TG Telegram Group Link
Channel: طرح بامداد کتابخانه‌ها
Back to Bottom
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
روز جهانی کودک و بامداد کتابخانه‌ها

پیمان‌نامه حقوق کودک

ماده ۳۲ : هیچ کس حق ندارد شما را مجبور به کار کردن کند به خصوص کاری که برایتان خطرناک است یا سلامتی شما را تهدید می کند و یا جلوی رشد، آموزش و تحصیل شما را می گیرد. در این موارد دولت باید از شما حمایت کند.

ماده ۳۳: باید از کودکان حمایت و مراقبت شود تا در معرض استفاده از مواد مخدر یا خرید و فروش آن قرار نگیرند. در این موارد دولت باید از کودکان حمایت کند.

ماده ۳۴: باید از کودکان حمایت و مراقبت شود تا مورد آزار جنسی قرار نگیرند. در این موارد دولت باید از کودکان حمایت کند.

ماده ۳۵: هیچ کس حق ندارد کودکان را بدزدد یا آنها را بفروشد.

ماده ۳۶: هیچ کس حق ندارد کودکان را وادار به کار کند و از دسترنج آنها استفاده کند(کسی حق ندارد کودکان را استثمار کند)

#شورای_كتاب_كودك
#بامداد_کتابخانه‌ها
#بامداد_سخنگو
#روز_جهانی_کودک
#پیمان‌نامه_حقوق_کودک
#زینب_رنجبر
@shorayeketabekoodak
@bamdadketabkhanehha
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
روز جهانی کودک و بامداد کتابخانه‌ها

پیمان‌نامه حقوق کودک

ماده ۳۷: هیچ کس حق ندارد کودکی را شکنجه کند یا با خشونت تنبیه کند. هیچ کودکی نباید به صورت غیرقانونی بازداشت شود. هیچ کودکی نباید به اعدام یا حبس ابد محکوم شود. آنها باید در دوره بازداشت بتوانند با خانواده خود در ارتباط باشند

ماده ۳۸: این حق شماست که در زمان جنگ از شما مراقبت و حمایت شود. هیچ کودک زیر 15 سال نباید در جنگ شرکت کند . در این موارد دولت باید از کودکان حمایت کند.

ماده ۳۹: در صورتی که کودکی در اثر جنگ، بدرفتاری، بی توجهی یا به نحوی آسیب دیده باشد برای بهبود وضعیتش باید از کمک های ویژه بهره مند شود. در این موارد دولت باید از کودکان حمایت کند.

#شورای_كتاب_كودك
#بامداد_کتابخانه‌ها
#بامداد_سخنگو
#روز_جهانی_کودک
#پیمان‌نامه_حقوق_کودک
#زینب_رنجبر
@shorayeketabekoodak
@bamdadketabkhanehha
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
روز جهانی کودک و بامداد کتابخانه‌ها

پیمان‌نامه حقوق کودک

ماده ۴۰: همه کودکان حق دارند از کمک و حمایت قانونی (مثل داشتن وکیل) و یک دادگاه عادل برخوردار شوند. در صورتی که کودکی به قانون شکنی متهم شده تا وقتی که گناهکاری او طبق قانون ثابت نشده باید بی گناه فرض شود و با او به صورت مناسب رفتار بشود. باید با توجه به سن وی با او طوری رفتار شود که حس ارزشمندی و شان انسانی او آسیب نبیند. باید تا آنجا که ممکن از فرستادن او به کانون اصلاح و تربیت جلوگیری شود.

ماده ۴۱: در صورتی که قوانین کشور شما مفیدتر و بهتر از قوانین این پیمان نامه هستند و حمایت بهتری به کودکان ارائه می دهند آن قوانین همچنان برقرار هستند.

ماده ۴۲: شما حق دارید که حقوق خود را بدانید. بزرگترها باید حقوق شما را بدانند و به شما کمک کنند آنها را یاد بگیرید.

#شورای_كتاب_كودك
#بامداد_کتابخانه‌ها
#بامداد_سخنگو
#روز_جهانی_کودک
#پیمان‌نامه_حقوق_کودک
#زینب_رنجبر
@shorayeketabekoodak
@bamdadketabkhanehha
۱۸ آبان، سالروز درگذشت زنده یاد «توران میرهادی»

@tooranmirhadi
https://instagram.com/touran_mirhadi_khomarlou

#توران_میرهادی
🔻به مناسبت بیستم دی ماه، سالروز تاسیس شورای کتاب کودک

شورای کتاب کودک مراسم شصت و یکمین سالگرد تاسیس خود را برگزار نخواهد کرد. این مراسم به زمان دیگری موکول می‌شود. این نهاد در آستانه‌ی شصت و یکمین سال فعالیت خود، برای همه خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان ایران زندگی صلح آمیز آرزو می‌کند و خواهان احترام به حق زندگی با کیفیت برای آن‌هاست.

شورای کتاب کودک
دی ماه ۱۴۰۱
🔻کارت تبریک نوروزی ۱۴۰۲ شورای کتاب کودک


به نام‌ خداوند جان و خرد

سال ۱۴۰۲ به زودی آغاز می‌شود. با این امید که برای کودکان و نوجوانان ایران زمین حامل ارمغان‌های خوبی باشد. تعداد آرزوها بسیار زیاد است به ذکر چند آرزو بسنده می‌کنیم، از جمله اینکه نگاه به آموزش و پرورش تغییر کند. مدارس مکان‌های امنی باشند که مادران و پدران بدون هراس فرزندان خود را راهی مدرسه کنند،  کتابخانه‌های مدارس با آثار با کیفیت ازجمله بیست و یک‌ جلد فرهنگنامه‌ی کودکان و نوجوانان از دانش‌آموزان استقبال کنند و کتابداران،  تسهیلگران لایق و پدیدآورندگان ادبیات کودک با حضور در مدارس علاقه‌‌ به خواندن کتاب‌های غیردرسی را در سرزمین ما گسترش دهند. درختان سربلند بر روی خورشید برویند و میزبان پرندگان مهاجر باشند.

سال نو مبارک

هیئت مدیره شورای کتاب کودک
اسفند ۱۴۰۱

کارت تبریک ۱۴۰۲، پیام نوروزی هیئت مدیره شورای کتاب کودک و اثر هنرمند گرامی کمال طباطبایی. طراح گرافیک، شادی هاشمی.

کانال تلگرام:
@shorayeketabekoodak
اینستاگرام:
https://instagram.com/cbc.1341


#شورای_كتاب_كودك
#نوش‌آفرین_انصاری
#کمال_طباطبایی
#شادی_هاشمی
🔻پیام و پوستر روزجهانی کتاب کودک ۲۰۲۳

من یک کتابم مرا بخوان!
نوشته‌ی وگلیس ایلیوپولوس
ترجمه‌ی آناهیتا حضرتی
تصویرگر پوستر فوتینی استفانیدی
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔻۲ آوریل ۲۰۲۳ برابر ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ روز جهانی کتاب کودک

فعالیت‌های طرح بامداد کتابخانه‌ها در امر ترویج خواندن در سال ۱۴۰۱
طرح بامداد کتابخانه‌ها
🔻۲ آوریل ۲۰۲۳ برابر ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ روز جهانی کتاب کودک فعالیت‌های طرح بامداد کتابخانه‌ها در امر ترویج خواندن در سال ۱۴۰۱
۲ آوریل ۲۰۲۳ برابر ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ روز جهانی کتاب کودک

فعالیت‌های طرح بامداد کتابخانه‌ها در امر ترویج خواندن در سال ۱۴۰۱

اجرای کارگاه‌های مختلف به مناسبت‌های مختلف مثل هفته جهانی کودک، هفته کتاب و کتابخوانی و برگزاری کارگاه‌های مستمر دو هفته یک‌بار کتابخوانی با تمرکز بر موضوع‌هایی چون حقوق کودک، خانواده، احساسات، مهارت‌های زندگی و...

جا انداختن دوشنبه‌های کتابخوانی (زنگ قصه و کتاب) در اکثر کتابخانه‌های بامداد، به این صورت که هر کلاس یک ساعت در هفته زنگ کتابخوانی داشته باشد. این فعالیت از سوی کتابداران بومی همکار طرح  به صورت حضوری  و یا از سوی تسهیلگران بامداد به صورت آنلاین برگزار می‌شود. لازم به ذکر است که طرح دوشنبه‌های کتابخوانی در مدارس تحت پوشش بامداد کتابخانه‌ها اولین بار در سال ۱۳۹۶ در همکاری با آموزش و پرورش قصرقند در روستاهای این منطقه اجرایی شد.

  ادامه اجرای طرح خورجین کتاب در روستای اسکمان شهریار، دبستان روستای حسیوند لرستان، دبستان روستای رمضان آباد لرستان و آغاز  اجرای طرح در فرهنگسرایی در  کرج،  فرهنگسرای و دبستان شهرک بعثت کرج، مجتمع ورزشی شهرک ایثار و خانه‌ی قاصدک آق تپه و موسسه شریف  هفت جوی شهریار.
  
همکاری کتابخانه‌های بامداد در اجرای برنامه‌ای به مناسبت صد سالگی مهدی آذریزدی دوست بچه‌ها توسط شورای کتاب کودک و انجمن تصویرگران، در خانه هنرمندان برگزار شد. در کتابخانه‌های بامداد ۱۰ داستان بازنویسی آذریزدی (منتخب انجمن تصویرگران) بلندخوانی شد  و فعاليت‌های هنری مرتبط با این آثار  مانند ساخت ماسک و اجرای نمایش، نقاشی، کاردستی، نمایش سایه و... انجام شد که کلیپ‌هایی از آثار بچه‌های بامداد در مراسم به نمایش در آمد.

برگزاری دو کارگاه آنلاین با موضوع شناخت ادبیات کودک و انواع ادبی، ضرورت و شیوه‌های ترویج خواندن، نمایش خلاق و مهارت‌های زندگی با تکیه بر حقوق کودک و مستندسازی :
۱- شهریور ۱۴۰۱ برای ۷۳ نفر از آموزگاران و کتابداران مناطق خراسان شمالی، ساربوک بلوچستان، مدرسه آل احمد (کودکان کار) و پروژه‌ی مهرستان بلوچستان
۲- بهمن ۱۴۰۱ برای آموزگاران روستاهای رزکان، اسکمان و فردوسیه شهریار، معلمان مدرسه دبستان یار مهربان استهبان فارس و کتابداران بومی بامداد،

سفر به جندق و خراسان جنوبی و خراسان رضوی از ۱۶ تا ۳۰ مهر و برگزاری کارگاه‌های شناخت ادبیات و ضرورت  و شیوه‌های ترویج کتابخوانی برای ۸۰ آموزگار و کارگاه‌های بلندخوانی برای ۸۴۰ کودک و نوجوان، در شهر اسدیه و دبستان روستاهای زیر پوشش طرح بامداد کتابخانه‌ها،

تجهیز ۱۷  کتابخانه جدید بامداد در  دبستان‌های روستاهای آویجان،  زیربراندود، جاجنگ،  فیزیک، دادران، نخاب،  دره چرم،  هندولان، خلف، محمدآبادعلیا در استان خراسان جنوبی، روستاهای چلو و چوکانلو در شیروان استان خراسان شمالی،  روستای یادگار در  تربت جام استان خراسان رضوی،  روستای فردوسیه در شهریار،  روستای مچمیتک در  سرباز استان سیستان و بلوچستان و  پژوهش سرای جابربن حیان و دبستان  بندریگ در استان بوشهر،

راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی بامداد در دبیرستان دخترانه طبس مسینا در استان خراسان جنوبی و برگزاری کارگاه کتابخوانی آنلاین از سوی تسهیلگران بامداد،

تلاش برای عملی کردن طرح "یک کتابخانه، یک تسهیلگر"، به این صورت که هر کتابخانه یک تسهیلگر مشخص داشته باشد تا بتواند طی یک روند مشخص و با برنامه‌ریزی گام به گام کتابخوانی بچه‌ها را پیش ببرد.

به روز کردن منابع حدود ۵۰ کتابخانه تحت پوشش بامداد، با ارسال کتاب‌های جدید ( دو بار در سال)

تهیه و تدوین ۱۲ دستنامه برای ۱۲ کتاب، به منظور هدایت تسهیلگران و کتابداران بومی بامداد، در اجرای باکیفیت فعالیت بلندخوانی،

با توجه به امکانات محدود مالی بامداد، امسال موفق به تهیه‌ی ۳ لب تاپ و کامپیوتر برای برگزاری کارگاه‌های آنلاین در سه کتابخانه‌ی روستاهای خراسان جنوبی و بلوچستان شد.

موسیقی: هزار درنا اثر مهرداد مهدی و آسو کهزادی از آلبوم درنادئون.

تدوین: مریم حیدری



#شورای_کتاب_کودک
#بامداد_کتابخانه‌ها
#بامداد_سخنگو
#روز_جهانی_کتاب_کودک
#ترویج_خواندن
#کارگاه‌های_آنلاین_بامداد_کتابخانه‌ها
#راه‌اندازی_و_تجهیز_کتابخانه
#دوشنبه‌های_کتابخوانی
#زنگ_قصه_و_کتاب
#خورجین_کتاب
#یک_کتابخانه_یک_تسهیلگر
@shorayeketabekoodak
@bamdadketabkhanehha
@bamdadlib
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
به یاد زنده یاد توران میرهادی


۲۶ خردادماه ۱۳۰۶- ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۵

تصاویر برگرفته از آخرین کارگاه ادبیات توران میرهادی است. این کارگاه ضمیمه‌ی DVD فیلم «توران‌خانم» منتشر شده است.

#کارگاه_فیلم_کارآ #کارستان #کاری_کنیم_کارستان #توران_میرهادی #توران_خانم #رخشان_بنی_اعتماد #مجتبامیرتهماسب #فرهنگنامه_کودکان_و_نوجوانان

@tooranmirhadi
https://instagram.com/touran_mirhadi_khomarlou
بچه ها!
پسرکی به نام احمدرضا احمدی گم شده است. او حرفی دارد که فقط شما می‌فهمید!

چه خوب شد که سی اردیبهشت۱۳۱۹ پسری به نام احمدرضا احمدی به دنیا آمد!  پسری که به زودی هنرمندی شد که به هر نوع هنری از ضبط صدا و دستیاری کارگردانی و گویندگی و ویراستاری و نمونه خوانی ... گرفته تا شاعری و نویسندگی و نمایشنامه نویسی و نقاشی...جان بخشید. آثار او ترکیبی تحسین برانگیز از جدیت و سادگی می‌سازند و انباشته از تصاویر و نمادهایی هستند که به طرح مفاهیم عمیق و دغدغه‌های اجتماعی با نگاهی شاعرانه می‌پردازند.
احمدرضا احمدی اگر چه در آثار خود به موضوعات بومی و روز می‌پردازد اما نمادسازی‌های او از مرزهای زمان و مکان عبور می‌کنند و بی دلیل نیست که بسیاری از آثار او به زبان های دیگر ترجمه شده‌اند! 
آثار او همواره مورد تقدیر منتقدان و صاحبان اندیشه قرار گرفته‌اند و جوایز بسیاری را کسب کرده‌اند. احمدرضا احمدی در سال ۱۳۸۸ یکی از پنج برگزیده ی جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن بوده است.
آثارش بیش باد! میلادش مبارک باد!

#احمدرضا_احمدی
#کتابخانه_مجازی_بامداد_کتابخانه‌ها
#بامداد_سخنگو
@bamdadketabkhanehha
@bamdadlib
#در_خانه_بمانیم
طرح بامداد کتابخانه‌ها
بچه ها! پسرکی به نام احمدرضا احمدی گم شده است. او حرفی دارد که فقط شما می‌فهمید! چه خوب شد که سی اردیبهشت۱۳۱۹ پسری به نام احمدرضا احمدی به دنیا آمد!  پسری که به زودی هنرمندی شد که به هر نوع هنری از ضبط صدا و دستیاری کارگردانی و گویندگی و ویراستاری و نمونه…
بچه‌ها جان !
شما می‌توانید در لینک‌های زیر ‌کتاب‌های احمدرضا احمدی (۱۹ اردیبهشت ۱۳۱۹ -۲۰ تیر ۱۴۰۲) را که در کانال بامداد کتابخانه‌ها منتشر شده است،  بشنوید.

🌱یاد احمدرضا احمدی نویسندۀ کودک و نوجوان با شنیدن و خواندن آثارش گرامی می‌داریم.


https://hottg.com/bamdadlib/514
بچه‌ها! پسرکی به نام احمدرضا احمدی گم شده است..‌
https://hottg.com/bamdadlib/300
کتاب پنجم: بهاریه
https://hottg.com/bamdadlib/1171
من حرفی دارم که فقط شما بچه ها می فهمید
https://hottg.com/bamdadlib/1746
کتاب اسب و سیب و بهار
https://hottg.com/bamdadlib/1169
به بهانه ۸۳ سالکی، شعر "من را بکارید" اثر احمدرضا احمدی
https://hottg.com/bamdadlib/771
کتاب عمر هفت چوب کبریت
https://hottg.com/bamdadlib/516
کتاب سه گلدان

@shorayeketabekoodak
@bamdadketabkhanehha
@bamdadlib
به یاد زنده یاد توران میرهادی
۱۳۰۶- ۱۳۹۵
طرح بامداد کتابخانه‌ها
به یاد زنده یاد توران میرهادی ۱۳۰۶- ۱۳۹۵
✍🏻جنگ و صلح توران میرهادی
یادداشتی به مناسبت سالروز درگذشت زندهیاد توران میرهادی

يكى از پررنگ ترین و پربسامدترين مفاهيمى كه در انديشه زنده ياد توران ميرهادى مى‌توان جستجو كرد، مفهوم صلح و در تقابل با آن، مفهوم جنگ است. نگاه توران ميرهادى به اين دو مفهوم، نگاهى منسجم و نظام‌مند است. چندان كه در اين نظام انديشه‌اى، هيچ گذاره‌اى در باب جنگ و صلح را نمى‌توان در تعارض با ديگرى يافت. نگاه توران ميرهادى به مفهوم صلح را مى توان برآمده از سه عامل دانست:

۱- تجربه‌هاى زيسته او در كودكى و در ادوار بعدى زندگى، از جمله ارتباط‌های بین فردی و همچنين حضورش در اروپاى بحران زده از جنگ جهانى دوم: دغدغه‌مندی او درباره صلح، حاصل این دوره اخیر است.
۲-دانش او در زمينه روان‌شناسى و تعليم و تربيت كودكان: آموزه‌هایی چون عدم مقایسه بین کودکان و نفی رقابت بین آنها و …، برآمده از این معارف هستند.
۳- مواجهه مستقيم او با امر فرهنگی به واسطه حرفه آموزگارى (تجربه مدرسه فرهاد) و حضور مستمر در پهنه فرهنگ و ادبيات كودكان(تجربه شورای کتاب کودک).

صلح در منظومه فكرى توران ميرهادى، به دو شكل «صلح درون» و «صلح برون» مطرح می‌شود. نقطه عزیمت او در تحلیل صلح درون، بنیانی زیست شناختی و روان شناختی دارد. در این مرحله، کودک -«به ما هو کودک»- فارغ از هر‌گونه ویژگی عارضی و اجتماعی مطرح است: «تلاش مادران این است که محیطی آرام، امن، شاد و اطمینان بخش برای کودک شیرخوارشان فراهم کنند. به این ترتیب، آنها سلامت روانی کودک را پایه گذاری می‌کنند و صلح درون را در او شکل می‌دهند. چنین کودکی دیگر احساس مقابله و احساس جنگیدن برای دریافت کردن را ندارد. او این احساس را ندارد که به شکل‌های مختلف، اعمال زور کند.»

او، صلح درون را مقدمه صلح برون می‌داند و  درباره این تقدم می‌گوید: «صلح درون وقتی است که فرد با خودش در آشتی است، احساس می‌کند انسان خوبی است، خوب کار می‌کند. نسبت به دیگران احساس محبت می‌کند و به آنان کمک می‌کند… به این ترتیب او صلح درون خود را به جامعه‌اش تعمیم می‌دهد.»

تعمیم صلح درون به صلح برون در این اندیشه، به معنای ضرورت یک زندگی همواره هموار و عاری از هر گونه مشکل نیست. حس امنیت درونی کودک نه از این نوع زندگیِ غیرممکن که از تجربه‌های کودک در مواجهه با مشکلات بر می‌خیزد. حس امنیت در خلا شکل نمی‌گیرد، بلکه از متن زندگی و از دل تجربه‌ها و روابط اجتماعی بیرون می‌آید. صلح؛ «بودنی از نوع دیگر» طلب می‌کند. مواجهه با غم، مثال ژرفی است که از متن زندگی توران میرهادی برخاسته است: «آدمی به دو گونه می‌تواند با رنج روبرو شود: یک گونه‌اش این است که زیر بار غم خرد شود و نتواند با آن مقابله کند و گونه دیگرش این است که از غم نیرو بگیرد. یعنی غم زمینه‌ای شود برای تبدیل شدن به یک نیروی بزرگ که می‌توان با آن چیزی ساخت… این بودن نوع دوم، بودن از نوع دیگر است.»

او در بحث تعمیم صلح درون به صلح برون، به مفهوم «فرهنگ»، در معنایی ناظر بر تمام روابط انسانی می‌رسد و می‌گوید: «صلح بیرون ابعادش فوق العاده وسیع است و شامل جامعه‌های گوناگون، ملت‌های مختلف و فرهنگ‌ها و دین‌های متفاوت می‌شود… فرهنگ واژه‌ای است که مسائل زیادی را در بر می‌گیرد. به عبارت دیگر شامل تمام ابعاد روابط انسانی می‌شود و در کل زندگی هر انسانی را تحت الشعاع قرار می‌دهد… فرهنگ صلح از صلح فرد با خودش آغاز می‌شود و سپس کل جامعه بشری را در بر می‌گیرد و تا رابطه انسان با کائنات گسترش پیدا می‌کند.»

صلح در اندیشه توران میرهادی با کودکی و حس امنیت درونی او آغاز می‌شود. اما این بنیان زیست شناختی و روان شناختی، در ادامه فرایندِ تعمیم و شکل گیری صلح بیرون، بنیانی جامعه شناختی پیدا می‌کند و از این رو کنش صلح ورزی بدل به تلاشی بامعنا می‌شود: «هر چه در توان هست، باید برای ایجاد این صلح تلاش کرد. این خیال که صلح خود به خود ایجاد می شود، خیالی واهی است.»

مفهوم متقابل صلح، یعنی جنگ نیز در اندیشه او، منسجم و نظام‌مند است. همان گونه که صلح با حس امنیت درونی کودک آغاز می‌شود، جنگ نیز با تَرَک برداشتن این حس شروع می‌شود. «کودکی که نمی‌داند آیا غذا خواهد داشت یا نه، کسی مراقبش هست یا نه، احساس امنیت نمی‌کند. طبیعی است که در این حالت صلح درون وی رشد نمی‌کند.» فقدان صلح درون نیز همچون وجود آن، قدرت تعمیم دارد و به تدریج خود را در ساحت‌های بیرونی و در ساختار های کلان اجتماعی همچون جنگ افروزی قدرت‌ها نشان می‌دهد.

جنگ و صلح توران میرهادی با کودکی گره خورده و در هم تنیده است. در این نگاه، جنگ با ندیدن و صلح با دیدن کودکی آغاز می شود و دیدن کودکی، آغاز صلح است و پایان جنگ.


#شورای_كتاب_كودک
#توران_میرهادی

کانال تلگرام:
@shorayeketabekoodak
اینستاگرام:
https://instagram.com/cbc.1341
فرهیخته‌ی گرامی

شما را به مراسم بزرگداشت عباس گروسی (ایران‌پژوه و مردم‌شناس) و گشایش نمایشگاه عکس‌های وی با نام «سایه‌های‌ دیروز» در روز ۲۶ آبان ۱۴۰۲ خورشیدی، ساعت ۱۷ تا ۱۹، در خانه‌ی هنرمندان ایران دعوت می‌کنیم.

چشم در راه شما



بزرگداشت: آدینه، ۲۶ آبان ۱۴۰۲، ساعت ۱۷ تا ۱۹ با حضور مرتضی فرهادی، فرهاد ورهرام، فرهاد نظری و...

گشایش نمایشگاه: آدینه، ۲۶ آبان ۱۴۰۲
ساعت بازدید: ۲۶ آبان تا ۶ آذر ۱۴۰۲
ساعت ۱۴ تا ۲۰ (به‌جز روزهای شنبه)

نشانی: تهران، خیابان آیت‌‌الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر، خانه‌ی هنرمندان ایران، طبقه‌ی اول، گالری تابستان و سالن استاد شهناز


درآمد فروش عکس‌ها به شورای کتاب کودک برای ترویج و توسعه‌ی کتاب‌خوانی در مناطق کم‌برخوردار اختصاص می‌یابد.
گزارش گروه‌های ترویج خواندن و بامداد کتابخانه‌ها در سایت شورای کتاب کودک بارگذاری شد.

https://cbc.ir/reports1401/

🔻برای دیدن فایل پی‌دی‌اف گزارش گروه‌های بررسی به لینک بالا مراجعه کنید.


#شورای_كتاب_كودک
#نوش‌آفرین_انصاری
#ادبیات_کودک
#کودک_ویژه
#کودک_نابینا
#کودک_ناشنوا
#کودک_بیمار

کانال تلگرام:
@shorayeketabekoodak
اینستاگرام:
https://instagram.com/cbc.1341
خلاصه گزارش گروه  بامداد کتابخانه‌ها، ۱۴۰۱ 

گروه بامداد کتابخانه‌ها فعالیت‌های مختلفی در راستای انتخاب، تهیه و ارسال کتاب و همچنین راه اندازی و تجهیز کتابخانه‌های جدید انجام می‌دهد. در سال  ۱۴۰۱ منابع  حدود ۵۰ کتابخانه تحت پوشش بامداد با ارسال کتاب‌های جدید به روز شد.

همچنین  ۱۷ کتابخانه در دبستان‌های روستاهای اویجان، زیربراندود، جاجنگ، فیزیک، دادران، نخاب، دره چرم، هندولان، خلف، محمدآباد علیا در استان خراسان جنوبی، روستاهای چلو، چوکانلو در شیروان خراسان شمالی، روستای یادگار در تربت جام استان خراسان رضوی، روستای فردوسیه شهریار، روستای مچمیتک در سرباز (بلوچستان) و پژوهش سرای جابربن حیان و دبستان بندر ریگ در استان بوشهر، تجهیز و راه‌اندازی شد.

گروه بامداد کتابخانه‌ها پروژه‌های مختلفی را اجرا می‌کند؛ طرح دوشنبه‌های کتابخوانی (هر کلاس یک ساعت در هفته زنگ کتاب و قصه دارد) طرح دوشنبه‌های کتابخوانی در مدارس تحت پوشش بامداد کتابخانه‌ها، اولین بار در سال ۱۳۹۶ در همکاری با آموزش و پرورش قصرقند (بلوچستان)، در روستاهای این منطقه اجرایی شد. اجرای طرح خورجین کتاب، تلاش برای عملی کردن طرح «یک کتابخانه، یک تسهیلگر» به این صورت که هر کتابخانه، یک تسهیلگر مشخص داشته باشد تا بتواند طی یک روند مشخص و با برنامه ریزی گام به گام، کتابخوانی بچه‌ها را پیش ببرد. راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی بامداد و برگزاری کارگاه‌های آنلاین از سوی تسهیلگران بامداد.

برنامه ترویج کتابخوانی، برگزاری کارگاه برای مروجان، تهیه‌ دستنامه برای مروجان و بازدید آموزشی و نیازسنجی از جمله فعالیت‌های گروه بامداد کتابخانه‌هاست.

برای مطالعه گزارش کامل از طریق لینک زیر به سایت شورای کتاب کودک مراجعه کنید:
https://cbc.ir/reports1401/


#شورای_كتاب_كودک
#بامداد_کتابخانه‌ها

کانال تلگرام:
@shorayeketabekoodak
اینستاگرام:
https://instagram.com/cbc.1341
HTML Embed Code:
2024/06/05 16:11:26
Back to Top