TG Telegram Group Link
Channel: زمین آنلاین ( الهه موسوی )
Back to Bottom
🔷️از آزادی امیرحسین خالقی خبری نرسیده است

🔻بخشش فعالان محیط زیستی زندانی به مناسبت عید فطر

سلامت نیوز : بنا به گفته حجت کرمانی وکیل زندانیان محیط زیستی، 4 تن از آنها به مناسبت عید فطر مورد بخشش قرار گرفتند و پس از اعلام به اجرای احکام، آزاد خواهند شد.

به گزارش سلامت نیوز 4 فعال محیط زیستی نیلوفر بیانی، سپیده کاشانی، طاهر قدیریان و هومن جوکار مورد عفو قرار گرفته اند. این را حجت کرمانی وکیل آنها خبر داده است.

حجت کرمانی وکیل این زندانیان، ضمن تایید این خبر در یک تماس تلفنی گفته است که موضوع عفو به موکلین او اطلاع داده شده و پس از اعلام به اجرای احکام ، آنها آزاد خواهند شد.عفو فعالان محیط زیستی زندانی به مناسبت عید فطر صورت گرفته است.

هنوز از بخشش امیرحسین خالقی خبری نرسیده است.
https://www.salamatnews.com/news/370030/

@Zaminonline
🔰 از فینسک تا خرسان ۳

🔻مدیریت سازه محور آب؛ تهدید زیستی آینده و نابودی تمدنی گذشته
🔻ویدیوهای یک بازدید هراسناک از موزه ملی ایران

حنیف رضا گلزار

📰 روزنامه اعتماد، دوشنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳

▪️ #سد_فینسک و #سد_خرسان۳، افزون بر آسیب های محیطزیستی، اجتماعی و اقتصادی، پیوند دیگری هم دارند و آن چیزی نیست مگر «نابودی میراث فرهنگی و تاریخی ایران»!

▪️کنشگران مدنی در #البرز و #زاگرس با همبستگی و پیگیری هماهنگ از وزارت میراث فرهنگی، این تهدید را به فرصتی ملی تبدیل کنند.
#مرسین_چال
#له_سوار


🔹دسترسی به متن یادداشت؛

https://www.etemadnewspaper.ir//fa/main/detail/215300/
🔹تاخیر محیط زیست گلستان در ارسال نامه به متولی

🔻 ساخت وساز در حریم تالاب بین المللی و پناهگاه میانکاله به دست اداره کل میراث و گردشگری گلستان



چرا دادستان بندرترکمن به عنوان مدعی العموم به تخلفات میراث وگردشگری گلستان ورود نمی کند؟!

سلامت نیوز - الهه موسوی : در حالی که بر اساس "مدیریت یکپارچه مناطق"، تمام اختیارات "پناهگاه حیات وحش میانکاله" که "آشوراده" بخشی از آن است، بر عهده اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران است، هنوز هم تمام هماهنگی ها برای اجرای "طرح طبیعت گردی آشوراده" با اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان انجام می شود و این اداره کل، اطلاع رسانی ها را با تاخیر به مازندران ارائه می کند.

🔻حالا اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، در روزهای ابتدای اسفند ماه 1402 اقدام به احداث 6 چشمه سرویس بهداشتی در داخل "حریم تالاب بین المللی میانکاله" کرده است؛ بدون اینکه مجوزی در دست داشته باشد.

متن کامل گزارش در :

https://www.salamatnews.com/news/370078

@Zaminonline
Forwarded from اسکان نیوز
🔻 هومن جوکار، زندانی محیط زیستی دقایقی پیش آزاد شد/ امتداد

@eskannews_com
instagram.com/eskannews
Forwarded from اسکان نیوز
🔻 نیلوفر بیانی آزاد شد

نیلوفر بیانی یکی از چهار زندانی محیط زیستی که همچنان در زندان بود دقایقی پیش، آزاد شد.

او در زمستان سال ۹۶، به همراه هفت نفر دیگر از فعالان محیط زیست ایران بازداشت و سپس به «جاسوسی» و «همکاری با دول متخاصم» متهم شد.

پیش از بیانی هومن جوکار نیز امروز عصر از زندان اوین آزاد شد./امتداد

@eskannews_com
instagram.com/eskannews
مدیر کل منابع طبیعی مازندران به همراه رئیس منابع‌طبیعی شهرستان نور و ۳ تن دیگر از نیروهای منابع طبیعی روی فرش قرمز  ِ افتتاحیه‌ی گردشگری الیمالات در سال ۱۴۰۲ !!!

آنوقت‌ بیانیه می‌دهند و می‌گویند ما که مجوز ندادیم، ما بی‌خبریم و همه چیز زیر سر آب‌ منطقه‌ای است!

وقتی سازمان منابع‌طبیعی مجوز نداده و این طرح هم غیرقانونی اجرا شده، باید پاسخ دهید شما آنجا در آن جشن روی فرش قرمز چه می‌کردید؟!
آیا نباید جلوی اجرای طرح را می‌گرفتید؟! آیا نباید بعنوان تصرف عدوانی، تخلف تنظیم می‌کردید؟! اصلاً نباید بخاطر حقی که ناحق کردید همانجا دق می‌کردید؟!

وظایف قانونی‌تان را انجام ندادید، حق و حقوق ملتی را تضیبع کردید که هیچ، در بزم متخلفین هم شرکت می‌کنید؟! که چی؟! با این کارها می‌خواهید چه چیزی را به مردم ثابت کنید؟! که شما هم می‌توانید به ریش‌شان بخندید؟!

چرا اینقدر به مردم دروغ می‌گویید؟! واقعاً با خود چه خیال کردید؟!

بس کنید، حداقل بخاطر آبروی خودتان هم که شده بس کنید./ الهام فریدونی
Forwarded from سلامت نیوز
🔴 احداث صنایع چوب در خوزستان و آسیب به جنگل ها/ منابع طبیعی استان تکذیب کرد/ آیا پس از تخریب هیرکانی، حالا نوبت به زاگرس رسیده است؟!

🔹به گزارش سلامت نیوز، افتتاح 5 صنعت چوب و ام دی اف طی 5 سال، در استانی که سه بحران آب، هوا و ریزگرد را با هم دارد با چه آب زمزمی پاک می شود؟ چه زمانی قرار است از راه های اشتباهی که رفته ایم درس بگیریم؟ اگر سیاستگذاران توسعه در این سرزمین نیم نگاهی به جنگل های هیرکانی شمال ایران می انداختند، این خطا را در جنوب کشور تکرار نمی کردند.

🔹هر چند مدیرکل منابع طبیعی خزستان می گوید که مواد اولیه این کارخانه ها از راه زراعت و واردات چوب تامین می شود؛ اما برخی فعالان محیط زیست معتقدند حالا پس از افتتاح این کارخانه ها، جنگل های خوزستان در حال نزدیک شدن به بحران جدی تری بوده که یکی از آنها افزایش قاچاق چوب برای تامین چوب این کارخانه هاست.

🔹به نظر می رسد سیاستگذاران توسعه در ایران، هنوز از سرنوشت غمبار هیرکانی و برداشت های بی حساب وکتاب آن، عبرت نگرفته و آن تجربه بحران زا را اینبار در خوزستان تکرار می کنند.

https://www.salamatnews.com/news/370288
Forwarded from BBCPersian
🔻رای تاریخی دادگاه حقوق بشر اروپا درباره تغییرات اقلیمی؛ دولت سوئیس با شکایت دو هزار زن محکوم شد

دادگاه حقوق بشر اروپا حکم کرد که دولت سوئیس با اهمال در مبارزه با تغییرات اقلیمی، حقوق مرتبط با سلامت و زندگی بیش از دو هزار زن سالخورده را که شکایت کرده بودند، نقض کرده است. این دادگاه در حکم تاریخی خود گفت تلاش‌ دولت سوئیس برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناکافی بوده است. این نخستین بار است که یک دادگاه بانفوذ، اهمال در مبارزه با گرمایش زمین را نقض حقوق بشر تشخیص داده است.

این زنان که عمدتاً در دهه هفتاد زندگی خود هستند، گفتند که سن و جنسیت‌شان به طور خاص آنها را در برابر امواج گرمای ناشی از تغییرات اقلیمی آسیب‌پذیر کرده است.

این حکم الزام‌آور است و می‌تواند بر قوانین ۴۶ کشور اروپایی از جمله بریتانیا تأثیر بگذارد.
دادگاه حکم داد که سوئیس «به وظایف ذیل کنوانسیون تغییرات اقلیمی عمل نکرده است» و حق احترام به زندگی خصوصی و خانوادگی را نقض کرده است.
https://bbc.in/4aK9siQ
@BBCPersian
اپیزود هفتم جور دیگر: جامعه‌شناسی برای همه

تحلیل جامعه‌شناختی محیط‌زیست

محیط‌زیست دغدغه بزرگ جامعه ایران شده است. جامعه‌شناسی درخصوص محیط‌زیست چه اندیشه‌ها و تحلیلی ارائه می‌کند؟ رفتارهای محیط‌زیستی، جنبش‌های محیط‌زیستی، و سیاست‌های محیط‌زیستی از زاویه جامعه‌شناسی چگونه تحلیل می‌شوند؟

علاقمندان به محیطزیست، فعالان محیط‌زیستی و تحلیل‌گران محیط‌زیست می‌توانند مخاطبان خاص این اپیزود باشند.

دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ منتشر می‌شود.

حمایت از پادکست

شنیدن در کستباکس

@joure_digar
#خبر_فوری
🔻سرمایه گذار استکبارستیز میانکاله
.
@Zaminonline
🔹 حر منصوری فعال محیط زیست در گفت وگو با سلامت نیوز  :

🔻ادعای تکنولوژی سبز برای پتروشیمی میانکاله و مازوت سوزی نیروگاه نکا/ دم خروس و قسم حضرت عباس مسوولان ارشد مازندران

سلامت نیوز- الهه موسوی: در حالی که متقاضیان "پتروشیمی میانکاله" و برخی مسوولان مدافع این صنعت در استان مازندران ادعا دارند می توانند از آلمان، تکنولوژی لازم برای پاکسازی آلودگی های پتروشیمی میانکاله وارد کنند، نیروگاه شهید سلیمی همچنان با استفاده از مازوت برای فعالیت خود، هوا را آلوده می کند. این مازوت سوزی علاوه بر زیان های اقتصادی گسترده، خسارت های فراوان و جدی بر سلامت، بهداشت و محیط زیست شهروندان دارد.

متن گزارش + ویدئو در :

https://www.salamatnews.com/news/370400/

@Zaminonline
.
🔷️ فشار سیاسی-اجرایی گلستان برای گرفتن موافقت کمیته ارزیابی خلاف قانون

🔻آقای نماینده؛ شما مسوول تاخیر در اجرای تله کابین گرگان هستید نه معاون رییس جمهور!


سلامت نیوز - الهه موسوی : رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان وآق قلا در مجلس شورای اسلامی در تذکری که در روز عید فطر به علی سلاجقه معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست داده، این سازمان را عامل تاخیر در اجرایی شدن تله کابین گرگان برشمرده است.

🔷️ در حالی که اصرار و لجبازی ایشان و دیگر موافقان این پروژه، عامل اصلی این تاخیر و اجرایی نشدن آن است.

🔷️ چرا که طرفداران محیط زیست و استادان دانشگاه بارها اعلام کرده اند با اصل تله کابین مشکلی ندارند و با جانمایی آن در جنگل ناهارخوران مخالف هستند.

🔷️اما موافقان، با اصرار بر "جنگل ناهارخوران" که معلوم نیست به چه علت است؛ باعث عدم اجرای آن به دلیل تعارضات قانونی و علمی و اجرایی نشدن آن شده اند.  

✅️ متن کامل در اخبار محیط زیست سلامت نیوز :

https://www.salamatnews.com/news/370575/

@Zaminonline
🔰خِشتی که ۱۲۰ سال پیش، کج نهاده شد

🔹پیشینه کژراهه کارگزاری منابع طبیعی ایران/ از چرایی «انحلال» تا چگونگی بنیان ساختار «نوین»

حنیف رضا گلزار

📰روزنامه اعتماد، یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

▪️ قانونگذار «تثبیت حاکمیت دولت، حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری اصولی» از منابع طبیعی را به سازمان کارگزار منابع طبیعی ایران «تکلیف» کرده بود، ولی پرسش اینجاست که چرا کارگزاری منابع طبیعی در ایران کار خود را با پیمایش وارونه این مسیر، در گذشته از بهره برداری آغاز و امروز با توسعه منابع طبیعی ادامه می دهد؟!

▫️پس از اجرای قانون مترقی توقف بهره برداری چوبی از جنگل های شمال، ساختار کارگزاری و کارشناسی منابع طبیعی ایران دچار شوک شده و سپس به کمارفت!

▪️پرداختن به توسعه منابع طبیعی (اقدام به کاشت یک میلیارد نهال در چهار سال پیش رو)، پافشاری بر ادامه اشتباه در پیمایش وارونه مسیر و به بیان دیگر نوعی طبل درمانی برای به هوش آوردن این سازمان به کما رفته است که البته دستاوردی جز ازکف دادن زمان طلایی برای احیا این بیمار در پی نخواهد داشت.

▫️گزاره هایی همچون تثبیت مالکیت دولت و حفاظت از منابع طبیعی در بیش از نیم قرن گذشته مورد غفلت قرار گرفتند.

▪️چنانچه این ساختار با پشتوانه ۱۲۰ سال تجربه نمی تواند کارگزاری منابع طبیعی در ایران را ساماندهی کند، چرا نباید در راستای منافع ملی و منافع زیستی کشور به انحلال و بنیان گذاشتن ساختار جایگزین آن بیندیشیم؟!

🔻دسترسی به متن یادداشت؛

https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/215850/
Forwarded from اسکان نیوز
🔻پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور

رئیس موسسه تحقیقات آب کشور:

سامانه بارشی جدید در برخی نقاط کشور از امروز فعال می‌شود و اوج بارندگی‌ها در روز چهارشنبه هفته جاری پیش‌بینی شده است.

بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در برخی از نواحی استان‌های سمنان، گلستان، اصفهان و فارس ۵۰ تا ۷۰ میلی‌متر بارندگی رخ خواهد داد.

همچنین طی ۴۸ ساعت بین ۴۰ تا ۶۰ میلی‌متر بارندگی را در استان‌های تهران، البرز، مرکزی، همدان، قم و نیز چهارمحال و بختیاری شاهد خواهیم بود.


@eskannews_com
instagram.com/eskannews
Forwarded from شبکه راوی
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔻اختصاصی راوی: هجوم به جنگل توسکستان گرگان با کدام مجوز؟جنگل "باغ شاه" گرگان زیر تیغ لایروبی

◽️برای لایروبی و برداشت مصالح از سازه آبخیزداری باغ شاه، جنگل توسکستان گرگان مورد هجوم قرار گرفت و توسکاهای جوان زیر خاک مدفون شدند.

@RaaviOnline1
🌐 raavi.news
Forwarded from شبکه راوی
🔻 اختصاصی راوی؛ دستور دادستان گرگان برای توقف تخریب جنگل باغشاه

◽️پس از انتشار گزارشِ راوی درباره تخریب جنگل هیرکانی "باغ شاه" گرگان در منطقه جنگلی "توسکستان"، دادستان گرگان به ماجرا ورود کرده و دستور توقف و پلمپ کارگاه پیمانکار لایروبی و برداشت مصالح را صادر کرد.

◽️در چند روز گذشته، جنگل باغ شاه گرگان با مجوز اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان و بدون استعلام از اداره کل محیط زیست استان، برای لایروبی شخم زده شد، جاده جنگلی تعریض و درختان جوان توسکا مدفون و خاک جابه جا شد.

@RaaviOnline1
🌐 raavi.news
HTML Embed Code:
2024/05/30 19:56:55
Back to Top