TG Telegram Group & Channel
𝑭𝑹𝑬𝑬𝑫𝑶𝑴 | United States America (US)
Create: Update:

Part 33: 🥀

قال: أأعودُ منتصِرا بكل معاركي وأمام عيناكِ البريئة أُهزمُ.....
لي ألف بيتٍ بالفصيح أجدْتُها لكنني في حبكِ أتلعثمُ🥀
_____

جاك: انت!!!
ـ ازيك يااستاذ!!!... بتموت صح!!.. ياخي الهي تموت واخلص منك... دانت عباره عن عقبه ف حياتي يااخي..

جاك: محدش جبرك عليا.. تقدر تتبرى مني وتقطع علاقتك بيا عادي..

ـ ياريت.. انا ياريت كنت رميتك من زمان يااخي..

جاك: وبعدين هو انت ازاي تدخل علييا كدا!!!...

ـ هتعمل اي!... هتقوم تضربني!.. قووم.. يلا وريني..

جاك: اطلع بره..

ـ لا انا مش ماشي من هنا قبل ماتمضي ع الورق دا...

فيروز طلعت...
فيروز: ماتتهدوا بقااا.. عايزين ايه منه!... هو ناقصكوا!.. جاي ليه انت كمان!

ـ وانتي مالك!.. هو انا جاي بيتك!.. دا بيتي.. اجي وقت مانا عايز..

محمد وعمي طلعوا..

عمو احمد: محمد!!!!.. اي اللي انت عامله دا!!.. دا تعبان حتى يااخي... اي قلوبكوا مفهاش رحمه خالص!...

باباه: اه.. مانت دايما بتطبله... بس ع العموم انا مش راجع عشانكوا.. هو هيمضي ع الورق دا وهرجع تاني...

نهى دخلت...
نهى: ورق اي!

باباه: اهلا اهلا... دا ورق التنازل عن كل حاجه...

جاك: بعينك... مستحيل اتنازلك عن حاجه..

باباه: انت فاكر نفسك مين!.. انت واحد فاشل.. وكل اللي انت فيه دا انا السبب فيه..

جاك: انت معملتش اي حاجه غير انك دمرتني... انت ملكش اي فضل عليا...

باباه: اخلص ياض انت وامضي...

جاك بعصبيه: طلعوه بره.. انتوا ازاي اصلا تدخلوه هنا!!

عمو احمد: انزل معايا يامحمد.. انزل وكفايه مهزله لحد كدا... كل اللي هامك الفلوس... يعني مش راجع عشان ابنك اللي كان هيموت دا!!

باباه: مايموت... دا يوم المُنى... بس قبل مايموت لازم يمضي..

فيروز: حسبي الله ونعم الوكيل فيكوا.. ربنا ينتقم منكوا... حظك مهبب يابني.. ربنا يعينك ع الهم اللي عايش فيه...

باباه: شغل الحنيه دا اشتغليه بعيد عني...

راح مشي عليه ومسكوا مش شعره جامد...

باباه: امضي دلوقتي حالا.. عايز تموت قبل مااخد كل حاجه!!!... دا ع جثتي...

الكل جروا عليه وحاشوه عنه وانا كنت واقفه ع جنب حاطه ايدي ع بوقي ومصدومه من اللي بيحصل...
خدوه معاهم تحت ونزلوا وراه وفضلت انا وفيروز... وهو كان ماسك دماغه جامد...
جريت عليه لقيت الجرح اتفتح وعمال ينزف والسرير مليان دم...

جاكي: الحقيني يافيروز!..

فيروز: في اي..

جاكي: الجرح عمال ينزف.. اتصلي ع الدكتور بسرعه...

طلعت تجري ورنت ع الدكتور وبعتتله محمد عشان يجيبه اسرع... وانا دورت ع حاجه اكتم بيها الدم اللي بينزل دا... ملقتش حاجه وهو كان بدا يغيب عن الوعي.. قلعت طرحتي بسرعه وربطت دماغه بيها وفضلت حاضناه ودايسه ع الجرح... شويه والدكتور وصل بس كان السرير مليان دم والمنظر يموت حقيقي...

الدكتور: اوعي بسرعه...
قعد وقت كتير يشتغل وخيطله الجرح تاني بس جاك كان مغمى عليه...
قعد كتير وبعدين قام وكان كله دم...

الدكتور بعصبيه: اي الاستهتار دا!!!!... اهو دا اللي انا قولت عليه... لولا اني وصلت ف الوقت المناسب كان زمانه راح.. ولولا هي وقفت النزيف مكنتش هعرف اعمل حاجه...

فيروز بعياط: وحياة النبي يادكتور اعمل اي حاجه.. طب هو هيبقى كويس!..

الدكتور: انا خيطتله الجرح تاني وعطيته ابره منومه.. ودا علاج لازم ياخده... اتفضلوا.. لو مفاقش لحد الليل تبلغوني فورا... وياريت تخلوا بالكوا بعد كدا.. اللهم بلغت..
الدكتور خرج وانا قعدت جنبه وفضلت اعيط...
____
فيروز: انت لو ممشتش دلوقتي حالا انا هبلغ البوليس...

عمو احمد: امشي يامحمد.. امشي وكفايه كدا بقااا...

فيروز فضلت تعيط وتلطم...
فيروز: الواد هيموت.. منكوا لله.. ربنا ينتقم منكوا.. اللهي ماتشوفوا يوم حلو ف حياتكوا.. يالهوي الواد بيروح مني...

محمد: بس يافيروز اهدي.. اي اللي بتعمليه دا..

فيروز: مشيه من هنا... غوروه من هناااا...

عمو احمد: امشي بقااا يااخي.. عقدت العيال..

باباه: ماشي.. همشي.. بس صدقوني مش هسيبكوا...

عمو احمد: اطلع يامحمد شوف جاك...

محمد طلع لقاني قاعده جنبه وبعيط...

محمد: في اي..

جاكي: كان هيمووت.. كان هيموت يامحمد..

محمد: طب بس بس اهدي.. بعد الشر مش هيجراله حاجه.. اهدي انتي بس..

جاكي بصريخ: انا السبب ف كل دا... ربنا ياخدني.. هيموت بسببي...

محمد: اسكتي خلاص.. خلاص هيبقى كويس.. والله هيبقى كويس..
حضني وفضلت اعيط...
___
عمو احمد: اهدي يافيروز مش كدا..

فيروز: اهدى اي.. ابني هيروح مني.. يارب خدني انا يارب.. خدني انا يارب هو لسه صغير ومتهناش بشبابه يارب...

عمو احمد: بس عشان خاطري.. اهدي عشان صحتك يافيروز.. هتتعبي..

نهى كانت واقفه بكل برود...

نهى: كان مضى وخلاص.. مكنش هيحصل كل دا..

Part 33: 🥀

قال: أأعودُ منتصِرا بكل معاركي وأمام عيناكِ البريئة أُهزمُ.....
لي ألف بيتٍ بالفصيح أجدْتُها لكنني في حبكِ أتلعثمُ🥀
_____

جاك: انت!!!
ـ ازيك يااستاذ!!!... بتموت صح!!.. ياخي الهي تموت واخلص منك... دانت عباره عن عقبه ف حياتي يااخي..

جاك: محدش جبرك عليا.. تقدر تتبرى مني وتقطع علاقتك بيا عادي..

ـ ياريت.. انا ياريت كنت رميتك من زمان يااخي..

جاك: وبعدين هو انت ازاي تدخل علييا كدا!!!...

ـ هتعمل اي!... هتقوم تضربني!.. قووم.. يلا وريني..

جاك: اطلع بره..

ـ لا انا مش ماشي من هنا قبل ماتمضي ع الورق دا...

فيروز طلعت...
فيروز: ماتتهدوا بقااا.. عايزين ايه منه!... هو ناقصكوا!.. جاي ليه انت كمان!

ـ وانتي مالك!.. هو انا جاي بيتك!.. دا بيتي.. اجي وقت مانا عايز..

محمد وعمي طلعوا..

عمو احمد: محمد!!!!.. اي اللي انت عامله دا!!.. دا تعبان حتى يااخي... اي قلوبكوا مفهاش رحمه خالص!...

باباه: اه.. مانت دايما بتطبله... بس ع العموم انا مش راجع عشانكوا.. هو هيمضي ع الورق دا وهرجع تاني...

نهى دخلت...
نهى: ورق اي!

باباه: اهلا اهلا... دا ورق التنازل عن كل حاجه...

جاك: بعينك... مستحيل اتنازلك عن حاجه..

باباه: انت فاكر نفسك مين!.. انت واحد فاشل.. وكل اللي انت فيه دا انا السبب فيه..

جاك: انت معملتش اي حاجه غير انك دمرتني... انت ملكش اي فضل عليا...

باباه: اخلص ياض انت وامضي...

جاك بعصبيه: طلعوه بره.. انتوا ازاي اصلا تدخلوه هنا!!

عمو احمد: انزل معايا يامحمد.. انزل وكفايه مهزله لحد كدا... كل اللي هامك الفلوس... يعني مش راجع عشان ابنك اللي كان هيموت دا!!

باباه: مايموت... دا يوم المُنى... بس قبل مايموت لازم يمضي..

فيروز: حسبي الله ونعم الوكيل فيكوا.. ربنا ينتقم منكوا... حظك مهبب يابني.. ربنا يعينك ع الهم اللي عايش فيه...

باباه: شغل الحنيه دا اشتغليه بعيد عني...

راح مشي عليه ومسكوا مش شعره جامد...

باباه: امضي دلوقتي حالا.. عايز تموت قبل مااخد كل حاجه!!!... دا ع جثتي...

الكل جروا عليه وحاشوه عنه وانا كنت واقفه ع جنب حاطه ايدي ع بوقي ومصدومه من اللي بيحصل...
خدوه معاهم تحت ونزلوا وراه وفضلت انا وفيروز... وهو كان ماسك دماغه جامد...
جريت عليه لقيت الجرح اتفتح وعمال ينزف والسرير مليان دم...

جاكي: الحقيني يافيروز!..

فيروز: في اي..

جاكي: الجرح عمال ينزف.. اتصلي ع الدكتور بسرعه...

طلعت تجري ورنت ع الدكتور وبعتتله محمد عشان يجيبه اسرع... وانا دورت ع حاجه اكتم بيها الدم اللي بينزل دا... ملقتش حاجه وهو كان بدا يغيب عن الوعي.. قلعت طرحتي بسرعه وربطت دماغه بيها وفضلت حاضناه ودايسه ع الجرح... شويه والدكتور وصل بس كان السرير مليان دم والمنظر يموت حقيقي...

الدكتور: اوعي بسرعه...
قعد وقت كتير يشتغل وخيطله الجرح تاني بس جاك كان مغمى عليه...
قعد كتير وبعدين قام وكان كله دم...

الدكتور بعصبيه: اي الاستهتار دا!!!!... اهو دا اللي انا قولت عليه... لولا اني وصلت ف الوقت المناسب كان زمانه راح.. ولولا هي وقفت النزيف مكنتش هعرف اعمل حاجه...

فيروز بعياط: وحياة النبي يادكتور اعمل اي حاجه.. طب هو هيبقى كويس!..

الدكتور: انا خيطتله الجرح تاني وعطيته ابره منومه.. ودا علاج لازم ياخده... اتفضلوا.. لو مفاقش لحد الليل تبلغوني فورا... وياريت تخلوا بالكوا بعد كدا.. اللهم بلغت..
الدكتور خرج وانا قعدت جنبه وفضلت اعيط...
____
فيروز: انت لو ممشتش دلوقتي حالا انا هبلغ البوليس...

عمو احمد: امشي يامحمد.. امشي وكفايه كدا بقااا...

فيروز فضلت تعيط وتلطم...
فيروز: الواد هيموت.. منكوا لله.. ربنا ينتقم منكوا.. اللهي ماتشوفوا يوم حلو ف حياتكوا.. يالهوي الواد بيروح مني...

محمد: بس يافيروز اهدي.. اي اللي بتعمليه دا..

فيروز: مشيه من هنا... غوروه من هناااا...

عمو احمد: امشي بقااا يااخي.. عقدت العيال..

باباه: ماشي.. همشي.. بس صدقوني مش هسيبكوا...

عمو احمد: اطلع يامحمد شوف جاك...

محمد طلع لقاني قاعده جنبه وبعيط...

محمد: في اي..

جاكي: كان هيمووت.. كان هيموت يامحمد..

محمد: طب بس بس اهدي.. بعد الشر مش هيجراله حاجه.. اهدي انتي بس..

جاكي بصريخ: انا السبب ف كل دا... ربنا ياخدني.. هيموت بسببي...

محمد: اسكتي خلاص.. خلاص هيبقى كويس.. والله هيبقى كويس..
حضني وفضلت اعيط...
___
عمو احمد: اهدي يافيروز مش كدا..

فيروز: اهدى اي.. ابني هيروح مني.. يارب خدني انا يارب.. خدني انا يارب هو لسه صغير ومتهناش بشبابه يارب...

عمو احمد: بس عشان خاطري.. اهدي عشان صحتك يافيروز.. هتتعبي..

نهى كانت واقفه بكل برود...

نهى: كان مضى وخلاص.. مكنش هيحصل كل دا..


>>Click here to continue<<

𝑭𝑹𝑬𝑬𝑫𝑶𝑴




Share with your best friend
VIEW MORE

United States America Popular Telegram Group (US)