TG Telegram Group Link
Channel: حال خوب رابرای خودت درست کن
Back to Bottom
دعای قدم هفتم با
صدا و موسیقی زیبا و دلنشین
🌹
جول_اوستین:

مهم نیست که چقدر یک بذر خوب باشد، رشد آن بستگی به خاک خوب دارد.
عیسی مسیح داستانی در مورد مردی که بذری را در زمین خوبی کاشت و شکوفه داد و محصول خوبی شد تعریف کرده است. ولی بعضی از بذرها روی زمین های سخت و سنگی کاشته می شوند و خیلی محصول نمی دهند. بعضی دیگر از بذرها بین علف های هرز و خارها می افتند، که جلوی رشد بذر را می گیرند. همه بذرها کیفیت یکسانی دارند، آنچه تفاوت ایجاد می کند خاک است. خار نماد دوستانی است که باعث می شوند تو سازش کنی و علف های هرز همکارانی هستند که می نشینند و حرف های بی اساس می زنند و در مورد اینکه چقدر زندگی بد است می گویند. سنگ ها نماد فامیل هایی هستند که می گویند تو هرگز نمی توانی اعتیادت را ترک کنی و هرگز موفق نمی شوی. اگر با آدم های منفی نشست و برخاست کنی، رشد بذر تو را متوقف می کنند. آن دوستانی که وسوسه می شوی که با آنها مهمانی بگیری شاید بامزه و محبوب باشند ولی تو نمی توانی ببینی که آنها علف های هرز هستند. آنها جلوی شکوفه دادن تو را می گیرند. محیطی که در آن هستی بسیار مهم است. مهم نیست که چقدر یک بذر خوب باشد، رشد آن بستگی به خاک خوب دارد.
تو باید انتخاب کنی که می خواهی با چه کسانی زمان، انرژی، حواس و دقتت را صرف کنی.

👈از امروز شروع کن...
🦋🍂
سلام به چهار شنبه خوش آمدین
روزتون آکنده از
شادیهای بى پایاڹ
نگاهتون خندان،
دیواردلتون بلند
اندیشه تون مثبت
ترقى درکارتون وبرکت توسفرتون
وقتی کسی تورا می رنجاند...
ناراحت نشو‼️
چون اين قانون طبيعت است‼️
که درختی که شيرين ترين ميوه ها را دارد
بيشترين سنگ ها را می خورد....
گوته نويسنده و نقاش بزرگ الماني، "آرامش" را اينگونه تعريف مي كند؛
"آرامش"، پيامد انديشيدن نیست❗️
بلكه "آرامش"، نیندیشیدن به گرفتاری ها و چالش هایی است که ارزش، "انديشيدن" ندارند...‼️
قلبم را به خدا می سپارم❤️

وقتی که میدانم بدون حکمت او
برگی از درخت نمی افتد😊
تو امروز ایستاده اے و رد پاهایت نشان از
جاده اے مےدهند ڪه چه شجاعانه وصبورانه پیمودے وغیرممڪن راممڪن ساختے . اراده ات آهنین وگامهایت استوار وادامه مسیرت هموار همدردم

💖💖💖
انـجمـن NA بـدون نشریـات قهوه
خانه ای بیش نيست نشریات
بدون اصول روحانی کاغذ
پــاره ای بـیـش نیسـت
اصـــول روحــانــی
بــدون عـمـلکـرد
یــــک حــرف
بــــیـــش
نـیست
طوری زندگی کن که اگر کسی از تو بد گفت دیگران باور نکنند!
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
فروتنی یعنی پذیرفتن معایب خود..
قوی باشیم،اما نه گستاخ..
مهربان باشیم،اما نه ضعیف..
جسورباشیم،اما نه زورگو..
فروتن باشیم،امانه ترسو..
مغرورباشیم،اما نه خودبین..
صداقت،
پاد زهر افکار بیماری ماست
.و ایمان تازه یافته ی ما ،زیر بنای محکمی برای شجاعت آینده ی ماست
خلع ایی را که توسط مواد مخدر و یا دیگر عادات وسواسی و اجباری، پر     می کردیم، نیاز به بر طرف شدن دارد. کار کرد قدم هااين خلا را پر خواهد کرد.
فقط برای امروز :

🗓 چهارشنبه دوازدهم خرداد ماه

مریض و خسته

《راه حل آسانی را میخواستیم ... وقتی واقعا کمک میخواستیم، فقط به دنبال رهایی از درد بودیم》

📘 کتاب پایه

یک جای کار میلنگد. در واقع چیزی برای مدت زیادی اشتباه بوده و باعث رنج و پیچیدگی زندگی ما شده است! مسئله این است که در هر برهه زمانی، تحمل درد ناشی از نواقص، از تسلیم شدن در برابر آشفتگی کامل ناشی از تغییر شیوه زندگی، همواره آسان تر به نظر میرسد! شاید رهایی از درد را آرزو کنیم، اما به ندرت به انجام کاری که برای زدودن منبع رنج از زندگی خود لازم است، تمایل داریم.

اکثر ما تا وقتی "مریض و خسته از خستگی و مریضی" نشدیم، به دنبال بهبودی از اعتیاد نبودیم! همين موضوع درباره نواقص شخصیتی که در زندگی به همراه داشته ایم نیز صادق است! اکثر ما تنها وقتی نمیتوانیم کمبود های خود را لحظه ای بیشتر تحمل کنیم و تنها وقتی میدانیم درد ناشی از تغییر نمیتواند به اندازه دردی که امروز داریم، وخیم باشد، به امتحان چیزی جدید تمایل پیدا میکنیم!

جای شکرش باقی است که صرف نظر از اینکه از چه چیزی مریض و خسته هستیم، قدمها همیشه وجود دارد! طعنه آمیز است که به محض اینکه تصمیم به شروع فرآیند کارکرد قدمهای دوازده گانه میگیریم، به بی اساس بودن ترس خود از تغییر پی میبریم! قدمها برنامه ای تدریجی و قدم به قدم را برای تغییر ارائه میدهند! هیچ قدمی آنقدر وحشتناک نیست که نتوانیم آن را کار کنیم! وقتی قدمها را در زندگی خود به کار میگیریم، تغییری را تجربه میکنیم که ما را آزاد میسازد ...!


فقط برای امروز :

"مهم نیست چه چیزی مرا از زندگی پر مشغله و شاد باز میدارد، در هر حال میدانم که این برنامه میتواند قدم به قدم‌ به تغییر من کمک کند"
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
همراهان همدرد ،
سلام وقت بخیر
اینم یک آلبوم زیبا در مورد اعتیاد تقدیم شماخوبان .

حسین63#
مراقبه امروز :

🗓 پنجشنبه 13 خرداد ماه 1400

امروز سرشار از عشق و آرامش، تندرستی و شادمانی هستم و خود را بر بلندای قله های سعادت و خوشبختی می بینم! این احساس زیبای من است و من آن را ارج مینهم ...!

🙏 خداوندا سپاسگزارم🙏
فقط برای امروز :

🗓 پنجشنبه سیزدهم خرداد ماه

📣 جبران خسارت مستقیم و غیر مستقیم

《تا حداکثر توان خود، جبران خسارت میکنیم》

📘 کتاب پایه

قدم نهم به ما میگوید که در صورت امکان مستقیما جبران خسارت کنیم! تجربه به ما میگوید این جبران خسارت های مستقیم را همراه با تغییرات مداوم در طرز برخورد و رفتار خود دنبال کنیم -یعنی با جبران خسارت های غیر مستقیم!

به عنوان مثال، پنجره کسی را به دلیل عصبانیت شکسته ایم! نگاه دلسوزانه به چشمان فردی که پنجره اش را شکسته ایم و عذر خواهی از او کافی نخواهد بود! خطایی که انجام داده ایم را از طریق پذیرفتن آن و تعویض پنجره، مستقیما اصلاح میکنیم! چیزی را که به آن صدمه زده ایم تعمیر میکنیم!

سپس جبران خسارت های مستقیم خود را با جبران خسارت های غیر مستقیم دنبال میکنیم! اگر بر اساس خشم خود عمل کرده ایم و پنجره فردی را شکسته ایم، الگو های رفتار و طرز برخورد خود را برسی میکنیم! پس از اینکه پنجره شکسته را تعمیر کردیم، طرز برخورد خود را نیز اصلاح میکنیم! سعی میکنیم "خطا های گذشته خود را اصلاح کنیم!" رفتار خود را اصلاح میکنیم و هر روز سعی میکنیم بر اساس خشم خود عمل نکنیم!

از طریق تعمیر خرابی هایی که به بار آورده ایم، مستقیما جبران خسارت میکنیم! از طریق اصلاح طرز برخوردی که در درجه اول باعث ایجاد خسارت از سوی ما میشود، به طور غیر مستقیم جبران خسارت میکنیم و این امر به به ما در حصول اطمینان از اینکه در آینده خسارت های بیشتری را به بار نیاوردم کمک میکند ...!



فقط برای امروز :

"در صورت امکان مستقیما جبران خسارت میکنم! همچنین از طریق "اصلاح خطا های گذشته" و تغییر طرز برخورد و رفتار خود به طور غیر مستقیم جبران خسارت میکنم"
ما هر آنچه را که سرکوب کرده ایم دیدمان را نسبت به آن از دست داده ایم؛ و آن به درون تاریکی رفته است.
تمام انرژیها باید به روشنی دیده شوند. اگر احساس خشم می کنی سعی نکن با زمزمه ی راما راما آن را سرکوب کنی. اگر احساس خشم می کنی، در اتاقی تنها بنشین، در را ببند، و بر خشم مراقبه کن.
خشم را تماماً ببین –
"این خشم چیست؟
انرژی این خشم چیست؟
این خشم از کجا آمده است؟ چرا آمده است؟
چگونه ذهن مرا فرا گرفته و مرا تحت تأثیر قرار داده است"؟
در تنهایی بر خشم مراقبه کن. خشم را تماماً ببین، آن را درک کن، آن را تشخیص بده.
از کجا آمده است؟ چرا آمده است؟
بعد آهسته آهسته ارباب خشم می شوی. و کسی که ارباب خشمش است، قدرت زیادی دارد. نیروی زیادی دارد. او قوی می شود، او ارباب خودش می شود.
پس مسأله ی مبارزه با خشم نیست، مسأله ی شناخت خشم است –
زیرا به یاد داشته باش، انرژی عظیم تری از شناخت وجود ندارد، و هیچ حماقتی بالاتر از مبارزه ی فرد با انرژیهای خودش وجود ندارد.
فردی که با انرژیهای خودش مبارزه می کند، همان اشتباهی را مرتکب می شود که یک کشتی گیر، وقتی که با دستهای خودش کشتی می گیرد.
اگر یک دست با دست دیگر کشتی بگیرد، هیچکدام نمی توانند برنده شوند، زیرا هر دو به یک شخص تعلق دارند. انرژی در هر دو دست جریان می یابد و اگر مبارزه ای میان این دو دست وجود داشته باشد، انرژی زایل خواهد شد. مسأله ی بردن نخواهد بود. در این نوع مبارزه تو شکست خواهی خورد. تمام انرژی ات تلف خواهد شد.
i❤️❤️❤️❤️❤️❤️
ايمان چيست ؟ نوعي ارتباط روحي و طرز تفكر و روش انديشيدن . ايمان استعدادي است باطني كه هر چه را حقيقي بشمارد بر ضمير باطن ثبت مي كند . و هر چه را كه بتوان در اعماق ضمير ثبت نمود خواه ايده باشد يا هدف و مقصود همان را در بيرون متظاهر و آشكار مي سازد.

در واقع ايمان : روش و شيوه تفكر و نحوه باور و اعتقاد و قبول و پذيرش روحي و فكري است . يك شيميدان به قوانين شيمي ايمان و اعتقاد دارد و يك كشاورز به قوانين زراعت . . . و انسان هم بايد بياموزد كه به قوانين روح و فكر ايمان بياورد و اين را از عملكرد ضمير باطن و ضمير روشن خود ياد بگيريد و ارتباط و كار برد اين دو مرحله را بفهمد و تشخيص دهد .

اعتقاد داشتن و باور داشتن يعني : قبول آن چيز به عنوان حقيقت است و باور داشتن در واقع زنده نگه داشتن آن فكر و ايده در ذهن است.
عجز یعنی با خماری ساختن
حیثیت را در قماری باختن
عجز یعنی درد بی درمان داشتن
در سر خود بذر نومیدی کاشتن
عجز یعنی با شعله کم سوختن
آتش اندر زندگی افروختن
عجز یعنی زندگی را باختن
عجز یعنی خود را به دار آویختن
عجز یعنی عمر خود کردن تباه
عجز یعنی راه و رسمی اشتباه
عجز یعنی فقر , یعنی بی پناه
پیش چشم کودک خود رو سیاه
عجز یعنی کوه درد و آه سرد
عجز یعنی چهره افلیج و زرد
عجز یعنی نیمه شب در کوچه ها
در پی درد بی درمان دوا
عجز یعنی با شعله کم سوختن
آتش اندر زندگی افروختن
عجز یعنی زندگیت زرورق
سر میان زانوانت بی رمق
عجز یعنی ناتوان در فهم و درک
عاقبت زندان وتیمارستان ومرگ

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
HTML Embed Code:
2024/06/07 11:09:02
Back to Top