TG Telegram Group Link
Channel: سلامت روان عاطفه عبدی
Back to Bottom
برای انسان خردمند حتی افتادن یک برگ از درخت و یا تماشای یک تکه سنگ میتواند کلاس درسی بزرگ باشد همراه با مفاهیمی عمیق، که هر لحظه چراغی را در جان وی روشن میکند. چنین فردی برای کسب آگاهی و رشد به صورت داوطلبانه و خودخواسته وارد میدان میشود و یک شاگرد فعال و آگاه ، هوشیار و منعطف و متعهد میشود.

در روانشناسی تحلیلی ما از طریق ماهیتی به نام ناخودآگاه جمعی به یکدیگر متصل هستیم به این معنا که برآیند محتویات ناهوشیار جمعی بشریت چه بخواهیم و چه نخواهیم بر حال و روزما اثر می گذارد.

جالب اینجاست که اگر برآیند کلی مردمان مدهوشی و خواب زدگی و غفلت باشد ، از میان ناخودآگاه جمعی ،کهن الگو ها و اسطوره هایی زاده خواهند شد تا طرحی نو دراندازند !


خانم «کارولین میس» نویسنده توانمند در حوزه کتاب هایی با مضامین معناگرا، روانشناسی،اسطوره شناسی و کهن الگویی ، در کتاب «گالری کهن الگو ها» تاکید میکنند : « کهن الگو ها و اسطوره ها مفاهیمی منفعل و بی جان نیستند آنها نقش های بسیار فعالی در زندگی فردی و اجتماعی ما بازی میکنند و درست زمانهایی که در معرض خطر سقوط به رفتارهایی ویرانگر هستیم ، ناگهان بیدارمان می کنند و به یاری ما میشتابند!»

یکی از کهن الگوهایی که در این کتاب به آن اشاره شده است «کهن الگوی معلم و آموزگار» است. او تجسم خردی است که در هیچ کتاب و اوراقی یافت نمیشود.

اینطور به نظر میرسد که در حال حاضر در عمق ناخودآگاه جمعی ، کهن الگوی معلم در حال آموزش و انتقال درس های عمیق و ژرف به روان انسانها است.

کهن الگوی آموزگار درس های زیادی را به ما انتقال میدهد ولی لزوما ارائه درس ها به معنای یادگرفتن درس ها نیست!


در چنین مواقعی این آموزگار نه تنها خاموش نمی ماند بلکه اینبار از دل تاریکی و اتفاقات تلخ ، ناگوار و تکان دهنده، به آموزش ادامه میدهد و خواب را از چشم های جماعت چرتی و خواب زده می رباید!

از منظر اسطوره ای در دوره هایی که اتفاقات عجیب و تکان دهنده ، بی وقفه در حال زیر و رو کردن جمعیت زیادی در سطح بسیار گسترده ای است ، کهن الگوی آموزگار در حال تدریس است!


اتفاقاتی که باید بتوانیم از لایه های اولیه و هیجانات دردناک آنها عبور کنیم و به دور از شعارزدگی ، قضاوت های بی پایان ، فرافکنی ها و مقصر دانستن این و آن ، به هسته اصلی آنها بپردازیم .

خودمان را مبرا ندانیم و بعد از دیدن سهم شخصی و فردی خودمان در پدید آمدن این تلخی ها ، بتوانیم از دردها عبور کنیم و برای خلق روزهای بهتر مسئولیت بپذیریم و «تعهد» را با ترس و خشم و درد جایگزین کنیم .

در جایگاه ادراک اسطوره ای باید بدانیم که آنچه پیش رویمان قرار دارد بازتابی از عملکرد جمعی ماست و رنجی که شاهد هستیم ناشی از یک زندگی بی هدف ، آشفته ، پریشان و پوچ نیست بلکه حاصل آخرین تلاش های معلمی است که سخت به بیداری فرزندانش امید بسته است !

سالی نیکولز در توصیف این اسطوره تعبیر جالبی دارد : پاهای او بر زمین است و در دستانش فانوسی روشن قرار دارد . او در تاریکی که با ماهیت طبیعت زنانه در ارتباط است ظاهر میشود و نوری که نماد دانش و شفافیت ذهنی روح مردانه است را به ما هدیه میدهد تا نهایتا بتوانیم پذیرای هر دو جنبه زنانه و مردانه خودمان باشیم .


موهبت این آموزگار مثل آتشی که در چراغش است ازلی و بی زمان و مکان است.او لزوما شعار نمیدهد و موعظه نمیکند بلکه به دور از سر و صداها و هیجانات در خلوت هدیه اش را که وجود خودش است به شما نشان میدهد.

حضور او در دوره های هراس انگیز روح آدمی به مثابه نوری است که قلب های خالی از امید را گرما میبخشد.او ترازویی در دست ندارد و لزوما عادل نیست بلکه فقط چراغی که راه را روشن میکند را به ما نشان میدهد.




عاطفه_عبدی# ✍🏻💠
روانشناس و خانواده درمانگر
مدرس دوره های روانشناسی تحلیلی

راه های ارتباطی ما:

همراهان تهران ، شهرستان و خارج از کشور برای هماهنگی وقت های آنلاین و تلفنی روی شماره واتس آپ زیر پیام بدهند همکاران اولین فرصت پاسخگو خواهند بود:👇🏻

☎️

0936 999 9748

🌱Instagram ID :
@atefe_abdi_1111

🌱Telegram channel ID : @atefehabdi
زندگی های ما بیش از آنچه تحت تاثیر کودکی مان باشد، متاثر از روایت زخم آلودی (تروماتیک) است که از کودکی مان به خاطر می آوریم

جیمز هیلمن

Our lives are determined less by our childhood than by the traumatic way we have learned to remember our childhoods.
James Hillman


رهایی از گذشته با روایت درمانی:

از وقایع گذشته مهم ترین چیزی که برای ما باقی میماند داستان هایی است که بارها و بارها برای خود بازگو میکنیم .حافظه ما در بیادآوردن اتفاقات گذشته به صورت سلیقه ای عمل میکند و تنها آنهایی را که از نظر بار هیجانی محتویات بسیار مثبت و یا بسیار دردناک بوده اند را تثبیت میکند.

زمانی که میخواهیم از گذشته صحبت کنیم اغلب بزنگاههای ویژه ای را که حافظه هیجانی برایمان پررنگ کرده است را به خاطر می آوریم و بر اساس این خاطراتِ پراکنده ، روایتی را از گذشته به تصویر میکشیم که صد البته همه واقعیت نیست بلکه قطعات گلچین شده ای است که توسط بخشی از حافظه هیجانی به صورت ناهوشیار به یادآورده شده و توسط ایگوی ما به صورتی آگاهانه کارگردانی ، بازسازی ، تدوین و دستکاری، مرور و بازبینی و مشاهده میشود.

ما دائم در حال قصه گویی و مرور داستان هایی هستیم که برای خودمان تعریف میکنیم ، ما هم بازیگران نقش اول هستیم و هم کارگردان و هم نویسنده و هم تماشاگر.

ما همواره مخاطب اصلی خود هستیم ، شنوده و بیننده اصلی که فراموش میکنیم که در محتویات آنچه میبینیم و میشنویم نقش مهمی داریم !

در روانشناسی رویکرد درمانی به نام « #روایت_درمانی » وجود دارد که برای افرادی که دردها و تروماهای حادی را با خود حمل میکنند بسیار میتواند مفید باشد.

در روایت درمانی داستانها و قصه های ذهنی ما اهمیت زیادی پیدا میکنند، همچنین ژانر و تمِ روایت ما از گذشته بسیار مورد توجه قرار میگیرد.

در این رویکرد فرد با بیان داستان های تروماتیک گذشته تا حد زیادی تخلیه هیجانی میشود ولی بعد از آن به او کمک میشود تا جایی که میتواند از یکی انگاری با بازیگر نقش اول داستان فاصله بگیرد و به صورت یک تماشاگر فعال و آگاه ، آنچه به تصویر میکشد را مشاهده کند و از همه مهمتر به نقش فعال خود در پایان بندی و نتیجه گیری داستان هایی که نصفه نیمه و ناتمام برای خود مدام تعریف میکند دقت و توجه کند.

اتفاق جالبی که در پروسه درمانِ تروماهای گذشته رخ میدهد لحظه ای است که فرد میتواند نه تنها از نقش آن موجود نحیف و آسیب پذیر گذشته خارج شود بلکه میتواند به صورت آگاهانه در قالب یک فرد بزرگسال حامی و پر #شفقت ،آگاهانه وارد روایت های تروماتیک گذشته بشود و به یاری و حمایت و #همدلی با بخش های آسیب پذیر خود بپردازد.


با این روش، #قهرمان آگاه و بزرگسال با #قربانی ملاقات و همدلی میکند و #مسئولیت ادامه و پایان بندی آن داستان را در زمان اکنون و اینجا بر عهده میگیرد.

اینگونه میتوانیم خلاقانه و متعهدانه قلم در دست بگیریم برای #آفرینش یک #روایت شنیدنی،جهت بازگو کردن برای بخشی از وجودمان که در آینده ای نه چندان دور مشتاق شنیدن و دیدنِ داستانی نو و تازه از زندگی ماست.




عاطفه_عبدی# ✍🏻💠
روانشناس و خانواده درمانگر
مدرس دوره های روانشناسی تحلیلی

راه های ارتباطی ما:

همراهان تهران ، شهرستان و خارج از کشور برای هماهنگی وقت های آنلاین و تلفنی روی شماره واتس آپ زیر پیام بدهند همکاران اولین فرصت پاسخگو خواهند بود:👇🏻

☎️

0936 999 9748

🌱Instagram ID :
@atefe_abdi_1111

🌱Telegram channel ID : @atefehabdi

🎬movie: No Tears For The Dead
تعریف واژه روح آسان نیست، اصولا تعریف دادن کار ذهن است در صورتیکه ابزار کار روح تجسم است. ما به صورت غریزی می دانیم که روح ماهیتی عمیق و اصیل دارد.
در زبان گفتار وقتی میخواهیم از یک قطعه موسیقی و یا یک شخص تعریف کنیم می گوییم موسیقی روحنوازی است یا آن فرد روح بزرگی دارد.

روح در تمام ارکان زندگی حضور دارد : غذای خوب، گفتگوی صمیمانه،دوستان نزدیک،تجاربی که به صورت خاطره ای دلنشین در آدمی می ماند و در قلب او اثری ماندگار بر جای می گذارد.

متاسفانه جایگاه روح در نزد بسیاری از روانشناسان مدرن امروزی در نظر گرفته نمیشود ، پایه و اساس کار آنها ایگو محور است که اصلا کافی نیست . به عقیده آنها همین که انسان بر خود تسلط داشته باشد ، بتواند احساساتی از قبیل عشق و خشم را ابراز کند ، وزنش را متعادل کند و کمی هم تفکر و برنامه داشته باشد کافی است تا بر تمامی مشکلاتش فائق بیاید!

مسائل عاطفی زمان ما، مشکلاتی که ما روان درمانگران به طور روزانه با آن سر و کار داریم شامل موارد زیر است:

احساس خلا و پوچی،بی معنایی،افسردگی های بی دلیل،سرخوردگی از ازدواج،خانواده و روابط عاطفی،از بین رفتن ارزش ها،حسرت نرسیدن به آرزوها،تشنگی معنوی،و...

تمام این علائم نشان از خلا روح در زندگی ما دارد. ما به صورتی افراطی به دنبال تفریح و سرگرمی،قدرت طلبی،ارضا امیال جنسی و مادیات هستیم و خیال می کنیم که اگر ناجی یا مشاور جدیدی پیدا کنیم تمام مشکلات مان حل میشود، اما واقعیت این است که بدون حضور روح هیچ یک از اینها ما را راضی نمی کند زیرا آن چیزی که ما واقعا در جستجویش هستیم روح و معنا است.


برای داشتن چیزهای بیشتر حرص می زنیم اما هر چه بیشتر به دست می آوریم افسرده تر می شویم. گمان می کنیم با بیشتر داشتن خلا هایمان پر می شود .

در حقیقت سعی می کنیم با کمیت ، کمبود کیفیت را جبران کنیم.

اگر یاد بگیریم از روح مان مراقبت کنیم، روح می تواند نیازهایش را با زبان حس ها نشان دهد. شخصی که با روح خود در ارتباط است شخصیتی چند وجهی و پیچیده دارد و درد و لذت و پیروزی و شکست را توأمان درک می کند. این شخص نیز مانند سایرین لحظات سیاهی و جنون را تجربه می کند. زندگی بدون مشکل توهی بیش نیست و تنها زمانی که این طرز فکر را کنار بگذاریم می توانیم خود را بشناسیم و آنچه هستیم را بپذیریم. شناخت و پذیرش خود ، اساس کار روح است.

توماس مور
کتاب: مراقبت از روح
ترجمه : ندا صابری


🌱@atefehabdi
🌱@atefehabdi
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
هر زمان كه کسی #شجاعت عمل كردن و به اشتراك گذاشتن #حقيقت وجودي خود را با ديگران پيدا ميكند، در واقع بذر فوق العاده اي را براي آيندگان كاشته است.


جودي ايوانز

گاهی شجاعانه ترین کار گوش دادن به صدای خود است!
من مجاب شده ام که عمیق ترین نیاز روانی ما خلاصی از بخش #دیوانه روان خودمان و #ترس هایمان است. برای باقی موضوعات بیرونی می شود چاره ای اندیشید.


دکتر #کارولین_میس



🎼قطعه #پیانو بسیار زیبا از #بهزاد_خجسته گرامی

🌱@atefehabdi
دوست دارم دنیا را مثل یک پازل بزرگ تصور کنم. اگر به تصویر کلی نگاه کنید، ترسناک و ناامیدکننده به نظر می رسد اما اگر روی بخش کوچکی‌ از پازل کار کنید و بدانید که افراد دیگری در سراسر دنیا هستند که آنها هم دارند سهم کوچک خود را ادا میکنند، امیدوار خواهید شد


دکتر جین گودال

زمانهایی که فشار روانی زیادی را تجربه میکنید فقط به امروز ، این لحظه و اکنون و اینجا توجه کنید.

صرفا روی سهم خودتان برای بهتر شدن حال خودتان و دنیای اطرافتان متمرکز شوید.

مثلا با مهربانی و شکیبایی بیشتری به خود و عزیزانتان گوش دهید و از لبخند و موسیقی غافل نشوید.

گامهایی کوچک اغلب نتایجی اعجاب انگیز دارند.

🌱@atefehabdi
او در برابر احساس ترس و تزلزل درونی اش، متفاوت با هر کسی كه ديده ام رفتار می كرد. پشت ترس هايش پنهان نمی شد و اجازه نمی داد زندگيش را كنترل كنند. برای ترسهایش مادری می كرد و آنها را به رسميت می شناخت. اینگونه بود که ترسها رام می شدند و در برابرش به زانو در می آمدند.

✍🏻پير ژانتی

🎨 Art by : Qistina Khalidah

🌱@atefehabdi
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
اگر از فاصله ي دور به تماشای خودت بنشینی، خواهی دید که یک چشم انداز وسیع همواره از شدت مصیبت می کاهد. اگر به اندازه ي کافی صعود کنیم، به ارتفاعی می رسیم که در آن مصیبت دیگر مصیبت بار جلوه نمی کند.

📗 #وقتی_نیچه_گریست
#اروین_د_یالوم
@atefehabdi
وقتی تصمیم می‌گیری یک احساس را به سرانجامی به نام «ازدواج» برسانی، اولین حرکت مفید این است که از خودت بپرسی آیا واقعا باور داری که تا سنین پیری از سخن گفتن با این زن، یا این مرد لذت خواهی برد؟

سخن گفتن؛ و نه هم‌خوابگی!

تمامی مسائل دیگر در ازدواج موقت و گذرا است. تا زمانی که دونفر حرفی برای گفتن و گوشی برای شنیدن دارند، می‌شود به عمر ارتباط‌شان امید داشت.

#نیچه، برگرفته از کتاب انسانی، زیاده انسانی

#خانواده_درمانی #زوج_درمانی #زوج_درمانگر #روانشناسی_خانواده #مشاوره_پیش_از_ازدواج #یونگ #گروه_روانشناسی_کیمیا

🌙@atefehabdi
Forwarded from عکس نگار
🦋 همه ما بر سر راه عشق موانعی ایجاد کرده‌ایم، بدین علت که مجبور بوده‌ایم از خود در برابر واقعیات خشن زندگی حفاظت کنیم. اما راه دیگری نیز برای کسب احساس امنیت و حفاظت شدن وجود دارد، اگر به تقلاهایمان آگاه باشیم و در زمان سختی به خودمان شفقت، محبت و حمایت ابراز کنیم، وضعمان تغییر خواهد کرد.

🌈 شفقت خود بهوشیارانه (Mindful Self-Compassion) اولین برنامه آموزشی است که بطور ویژه برای بهبود شفقت خود شخص طراحی شده است. ما به کمک شفقت خود، متحد درونی خود می‌شویم و نه دشمن داخلی خود؛ درک می‌کنیم هم‌اکنون به چه چیزهایی نیاز داریم و با شجاعت تمام قدم در راه ارزش‌ها و دستیابی به آرزوها و اهداف می‌گذاریم. شرکت‌کنندگان ممکن است قبلا با رویکرد مبتنی بر شفقت آشنا بوده و از طریق این برنامه آنچه را آموخته‌اند تقویت نمایند و یا افرادی باشند که برای نخستین بار با شفقت درمانی آشنا می‌شوند.

💎 قرار است از تاریخ ۲۱ مهرماه، دوشنبه‌ها از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰ در فضایی صمیمی و بدور از قضاوت در اسکایپ دور هم جمع شویم و ساعاتی را به گفت و شنود همدلانه و دریافت درس‌هایی از شفقت خود بهوشیارانه بگذرانیم و در طول هفته نیز از طریق تمرینات و مدیتیشن‌ها به درونی کردن آموخته‌ها و کشف و تحول خویشتن بپردازیم. ظرفیت کلاس ۱۰ نفر و هزینه هر ۴ جلسه ۲۰۰ تومان می‌باشد.

☎️  چنانچه مایلید در این سفر با گروه روانشناسی کیمیا همراه باشید، به شماره زیر در واتس‌اپ پیام دهید، همکاران در اولین فرصت پاسخگو خواهند بود:
۰۹۳۶۹۹۹۹۷۴۸

🆔 @par_fa
🌐 www.parastoofasih.com
Forwarded from سلامت روان عاطفه عبدی (atefe abdi)
وقتی سفر آغاز شد دست از توضيح دادن و مجاب كردن برداريد و راه بيفتيد.

بعد از مدتی خود را در جاده اي ميبينيد كه به سوي ملاقات با خودتان مي رود.

آنگاه ميگوييد: بله! درست آمدم!


ماريون وودمن

.............................

خانم دکتر #مورین_مورداک #نویسنده کتاب سفر قهرمانی زن که نگاهی تحلیلی و یونگی دارند باور دارد که ما دو نوع #سفر_قهرمانی داریم : یک سفر مردانه(آنیموسی) که کاملا خطی و در جهت دستاوردهای جهان بیرونی است و یک #سفر_زنانه (آنیمایی) که دایره ای شکل است و جهت آن به سمت جهان درون و دستاوردها و تحولات درونی است.

در روزهای اخیر به نظر میرسد جهان هستی همه ما را به سفری زنانه دعوت کرده است سفری که مورین مورداک به آن «سفر بدون نقشه» یا «بازگشت به خانه» نام نهاده است.

در سفر مردانه ما فارغ از جنسیتمان از خانه بیرون میرویم و همچون شوالیه ای شجاع و جسور برای فتح کردن و پیروزی ها و موفقیت های بیرونی جنگجویی و ماجراجویی میکنیم .

اما در سفر زنانه محور و جهت حرکت به سوی خانه به خصوص خانه «جسم و جان» است.

ماهیت و مقصود این سفر اکتشاف ، تسلط ، پیروزی ، غلبه پیدا کردن و نفوذ بر دیگران نیست بلکه به عکس هدف نهایی آن فهم ، درک و تاثیر #پذیرفتن بیشتر و باروری ، #خلاقیت و زایش است !

جالب است که این سفر بر خلاف سفر مردانه که خطی است ، #دایره ای شکل است یعنی اغلب به جاهایی بازمیگردیم که قبلا آنجا بوده ایم و از چیزهای ساده ای پر ، سرشار و غنی میشویم که بارها از کنار آنها به سادگی عبور کرده ایم !

گاهی ممکن است این سفر شبیه به عقب نشینی به نظر بیاید ولی باید بدانیم شاید ظاهرا ساکن و ساکت باشیم ولی قطعا از درون راکد نخواهیم بود و زمینه دسترسی به اعماق و ژرفای وجود که سرشار از معنی و #انرژی_حیات و خلاقیت است امکان پذیر میشود.

در قسمت زیر خلاصه و چکیده ای کوتاه از #سفر_قهرمانی_زنانه که فارغ از اینکه جنسیتمان چیست ما را به سوی خویش دعوت کرده است را به زبان ساده ذکر کرده ام. نکات ساده ای که اهمیت آنها را در هیاهوی شلوغی های زندگی نباید فراموش کنیم:

#رها_کردن_کنترل و پذیرش عدم قطعیت در زندگی

#سکوت ، #فروتنی و پذیرش بیشتر و پرورش کهن الگوی دانش آموز درون برای دریافتن و آموختن و تاثیر پذیرفتن حتی از یک برگ درخت !

گرفتن راهنمایی از دیگران و بازخورد گرفتن از آنها جهت دست یابی به دیدگاهی کامل تر و جامع تر نسبت به خودمان و اتفاقات.

تمایل به گذراندن زمان بیشتر با دیگران به خصوص زنان دیگر( مادر بزرگ ، مادر ، همسر ، خواهر ، دوست ...) تا بیشتر درباره زنانگی یاد بگیریم.

حضور در #طبیعت
تماشا کردن و گوش دادن به ضربان و چرخه های عاطفی ، هیجانی و فیزیولوژی جاری در بدن و جسم

گوش دادن به شهود درونی و صدای «#خردمند_درون »

یادگیری بیشتر درباره #کهن_الگوهای_زنانه

اهمیت دادن به #رویا ها، نوشتن عواطف ، نقاشی کردن ، کشف خلاقیت، بازی با کودکان و قصه خواندن، آشپزی ، باغبانی ، هنر ،شعر، موسیقی...


#عاطفه_عبدی ✍🏻💠
روانشناس و خانواده درمانگر
مدرس دوره های روانشناسی تحلیلی


راه های ارتباطی ما:

همراهان تهران ، شهرستان و خارج از کشور برای هماهنگی وقت های آنلاین و تلفنی روی شماره واتس آپ زیر پیام بدهند همکاران اولین فرصت پاسخگو خواهند بود:👇🏻

☎️

0936 999 9748

🌱Instagram ID :
@atefe_abdi_1111

🌱Telegram channel ID : @atefehabdi


#آنیما #آنیموس #سفر_قهرمانی #سفر_قهرمانی_زن #تحلیل_رویا #قصه_درمانی #اسطوره #روانشناسی_تحلیلی #یونگ #گروه_روانشناسی_کیمیا

🌌@atefehabdi
Forwarded from اتچ بات
🔥🌀در بر خورد با غم و آشوب های درونی خودتان کیمیاگری کنید🌀🔥

کارل گوستاو یونگ روانشناس سوئیسی برای توصیف و تفسیر بهتر و عمیق تر از حالات روانشناختی بشر از نماد ها و نشانه های کهن و باستانی استفاده می کرد.

یکی از نمادهای بسیار عمیق و ژرفی که ایشان در توصیف فرآیندِ تحولات درونیِ انسان به تصویر میکشد ، پروسه زیبا و شگفت انگیز کیمیاگری است.

تبدیل مس به طلا
تحول از عناصر کم ارزش به عناصر باارزش

طلا در پروسه کیمیاگری نماد دست یابی به خویشتن برتر و یا سلف است، طلا شدن یعنی عبور از آنچه هستیم و تحول به آنچه به صورت نیرویی بنیادین در ما وجود دارد .

یونگ باور داشت تمامی مراحل کیمیاگری را ما به صورت تغییرات ژرف روانشناختی در خود میتوانیم مشاهده کنیم.

یونگ اولین کسی بود که در روانکاوی به اهمیت آینده در درمانگری اشاره کرد، او باور داشت که به فرد و به جهان هستی نه به شکل آنچه هست بلکه به شکل آنچه میتواند باشد نگاه کنید !

آن زمان که بتوانیم فارغ از چیزی که میبینیم ظرفیت های موجود در انسانها ، وقایع و دنیا را مشاهده کنیم، فرآیند کیمیاگری زیر چشمان نافذ کیمیاگر آغاز میشود.


در ابتدا ماده ای خام ، گنگ و سرشار از آشوب وارد پروسه کیمیاگری میشود ، ماده ای که اگرچه خام و پریشان است ولی حاوی امکان تغییر شکل پیدا کردن به هر نوع فلزی را بالقوه در بطن خود دارد!

قبل از اینکه این ماده خام اولیه تبدیل به طلا شود -یعنی درست یک مرحله قبل از طلا شدن- تبدیل به سرب میشود . ماده ای سنگین و تاریک که نماد افسردگی است.

متاسفانه برای بسیارانی سرب شدگی خاتمه راه است ، آنها همواره آرزوی بازگشت به دوران خوش قبل از تاریکی و یا آشوب اولیه را دارند ، اما کسانی که تحمل آتشِ کوره کیمیاگری و ضربه پتک و چکش کیمیاگر را دارند آینده دیگری در نظر گرفته شده است!

تحقق خویشتنِ برتر یا همان استحاله به طلا پروسه فعال ، هوشمندانه ، ژرف و معنادار است.

و کیمیاگر خود کسی است که بارها و بارها خامی های خویش را به آتش سپرده ، بارها از درونِ سرب سیاه و تاریکی های وجودش به سلامت عبور کرده و با دست یابی به درخشش طلایی اصیل و واقعی راه را برای تحولات دیگران روشن میکند.


‎عاطفه_عبدی# ✍🏻💠
‎روانشناس و خانواده درمانگر
مدرس دوره های روانشناسی تحلیلی


راه های ارتباطی ما:

همراهان تهران ، شهرستان و خارج از کشور برای هماهنگی وقت های آنلاین و تلفنی روی شماره واتس آپ زیر پیام بدهند همکاران اولین فرصت پاسخگو خواهند بود:👇🏻

☎️

0936 999 9748

🌱Instagram ID :
@atefe_abdi_1111

🌱Telegram channel ID : @atefehabdi

---------------
🎥
قسمت کوتاهی از کلاس درس خانم عاطفه عبدی به صورت یک ویدئو کوتاه به این نوشته ضمیمه شده است 👇🏻
Forwarded from اتچ بات
🌱 یونگ در جایی می گوید، در هر دوره روان‌درمانی باید این سؤال را پرسید:

"چه کاری یا چه وظیفه ای است که این روان‌رنجوری ، به این فرد کمک می کند از آن اجتناب کند !؟ "

یونگ هم چنین می گوید: هرکسی که وارد یک دوره روان درمانی می شود تا حدی (به صورت نیمه هوشیار) می‌داند به چه کاری باید و نباید بپردازد و همچنین می‌داند از چه کاریی باید اجتناب کند، در این لحظات است که ما به سفری سطح بالاتر و بزرگ تر فراخوانده می شویم!


در جلسات درمان
اعتراض میکنیم
اشک میریزیم
و فریاد میزنیم که
از وضعیت موجود خسته شده ایم
ولی زمانی که روان رنجوری های ما به بخش هایِ غیر قابل دسترس روان ما خدمت میکنند و تا زمانی که این روان رنجوری ها برای ما پاداش دهنده هستند رغبت جدی برای ترک آنها نخواهیم داشت !

در چنین شرایطی ما شاهده رشد و پیشروی شوم بذر «بیمار ابدی» در وجود مراجع خواهیم بود ! بیمارانی که باور قطعی در ناخودآگاه دارند که هیچ کسی قادر به درمان آنها نخواهد بود !

که باور دارم صد البته حق با آنها است ، چون آنچه که نیاز جان و روح این افراد است درمانی بیرونی نیست بلکه شفایی درونی از جنس بینش ، آگاهی و معنا است.


شخصیت درمانگر نقش مهمی در این فرآیند دارد ولی کار اصلی به عهده خود مراجع است ! درمانگر در نهایت صداقت و همدلی باید بتواند با دردها و رنج عمیق انسانها همراه شود ولی همزمان می بایست از ایفای نقش ناجی جدا خودداری کند و صرفا به مراجع کمک کند تا به جان خویشتن متصل گردد و در جهت استخراج خرد های ناب، ماهیگیری را به او بیاموزد!

چند نکته بسیار مهم برای چنین مراجعینی لازم و ضروری است :

۱-پذیرش و جاری شدن صداقت و شفافیتی ژرف با خود و درمانگر برای دیدن حقیقت های پنهان وجود


۲-بینش پیدا کردن به اینکه روان رنجوری وی در خدمت چه چیزی در وجود اوست.

۳-تعهد و پذیرفتن نقش فعال مراجع ( و نه منفعلانه) به عنوان تنها عنصر مهم و اصلی در تغییر شرایط .



۴-داشتن تصویری کلی و مثبت از خودِ تحول یافته بسیار مهم است!

در بسیاری از چنین مراجعینی شاهد هستم که آنها هیچ تصویر ذهنی از بهبودی ، شفا و موفقیت ندارند! آنها به خوبی میدانند چه چیز را نمیخواهند ولی اغلب نمیدانند چه میخواهند.

آنچه در پس زمینه ذهنی این افراد به وفور وجود دارد تصاویر منفی،بیماری ، تنهایی و ناامیدی است .

در چنین حالتی از فرد در همان روزهای اول میخواهیم که به صورت صرفا ذهنی داستانی خیالی از هدف نهایی و ایده آل خود از آمدن به جلسات درمان را به صورت یک قصه تعریف و یا برای خود بنویسد و یا حتی نقاشی بکشد.


۵-آگاهی به این حقیقت که مرحله ای قبل از طلا شدن در کیمیاگری وجود دارد که به آن سرب شدگی میگویند ، قبل از هر استحاله و تحول مثبتی ممکن است احساس کنیم همه چیز تاریک ، وحشتناک و سنگین است این موضوع را همه ما در دوره هایی از زندگی تجربه میکنیم و نباید چنین شرایطی را به گونه ای منفی و فاجعه آمیز تفسیر کنیم.

باید با خویشتن شکیبا باشیم و قانون طبیعت را بدانیم : برای کسی که در رگهایِ جانش زندگی جاریست ، بعد از زمستان های سردِ وجودی بهار از راه میرسد.


✍🏻عاطفه عبدی
مدرس دوره های
روانشناسی تحلیلی
روانشناس و خانواده درمانگر
از دانشگاه شهيد بهشتی

☎️📞 تلفن:

02122880530
02122880960



Instagram ID : 🦋atefe_abdi_1111


#گروه_روانشناسی_کیمیا
#کارل_گوستاو_یونگ

☎️ 02122880530
☎️ 02122880960

Telegram channel ID :👇🏻
🌱@atefehabdi
🌱@atefehabdi
🌱@atefehabdi
🔆🔔شروع ثبت نام 🔆🔔

کارگاه «رمزواژه»خودشناسی با متد یونگ

اولین بار به صورت هم آنلاین و هم حضوری و به دلیل شرایط ویژه کرونا به صورت انفرادی و اختصاصی انجام خواهد شد.

مدرس و روانشناس و تسهیلگر کارگاه ☑️

‌‎خانم عاطفه عبدی💠
‌‎مدرس دوره های تحلیلی یونگ
‌‎روانشناس از دانشگاه شهید بهشتی💠

‌‎⚜️به صدای ناخودآگاه خود گوش فرا دهید⚜️


این کارگاه به واسطه تست و آزمونی روانکاوانه شما را با بخش های ناهوشیار و تاریک وجودتان آشنا خواهد کرد.از این رو میتوان این کارگاه را فرصتی استثنایی برای شناخت عمیق و ژرف خویشتن دانست

‌‌شناخت خود قدم اول برای شناخت جهان هستی است، اما خودشناسی ، امر ساده و آسانی نیست از آنجا که بخش اعظم روان ما در ساحت ناهوشیار و یا "ناخوداگاه" قرار گرفته است ، دسترسی به آن تنها از طریق فنون روانکاوی همچون تداعی آزاد، هیپنوتیزم، تحلیل رویا و تست های فرافکن امکان پذیر است

‌‌‌در کارگاه روان شناسی تحلیلی یونگ از یک تست فرافکن با نام «رمزواژه» استفاده خواهد شد تا بتوانیم به ژرفای روان دسترسی پیدا کنیم.این کارگاه تجربه ای است بسیار جالب ، هیجان انگیز،بی تکرار و ناب که صرفا توسط روانشناس متخصص انجام پذیر خواهد بود

نتیجه این تست بسیاری از پتانسیل ها و استعداد های نهفته فرد و همچنین ترمزها و موانع پنهان وجودی را آشکار میکند و در نهایت نقشه راهی برای رشد در جهت فردیت و خودشکوفایی ترسیم میکند. ‌‎

‌‎کارگاه شامل پنج جلسه انفرادی و مدت زمان هر جلسه یک ساعت خواهد بود🌀


🕑🕗
‌‎زمانبندی این جلسات به صورت انفرادی و اختصاصی با توجه به شرایط ویژه شرکت کننده گان میتواند هم به صورت آنلاین و هم حضوری انجام بپذیرد. 🌀


‌‌‏(watchword ) : Self discovery the jungian way the watchword technique.

به دلیل کارتحلیلی و عمقی که بر روی تک تک شرکت کنندگان انجام میشود این کارگاه صرفا به صورت انفرادی با هماهنگی زمانی ویژه هر شرکت کننده انجام میپذیرد.

مسلما اولویت زمانی با کسانی خواهد بود که هر چه سریعتر ثبت نام خودشان را قطعی کنند.ثبت نام اینترنتی همراه با تخفیف از طریق لینک زیر 👇🏻👇🏻👇🏻:

https://idpay.ir/ravankimia/shop/256949

‌‎📞☎️ همچنین میتوانید از طریق واتس آپ با همکاران ما برای ثبت نام و وقت های مشاوره در ارتباط باشید:

09369999748


‌‎@atefehabdi
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
انواع دلبستگی طبق نظریه روانشناختی جان بالبی
درباره عشق و روابط اجتماعی
فایل کم حجم

@dr_iman_fani
حواس خود را به طور کامل به کار بگیرید. همانجایی که هستید، باشید. به اطراف نگاه کنید. فقط بنگرید، تعبیر و تفسیر نکنید. نور، شکل ها، رنگ ها و بافت ها را ببینید. نسبت به حضور بی صدای یکایک چیزها هشیار باشید. نسبت به فضایی که امکان وجود چیزها را فراهم می‌آورد، هشیار باشید.

به صداها گوش دهید. آنها را داوری نکنید. به سکوت پشت صداها گوش دهید. چیزی را لمس کنید - هر چیزی را - و بودن آن را پذیرا باشید.

ضرب آهنگ تنفس خود را ملاحظه کنید، هوای دم و بازدم را حس کنید، انرژی حیات را در درون خود حس کنید. بگذارید همه چیز در درون و بیرون باشد. بودن همه چیز را بپذیرید. عمیق تر به ژرفای حال فرو بروید.

به این ترتیب شما دنیای مرگ آور پندارهای ذهنی وابسته به زمان را پشت سر می گذارید. شما از ذهن دیوانه که انرژی حیاتتان را می بلعد و آهسته آهسته سیاره زمین را مسموم و نابود می کند، رها می شوید. شما از رویای زمان بیدار می شود و به لحظه حاضر گام می نهید.

تمرین نیروی حال
اکهارت توله

☘️@atefehabdi
👇🏻👇🏻👇🏻👌🏻👌🏻

https://www.youtube.com/watch?v=noiUzKtx8FE
#انسان_در_جستجوی_معنا

رنجی که معنا پیدا کند دیگر آزاردهنده نیست:

در مکتب معنادرمانی ، انسان وقتی با وضعیت هایی خارج از کنترل و اجتناب ناپذیر مواجه می‌شود و یا با سرنوشتی تغییر ناپذیر روبروست، مانند بیماریِ درمان ناپذیر و یا مبتلا به بعضی از انواع سرطان، و یا انواع شرایط سختِ تحمیل شده ، این فرصت را یافته است که به عالی‌ترین ارزش‌ها و به ژرف‌ترین معنای زندگی یعنی رنج کشیدن دست یابد.

در رویکرد لوگوتراپی یا معنادرمانی درد و رنج بهترین جلوه‌گاه ارزش وجود انسان است. و آنچه که اهمیت بسیار دارد، شیوه و نگرش فرد نسبت به رنج است و شیوه‌ای که این رنج را به دوش می‌کشد.

برای روشن شدن مطلب مثال زنده‌ای می‌آورم: روزی پزشکی سالخورده که از افسردگی شدیدی رنج می‌برد، برای معالجه و درمان نزد من آمد.

او توان این را نداشت که با اندوه فراوان زاییده از مرگ همسرش در دو سال پیش کنار بیاید. نیروی چیره شدن بر این درد و رنج را در خود نمی‌دید. او همسرش را به شدت دوست می‌داشت.

از دست من چه کمکی ساخته بود؟ باید به او چه می گفتم؟


لحظاتی در سکوت گذشت و سپس از او پرسیدم: «دکتر چه می‌شد اگر شما مرده بودید و همسرتان زنده می‌ماند؟» گفت: «وای که دیگر این خیلی بدتر بود، بیچاره او چگونه می توانست این همه درد و رنج را به تنهایی تحمل کند.»


از این فرصت استفاده کردم و در پاسخ گفتم: دکتر پس می‌بینید که این درد و رنج نصیب او نشد و این شما هستید که رنجش را به جان خریده اید و اکنون باید آن را تحمل کنید.»


سکوت کرد، تنها به آرامی دستم را فشرد و مطب را ترک کرد. رنج وقتی معنا یافت، معنایی چون گذشت و فداکاری، دیگر آزار دهنده نیست.


البته این گفتگو و کاری که من با این پزشک کردم، در حکم درمان نبود، زیرا نخست اینکه افسردگی و یاس او بیماری نبود بلکه ناشی از سوگ بود، دو دیگر من قادر به تغییر سرنوشت او نبودم، نمی‌توانستم همسرش را به او بازگردانم. اما من در آن لحظه تنها توفیق یافتم نگرش و برخورد او را نسبت به سرنوشت تغییر دهم و در آنجا بود که او معنایی در رنجی که می‌کشید یافت.

ویکتور فرانکل
📖انسان در جستجوی معنا

@atefehabdi
‎يكي از ويرانگرترين نيروهاي رواني، توان خلاق استفاده نشده است

‎اگر كسي موهبت خلاقي داشته باشد و به دليل تنبلي يا هر دليل ديگري از آن استفاده نكند، اين موهبت رواني به سم خالص تبديل ميشود

‎به همين دليل است كه ما اغلب ، #اختلالات_رواني و #روانپريشي ها را به عنوان بيماري "امكانهاي زيست نشده" در نظر ميگيريم.

#ماری_لوئیز_فون_فرانتس


.........................

پ ن : پروفسور #کارل_گوستاو_یونگ روانشناس شهیر نیز در تحلیل و تفسیر بسیاری از انواع روان رنجوری ها به اهمیت پرداختن به نیروهای #خلاق دست نخورده فرد اشاره داشتند.


در حقیقت #یونگ باور داشت که انرژی های روانی که کانالی برای جاری شدن ، در زندگی فرد پیدا نکنند اغلب منشا بسیاری از مشکلات خواهند شد.


یونگ باور داشت که در پس برخی از انواع #افسردگی ها باید به دنبال پتانسیل و حتی نبوغی گشت که فرد به هر دلیلی از پذیرفتن #مسئولیت زیستنِ آگاهانه و شجاعانه آن شانه خالی میکند . در چنین شرایطی فرد تاوان کشتن بخش های خلاق وجودِ خود را با روان رنجوری پس میدهد!


💠✍🏻#عاطفه_عبدی
روانشناس و خانواده درمانگر
از دانشگاه شهید بهشتی
مدرس دوره های روانشناسی تحلیلی

#گروه_روانشناسی_کیمیا

🔆@atefehabdi

👇🏻⚜️راه های ارتباطی ما:

همراهان تهران ، شهرستان و خارج از کشور برای هماهنگی وقت های آنلاین و تلفنی روی شماره واتس آپ زیر پیام بدهند همکاران اولین فرصت پاسخگو خواهند بود:👇🏻

☎️
0936 999 9748


#روانشناسی_تحلیلی_یونگ #خودشناسی_به_روش_یونگ ٓنیما ٓنیموس #کهن_الگو #خویشتن_برتر #معنادرمانی #سفرقهرمانی
شما همانی هستید که انجام می‌دهید، نه آن‌چه می‌گویید انجام خواهم داد !

#کارل_گوستاو_یونگ

@atefehabdi
HTML Embed Code:
2024/05/08 19:39:04
Back to Top