TG Telegram Group Link
Channel: سلامت فوری 🍏
Back to Bottom
ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی اشتباه است

🔹معاون علمی رئیس‌جمهور:
🔹ارز ترجیحی به محصول دانش‌بنیان، تجهیز پزشکی و به واردکننده قطعاً و قطعاً اشتباه است.
🔹ما تأکید داریم که حمایت از واردکننده کالا با ارز سوبسیدی قطعاً‌ یک اشتباه راهبردی است و ارز بایستی برای همه کالاها آزاد شود که شامل واردکننده و تولیدکننده می‌شود و مصرف‌کننده نهایی باید سوبسید بگیرد.
🍏 @Salamat_Fouri
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 انیمیشنی از نحوه کارکرد سیستم شنوایی
🍏 @Salamat_Fouri
جولان متفورمین

🔹در ده سال گذشته داروی بیماری دیابت پرفروش‌ترین داروی سال بوده است
🔹 با در نظر گرفتن این نکته که بیش از هفت میلیون ایرانی در کشور دیابت دارند، عجیب نیست که یک داروی مهم برای تنظیم این بیماری، پرمصرف‌ترین داروی سال شود. متفورمین که قرصی برای تنظیم یا کاهش قند خون در درمان دیابت نوع دوم است، تقریبا در ده سال اخیر به لحاظ تعدادی که در داروخانه‌ها فروخته شده، پرفروش‌ترین داروی سال بوده است.
🔹سازمان غذا و دارو می‌گوید در سال گذشته بیش از 2 میلیارد و 200 میلیون عدد متفورمین در داروخانه‌های کشور فروخته شده است. شاید این عدد عجیب به نظر برسد اما افرادی که به دیابت نوع دو مبتلا هستند، از زمانی که این بیماری در آن‌ها تشخیص داده می‌شود تقریبا تا آخر عمر به صورت روزانه این دارو را مصرف می‌کنند. از طرفی با افزایش چاقی در کشور میانگین سنی ابتلا به این بیماری پایین آمده و جوان‌ترها هم مصرف کننده متفورمین هستند. تصور کنید یک فرد 35 تا40 ساله که مرض قند می‌گیرد تا آخر عمر چه تعداد متفورمین باید مصرف کند. تقریبا بیش از ده سال است که متفورمین در صدر جدول پرفروش‌ترین داروها به لحاظ تعداد قرار می‌گیرد./هفت صبح
🍏 @Salamat_Fouri
هشدار اورژانس:آمار موارد مسمومیت با قارچ های وحشی نسبت به سال گذشته با افزایش ۳۰۰ درصدی همراه بوده است

🔹در واقع امسال به دلیل بالا بودن حجم بارش، شاهد رویش انواع قارچها در طبیعت هستیم و متاسفانه گروه های مختلف طبیعتگرد این قارچ ها را به عنوان قارچ خوراکی مصرف می کنند.
🍏 @Salamat_Fouri
از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟

🔹 طبق پژوهشی که نتیجه آن در مجله انجمن سالمندی آمریکا منتشر شد، افراد در اواسط دهه۶۰سالگی معتقدند پیری از ۷۵سالگی شروع می‌شود در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شود.
🔹 افرادی که احساس جوانی می‌کنند، معتقدند پیری دیرتر شروع می‌شود. شرکت‌کنندگانی که تنهاتر بودند، بیماری‌های مزمن داشتند یا ازسلامت کامل برخوردار نبودند، بیشتر بر این تصور بودند که پیری زودتر آغاز می‌شود.
🔹 تحقیقات قبلی نیز نشان داده بود باورهای منفی درباره افزایش سن با افزایش سطح استرس مرتبط است که به نوبه خود می‌تواند خطر حمله قلبی وسکته راافزایش دهد.
🔹 برعکس افرادی که به پیری نگرشی مثبت دارند، احتمالا کمتر درمعرض ابتلا به زوال عقل‌ هستند ودرمقایسه با افرادی که نگرش منفی درباره افزایش سن دارند، طولانی‌تر عمرمی‌کنند.
🍏 @Salamat_Fouri
معاون علمی رئیسی: ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی اشتباه است

🔹روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، در نشست خبری:
🔹ارز ترجیحی به محصول دانش‌بنیان، تجهیز پزشکی و به واردکننده قطعاً و قطعاً اشتباه است.
🔹ما تأکید داریم که حمایت از واردکننده کالا با ارز سوبسیدی قطعاً‌ یک اشتباه راهبردی است و ارز بایستی برای همه کالاها آزاد شود که شامل واردکننده و تولیدکننده می‌شود و مصرف‌کننده نهایی باید سوبسید بگیرد./ تسنیم
🍏 @Salamat_Fouri
ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

🔹وزارت بهداشت:
🔹واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.
🔹واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
🍏 @Salamat_Fouri
رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران:رشته‌های «عفونی» و «خون» متقاضی کمتری دارد

🔹رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران گفت: امروزه همکاران جوان فارغ التحصیل به رشته‌هایی که درآمد بیشتری خواهد داشت مانند فوق تخصص گوارش و یا قلب و عروق گرایش پیدا کردند و متاسفانه به رشته‌های عفونی و خون کمتر توجه می شود و متقاضی کمتری دارد.
🍏 @Salamat_Fouri
عمده شکایات از پزشکان در حوزه زیبایی است

🔹معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی: در سال‌های اخیر بیشتر آسیب‌ها در حوزه زیبایی بوده و بیشترین شکایات مردمی در زمینه خدمات زیبایی و ترمیمی است.
🔹برخی از خدمات زیبایی توسط افرادی که فاقد تحصیلات و مجوزهای پزشکی هستند ارائه می‌شود که این خدمات، منشأ اصلی صدماتی هستند که به سلامت و زیبایی مردم وارد می‌شود.
🔹عمده این اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی انجام می‌شود.
🍏 @Salamat_Fouri
افزایش مصرف قلیان در جامعه/قلیان اکسیژن جایگزین قلیان‌ دخانی

🔹👤رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی:
🔹مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است.
🔹میزان مصرف سیگار در میان مردان نسبت به زنان ۱۰ برابر بیشتر است.
🔹حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد افراد بالای ۲۵ سال، چه مرد و چه زن قلیان استعمال می‌کنند.
🔹شاید قلیان اکسیژن جایگزینی برای قلیان‌های دخانی باشد.
🔹اظهارنظر نهایی درباره قلیان اکسیژن به بررسی‌های کامل‌تر نیاز دارد.
🔹در نظر داریم افرادی که از قلیان اکسیژن استفاده می‌کنند در ۱۰ استان کشور مورد ارزیابی قرار دهیم.
🔹«انتونوکس» یک گاز بی‌ضرر به حساب می‌آید که در قلیان اکسیژن استفاده می‌شود.
🔹اخبار مربوط به عوارض و اعتیادآوری قلیان اکسیژن، یک بازی رسانه‌ای و کذب محض است.
🍏 @Salamat_Fouri
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار

🔹رئیس دانشکده علوم پزشکی چابهار:
🔹سمپاشی انجام می‌شود تا پشه تکثیر نشود.
🔹مراقبت از مادران باردار از مهمترین ماموریت‌های ما است.
🔹برای خشکاندن آب از همه نهاد‌ها و ارگان‌های ذی ربط و تاثیرگذار از جمله آتش‌نشانی، اداره آب و فاضلاب، فرمانداری و بخشداری و حتی نیرو‌های مردمی کمک خواهیم گرفت.
🍏 @Salamat_Fouri
آیین‌نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد

🔹رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت:
🔹آیین‌نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی پس از ۶ ماه در سراسر کشور به صورت رسمی اجرا می‌شود.
🔹نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه‌هاست و فقط حمل دارو با ابلاغ این آیین‌نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام می‌شود.
🔹این آیین‌نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز می‌شود.
🔹بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیکترین داروخانه به محل سکونت می‌توانند داروی خود را سریع‌تر دریافت کنند.
🍏 @Salamat_Fouri
کشف ۴ میلیارد تومان داروی غیرمجاز و تاریخ گذشته

🔹رئیس اداره بازرسی فرمانداری پردیس از کشف انبار داروی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته در پردیس خبر داد و گفت: ارزش اقلام دارویی کشف‌شده بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.
🍏 @Salamat_Fouri
تاجرنیا، رئیس جامعه دندانپزشکی ایران: هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است

🔹علی تاجرنیا، رئیس جامعه دندانپزشکی ایران با بیان اینکه مشکل تامین هزینه دندانپزشکی در کم بودن درآمد‌ها نیز هست، گفت: با افزایش قیمت در تجهیزات، درآمد خالص دندانپزشک نسبت به چندین سال پیش، رو به کاهش است. هزینه‌های دندانپزشکی در کشور ما گران نیست، بلکه درآمد‌های مردم کم است و این درآمد کم جوابگوی همۀ نیاز‌ها نیست. در مجموع باید وضعیت اقتصادی در کشور بهبود پیدا کند و قدرت خرید مردم افزایش یابد تا بتوانند از خدمات بهتری برخوردار باشند./ایلنا
🍏 @Salamat_Fouri
اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز اعلام شد

🔹روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسامی تعدادی از فرآورده های سلامت را که فاقد مجوز بهداشتی بوده یا ادعای درمانی داشته اند؛ اعلام کرد.
🔹روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomixو فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد./ ایلنا
🍏 @Salamat_Fouri
زخم کاری سیگارهای الکترونیک‌
🍏 @Salamat_Fouri
تأثیر رفع بی‌نظمی در سلامت روان‌

🔹بی‌نظمی‌ها در فضای زندگی در تمرکز وتصمیم‌گیری‌فرد نیز اختلال ایجاد می‌کند و خلاقیت،سطح بهره‌وری و انرژی‌فرد راکاهش می‌دهد.
🔹 ازنظرکارشناسان، رابطه معکوس میان بی‌نظمی وسلامت روان وجود دارد‌؛ به این معنی که هرچه زندگی شما به‌هم‌ریخته‌تر باشد، سلامت روان شما نیز آسیب‌پذیرتر خواهد بود.
🔹به همین دلیل ازبین بردن بی‌نظمی‌ها، وضعیت سلامت روان شما را بهبود می‌بخشد. شاید مشکل درهم و برهم بودن وسایل زندگی شما درمقایسه بامشکلاتی همچون تغییرات آب وهوایی، کوویدـــ۱۹ یا تشدید خشونت‌های جهانی ناچیز به نظر برسد اما کارشناسان تاکید دارند نباید از تأثیرات منفی به‌هم ریختگی درفضای زندگی غافل بود و اصلاح این رفتار یک تخلیه صد درصدی برای سلامت روان محسوب می‌شود.
🔹عواقب بی‌نظمی برسلامت روان، بسیار زیاد و قابل توجه است. از جمله این‌که حافظه را مختل می‌کند و منجر به تثبیت عادات غذایی نادرست می‌شود.
🔹 فراموش نکنید رفع بی‌نظمی‌ها بیش از آنچه تصور کنید بر سلامت روان شما تأثیرات مثبت و قدرتمندی دارد.
🍏 @Salamat_Fouri
دودی که از سیانور خطرناک‌تر است/ایجاد مجتمع ۶۰ هکتاری برای ساماندهی بازیافت‌های غیرمجاز

🔹بیش از هزار واحد بازیافت پلاستیک غیرمجاز در سطح شهرستان ری فعال است، این در حالیست که فعالیت آنها آلودگی خاک و هوا را به همراه دارد؛ دودی که از این فرایند ساطع می‌شود از سیانور خطرناک‌تر است؛ از این رو مقرر شد براساس طرح جامع مدیریت پسماند کلانشهر تهران، یک مجتمع صنفی ۶۰ هکتاری برای جمع‌آوری واحدهای غیرمجاز و غیراصولی بازیافت ایجاد شود.
🍏 @Salamat_Fouri
استفاده از پله خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد

🔹سوار شدن آسانسور برای راحتی فوق‌العاده است، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که هیچ کمکی به طول عمر شما نمی‌کند.
🔹محققان دریافته‌اند که انتخاب پله‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا زندگی طولانی‌تری داشته باشید.
🔹بالا رفتن از چند پله در روز، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ را کاهش می‌دهد حتی اگر سابقه مشکلات قلبی داشته باشید.
🍏 @Salamat_Fouri
تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد

🔹رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس:
🔹ظهر شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه، طی یک عمل جراحی تومور ۱۴ سانتی‌متری از کلیه کودک ۲٫۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس خارج شد.
🔹 این عمل از بزرگ‌ترین عمل‌های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.
🔹 دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.
🍏 @Salamat_Fouri
HTML Embed Code:
2024/05/15 22:18:55
Back to Top