TG Telegram Group Link
Channel: کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
Back to Bottom
تقدیر از آیت‌الله العظمی جوادی آملی به مناسبت روز معلم

🔸 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: جمعی از شاگردان درس خارج آیت‌الله العظمی جوادی آملی به مناسبت #روز_معلم (12 اردیبهشت ماه)، ضمن گرامیداشت یاد آیت‌الله شهید مرتضی مطهری از شخصیت علمی، فقهی و عرفانی آیت الله العظمی جوادی آملی قدردانی نمودند.

↙️ لینک خبر و گزارش تصویری:
https://news.esra.ir/fa/w/2602607

#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
#گزارش_تصویری

🌐 https://esra.ir
🆔 @a_javadiamoli_esra
دیدار محققین «موسوعه معارف اهل البیت (ع) فی الکتب الاربعه» با آیت الله العظمی جوادی آملی

🔹 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: جمعی از محققین «موسوعه معارف اهل البیت (ع) فی الکتب الاربعه» با حضور در بیت آیت الله العظمی جوادی آملی با ایشان دیدار و گفتگو کردند.

👈 آیت الله العظمی جوادی آملی ضمن تقدیر از گروه حاضر در تدوین موسوعه معارف اهل البیت، اظهار داشتند: إن شاءالله ذات اقدس الهی خدمات قبلی شما را به احسن وجه بپذیرد و توفیق ارائه خدمات برتر و بهتر را هم به جمع شما مرحمت بکند.
بالاخره علوم الهی به وسیله اهل بیت بیان می شود، با هیچ چیزی قابل قیاس نیست... .

🔹 همان طوری که #کلام_اهل_بیت_نور است #کتاب_اهل_بیت_نور است. هر محققی بالاخره بخواهد چهار تا کار علمی بکند به اینها محتاج است. و اینها تا جمع نباشد نمی شود؛ آن هم جمع سالم، نه جمع مکسّر... .

↙️ لینک خبر:
https://news.esra.ir/fa/w/2602290

#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
#گزارش_تصویری
#دیدار

🌐 https://esra.ir
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات
#شماره1025

#بخش_سوم
#تعامل_مردم_و_نظام_اسلامی
#فصل_دوم
#نظام_اجتماعی

8. مرزداری و اهمیت آن
🔸 دعای امام سجاد (ع) برای مرزبانان
2. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ كَثِّرْ عِدَّتَهُمْ وَ اشْحَذْ أَسْلِحَتَهُمْ وَ احْرُسْ حَوْزَتَهُمْ وَ امْنَعْ حَوْمَتَهُمْ وَ أَلِّفْ جَمْعَهُمْ وَ دَبِّرْ أَمْرَهُمْ، وَ وَاتِرْ بَینَ مِیرِهِمْ، وَ تَوَحَّدْ بِكِفَایةِ مُؤَنِهِمْ، وَ اعْضُدْهُمْ بِالنَّصْرِ، وَ أَعِنْهُمْ بِالصَّبْرِ، وَ الْطُفْ لَهُمْ فِی الْمَكْرِ؛
خدایا! بر محمد و آل او درود فرست و شمار آنان را فراوان و سلاح آن‌ها را برّان كن و حوزه آن‌ها را پاس دار و جایگاه آنان را حفظ كن و میان آنان الفت انداز و كار ایشان را سامان ده و آذوقه آن‌ها را پی در پی بفرست. هزینه معیشت آنان را تنها خود متكفل باش و به یاری خود بازوی آنان را قوی گردان و به شكیبایی مدد كن و چاره‌سازی به ایشان آموز.

#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
#هر_روز_با_مفاتیح_الحیات

📚 مفاتیح الحیات ص 473
🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء
🌐 https://nashresra.ir
🌐 https://esra.ir
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 عرصه آزادی

🔹 فرمود: ﴿فَبَشِّرْ عِباد ِ٭ الَّذینَ یسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ﴾ یعنی به آن گروهی از بندگان من كه مكتب های گوناگون و آرای مختلف را مطالعه می ‌كنند و أحسنِ آنها را بر می ‌گزینند بشارت بده.

🔹 با این آیه، خداوند انتخاب را به عهده بشر گذاشت و آزادی بیان را، آزادی قلم را، آزادی بحث و مناظره را، آزادی جدال أحسن و مانند آن را تأمین كرد،
برای اینكه اگر دیگران در ارائه آرائشان آزاد نباشند، چگونه این بندگانی كه مورد بشارت ‌اند، آرای گوناگون را می‌ شنوند تا یكی را كه #أحسن است انتخاب كنند؟!

🔹 پس #آزادی_مطبوعات و #آزادی_بیان، از این آیه به خوبی استفاده می ‌شود، چه اینكه آزادی در مطالعه هم از این آیه به خوبی استفاده می‌ شود؛ اما كسی حق مطالعه كتاب های گوناگون و آرای گوناگون و حق شنیدن سخنان گوناگون را دارد كه در فن انتخاب، مجتهد و صاحب ‌نظر باشد
یعنی #قدرت_تشخیص داشته باشد كه چه چیزی قبیح است و چه چیزی حَسَن و آنها كه حَسَن هستند، كدام حَسَن هستند و كدام أحسن.

🔹 بنابراین اگر كسی قدرت تشخیص نداشت و صاحب ‌نظر نبود و قدرت استنباط نداشت، خداوند به او #آزادی نمی ‌دهد كه هر مكتبی را، هر كتابی را هر مجله و نشریه ‌ای را بخواند، به كسی آزادی استماع می ‌دهد كه بتواند این آرای گوناگون را خوب و عمیقاً بررسی كند و زشت و زیبای اینها را تشخیص بدهد و قبیح را از حَسَن و حَسَن را از قبیح جدا كند اولاً و در آن حَسَن ها، أحسن را برگزیند ثانیاً.
👈 قهراً یك نویسنده یا یك گوینده، در محیطی، آزادانه می ‌تواند بگوید و بنویسد كه مخاطبانش و مستمعینش، صاحب ‌نظرانی باشند كه #قدرت_استنباط دارند كه بتوانند حَسَن را از قبیح جدا كنند اولاً و در بین حَسَن ها، أحسن را برگزینند ثانیاً.

#روز_جهانى_مطبوعات
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
#جام_معرفت

📚 سوره مبارکه آل عمران جلسه 341

🌐 https://esra.ir
🆔 @a_javadiamoli_esra
مراسم سوگواری شهادت امام صادق علیه السلام در دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی برگزار می شود

▫️ پایگاه اطلاع رسانی اسراء: به مناسبت سالروز شهادت امام صادق علیه السلام، مراسم سوگواری و ذکر مصیبت آن حضرت، از سوی دفتر مرجعیت علمی و دینی آیت الله العظمی جوادی آملی (دامت برکاته) برگزار می گردد.

📅 زمان: روز 25 شوال ، مصادف با شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403

ساعت: 10:30 صبح

🔻 مکان: قم، خیابان شهداء (صفائیه)، کوچه ۱۹، پلاک ۷، دفتر مرجعیت علمی و دینی آیت الله العظمی جوادی آملی(دامت برکاته)

#آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی

🌐 https://esra.ir
🆔 @a_javadiamoli_esra
اعطای تسهیلات وام قرض الحسنه به مناسبت روز معلم

🔸 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: صنــدوق قرض الحسنه اســراء در نظر دارد جهت تجلیل ازجامعه نخبگانی و همچنیــن احیای سنت زیبای #قرض_الحسنه به تعدادی از طلاب نخبه و هنرمند و به صورت محدود و به قید قرعه وام قرض الحسنه اعطا نماید.

🔰 جزئیات :
به 10 نفر از عزیزانی که آثار علمی و هنری خود را در قالب:
ـ کتاب
ـ مقاله
ـ یادداشت
ـ کلیپ
ـ پادکست
ـ موشن و اینفوگرافی

با #موضوع_قرض_الحسنه با تکیه بر آثار و اندیشه های حضرت #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی دام ظله به شماره 09398233717 در پیام رسان ایتا ارسال نمایند، به قید قرعه تسهیلات قرض الحسنه 200 میلیون ریالی اعطا میگردد.

↙️ سایت صندوق قرض الحسنه اسراء:
https://sq.esra.ir

#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
#صندوق_قرض_الحسنه_اسراء

🌐 https://eitaa.com/sqesra
🌐https://esra.ir
🆔 @a_javadiamoli_esra
HTML Embed Code:
2024/05/18 04:00:32
Back to Top