TG Telegram Group Link
Channel: آشنایی با فرزندم
Back to Bottom
❤️زندگی خوب، یک فرایند است، نه مرحله‌ای از هستی. زندگی خوب، خط سیر و جهت است و نه مقصد. موجود زنده زمانی می‌تواند با همه وجود، مسیر زندگی خویش را انتخاب کند که برای حرکت به هر سمتی و در هر جهتی، از آزادی روانی برخوردار باشد.

❤️جهت و مسیری که انسان با همه وجود خویش انتخاب می‌کند، کیفیت‌های کلی آشکار و معینی دارد که در افراد گوناگون به نحوی مشابه ظاهر می‌شود. بنابراین، می‌توانم این کیفیت‌ها را در تعریفی که دست‌کم بتواند اساس و مبنای بحث و مداقه قرار گیرد، ارائه دهم. زندگی خوب بنابر تجارب من فرایند حرکت در مسیری است که ارگانیزم انسانی به شرط برخورداری از آزادی درونی برای حرکت به هر سویی که مایل است، انتخاب می‌کند؛ و کیفیت‌های کلی این جهت انتخاب شده از جامعیت ویژه‌ای برخوردار است.

✔️
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
Success doesn't just come and find you, you have to go out and get it.

موفقيت همينجورى نمياد پيدات كنه. تو بايد برى بدستش بیاری.

صبح قشنگتون بخیر🤍

🍃
💬دختران در مهارت‌های کلامی عملکرد بسیار مطلوبی داشته؛ حال آنکه در مهارت‌های ریاضی و فضایی ضعیف‌ترند. بنابراین، والدین می‌توانند با انجام بازی‌هایی که مهارت‌های ریاضی و فضایی را تقویت می‌کنند، به دختران خود کمک کنند تا مهارت‌های خود را تکمیل نمایند.

💬برای مثال، می‌توان مهارت‌های فضایی دختران را از طریق انجام فعالیت‌هایی نظیر بازی‌های پرتابی-گرفتنی (بازی‌هایی که در آن والدین توپی را به طرف کودک پرتاب می‌کنند و او باید آن را بگیرد) و فوتبال پرورش داد و برای تقویت مهارت‌های ریاضی می‌توان با آنها بازی‌های عددی نظیر ماروپله انجام داد.

💬پسران در مهارت‌های کلامی ضعیف‌ترند؛ بنابراین بسیار مهم است روزانه ساعاتی را صرف خواندن کتاب برای آنها کنید. انجام بازی‌هایی با کلمات نیز می‌تواند در تقویت زبان گفتاری موثر باشد؛ مانند بازی «من با چشمان خودم دیدم که....» (در این بازی فرد شی‌ای را در محیط در نظر می‌گیرد؛ ولی انتخاب خود را برملا نمی‌سازد، فقط حرف اول آن را می‌گوید. سپس کودک باید تشخیص دهد که نام شی مورد نظر چیست).

💬با این حال، والدین نباید تصور کنند پسرشان خودبه‌خود در ریاضی و دخترشان در مهارت‌های زبانی عملکرد مطلوبی دارد. لومیس و استیونسون (۱۹۹۰) هزاران کودک را در تایوان، ژاپن و ایالات متحده بررسی کردند و هیچ تفاوت جنسیتی‌ای در نتایج آزمون ریاضی عمومی و سایر مهارت‌های آنها به دست نیاوردند؛ با وجود اینکه مادران دستاورد پسربچه‌ها را در ریاضی در مقایسه با دختران بهتر ارزیابی کرده بودند.

🌸
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
پنج جمله تاثیرگذار :

١- هر چالشی فرصتی برای رشد و پیشرفت است.
٢- شما نتیجه افکاری هستید که تاکنون داشته اید.
٣- اگر به همان عادت های قدیمی ادامه دهید، زندگی تان بهتر از این نخواهد شد.
٤- تا زمانی که دیگران را مسبب ناکامی های خود بدانید، هرگز موفق نخواهید شد.
٥- اگر می خواهید بهترین ها را دریافت کنید، باید باور داشته باشید که سزاوار بهترین ها هستید.

👤جک کنفیلد

🔜
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
در مهمانی ها اجازه ندهيد ديگران بدون داشتن دانش و علم، به شما احساس نگرانی و اضطراب بدهند و شما هم همین اضطراب را به فرزندتان منتقل کنید.

"واي انقدر بغلش نكن بغلی ميشه "
"خيلی بچت لوس شده ها"
"زيادي داری آسون ميگيری به بچه ات"
"نسل ما با كتك و فشار بزرگ شديم به
اين خوبی از آب در اومديم نسل جديد خيلی خيلي لوس و بي تربيت بزرگ ميشن".
"من اگه جای تو بودم آدمش ميكردم"
"خيلی زود از شير گرفتيش خيلی اشتباه كردی"
"چرا از پوشک نگرفتيش هنوز"
"آخ آخ خيلی لوسش كردی".

فراموش نكنيد كه مقايسه، نصيحت يا دخالت بیجا در واقع تجاوز به امنیت روانی کودکان است.

🌻@ChildPsychologist
چه کسی گفته چنین:
با گره،‌ سال خود آغازکنیم؟
از هزاران گرهِ مانده به راه،
تو بیا تا گره‌ای باز کنیم ...

سیزده بدر مبارک💚
به امیدِ باز شدنِ تمامِ گره‌های زندگیتون🌱

🍀
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
بهترین راه برای موفق شدن
اینه که حرف زدن رو تموم کنی و
شروع کنی🌱

صبح بخیر

🍃
والدین با رفتارهای خود می‌توانند انگیزه پیشرفت را در فرزندانشان پرورش دهند. یکی از این رفتارها استقلال‌آموزی است. والدین می‌توانند به گونه‌ای رفتار کنند که خودپیروی و استقلال را در فرزندانشان پرورش دهند. برای مثال، کودک خردسالی که غذا خوردن را یاد می‌گیرد، به هنگام صرف غذا به والدینش وابسته نخواهد بود یا کودکی که زود آداب توالت رفتن را فرا می‌گیرد دیگر برای این کار به کمک والدینش نیازی نخواهد داشت…

آموزش استقلال در امور مختلف زندگی به کودکان سبب شکل‌گیری احساس تسلط و اعتماد به نفس در آنها می‌شود، و این یکی از راه‌هایی است که والدین از طریق آن می‌توانند نیاز به پیشرفت را در فرزندانشان پرورش دهند.

🍃
* 🔹اگر با صحنه ای از کنجکاوی یا بازی جنسی فرزندتان مواجه شدید:

به هیچ وجه با عصبانیت و پرخاش برخورد نکنید و کاملا خونسرد باشید.

با آرامش کودکان را از یکدیگر جدا کرده و با لحنی قاطق و محکم تذکر بدهید که این بازی خوب نیست.

فورا یک بازی حرکتی و پرهیجان راه بیاندازید و بچه ها را به بازی مشغول کنید

🍀@ChildPsychologist
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
دنیا پر از زیباییه
چشماتو دوست داشته باش
و به روی زیبایی‌ها بازش کن...

صبح بخیر زندگی

🍃
👈به هنگام قهر از فرزندان به عنوان واسطه استفاده نکنيد


امروزه آمار طلاق در سراسر جهان افزایش چشمگیری پیدا کرده و این پدیده خانوادگی به یک معضل جدی اجتماعی تبدیل شده اما در این بین کودکان نباید قربانی درگیری‌های والدین شوند.

با وجود اینکه حل مسالمت‌آمیز مشکلات زن و شوهرها در آستانه طلاق دشوار است، اما برای سلامت روان فرزندان و درگیر نشدن آنها در این مسائل، هر دو طرف باید برای کمک به حل مسالمت‌آمیز درگیری‌ها تلاش کنند. در واقع آنچه بین پدر و مادر روی می‌دهد نباید به فرزندان کشیده شود و نباید از آنها برای رد و بدل کردن پیغام‌های دو طرف استفاده شود، چرا که این موضوع فشارهای روانی زیادی را بر فرزندان وارد کرده و آنها را مجبور به جانبداری از یکی از والدین می‌کند. والدین بهتر است در شرایطی که نمی‌خواهند با هم صحبت کنند به جای متوسل شدن به فرزندان از تلفن، ایمیل، sms یا حتی یادداشت استفاده کنند.

هر گونه بحث و درگیری باید به دور از کودکان انجام شود و پس از طلاق نباید با آنها در مورد رابطه گذشته صحبت شده و از ناراحتی‌ها و شکایت‌ها با او مشاوره شود. اگر والدین، نیازمند کسی هستند که از دردهایشان به او بگویند دوست یا مشاور می‌تواند بهتر از فرزندان باشد. همچنین باید این نکته را در نظر داشت که فرزندان طلاق نیاز دارند از احساس‌شان به دیگران بگویند و اگر این احساس‌ها به والدین گفته نشود نباید آنها را مجبور به این کار کرد. به جای این کار آنها را تشویق به نوشتن احساس‌شان یا صحبت با خواهر، برادر یا دوستان مطمئن‌شان بکنید.

👶
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
‍ چگونه با نوجوانی که بی احترامی
می کند، برخورد کنیم؟

🌱 رفتارهای مثبت فرزندتان را تحسین کنید. زمانی که فرزند شما آرام است، به این مساله توجه نشان دهید، به فرزندتان در این مورد اشاره کنید و نشان دهید که چقدر خوب است که او می تواند زمان هایی که ناراحت است، آرام باشد. اگر فرزند شما اوقات تلخی می کند، او را زمانی که آرام است تشویق و تقویت کنید.

🌱 به نوجوانتان کمک کنید مهارت های حل مساله را فرا گیرد. بهترین زمان برای صحبت در مورد رفتار نامناسب نوجوانتان زمانی است که او ناراحت و عصبانی نیست. به او بیاموزید که چگونه باید احساساتش را به زبان بیاورد و چگونه قبل از اینکه مشکلات و کشمکش ها تشدید شوند برای آن ها راه حل بیابد. بدین شیوه احتمال بروز رفتارهای نامناسب در نوجوان شما کاهش می یابد.

🌱 برای نوجوانتان جایزه و تقویت کننده در نظر بگیرید. دادن تقویت کننده های مثبت برای رفتارهای مناسب، مثل دادن جایزه و هدیه، خیلی بیشتر از تنبیه کردن تاثیر گذار است. زمانی که او با لحن خوب و مثبت صحبت می کند و رفتارهای مناسب نشان می دهد، شما می توانید جایزه ای را به عنوان نشانه ای از تایید رفتارش برای او در نظر بگیرید. زمانی که ارتباط بین شما و نوجوانتان بهبود یابد، رفتار نوجوانتان نیز بهبود می یابد.
🍀@ChildPsychologist
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
روی قلبت حک کن که هر روز
بهترین روز سال است ...

صبح بخیر زندگی
🍃
🖌به عقیده کاگان، بچه‌های بسیار کم‌رو یا معاشرتی، نوعی فیزیولوژی را به ارث می‌برند که آنها را به سمت سبک خُلق و خوی خاصی سوق می‌دهد. با این حال، پژوهش توارث‌پذیری نشان می‌دهد که ژن‌ها فقط اندکی در کم‌رویی و معاشرتی بودن مشارکت دارند. تجربه نیز تاثیر قدرتمندی دارد.

روش‌های فرزندپروری بر احتمال اینکه بچه‌ای که از لحاظ هیجانی واکنش‌پذیر است کودکی ترسو شود تاثیر می‌گذارند. فرزندپروری صمیمانه و حمایت‌کننده، واکنش فیزیولوژیکی شدید نوباوگان و کودکان پیش‌دبستانی به رویدادهای جدید را کاهش می‌دهد، در حالی که فرزند‌پروری سرد و بدون محبت، اضطراب را افزایش می‌دهد.

و اگر والدین از نوباوگانی که رویدادهای جدید را دوست ندارند در برابر استرس‌های جزئی محافظت کنند، این باعث می‌شود که کودک به سختی بتواند بر میل به عقب‌نشینی چیره شود. والدینی که از بچه خود می‌خواهند به تجربیات تازه نزدیک شود به او در غلبه کردن بر ترس کمک می‌کنند.

در صورتی که کم‌رویی ادامه یابد به احتیاط‌کاری زیاد، عزت‌نفس پایین و تنهایی منجر می‌شود. در نوجوانی، کم‌رویی خطر اضطراب شدید مخصوصا فوبی اجتماعی را افزایش می‌دهد. فوبی اجتماعی ترس شدید از تحقیر شدن در موقعیت‌های اجتماعی است. برای اینکه کودکان کم‌رو مهارت‌های اجتماعی موثری را اکتساب کنند، فرزندپروری باید با خُلق و خوی آنها تنظیم شود.

👶
Please open Telegram to view this post
VIEW IN TELEGRAM
Forwarded from بهترین هارا با ما دنبال کنید
بیشتر افرادی که تو رابطه هستن
سواد رابطه ندارن برای همینم مشکلات زیادی
براشون رخ میده
اینجا سواد رابطت رو میبره بالا
و هر چیزی که نیاز یک عاشقانه ی خوب هست رو یادت میده:
@ravanshenasi
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
وضعیت فعلی تو ، آخر این قصه نیست 🌱

🍃
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
کم مَبین خود را
که از بسیار هم بیشی ...

👤مهدی اخوان ثالث

صبح بخیر
🍃
*شش راه کار برای رهایی از اضطراب

1. از واكنشهای خود نسبت به فشار آگاهی كسب كنید. ببینید وقتی عصبی و مضطرب می شوید چه حالاتی سراغ تان می آید سپس سعی در کنترل آنها داشته باشید.

2. خودگویی‌ های مثبت خود را افزایش دهید و دایما افکار و گفتار منفی را در ذهن تان مرور نکنید.

3. برتوانایی ‌ها و تكالیف كامل شده خود تمركز كنید و کمتر به نقاط ضعف تان توجه کنید.

4. از رقابت غیر ضروری بپرهیزید. افراد مضطرب تا جایی که امکان دارد باید سعی کنند زندگی آرامی برای خود طراحی کنند.

5. محدودیتهای خود را شناخته و بپذیرید. بخاطر داشته باشید كه هركسی منحصر به فرد و با دیگران متفاوت است. هرگز خود را با دیگران مقایسه نکنید. مقایسه خود یک عامل ایجاد کنده اضطراب و استرس است.

6. سرگرمی ‌هایی برای خودتان در نظر بگیرید، حالت آرامش خود را حفظ کنید.*


🍀@ChildPsychologist
HTML Embed Code:
2024/05/15 04:21:27
Back to Top