TG Telegram Group Link
Channel: دنیای اسب
Back to Bottom
#معرفی
سیلمی ترکمن (تویلی)
پدر : طاغان
مادر: ماهان
قهرمان کورس و زیبایی
برادر مادیان گل ماهان

@Donyaieasbb
#معرفی
سیلمی زیبای عرب
شایان رئوف
پدر : حافظ رفیع
مادر : چله ی بهزار

@Donyaieasbb
یاماراتوی
@Donyaieasbb
#معرفی
سناتور شریفی
پدر سناتور اصلی

@Donyaieasbb
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
رینگ ورم(کرم حلقوی) در اسب ها (ring worm)
ادامه این در پست 👇👇👇👇👇👇👇👇👇
رینگ‌ورم (کرم حلقوی) در اسب‌ها (ring worm)
یک عفونت قارچی است که می‌تواند از اسبی به اسب دیگر از طریق لوازم تیمار مشترک و لوازم سواری و ساز و برگ و یراق اسب منتقل گردد. رطوبت، تراکم جمعیت و شلوغ بودن گله و هوای تاریک و نمور جزء عوامل مساعدکننده بیماری محسوب می گردند.
رینگ ورم اغلب در اسبان جوان (یک تا سه سال) و گاهی مسن‌تر دیده می‌شود. در حیوانات ضعیف و ناتوان رینگ ورم در ابتدا به شکل زخمهای کوچک ظاهر گشته و به دنبال آن ریزش مو اتفاق افتاده و زخمها به شکل لکه‌های مدور و کروی شکل درآمده و دلمه روی آنها می‌بندد.

در این‌حالت چنانچه درمان انجام نگیرد زخمها پیشرفت کرده و بزرگ می‌شوند، موها شکننده‌تر و ریزش موها بیشتر شده و زخمها التهاب پیدا می‌کنند و متورم می‌گردند.
زخمهای رینگ ورم در اسب بیشتر در محل تماس با زین و تنگ اسب، صورت (اطراف چشم) و پاها ایجاد می‌گردد. ممکن است این زخمها با خراش شدید همراه باشند. میزان انتقال قارچ مولد رینگ ورم بسیار سریع بوده و به راحتی می‌تواند از اسبی به اسب دیگر منتقل شود.

*راه درمان بیماری کچلی در اسب*

چنانچه در یک گله اسب به بیماری رینگ ورم مشکوک شدید، خیلی سریع اقدامات درمانی و پیشگیری‌کننده مناسب از جمله جدا کردن اسب بیمار از بقیه گله، ضدعفونی کردن زخمهای اسب بیمار و همچنین ضدعفونی نمودن وسایل و تجهیزات اسب مربوطه را انجام دهید.
درمان شامل استفاده از داروهای ضد قارچ مانند Clorox (به میزان 1 به 10 در آب) و همچنین شامپوی میکونازول (miconazole) است. درمان بایستی روزانه و تا پنج روز متوالی ادامه یافته و سپس به صورت هفتگی انجام گیرد تا زخمها به خوبی التیام یابند.( زیر نظر دامپزشک)

باید اسب آلوده را از اسب های دیگر جدا کرد و او را با ماده ضد عفونی کننده شست و شو داد. خود اصطبل و کلیه سطوح زیر آن نظیر سطوح چربی باید استریل شوند.

باید ۷روز از داروی ضد قارچ گریزئوفولین خوراکی استفاده شود. البته نباید از این دارو در مادیان های باردار استفاده نمود. قبلا تصور بر این بود که قارچ کچلی توسط نور آفتاب و یا گیاه از بین می رود.ولی این طور نیست

اصطبل ، زین و کلیه سطوح تمیز باشد ، و هرچند وقت یکبار استریل شوند
نور آفتاب کافی هم باعث می شود که اسب کچلی نگیرد
از زمان‌های قدیم‌ هم صاحبان اسب از پد و بانداژ استفاده می‌کردند. در واقع این مفهوم طی قرن‌ها تغییر چندانی نکرده است. شما برای انتخاب پد مناسب باید بین هزاران نوع مختلف بررسی‌های لازم را انجام دهید. 
در بیشتر مواقع از پد و بانداژ برای مراقبت و پشتیبانی تاندون‌ها و رباط‌های پای اسب، در حین انجام فعالیت‌های سنگین و مسابقات، استفاده می‌شود. بعد از یک روز کاری سخت و یا زمانی که اسب برای مدتی طولانی در اصطبل مانده است، ممکن است قسمت پایین ساق به علت جمع شدن آب میان‌بافتی متورم شود. این اتفاق برای اسب‌ها بسیار دردناک است. صاحبان اسب برای جلوگیری، کاهش یا بهبود تورم پا و آسیب‌دیدگی‌های آینده‌ی اسب، به خصوص هنگام جابجایی، از پدهای مخصوصی استفاده می‌کنند. همچنین این وسیله مانعی در برابر آلودگی‌های محیطی است.
متداول‌ترین نوع بانداژ اسب، بانداژ ایستاده نام دارد. این بانداژ از قسمت زیر زانوی اسب پیچیده می‌شود و تا انتهای مفصل مچ دست یا پای او را پوشش می‌دهد.
همیشه توصیه می‌شود برای مشخص شدن نیاز اسب به بانداژ، با دامپزشک مشورت کنید. ممکن است داروهای اضافی یا درمان‌های دیگری علاوه بر بانداژ برای سرعت بخشیدن به بهبودی اسب شما موثر باشند.

@Donyaieasbb
برای کسانی که علاقه بسیار زیادی به اسب‌ها دارند، هیچ‌چیز شگفت‌انگیزتر از خرید یک اسب نیست.
اما گاهی به علت نداشتن اطلاعات کافی، این تجربه هیجان‌انگیز می‌تواند ظرف مدت کوتاهی تبدیل به یک اتفاق بد شود.
اولین کارهنگام تصمیم‌گیری برای خرید اسب، مشورت با یک فرد که تجربه خرید و فروش و نگهداری اسب را دارد، است. آن‌ها می‌توانند اطلاعات زیادی راجع به خرید، نگهداری و مراقبت در اختیار شما قرار دهند تا بتوانید انتخاب درستی در این زمینه داشته باشید.
بهتر است پیش از اقدام از خود پرسید که به چه دلیلی قصد خرید اسب دارید و آیا برای این کار آماده‌اید؟

قبل از اقدام به خرید باید به مسائل بسیاری نظیر نژاد، بودجه خودتان، سن اسب، عملکرد فیزیکی، تربیت و اخلاقیات و جنسیت آن توجه کرد.
در روزهای اینده درباره بهترین زمان خرید اسب، نژادهای مختلف و روش اطمینان حاصل کردن از سلامت حرکتی و فیزیکی اسب اطلاعات کاربردی در اختیارتان قرار می‌دهیم.
@Donyaieasbb
پیج خرید فروش اسب  ما را در اینستاگرام دنبال کنید
پیج را فالو کنید 👇👇

https://Instagram.com/hamid_moradii_0
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
فروشی
مادیان عرب ۳ ساله کره والی خان . درجه یک با کیفیت 🧿🧿👌👌😍

اطلاعات بیشتر پی وی
Forwarded from دنیای اسب
سیلمی مونزا
@Donyaieasbb
Forwarded from دنیای اسب
تفاوتهای اسب کاسپین با سایر نژادها:

اسب کاسپین فاقد تاج آهیانه‌ای در جمجمه خود می‌باشد.

پوشش پوست و مو:
پوست نازک، ظریف و نرم، در تابستان اغلب با درخشندگی خیره کننده، پوشش زمستان ضخیم، یال و دم پر پشت ولی یکنواخت و ابریشمی.

خلق و خو:
هوش و ذکاوت سرشار، بسیار آرام و مطیع.
استخوان کتف در اسب کاسپین پهن‌تر از سایر نژادهای ایرانی بوده و بیشتر به استخوان کتف نشخوارکنندگان شبیه است.
استخوان‌های کف‌دستی و کف‌پایی اسب کاسپین نسبت به قد حیوان بلندتر و باریک تر است.
استخوانهای ساق بلندتر و باریکترند.
شش مهره اولی سینه‌ای دارای تیغه پشتی درازتر نسبت به سایر نژادها می‌باشند و به خاطر همین اختلاف، جدوگاه در اسب کاسپین بسیار بالاتر از کپل قرار می‌گیرد.
سم اسب کاسپین باریک و بیضی شکل و بیشتر شبیه به سم خر است تا شبیه سم اسب.
تفاوتهایی در هموگلوبین خون اسب کاسپین مشاهده شده و آن را در طبقه‌بندی به عنوان صنعتی منحصر به نژاد اسب کاسپین قرار داده‌است.

@Donyaieasbb
Forwarded from دنیای اسب
سیلمی کالیف اس
Forwarded from دنیای اسب
تعریف سیلمی :
سیلمی به یک اسب نر با خصوصیات عالی و برتر گفته می شود که بتواند این خصوصیات عالی را به کره های خود منتقل کند.
همان طوری که در تعریف سیلمی مشاهده نمودید، مهمترین عاملی که در انتخاب یک اسب نر به عنوان سیلمی مهم است، این نکته است که خود آن اسب خصوصیات عالی و مورد نیاز ما برای تولید یک کره را داشته باشد. به عنوان مثال وقتی که ما می خواهیم یک کره دونده و برنده تولید کنیم، زمانی احتمال موفقیت خودمان را افزایش داده ایم که سیلمی مان در درجه اول خود دونده و برنده باشد.
پس مهمترین عامل در انتخاب یک اسب نر به عنوان سیلمی کورسی، کارنامه کورسی یا همان Race Record آن اسب است. برای اثبات این موضوع میتوانیم قوانین کشورهای در حال پیشرفت در تولید اسب کورسی دنیا را ببینیم که اگر اسب نری بخواهد در آن کشور ها به عنوان سیلمی انتخاب شود ، باید به حد نصاب کارنامه کورسی مورد نظر آن کشور رسیده باشد.
نکته بعدی که در انتخاب یک اسب نر به عنوان سیلمی مهم است، فنوتیپ ویا همان بدن یک اسب است که البته آن هم جزو خصوصیات عالی و برتر آن اسب محسوب می شود.
هر چه یک اسب نر دارای اندام مناسب تر و قوی تر و بدون ایراد باشد، برای انتخاب به عنوان سیلمی مناسب تر است. چرا که معمولا" سیلمی ها هر آنچه که هستند به کره هایشان انتقال می دهند.
نکته سوم عملکرد کره های تولید شده توسط سیلمی می باشد که برای تایید یک نریان به عنوان سیلمی فاکتور مهم و با ارزش محسوب می شود. سیلمی های معروف دنیا آنهایی بوده و هستند که کره های تولیدیشان نیز دونده و با کارنامه کورسی موفق همراه بوده اند.

@Donyaieasbb
Forwarded from دنیای اسب
رخش نمرودی
Forwarded from دنیای اسب
مجیک دایمون
#معرفی
سیلمی ویکتور نوذری قهرمان چندین دوره مسابقات زیبای کشور
@Donyaieasbb
#معرفی
سیلمی ترکمن (تویلی)
پدر : طاغان
مادر: ماهان
قهرمان کورس و زیبایی
برادر مادیان گل ماهان

@Donyaieasbb
HTML Embed Code:
2024/06/09 21:10:43
Back to Top