می شود؟ اکو ایران در این گزارش به بررسی قیمت کالاها در ایام تخفیفات جمعه سیاه و قبل از آن پرداخته است.


📺 @ecoiran_webtv
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎙۳ شرط ایران روی میز مذاکرات

▫️روز سوم گفتگوهای وین برای احیای برجام و لغو کامل تحریم‌ها در حالی امروز آغاز می‌شود که سه شرط ایران برای این دور از مذاکرات هنوز محل بحث‌ بین طرفین است.

▫️با اینکه پذیرفتن پیش‌نویس از قبل تهیه شده در ۶ دور مذاکرات قبلی توسط ایران نشانه حسن نیت مذاکره‌کنندگان برای طرف‌های غربی است و از این‌موضوع ابراز خرسندی کردند اما همچنان آمریکایی‌ها از ارائه تضمین برای عدم خروج مجدد از برجام که یکی از شروط سه‌گانه ایران برای بازگشت به توافق است طفره می‌روند.

▫️در صورت پذیرفتن شروط ایران توسط آمریکا شاید این دور از گفتگوهای وین دور پایانی و همراه با توافق و بازگشت طرفین به تعهدات خودشان باشد.

#ترندخوانی

📺 @ecoiran_webtv
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
‼️پول بنزین به جیب چه کسی می‌رود؟

▫️مناظره مجید عینیان، پژوهشگر اقتصادی و همت قلی‌زاده، کارشناس اقتصادی

▫️به زودی از اکوایران


📺 @ecoiran_webtv
📜 چرا خانه شعبان بی مخ مرکز فعالیت دینی شهرداری تهران شد؟

محمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران طی تذکری در بیست و هشتمین جلسه شورا، گفت:
▫️در صف کسانی که در کودتا بیست و هشت مرداد ماه همراه با انگلیس و امریکا در مقابل مردم شریف ایران و دولت قانونی ایستادن نام شعبان جعفری معروف به شعبان  بی مخ می درخشد. شعبان بی مخ  چهره منفوری بود که  به پاس همین خدماتش هدایای بسیاری از رژیم منحوس پهلوی دریافت کرد.

▫️شعبان بی مخ در مورد قیام 15 خرداد گفته بود "که اگر اعلیحضرت این 10،15 نفر از جمله  سرلشکر قرنی، آیت الله روح الله ، آیت الله طالقانی و چند تن دیگر و طبیب حاج رضایی را همگی میشناسیم می کشت، مشکلات حل می شد.

▫️امروز خانه شعبان جعفری در تقاطع 15 خرداد، پس از ثبت در آثار ملی در اختیار شهرداری قرار گرفته است. البته این ملک غصبی نیست و توسط شهرداری خریداری شده است.

▫️متاسفانه مکانی که سابقه تجمع ارازل و اوباش و هم پالگی های  شعبان بی مخ را داشته است، اکنون به مرکز فعالیت دینی شهرداری تهران تغییر وضعیت داده که این یک طنز تلخ است

📺 @ecoiran_webtv
📜 بایدن تیمش را برای شکست به وین فرستاده است!/ جمهوری‌خواهان دوباره برجام را پاره خواهند کرد؟

▫️اکوایران: در شرایطی که کشورهای عضو توافق هسته‌ای 2015 بار دیگر در شهر وین گرد هم آمده‌اند تا مذاکرات بر سر احیای برجام را از سرگیرند، فشار مخالفان توافق در ایالات متحده نیز شدت گرفته است

▫️در شرایطی که کشورهای عضو توافق هسته‌ای 2015 بار دیگر در شهر وین گرد هم آمده‌اند تا مذاکرات بر سر احیای برجام را از سرگیرند، فشار مخالفان توافق در ایالات متحده نیز شدت گرفته است.

▫️تام کاتن، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت آرکانزاس و از منتقدان مشهور برجام در ایالات متحده با انتشار توییتی ضمن اشاره به آغاز دور هفتم احیای برجام، ادعا کرد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا تیمی را برای تسلیم آمریکا به ایران به وین فرستاده است. کاتن ادعا کرده توافق هسته‌ای میان دولت بایدن و ایران حتی بدتر از آن چیزی خواهد بود که پیش از این وجود داشته است

▫️ هم‌‌چنین کاتن تهدید کرده به محض آن‌که جمهوری‌خواهان بار دیگر به قدرت بازگردند، این توافق‌نامه را پاره خواهند کرد

📺 @ecoiran_webtv
اکوایران
📹 روایتی از جلسه فرمان تشکیل شورای هماهنگی سران‌قوا ▫️شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، در سال ۹۷ با دستور رهبری تشکیل شد. ▫️غلامرضا تاجگردون به عنوان یکی از حاضران در این نشست، از این جلسه می‌گوید. ▫️نسخه کامل این گفتگو را در وب سایت اکوایران مشاهده…
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
📹 یاران حداد زیر توافق شبانه برجام زدند؟

▫️تصویب ۲۰ دقیقه ای برجام در جلسه ۲۱ مهرماه سال ۹۴ یکی از روزهای پرچالش صحن علنی در مجلس نهم بود.

▫️روزی که علی لاریجانی رئیس وقت مجلس به نمایندگان اجازه ارائه پیشنهاد در خصوص طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در قبال اجرای برجام را نداد.

▫️در آن زمان نمایندگان مخالف برجام، با انتقاد از لاریجانی بر این باور بودند که تصویب مهمترین طرح سیاست خارجی مجلس در ۲۰ دقیقه در شأن مجلس نبود.

▫️روزی که در اتفاقی بی‌سابقه، لاریجانی پس از واگذاری ریاست جلسه، دوباره بر صندلی ریاست برای به رای گذاشتن طرح حاضر می شود تا خود جلسه را مدیریت کند.

▫️نظر کمیسیون برجام به ریاست علیرضا زاکانی چه بود؟

▫️ماجرای مخالفت یاران حداد عادل در جلسه علنی به رغم توافق شبانه.

▫️غلامرضا تاجگردون نماینده وقت مجلس در گفت و گو با اکوایران از پشت پرده جلسات و توافقات می گوید.

▫️نسخه کامل این گفتگو را در وب سایت اکوایران مشاهده کنید.


📺 @ecoiran_webtv
📜منطقه محبوب خریداران مسکن / مشتری های خانه های یک منطقه دوبرابر شد

▫️اکوایران: در دومین ماه پاییز رشد معاملات مسکن رشد 33.5درصدی را تجربه کرد و 10 منطقه تهران تعداد رشد معاملاتشان بیش از رشد میانگین معاملات در تهران بود

▫️براساس گزارش‌های منتشرشده از تحولات بازار مسکن در آبان‌ماه که توسط بانک مرکزی منتشر شده، معاملات مسکن نسبت به مهرماه 33.5 درصد افزایش یافته و در تهران 7300 معامله به ثبت رسیده است.

▫️همچنین در این ماه قیمت متوسط مسکن 32 میلیون و 100 هزار تومان بوده که نسبت به مهرماه 1.2 درصد افزایش نشان می‌دهد.

▫️بررسی آمار فروش مناطق مختلف تهران نشان می‌دهد منطقه 17 با رشد 93.33 درصدی بیشترین رشد معاملات را در آبان‌ماه داشته است. در این ماه 261 معامله‌ی مسکن در این منطقه انجام شده است

▫️اما منطقه‌ی 5 همچنان رکورددار فروش در میان مناطق تهران است. در آبان‌ماه 1011 قرارداد فروش در منطقه 5 به امضا رسیده که نسبت به مهرماه 27.49 درصد رشد را نشان می‌دهد

📺 @ecoiran_webtv
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎞 پایان هفته قرمز بورس رقم خورد

▫️بازار سرمایه این هفته را در حالی به پایان رساند که شاخص کل بورس چیزی در حدود ۱۷ هزار واحد ریزش کرد و این شاخص در سطح ۱ میلیون و ۳۴۰ هزار واحدی قرار گرفت.

▫️دلار امروز در بازار آزاد در سطح ۲۹٫۱۰۰ تومان معامله می شود.

▫️سکه با اندکی افزایش نسبت به روز گذشته به ۱۲ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان رسید.

▫️بیت کوین در کانال ۵۷ هزار واحدی نوسان می کند.

#دماسنج

📺 @ecoiran_webtv
اکوایران
📹مهندس نقدینگی داریم؟ ▫️بحث رشد نقدینگی، هدایت یا تولید آن دوباره اوج گرفته است. موافقان و مخالفان هر یک ادله خود را مطرح می‌کنند و استدلال خود را قائم بر تجربیات تاریخی یا فعلی قرار می‌دهند. ▫️پویا جبل عاملی و حسین درودیان، دو کارشناس اقتصادی هستند که در…
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
📹 نقش دولت ها در توسعه

▫️در مناظره ای که با حضور پویا جبل عاملی و حسین درودیان، کارشناسان اقتصادی در اکوایران برگزار شد، طرفین در خصوص موضوعات مختلف پیرامون نقدینگی، توسعه، پول، هدایت اعتبارات، نقش دولت در توسعه، عملکرد بانک های مرکزی و الگوهای مختلف توسعه به بحث و گفتگو پرداخته اند.

▫️گفتگوی کامل را در سایت اکوایران با عنوان «مهندس نقدینگی داریم؟» مشاهده کنید.


📺 @ecoiran_webtv
HTML Embed Code:
2024/04/24 01:06:41
Back to Top