TG Telegram Group Link
Channel: اهل السنة والجماعة
Back to Bottom
#بر‌کات_رمضان

حافظ ابن القیم رحمه‌الله می‌گوید:

قال الإمام ابنُ القيِّم - رحمه الله تعالى: مَن صحَّ له رمضان وسَلِم، سَلِمَت لهُ سَائِرُ سَنَتِه.

📚منبع: [زاد المعاد (٣٩٨/١)]

یعنی: هرکس رمضانش صحیح و سالم (و به دور از گناه و معصیت) سپری شود، سایر (ایام و ماه‌های) سالش هم سالم (و پاک و بدون خطا و لغزش) سپری می‌شود.

[(وبالعکس!)]


‌نقل از کانال: ●❖مَنْهَجُ الْوَسَطِیَّة❖●•

نشر صدقه جاریه🦋

@Ahl_al_Sunnah
رمضان را از دست ندهیم ...


امام ابن الجوزی رحمه الله میگوید :

« شایسته نیست شبها و روزهای پر فضیلت مورد غفلت قرار گیرند ؛ زیرا اگر تاجر از فرصتهای سودآور غافل شود ، پس کی سود خواهد کرد؟!».

منهاج القاصدین : 343 / 1


نشر صدقه جاریه🦋

@Ahl_al_Sunnah
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
🔘موضوع: اتباع شریعت

🎙سخنران: مولانا عبدالغنی بدری(حفظه‌الله)

🔸دهمین دورۀ ترجمه و تفسیر قرآن کریم دارالعلوم زاهدان

@Ahl_al_Sunnah
Audio
جلسه اخلاقی نعمت زبان
سخنگو🎙️:استاد ابوبکر ایزدی
زبان🗣️:کُردی

@Ahl_al_Sunnah
عید سعید و خجسته فطر را به جمیع برادران و خواهران ایمانی تبریک عرض می نماییم.

طاعات و عباداتتان قبول درگاه حق تعالی باشد آمین.🌸🌹🌺

تقبل الله منا ومنکم صالح الاعمال واعاده الله علینا وعلیکم بالیمن والبرکات


@Ahl_al_Sunnah
This media is not supported in your browser
VIEW IN TELEGRAM
🎥 #کلیپ

🔰 جلوه‌هایی از حضور پرشور مردم در مراسم ختم قرآن مجید/ مسجد جامع مکی زاهدان/ رمضان‌ ۱۴۴۳

@Ahl_al_Sunnah
Forwarded from عکسِ مهتاب 🌙 (abdollah sh)
مرغ همسایه خر است!

پس از حادثه‌ی پلاسکو، گروهی از آتش‌نشانان ترک برای کشته شدگان این حادثه و همکاران تهرانی خود نماز میت غایب خواندند. خبر در یکی دو جا منتشر شد و دیده نشد و تمام. آتش نشانان انگلیسی برای بزرگداشت آتش نشانان تهرانی ایستادند و عکس گرفتند. خبر منتشر شد، میلیون‌ها بار دیده شد.

* * * *

از نظر شکل و قیافه یک اروپایی دقیقا نمی‌تواند تفاوت یک عرب و فارس و ترک را تشخیص دهد، مثل ما که در تشخیص چینی و ژاپنی مشکل داریم. آنان از دور ما را ملتی می‌بینند بسیار شبیه به یکدیگر اما با روابطی سرد. ما همسایگانی هستیم که مردمی در شهری دیگر را می‌ستاییم. مردمی که ما را یکی می‌بیننند.

* * * *

یاد بازی مصر و الجزایر در مقدماتی جام جهانی پیشین افتادم. حساسیت و حجم کینه و دشمنی عجیبی که آن بازی ایجاد کرد عجیب بود. دو ملت قبل از بازی حسابی از خجالت هم در آمدند. پس از بازی هم. خجالت آور بود. من مسلمان فارس زبان اصلا این حجم از کینه و نفرت بین دو کشور مسلمانِ هم‌زبان هم‌تاریخ را درک نمی‌کنم. شاید آنان هم احیانا درک نکنند چرا من باید با برادر افغانستانی‌ام مشکل داشته باشم.

* * * *

ترکیه در مرز با ایران دیوار می‌سازد. ایران هم استقبال کرده. در تنها چیزی که تفاهم داریم همین است که یک وقت خدای ناکرده مرزهایمان کم‌رنگ نشود. مرز ایران و پاکستان هم به زودی همینطور می‌شود. البته ملت هم ظاهرا از این گام استقبال کردند. همه‌ی ملت به جز بلوچ‌هایی که آنجا در دو سوی این مرز از اقوام خود جدا می‌شوند. دلیل؟ از مرزها حمله می‌شود به مرزبانان. اما کاش می‌دانستند کمی عدالت ما را از این همه دیوار و سیم خاردار بی‌نیاز می‌کرد.

* * * *

وقتی آمدم اینجا زبانشان را نمی‌دانستم. ولی وقتی برای اولین بار با یکی «سلام» کردم، پاسخم را به زبانی که می‌فهمیدم داد: «وعلیکم السلام». اینجا اما یکی می‌گفت سلام نگویید که واژه‌ای است «تازی». بگویید درود. تا دفعه‌ی بعد که می‌روم آنجا سلامم را نفهمند. مرز که فقط سیم خاردار نیست.

* * * *

کدام‌یک اول بوده؟ نفرت یا جدایی؟ چون از هم جدایمان کردند با هم بد شدیم؟ یا بد بودیم با هم و برای همین جدا شدیم؟ به نظر من اول جدایی بوده... از هم بترسید، آنی که آن سوی این خط است کسی دیگر است، لولو است. یکی از برادران افغان می‌گفت: بچه که بودم با یه ایرانی دوست بودم. یه بار مادرش جلوی من گفت اگه فضولی کنی می‌دم این «افغانی» بخورتت...

* * * *

انسان اروپایی همیشه در حال خواستگاری و زانو زدن است در برابر عشقش. خیابان‌های منظم. قانون‌مداری. گل و بلبل. این همه‌ی چیزی است که ما درباره‌ی آن شهر دور به یکدیگر ارسال می‌کنیم و لایک می‌گیریم. اما خدای ناکرده عکسی از یک همسایه‌ی خوب در حال انجام یک کار خوب با لباس بلوچی یا عربی منتشر نکنید. چون فورا یادمان می‌آید که ای وای، اینا که لولو هستن. حتما اشتباهی کار خوب کرده!

#عبدالله_محمد
‏ای تارک نماز!
چه عذر داری که نماز نمی خوانی در حالیکه شیطان را می‌بینی نماز میخواند؟!
Forwarded from ردع |غلاة|
دوستتان دارم! 💚
Forwarded from ردع |غلاة|
-💛-
Forwarded from ردع |غلاة|
لا لا تحسب أن الدين بعيد عن حب وحياة
وبهجرك للدين ستحيا تعشق ما قلبك يهواه
💙
بدون شرح
Forwarded from عکس مهتاب | عبدالله محمد (abdollah Mohammad)
کاخ سفید نتفلیکس شد.

آمریکا نه با جنگ ساقط می‌شود و نه توسط چین. بلکه از درون، توسط چپ لیبرال.
Media is too big
VIEW IN TELEGRAM
*🕌صحنه های زیبا از ختم‌کلام الله و جشن فارغ التحصیلی حوزه علمیه شمس العلوم در عیدگاه اهل سنت.*
Forwarded from عادل حیدری
حضور دریاسالار خیرالدین بارباروس فرماندهٔ ارتش دریایی امپراطوری عثمانی در دریای مدیترانه در پیشگاه سلطان سلیمان قانونی خلیفهٔ قدرتمند عثمانی.
شعر به فارسی:
بتشریف ‌پابوس خویشش رساند
بپرسید از راه و پیشش نشاند

منبع: آرشیو کتابخانه سلیمانیه استانبول شماره 1517, vr. 360a

https://hottg.com/adelheidari
🌐 افشای فهرستی جدید از هزاران مسلمان اویغور بازداشت‌شده در استان سین‌کیانگ چین

سنی‌آنلاین| فهرست فاش‌شده از هزاران اویغور بازداشت‌شده به «نورسیمنگل عبدالرشید» کمک کرده است تا محل بازداشت اعضای خانوادۀ ناپدیدشده‌اش را که در سرکوب گسترده چین در سین‌کیانگ ناپدید شده‌اند، پیدا کند.
اطلاعات مربوط به سرکوب مسلمانان در منطقه سین‌کیانگ به شدت توسط مقامات حزب کمونیست چین محافظت می‌شود؛ این امر باعث شده است که اقوام زندانیان از وضعیت آنان مطلع شوند.
«نورسیمنگل عبدالرشید» یکی از اویغورهایی است که از چین گریخته و اکنون در ترکیه زندگی می‌کند. او با کمک داده‌هایی که به تازگی افشا شده فهمیده است که پدر و دیگر اعضای خانواده‌اش اکنون در کجا زندانی هستند.
پایگاه داده‌ای که قبلاً گزارش نشده بود- و توسط خبرگزاری فرانسه رویت شده- فهرستی از بیش از ۱۰ هزار اویغور زندانی از شهرستان «کوناشِهِر» در جنوب غربی سین‌کیانگ را منتشر کرده که بیش از ۱۰۰ نفر از آنان از اهالی روستای نورسیمنگل هستند.
نورسیمنگل عبدالرشید نام هفت روستایی دیگر را در لیست بازداشت‌شدگان شناسایی کرده که همۀ آنها صاحبان مشاغل کوچک یا کارگران مزرعه بوده‌اند که به گفته او ارتباطی با تروریسم ندارند.
فهرست فاش‌شده به جزئیات نام، تاریخ تولد، قومیت، شماره شناسنامه، اتهام، آدرس، مدت محکومیت و محل زندان هر زندانی می‌پردازد.

گفتنی‌ست؛ بسیاری از اویغورها که هرگز متهم به هیچ جنایتی نشده‌اند بودند، در مکان‌هایی که پکن آنها را «اردوگاه‌های بازآموزی» یا «مراکز آموزش حرفه‌ای» می‌نامد، بازداشت شده‌اند که این مراکز در سراسر استان سین‌کیانگ وجود دارند. دولت‌های خارجی و گروه‌های حقوق بشر شواهدی را یافته‌اند که می‌گویند در این اردوگاه‌ها کار اجباری، تلقین سیاسی، شکنجه و عقیم‌سازی اجباری صورت می‌گیرد./ شفقنا
b2n.ir/a88947

🍀🍀🍀🍀🍀
🆔 hottg.com/sunnionline
Forwarded from عکس مهتاب | عبدالله محمد (abdollah Mohammad)
اول گفتند بگذارید اینها هم زندگی خودشان را بکنند، چه کارشان دارید؟ بعد گفتند بگذارید علنی‌اش بکنند. بعد گفتند بگذارید با هم ازدواج کنند (آن هم ازدواجی که اکنون در کشورهایشان خیلی از دو جنس مخالف هم از آن رویگردان شده‌اند!). بعد هم گفتند بیایید از آنها حمایت کنیم. الان هم حمایت از آنها اجباری شده. آخرش کجاست؟ اجباری شدن عمل قوم لوط؟ دیگر حرف از دین گذشته، این فطرت بشری است که توسط چپ لیبرال و به زور رسانه و صد نوع شعبده‌بازی در حال تخریب است و الان کار به اجبار و قانون رسیده است.

ادریسا گانا گی بازیکن سنگالی تیم پاری سن ژرمن به دلیل نپوشیدن پیرهن حاوی حمایت از قوم لوط توسط آنچه «مجلس ملی اخلاق (!) در فدراسیون فوتبال فرانسه» نامیده می‌شود فرا خوانده شده تا دربارهٔ سبب نپوشیدن پیراهن حاوی نشانه‌های قوم لوط توضیح دهد و در اسرع وقت از آنان اعلام حمایت کند.

توجه کنید ادریسا هیچ کاری نکرده، حرفی نزده، فقط از انجام کاری امتناع کرده است. فکرش را بکنید با همین روند در آینده اعلام نفرت از این وضعیت که هیچ، حتی سکوت هم از شما پذیرفته نخواهد شد. به دیکتاتوری چپ خوش آمدید.
Forwarded from عکس مهتاب | عبدالله محمد (abdollah Mohammad)
البته در غرب دیگر چپ و راستی باقی نمانده. راست هم تسلیم این وضعیت شده چون آنان بستری محکم برای حمایت از اخلاق و خانواده و فطرت ندارند. تنها سد باقی مانده در برابر این مسخره‌بازی چیست؟ پاسخ واضح است. بین این همه بازیکن تنها یک مسلمان راضی به چنین کاری نشده است.
Forwarded from عکس مهتاب | عبدالله محمد (abdollah Mohammad)
مقامات فرانسوی ادریسا گانا گی را برای بازجویی دربارهٔ انگیزه‌اش و پوشیدن این پیراهن برای بازی بعدی تحت فشار قرار داده‌اند. چیزی که ادریس تاکنون نپذیرفته و امیدواریم هرگز نپذیرد.

هم‌اکنون هشتگ #WeAreAllIdris برای حمایت از این بازیکن در برابر تفتیش عقاید حکومت لائیک فرانسه، روی توییتر ترند شده است.

از این دست حوادث به سادگی نگذرید. حتی اگر تاثیری نمی‌گذارید از درس‌های این دست موضع‌گیری‌های اهل فساد نگذرید. اهل فساد به آزادی برای انجام فحشای خود راضی نیستند، بلکه آن را رسمی، علنی و بلکه حاکم بر دیگران می‌خواهند. تصور اینکه قضیه «آزادی شخصی» است ساده‌انگاری است. چنانکه قوم لوط دربارهٔ لوط و خانواده‌اش چنین گفتند:

{أَخْرِجُوا آلَ لُوطٍ مِنْ قَرْيَتِكُمْ إِنَّهُمْ أُنَاسٌ يَتَطَهَّرُونَ} [سورهٔ نمل: ۵۶]

(خاندان لوط را از شهرتان بیرون کنید. آنان مردمی پاکیزه‌جو هستند).
HTML Embed Code:
2024/05/16 23:48:22
Back to Top