TG Telegram Group Link
Channel: آژانس خبری موکریان
Back to Bottom
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
◾️گاف ‌شبکه خبر از پخش زد و خورد‌ پای صندوق رای

▫️اشتباه عجیب تلویزیون در پوشش اخبار انتخابات در فضای مجازی سوژه شد. درگیری و بحث وسط ستاد انتخاباتی در شبکه خبر سانسور نشد.

@MukrianNewsAgency
◾️انتقاد تند روزنامه فرهیختگان از فسادهای مالی افشاشده توسط اصولگرایان در هفته های اخیر/ دعوای شان سر این است که کی کمتر دزدیده!

فرهیختگان نوشت:

▫️برخی افراد و جریانات حاضر در روزهای منتهی به انتخابات دست به افشاگری‌هایی می‌زنند که تا پیش از این حرفی درموردشان زده نشده بود. این اتفاق اما می‌تواند از جهت‌های مختلفی دموکراسی را تهدید کند.

◾️مساله مهم بازیگردانی گروه یا جریانی است که منبع این افشاگری‌ها هستند. این داده‌ها از کجا به دست این افشاگران می‌رسد؟ مساله مهم‌تر این است که چرا این جریانات موعد انتخابات را برای افشاگری انتخاب می‌کنند؟

▫️هدف طراحان این افشاگری‌ها خارج کردن رقابت‌های انتخاباتی از جنبه ایجابی به سلبی است تا انتخابات حول «چه کسی کمتر دزدیده؟» شکل بگیرد.
این البته غیرقابل‌پیش‌بینی نبود، وقتی یک بلاگر تبدیل به لیدر سیاسی می‌شود، نباید انتظاری بیش از آنچه اتفاق‌افتاده از رقابت‌ها داشت


@MukrianNewsAgency
⬜️اکونومیست دسترسی کاربران ایرانی را مسدود کرد

◾️هفته‌نامه اکونومیست دسترسی کاربران ایران، کوبا، سوریه و کره‌شمالی را مسدود کرد.
ظاهرا این محدودیت  به دستور «اوفک» بوده است.

@MukrianNewsAgency
⬜️صادق زیبا‌کلام زندانی شد

◾️مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد: در پی قطعی شدن برخی احکام پرونده‌های قضایی صادق زیبا کلام، این فرد جهت اجرای احکام صادره وارد زندان شد.

@MukrianNewsAgency
◾️حمله به وزیر کشور بعد از حماسه نامیدن مشارکت ۸ درصدی /اینکه نفر اول تهران رأی کمتر از ۹ درصد واجدان شرایط رأی دادن را دارد، یعنی چه؟

فرهیختگان نوشت:

▫️اینکه نفر اول منتخبان تهران رای کمتر از ۹ درصد کل واجدان رای و کمتر از ۳۰ درصد همان‌ها که مشارکت کرده‌اند را دریافت کرده، یعنی حتی پایبندان به انقلاب اسلامی هم نمی‌توانند به صورت جمعی یکی از تاییدشدگان را به‌عنوان وکیل خود انتخاب کنند. البته نظرسنجی ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان در ۱۴۰۲ هم سابقا گفته بود که حدود ۷۰ درصد مردم اظهار داشته‌اند که به «سیاستمداران اعتمادی ندارند.»


@MukrianNewsAgency
◾️آتش‌سوزی قطار حومه‌ای هشتگرد - تهران

▫️به مسافران آسیبی نرسیده است.

◾️آتش نشانان در حال اطفا حریق هستند.

@MukrianNewsAgency
◾️مدارک ۷۰هزار کارگر ساختمانی که بیمه‌ کرده‌اید را نشان دهید!

▫️بازرس کانون کارگران ساختمانی ادعای بیمه ۷۰ هزار کارگر ساختمانی از سال ۹۹ را کذب دانست و گفت: شاید تعدادی از سهمیه آنهم به درخواستِ مثلا فلان نماینده تخصیص داده شده باشد، اما بیمه کردن ۷۰هزار کارگر ساختمانی در طول این چند سال کذب است؛ به ما اسناد و مدارک نشان بدهند!



@MukrianNewsAgency
محمد پارسی:
◾️فقط جزئیات این تفاهم‌نامه را هم منتشر کنید تا ببینیم چگونه قرار است از ظرفیت‌های علمی حوزه در زمینه انرژی
اتمی استفاده گردد!

@MukrianNewsAgency
◾️ تعطیلی شنبه‌ها منتفی شد

▫️پیشنهاد تعطیلی شنبه و کاهش ساعت کاری کارمندان از ۴۴ ساعت در هفته به ۴۰ ساعت، در مجلس رأی نیاورد.

@MukrianNewsAgency
◾️رشیدی‌کوچی نماینده مجلس: طرح صیانت احتمالا سه شنبه به صحن می‌آید/ این طرح لجبازی با مردم و فشار مضاعف بر آن‌ها است/روزپلاس

@MukrianNewsAgency
⬜️ دبیرکل خانه پرستار:

◾️مرگ ۳ پرستار در خواب به دلیل کار زیاد طی یک ماه گذشته

◾️ دبیرکل خانه پرستار کشور گفت: طی یک ماه گذشته، ۳ نفر از پرستاران ما در خواب فوت کردند و دلیل فوت‌شان، «سندروم کاروشی» و مرگ بر اثر کار زیاد بود. امروز، پرستاری که در بیمارستان‌های ما کار می‌کند، یک پرستار خسته و بی‌انگیزه و فرسایش داده شده است که اگر مهاجرت نمی‌کند، ترک کار می‌کند و تغییر شغل می‌دهد./انتخاب

@MukrianNewsAgency
کمال خرازی:

◾️گفت‌وگوهای غیرمستقیم بین ایران و آمریکا سال ها برقرار بوده؛ امروز هم برقرار است، چه از طریق سفارت سوئیس و چه از طریق کشورهای منطقه

@MukrianNewsAgency
◾️مدیر مسئول روزنامه جوان: مشارکت تهران ۳ درصد نبود بلکه ۷ درصد بود!

@MukrianNewsAgency
⬜️ وزیر کشور توییت خود در مورد حماسه آفرینی در انتخابات مجلس را پاک کرد

◾️ احمد وحیدی، وزیر کشور چند ساعت پس از واکنش‌ها به توئیتی که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده بود و دور دوم انتخابات مجلس حماسه آفرینی از سوی مردم خوانده بود، آن را پاک کرد./انتخاب

@MukrianNewsAgency
◾️۳۷۰ کیلوگرم مواد مخدر در آذربایجان غربی کشف شد؛ تنها در دو روز


@MukrianNewsAgency
⬜️سه ماه وقت دارید قبر طبقات دوم و سوم را رزرو کنید

◾️سردبیر ایلنا

◾️عضو شورای شهر تهران با انتقاد از افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت قبر به ‎ایلنا گفت: بستگان متوفی صرفا تا سه ماه فرصت دارند که نسبت به رزرو طبقات دوم و سوم قبور روزدفن اعلام آمادگی کنند وگرنه امکان واگذاری آن  قبور به افراد دیگر میسر می‌شود

◾️ارائه مهلت زمانی اندک به خانواده‌های افراد متوفی برای خرید قبور روزدفن می‌تواند تبعات اجتماعی نامناسبی به همراه داشته باشد

◾️جابه‌جایی سنگ قبر و دفن فردی غریبه در مزار عزیزان افراد، می‌تواند موجب نزاع میان شهروندان شود/مستقل

@MukrianNewsAgency
◾️افزایش مصرف دخانیات در دختران و زنان

▫️سن مصرف سیگار در کشور به کودکان دبستانی رسیده

دبیر شورای طرح «پاد» جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران در گفت‌وگو با «وطن امروز»:

◾️ مصرف سیگار به دلیل کم‌توجهی نسبت به جلوگیری از استعمال آن با راهکارهای کارشناسی و فرهنگی در کشور در حال افزایش است.

▫️ افزایش ۳ برابری تولید سیگار در کشور بیانگر رشد بسیار بالای استعمال دخانیات در کشور است.

◾️سن مصرف سیگار اکنون در کشور به کودکان دبستانی رسیده است.

▫️ مصرف دخانیات، سیگارهای الکترونیکی و سایر مخدرها برای دختران به سنین پایین آمده است و مصرف سیگار نوجوانان و جوانان بین سنین ۱۴ تا ۱۸ سال ۱۳۳ درصد افزایشی شده که این آمار نیز برای چند سال گذشته است.

@MukrianNewsAgency
◾️واکنش جالب روزنامه هم‌میهن به بازداشت زیباکلام: پاسخ قاطع به سوال صادق!

▫️زیباکلام کتابی نوشته با عنوان «چرا شما را نمی‌گیرن»؛ وی پیش از رونمایی از کتابش در نمایشگاه بازداشت شد، البته قوه قضاییه یادآور شد که وی در مسیر آن مکان نبوده است.

@MukrianNewsAgency
⬜️ مصدوميت ۱۱ دانشجوی دانشگاه رازی کرمانشاه در پی ریزش سقف کلاس

◾️ مدیر جانشین وقت اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از مصدوم شدن ۱۱ نفر در پی ریزش سقف کاذب دو کلاس درس دانشکده اقتصاد دانشگاه رازی کرمانشاه خبر داد.

@MukrianNewsAgency
◾️پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم «کوبانی» با یاد «طاها کریمی» فیلمساز فقید بانه‌ای برگزار ‌می‌شود.

منصور جهانی

▫️ پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «کوبانی» با یاد و بزرگداشت «طاها کریمی» فیلمساز فقید بانه‌ای در بخش‌های مختلف رقابتی داستانی، انیمیشن و مستند در کشور آلمان برگزار می‌شود.

◾️پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «کوبانی» Kobani به مدیریت جمعی مسئولان ارشد جشنواره، با کارگردانی هنری «جنکو شریف» Janko Sharif فیلمساز و مدیرفیلمبرداری کُرد سوری مقیم اروپا و با یاد و بزرگداشت «طاها کریمی» کارگردان فقید کُرد ایرانی؛ در روزهای 16 تا 18 شهریور ماه سال جاری (6 تا 8 سپتامبر 2024) در کشور آلمان برگزار می‌شود و مسئولان این رویداد سینمایی از سینماگران سراسر جهان درخواست کرده‌اند تا آثار خود را از طریق لینک https://forms.gle/xAXT5b4FQ5gGuB2i6  به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
جشنواره بین‌المللی فیلم «کوبانی» با اشتیاق، اعلام می‌کند که پذیرش آثار ارسالی برای پنجمین دوره این رویداد سینمایی، برای سفری به میان فرهنگ‌های جهان؛ از روز 12 اردیبهشت ماه جاری (1 می 2024) باز شده و تا روز 11 تیر ماه سال جاری (1 ژوئیه 2024) ادامه خواهد داشت.
سینماگران علاقمند، برای فرستادن آثار خود، بر روی لینک مورد نظر، کلیک کرده و سپس با وارد کردن اطلاعاتی همچون؛ نام فیلم به زبان انگلیسی یا عربی، مدت زمان اثر، زبان فیلم، طبقه‌بندی، تاریخ تولید، خلاصه‌ای از آن و همچنین اطلاعات فنی، صوتی و ... فرم ارسال فیلم را پر نمایند و پس از پرکردن و امضا، فرم را با مجوز پیوست ارسال کنند.
https://hottg.com/Midyafayl/621

برای اطلاع بیشتر:
www.facebook.com/share/p/ViB8nvW3ncGF2FbR/?mibextid=WC7FNe

www.facebook.com/share/p/nxSxvd57x6bz2zbW/?mibextid=K35XfP

مدیریت روابط عمومی پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «کوبانی».

@MukrianNewsAgency
HTML Embed Code:
2024/06/15 08:24:12
Back to Top