TG Telegram Group Link
Channel: تهران من
Back to Bottom
🔴تعطیلی شنبه‌ها از اواخر خرداد اجرا می‌شود

🔹اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:
🔹 اگر شورای نگهبان طی ۱۰ روز آینده مصوبه مجلس مبنی بر افزایش تعطیلات هفته‌ها را تایید و رئیس مجلس ابلاغ کند تعطیلی شنبه‌ها از اواخر خرداد امسال باید اجرایی شود.


@Tehrancity
🔴پیرامون فروش زمین ونک از طریق مزایده عمومی؛باقی‌ ماندن تسلط حقوقی شرکت " ثبهساز" بر زمین ملک ونک تا زمان تسویه حساب کامل

🔹پس از فروش زمین ونک توسط شرکت «بهساز کاشانه تهران» از طریق مزایده عمومی، با عدم پرداخت وجه چک توسط خریداران، این شرکت مراتب فسخ قرارداد را به خریداران اعلام نمود و تا زمان تسویه حساب کامل، تسلط حقوقی شرکت بر زمین ملک ونک باقی خواهد بود.


@Tehrancity
🔴خشکسالی ادامه دارد

👤رئیس پژوهشگاه هواشناسی در گفت‌وگو با ایسنا:

🔹اگرچه با توجه به بارش‌های اخیر خشکسالی هواشناسی و کشاورزی تا حدود زیادی رفع شده است اما خشکسالی هیدرولوژی همچنان ادامه دارد.

🔹تهران حدود ۳۵ تا۴۰ درصد نسبت به میانگین بلندمدت کم‌بارشی دارد.

🔹بنابراین مصرف بهینه آب همچنان باید در دستور کار باشد.



@Tehrancity
🔴همه باید با افشای جنایت‌های منافقین اجازه تکرار به آن‌ها ندهیم

🔹اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری: دستگاه قضایی با تاخیر به جنایات منافقین ورود پیدا کرد و باید همان دهه ۶۰ به این موضوع پرداخته می‌شد.

🔹جریان انحرافی منافقین با سوءاستفاده از احساسات پاک جوانان این مرز و بوم توانست جنایت‌های بی‌شماری را در داخل و خارج از کشور انجام دهد و باید با افشای این جنایات اجازه ندهیم این روش‌ها تکرار شود و جوانان در دام‌های عنکبوتی چنین گروهک‌هایی بیفتند.

🔹منافقین روزی به بهانه مبارزه با امپریالیسم کارشان را شروع کردند، اما رفته رفته به نوکران استکبار جهانی و امپریالیسم تبدیل شدند.



@Tehrancity
🔴دلیل تیراندازی در شرق تهران چه بود؟

👤مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت اعلام کرد:

🔹«با عدم توجه راننده خودرو پژو پارس به دستور پلیس و اقدام به فرار، طی یک تعقیب و گریز ماموران با رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به تیراندازی کردند که در نهایت در محدوده خیابان شهید مدنی، خودروی مذکور متوقف شد. پس از آن یک نفر دستگیر و نفر دوم که سعی در ادامه فرار داشت، از ناحیه پا مورد هدف گلوله قرار گرفت.»


@Tehrancity
🔴توافق دوشان‌تپه تصویب شد/ آزادسازی حدود ۸۰ هکتار از اراضی؛ خیابان پیروزی به دماوند متصل می‌شود

شهردار منطقه۱۳:

🔹با تصویب توافق دوشان‌تپه، تامین سرانه های خدماتی با بازگشایی معابر منتهی به دوشان تپه و همچنین آزادسازی اراضی حدود  ۸۰ هکتاری آن و اتصال خیابان  پیروزی به دماوند محقق می شود.

🔹به‌زودی حدود ۸۰ هکتار از اراضی دوشان تپه با تصویب این توافق آزاد خواهد شد که شامل بازگشایی معابر خیابان های صفا، دهقان، پنجم نیروی هوائی و گذر شرقی -غربی حدفاصل خیابان های عادلی، دهقان می‌شود.


@Tehrancity
🔴عدم تغییر قیمت پرمصرف‌ترین شیرخشک در کشور

🔹سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با ایسنا:
🔹نرخ تورم شیرخشک در شش ماه اخیر حدود ۷.۵ درصد بوده است.

🔹ماهانه ۱۰ قوطی شیرخشک‌ معمولی، به‌صورت یارانه‌ای با ارائه کد ملی کودک زیر دو سال ارائه می‌شود.

🔹پرمصرف‌ترین شیرخشک کشور تغییر قیمتی نداشته است.

🔹نرخ تورم حوزه شیرخشک بسیار کمتر از تورم عمومی کشور بوده است.


@Tehrancity
🔴گروسی: تهران مشتاق است درباره مسائل ملموسی گفت‌وگو و رایزنی کند

👤مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

🔹ایران برای اولین بار در بیش از یک سال گذشته تمایلش را برای شرکت در «گفت‌وگویی جدی» با ناظر هسته‌ای سازمان ملل نشان داده است؛ اقدامی که بیانگر کاهش تنش‌ها میان تهران و واشنگتن ست.


@Tehrancity
🔴مرد مغازه دار کارگر خود را با چاقو کشت/ متهم به قتل می گوید مقتول مدتی پیش به خواهر او تجاوز کرده

🔹ساعت 23دوشنبه به بازپرس جنایی تهران خبر رسید که جوانی 25ساله در درگیری هدف ضربات چاقو قرار گرفته و به قتل رسیده است.
🔹با انجام تحقیقات میدانی، ‌عامل جنایت دستگیر شد. او جوان 34ساله‌ای به نام سعید و صاحب مغازه سوپرمارکت بود و مقتول نیز در آنجا کارگری می‌کرد.

🔹سعید درباره درگیری گفت:

🔹مقتول 2 سالی می‌شد که در مغازه من کار می‌کرد. در این 2 سال توانسته بود اعتماد مرا به‌خودش جلب کند اما چند روز پیش متوجه شدم که او دست به اقدام شیطانی زده است.

🔹بنیامین به خانه ما رفته بود تا وسیله‌ای ببرد. او وقتی متوجه شده بود خواهرم در خانه تنهاست به سمتش هجوم برده و با تهدید، او را مورد آزار و اذیت قرار داده بود. او حتی خواهرم را به مرگ تهدید کرده بود و از او خواسته بود به کسی حرفی نزند.


@Tehrancity
🔴ماجرای شلیک به مرد جوان در مترو فدک تهران چه بود؟

🔹از روز گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که مدعی است مرد جوانی در مترو فدک هدف گلوله قرار گرفته است. پلیس در اطلاعیه‌ای در اینباره توضیح داد:

🔹روز سه شنبه مورخه ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ماموران به سرنشینان یک دستگاه خودرو پژو پارس سفید رنگ مشکوک و به راننده خودرو دستور ایست دادند. با عدم توجه راننده خودرو پژو پارس به دستور پلیس و اقدام به فرار، طی یک تعقیب و گریز  ماموران با رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به تیراندازی کردند که نهایتا در  محدوده خیابان شهید مدنی، خودرو متوقف، یک نفر دستگیر و نفر دوم نفر از ناحیه پا مورد هدف گلوله قرار گرفت که در مترو فدک غرق خون روی زمین می‌افتد.

🔹در بازرسی اولیه از خودرو آلات مورد استفاده در سرقت منزل کشف شده و تحقیقات جهت شناسایی جرایم ارتکابی سارقین در دستور کار پلیس پایتخت قرار گرفته است.


@Tehrancity
🔴زاکانی: شهرداری تهران به ازای هر دستگاه اتوبوس چینی ۲۵۰ هزار یورو پرداخت می‌کند

🔹زاکانی، شهردار تهران گفت: مبلغی که در وزارت کشور توافق و صورتجلسه شد ۳۲۳ هزار یورو بود اما قیمت قرارداد ما با طرف چینی که آپشن‌های مشابه یا بیشتر از خودروسازان داخلی دارد، به ازای هر دستگاه ۲۲۰ هزار یورو که با احتساب سایر هزینه‌ها به ۲۵۰ هزار یورو می‌رسد. در این قرارداد به ازای هر دستگاه اتوبوس ۹۷ هزار یورو صرفه‌جویی شده است.




@Tehrancity
🔴اسامی ساختمان‌های ناایمن بنیاد مستضعفان اعلام شود

👤رئیس بنیاد مستضعفان:

🔹درباره ساختمان‌های ناایمن متعلق به بنیاد مستضعفان، شهرداری تهران هر کدام از ساختمان‌های بنیاد را اعلام کند ما نیز اقدام به ایمن‌سازی می‌کنیم.

🔹به عنوان مثال ساختمان معروف به نام ساختمان آلمینیوم در پایتخت استحکام لازم را ندارد.

🔹تنها راه جلوگیری از فعالیت اینگونه ساختمان‌ها، ممانعت از فعالیت آنها توسط شهرداری تهران است. اخیرا با شهرداری تهران جلسه‌ای داشته‌ایم و موضوعاتی در این جلسه مطرح شد.


@Tehrancity
🔴سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس درباره طرح صیانت:

🔹بعید است در مجلس یازدهم به تصویب برسد.

🔹احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب طرح " حمایت از کاربران فضای مجازی " در مجلس یازدهم بعید به نظر می‌رسد، اما امیدواریم در مجلس دوازدهم به سرانجام برسد.


@Tehrancity
🔴درمان سرطان رایگان می‌شود

👤 وزیر بهداشت:

🔹برنامه وزارت بهداشت در دولت سیزدهم این است که درمان سرطان در کل کشور رایگان و مراکز پیشرفته‌ای را برای درمان رایگان مردم در کل کشور راه اندازی شود.

🔹 به زودی با اجرای پویش ملی، غربالگری بیماران سرطانی، افراد مشکوک به این بیماری، رایگان تحت مراقبت‌های درمانی قرار می‌گیرند.


@Tehrancity
🔴سلاجقه: هیچ گونه قطع درختی در پارک لاله و قیطریه انجام نشده است

🔹🔷رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به حفظ درختان تهران گفت: به‌عنوان مسوول محیط‌زیست کشور می‌گویم که در پارک لاله و قیطریه در حوزه محیط‌زیستی هیچ‌گونه قطع درختی انجام نشده است.

🔹🔷 علی سلاجقه روز پنجشنبه با اشاره به اظهارات برخی رسانه‌ها در خصوص قطع درخت در بوستان‌های پایتخت اظهار کرد: در محل تعیین شده برای ساخت مسجد در پارک قیطریه اصلا درختی وجود ندارد که قطع شود! در پارک لاله هم اتفاقی علیه محیط زیست نیفتاده است.



@Tehrancity
🔴پارک در این مکان ها ممنوع

🔹معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه یک تخلف ساده منجر به ترافیک و سد معبر بزرگ می‌شود، گفت: «پارک در ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی ممنوع است.»


@Tehrancity
🔴روند نزولی دانش‌آموزان ابتدایی از دو سال آینده

🔹معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که با توجه به پیک جمعیت دانش‌آموزی در مقطع ابتدایی، تقریباً از دو سه سال آینده جمعیت دانش‌آموزی شیب نزولی پیدا می‌کند و این جمعیت به دوره متوسطه منتقل می‌شود.

🔹 اکنون تلاش  این است که نرم و تراکم کلاسی را به استاندارد شورای عالی آموزش و پرورش نزدیک شود.


@Tehrancity
🔴مالیات ۹۰ درصد مشاغل، فقط صفر تا ۲۰ میلیون

🔹رئیس سازمان مالیاتی:

🔹سال گذشته مالیات ۹۰ درصد صنوف و مشاغل، از صفر تا ۲۰ میلیون تومان بوده و میانگین مالیات ستانی از اصناف و بازاریان فقط هفت میلیون تومان بوده است.

🔹در حوزه مالیات ستانی از اصناف بیش از ۵۰ درصد از مالیات اصناف را فقط از یک درصد آنها اخذ کردیم که گردش پولی بیشتری داشتند.


@Tehrancity
یک طرفه شدن آزادراه تهران- شمال از ساعت ۱۵ امروز

🔹سرهنگ‌ارزانی رییس پلیس راه تهران بزرگ: آزادراه تهران- شمال از سمت تهران به سمت چالوس ساعت ۱۵ روز جمعه به جهت مدیریت ترافیک بسته می شود.

🔹رانندگان می توانند از محور فیروزکوه، هراز و و آزادراه قزوین رشت به قصد رفتن به شمال استفاده کنند.

@Tehrancity
♦️هشدار وزش باد شدید لحظه‌ای در تهران

🔹از امروز تا ظهر یکشنبه در سطح استان به ویژه در نیمه جنوبی و بخش‌های غربی، در بعضی ساعات وزش باد شدید تا خیلی شدید با احتمال خیزش موقت گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

🔹گفتنی است در روزهای جمعه و شنبه کاهش نسبی دما و یکشنبه تا سه‌شنبه روند افزایش نسبی دما مورد انتظار است.


@Tehrancity
HTML Embed Code:
2024/06/02 03:19:03
Back to Top