TG Telegram Group Link
Channel: Wikifab/ویکی فاب
Back to Bottom
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
خواستگاری شیر تو شیر
📌
@wikifab
آب جارو نیست😡
📌
@wikifab
برنامه داشته باشیم🤔

📌
@wikifab
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
شما هم چنین رقمی رو دیده بودین؟؟؟

📌
@wikifab
💦 نگاه نگران نسل‌های آینده را با #مصرف بهینه آب به #آرامش تبدیل کنیم.

📌@wikifab
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
این داستان تا لحظه تحویل سال نو ادامه داره؟؟!!

📌
@wikifab
💦در توضیح پوستر امسال روز ملی آب، ۱۳ اسفند ماه:

بزکوهی در #ایران باستان نماد آبخواهی، طلب باران و فداکاری است. به همین سبب روی سفالینه‌های روزگاران پیش از تاریخ جایگاه ویژه‌ای دارد و به گونه‌ای دیو #خشکسالی یا ایزد باران را به یاد می‌آورد.  همچنین بز کوهی نماد آناهیتا ایزد #آب می‌باشد.

برخی از نیاکان ما بر این باور بوده‌اند که بز کوهی در اصل فرشته‌ای بوده که در لباس بز ظاهر و برای یاری رساندن انسان‌ها در سختی قرار داده شده است.

📌@wikifab
این عدد را جدی بگیریم!⚠️⚠️⚠️

روزانه بیش از سه میلیارد لیتر
#آب در #تهران مصرف می‌شود. هنگام خانه‌_تکانی مراقب هدر رفتن آب باشیم.

📌@wikifab
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
هنگام خانه‌_تکانی مراقب هدر رفتن #آب باشیم

📌@wikifab
مصرف #آب مشترکان تهرانی چقدر است؟ 🤔

📌
@wikifab
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
⚠️ مراقب باشیم ⚠️

مصرف #آب در این روزها معادل میزان #مصرف در روزهای گرم #تابستان شد

📌@wikifab
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
سوال مجری برنامه به خانه برمی‌گردیم:
#خانه_تکانی می‌کنیم یا #آب_تکانی؟؟؟

📌
@wikifab
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
بیانات رهبر انقلاب پس از کاشت نهال در روز #درختکاری

📌
@wikifab
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
میزان پر شدگی آب سد‌های تهران کمتر از ۱۵ درصد است

📍 در ماه‌های اخیر، بارش‌های جوی تا حدودی کاهش منابع آبی کشور را جبران کرده و حجم ورودی #آب سد‌ها به ۱۲ میلیارد مترمکعب رسیده است. هم اکنون ۴۷ درصد سد‌های کشور پر شدند.

 اگر چه در برخی از استان‌ها حجم #مخازن سد‌ها ۱۰۰ درصد پر شده، اما در برخی از استان‌ها از جمله #تهران میزان پر شدگی آب سد‌ها کمتر از ۱۵ درصد است. 

📍در بسیاری از سد‌های استان تهران اگرچه بارندگی‌ها به صورت #برف بوده، اما تا اردیبهشت ماه و زمان آب شدن برف‌ها ورودی برای سد‌های کشور ندارد.

📌@wikifab
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🎥 همسفر با مسیر آب از سد تا خانه‌ها

🔹#آب پس از جمع شدن در پشت سد مسیری طولانی و پیچیده را طی می‌کند؛ در این مسیر علاوه‌بر هزینه بالا، فرایندی طولانی طی می‌شود تا آب سالم و #بهداشتی با استانداردهای بین‌المللی به دست مشترکان برسد.

📌@wikifab
🔵 روز جهانی آب 2023 “شتاب در تغییر”

دکتر سید حسین سجادی‌فر کارشناس اقتصاد آب و محیط زیست
مرتضی زارع کارشناس اقتصادی


نام‌گذاری روز جهانی #آب 2023 با عنوان "شتاب در تغییر" پیام مهمی در توجه به مسائل آب دارد، هر کس، در هر کجای دنیا؛ هر کاری می‌تواند باید انجام دهد. جهان نیازمند شتاب دادن به فعالیت‌های خود در مسائل حوزه آب است.

سرعت حرکتی و روند اجرای اقدامات در "تامین آب آشامیدنی پایدار" و "دسترسی به خدمات بهداشتی" بسیار کند است و با نرخ تغییرات فعلی امکان دستیابی به اهداف تعیین شده تا سال 2030 امکان‌پذیر نیست.

در برخی شاخص‌ها نیاز است تا 10 و حتی 20 برابر نرخ تغییرات شتاب گیرد تا جهان بتواند به اهداف #توسعه_پایدار خود برسد. این اهداف به #کشور، منطقه یا جامعه خاصی تعلق ندارد، هدف کل گستره هستی است، کل منابع آب روی کره #زمین، اقلیم جهانی است که کوتاهی در محافظت از آن، کل آب و هوای کره زمین را متاثر می‌کند.

طبق برآرودهای فعلی با یک نرخ متوازن، سرعت اجرای برنامه‌های سالانه آب باید حداقل 4 برابر افزایش یابد، این به معنی سرعت دادن به روند تغییرات نیست، در حقیقت شتاب نیاز است! اگر بخواهیم واقع‌بینانه به این هدف نگاه کنیم، اجرایی شدن آن امکان‌پذیر نیست مگر در حالتی که تمام مردم جهان نقش خود را ایفا کنند.

همان‌طور که مرغ‌مگس‌خوار با منقار کوچک خود سعی می‌کند با رهاکردن چند قطه کوچک آب، آتش جنگل را خاموش کند، ما انسان‌ها نیز به نوبه خود باید وظیفه خود را انجام دهیم. هر کاری می‌توانیم انجام دهیم هرچند تصور کنیم خیلی کار کوچکی است.

در مقاله حاضر برای روشن شدن شرایط جهان در نیل به اهداف توسعه پایدار منابع آب شیرین و دسترسی همگان به بهداشت، از آخرین آمار و اطلاعات ارائه شده 2020-2023 استفاده شده است .

موقعیت جهان، مناطق مختلف نسبت به اهداف را تشریح می کنیم، آیا جهان در حال تحقق اهداف است؟ نزدیک به تکمیل اهداف است؟ یا فاصله‌ای دارد که نیازمند شتاب دادن به روند حرکتی است. علاه‌بر این وضعیت جهان در تحقق 11 شاخص مربوط به هدف SDG6 توسعه پایدار یا هدف "دسترسی پایدار به آب سالم و بهداشت" را زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم.

🔻 مقاله کامل را در سایت دورنمای اقتصاد مطالعه کنید.

📌@wikifab
آب؛ غم این سال‌ها

خبرگزاری فارس: کم بارشی‌ها و خشکسالی‌های چندساله اخیر، شرایط را به مرحله‌ای رسانده که با وجود بارش‌های گاهی چشمگیر، #مخازن سدها بعضا به نصف هم نمی‌رسد. #هواشناسی در تازه‌ترین #آمار، روز پنج‌شنبه گذشته اعلام کرد: «بارندگی‌های نیمه شمالی و شرق کشور بی‌هنجاری‌های منفی بسیاری داشته است و از طرفی سدهای اصلی نیمه شمالی کشور از جمله سد سفیدرود در #گیلان و سدهای استان #تهران و آذربایجان‌ها وضعیت نامطلوبی دارند و حتی نسبت به پارسال هم 40 تا 50 درصد کمتر هستند.»

این شرایط و تکرار وضعیت بحران خشکسالی در سال های متعدد، الگوی #مصرف آب را بیش از هر زمان دیگری در معرض دقت و توجه قرار داد و به واسطه همین تمرکز بیشتر، دریافتیم که ما ایرانی‌ها در هدردادن «آب»، این نعمت کمیاب، چقدر پیشرو هستیم!

📌@wikifab
HTML Embed Code:
2024/05/04 12:41:26
Back to Top